نوشته شده توسط : triptravel

شفشاون ، یک شهر کوچک در شمال مراکش ، دارای تاریخی غنی ، محیط طبیعی زیبا و معماری فوق العاده است. اما آنچه که بیش از همه این شهر را معروف کرده است ، دیوارهای آبی روشن در ساختمان های این شهر است. شفشاون در سال 1471 ساخته شد و به عنوان قلعه ای کوچک برای تبعیدیان از اسپانیا به کار گرفته می شد و به تدریج محلی برای سکونت یهودیان و نوکیشان مسیحی نیز گردید. مراکش، یکی از زیباترین و پرنشاط‌ترین مقاصد گردشگری در جهان است. سالانه میلیون‌ها گردشگر اروپایی برای بازدید از شهرهای تاریخی به این کشور قدم می گذارند . شهر آبی مراکش یکی از جاذبه‌های توریستی و پرطرفدار در کشور مراکش است. شهری آرام با خانه های آبی رنگ که به شما حس قدم گذاشتن در آسمان‌ها را  می‌دهد. این شهر کوچک در شمال غربی کشور مراکش در میان رشته‌کوه‌های ریف قرار دارد و یکی از زیباترین مناطق در این کشور آقریقایی است . مردم و شهرداری همه کوچه‌ها ، درهای خانه‌ها، دیوارها، سقف خانه‌ها و حتی زمین را هر ساله با رنگ آبی روشن رنگ‌آمیزی می‌کنند . جمعیت شفشاون نزدیک به ۴۰ هزار نفر است ، و بیشتر ساکنان در حال حاضر مسلمان و یهودی هستند. در سفر به مراکش باید از کازابلانکا ، مسیری شش ساعته را در جاده‌ای کوهستانی و پرپیچ‌ و خم پیش بروید تا به شهر آبی برسید. برای تهیه بلیط هواپیما می توانید به سایت سفیران مراجعه فرمایید.

 

تاریخچه

تصور می شود که سنت رنگ آمیزی دیوارهای به رنگ آبی توسط جامعه یهودی که در قرن پانزدهم پس از اخراج از اسپانیا در آنجا اقامت گزیدند ، ایجاد شد . یهودیان همه جا را با رنگ آبی نقاشی کردند تا نماد آسمان و بهشت ​​باشند و قدرت خدا را یادآوری کند. در ابتدای دهه ۱۹۳۰ میلادی یهودیان این شهر ، تصمیم گرفتند که همه مکان های شهر را آبی رنگ کنند. بدین ترتیب با یک تصمیم مشترک، شهر آبی مراکش ایجاد شد و کم کم به یکی از جاذبه‌های گردشگری مراکش تبدیل شد. علت این تصمیم جالب را  مردم شهر به طور دقیق نمی‌دانند. برخی نیز می‌گویند برای دور نگه داشتن حشرات از این شهر، شفشاون را به این رنگ در آورده اند.

 

 

سنت های جدید شهر

پس از جنگ جهانی دوم ، اکثر خانواده های یهودی عازم اسرائیل شدند ، اما ساکنین جدید شهر این سنت را همچنان ادامه می دهند و حتی مقداری ذوق و سلیقه امروزی را چاشنی کار قرار داده اند . شهرداری این منطقه برس های مخصوصی را برای کمک به زنده نگه داشتن تاریخ شفشاون تهیه کرده و به اهالی این شهر ارائه میدهد . در سال های اخیر اروپاییان زیادی به این شهر رفت و آمد می کنند ، به خصوص گردشگران کشورهای فرانسه و اسپانیا علاقه زیادی به مسافرت به این کشور دارند. شهر آبی  امکانات گردشگری زیادی را در خود جای داده است. حدود 200 هتل در شهر آبی مشغول به فعالیت و خدمت هستند.

 

 

چشم انداز شهر آبی

اولین چیزی که هنگام ورود به شفشاون توجه شما را جلب می کند ، آرامش و سکوت نسبی حاکم در این شهر است. این مکان همانند بهشتی بر روی زمین حس آرامش بخش و زیبایی مطلق را به شما القا می کند. یکی از لذت‌ها در سفر به شفشاون عکاسی کردن است. این شهر زیبا و سنتی، مناظر فوق‌العاده‌ای برای عکاسی دارد که شاید مجبور شوید کل سفرتان را به عکس گرفتن بگذرانید.

 

قسمت های مختلف شهر

شفشاون نیز  همانند بسیاری از شهرهای قدیمی ، به دو قسمت تقسیم شده است : شهر قدیمی با خانه های مسقف و آبی رنگ با کاشی قرمز و جذاب و شهر جدید. نیمه شرقی و غربی ششفشاون در پلازا الحمام قرار دارد ، و مرکز شهر که در آن می توانید در  بسیاری از کافه ها و رستوران های دوست داشتنی یک وعده غذایی میل کنید.

 

 

درب های آبی شهر

تقریبا تمامی درهای شهر شفشاون سالها ست ثابت مانده و یا اینکه در طول مدت زمان اندکی تغییر می کنند. اما چیزی که بین همه آنها مشترک است این است : همه آنها آبی هستند ، حتی اگر خانه کاملا آبی نباشد.

 

لحظه غروب

مناظر الهام بخش در هنگام غروب آفتاب در این شهر شگفت انگیز است . توصیه ما به شما این است که قبل از رفتن به قسمت مرکزی شهر و بازدید از رستوران ها ، حتما سری به بالای شهر بزنید و از لحظه شگفت انگیز غروب آفتاب لذت ببرید و عکس بیندازید.

 

 

گربه های شهر

شفشاون بدون شک یکی از  شهرهای محبوب گربه ها است. گربه ها در کوچه ها ، بازار و تقریبا همه جای شهر هستند. حتی در رستوران ها و تراس های خانه ها نیز  یافت می شوند. شاید بتوان گفت نام سوم این شهر بعد از شفشاون و شهر آبی ، شهر گربه ها است.

 

 

بازارگردی

شفشاون یک مکان محبوب برای خرید است زیرا شما می توانید بسیاری از صنایع دستی بومی را پیدا کنید که در سایر نقاط مراکش موجود نیست. اگر می‌خواهید از مراکش خرید کنید، بهترین جا برای خرید شفشاون است. رفتن به مغازه‌های زیبایی که صنایع دستی ویژه مراکش را می‌فروشند، بسیار لذت بخش خواهد بود. در شهر آبی می‌توانید صنایع دستی  و سوغات مخصوص این شهر، مانند سرامیک‌ها و فرش ها و گلیم‌های طرح‌دار زیبا و همچنین حناهای مخصوص و پنیر مخصوص به این ناحیه، را تهیه نمایید.

 

گشتی در کوچه های شهر آبی در مراکش



:: برچسب‌ها: بلیط هواپیما , رزرو بلیط هواپیما , خرید بلیط هواپیما ,
:: بازدید از این مطلب : 20
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 28 مهر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : triptravel

سفر به یک شهر ناشناخته می تواند به اندازه بازدید از پایتخت ها و کلانشهرهای توریستی اروپا یک تجربه عالی باشد. علاوه بر مقصدهای توریستی محبوب و همیشگی ، شهرهای کوچک شگفت انگیز زیادی در سراسر این قاره وجود دارد که ارزش بازدید را دارند. اگر علاقه دارید که از یکی از آن شهرهای کوچک و زیبا اروپایی که پر از جذابیت دنیای قدیم و زیبایی چشم نواز باورنکردنی است بازدید کنید ، این مقاله برای شما نوشته شده است. ما لیستی از شهرهای کوچک در اروپا را که باید از آنها بازدید کنید ، انتخاب کرده ایم تا شما را در انتخاب مقصدتان کمک کنیم . برای تهیه بلیط هواپیما می توانید به سایت سفیران مراجعه فرمایید.

 

پوشیسکا ، کرواسی

پوشیسکا یک شهر زیبا است که از سنگ های آتفشانی از یک دریاچه عمیق در ساحل شمالی جزیره بارکا برخاسته است. خانه های سنگی زیبا با سقف سفید  جذابیت خاصی را به این مکان بخشیده است. پوشیسکا همیشه به خاطر فرهنگ و صنعت سنگ تراشی در آن شهرت داشته است. هماهنگی و همگونی خانه های این جزیره ، کاخ های رنسانس و بناهای قدیمی ساخته شده از سنگ سفید هر بازدید کننده را به خود جذب می کند.

 

ایزه ، فرانسه

ایزه روستایی قرون وسطایی مشرف به دریای مدیترانه است. این روستای باستانی مستحکم هنوز با ویرانه های قلعه مستحکم قرن 12 خود (که در سال 1706 تخریب شده) معروف شده است  و روی قله صخره ای باریکی قرار گرفته است. محوطه قلعه میزبان اثر معروف باردین اگزاتیک است و منظره ای خارق العاده از ساحل را مشاهده خواهی کرد.

 

راین ، نروژ

اگر به دنبال مکانی برای "دور شدن از همه چیز" هستید ، جایی که تعداد بسیار کمی از آدم ها در آنجا حضور دارند ، حتما باید راین را ببینید. یک دهکده ماهیگیری در شهر نوردلند ، واقع در کشور نروژ. این مکان در جزیره موسکنوا در مجمع الجزایر لوفوتن واقع شده است. این مکان با کلبه های ماهیگری قرمز و سفید که در ساحل و قله های اطراف آن واقع شده است ، یکی از زیباترین روستاهای دنیا می باشد.

 

تنبی ، ولز

شهر تنبی با سواحل باشکوه ، فضای گرم و خانه های زیبای ویکتوریایی با رنگهای جذاب و سنتی یکی از نمادهای کشور ولز است .  بالای تپه این شهر محل استقرار اولیه  یک سنگر دفاعی ولزی بوده است ، که در قرون وسطی با وظیفه محافظت از شهر را بر عهده داشته است . بخشی از دیوارهای این شهر تا به امروز همچنان باقی مانده است.

 

سینترا ، پرتغال

شهر سینترا واقع در مرکز ساحل پرتغال ، با فاصله کمی از لیسبون ، شهری زیبا است که دارای پیشینه تاریخی گسترده است و برخی از جذاب ترین  مکان های طبیعی و معماری کشور پرتغال در آنجا واقع شده است . این مکان زیبا با آب و هوای خنک و عالی توانسته است اکثر ثروتمندان و سرمایه گذاران بزرگ را جذب خود کند  ، آنها کاخ های بزرگ ، اقامتگاه های عجیب و غریب و باغ های منحصربفرد خاصی را  در آنجا احداث کرده اند.

 

آلباراسین ، اسپانیا

آلباراسین شهری با عظمت در بالای تپه های آراگون جنوبی اسپانیا است. این شهر پایتخت سابق یک پادشاهی در اسپانیا است که توانسته شکل و شمایل اسلامی و قرون وسطایی خود را حفظ کند. محله قدیمی آن با خیابان های قرون وسطایی و خانه های بلند و بالکن های  ویژه ، نوعی مکان فرهنگی به حساب می آید . آلباراسین یکی از دنج ترین نقاط اسپانیا است که فاصله زیادی با مرکز کشور اسپانیا دارد.

 

مانارولا ، ایتالیا

مانارولا یک شهر کوچک در شمال ایتالیا است. این شهر یکی از پنج شهر کوچکی است که با یک مسیر باریک برای عابران پیاده در بخشی از ریویرای ایتالیا معروف به یبنکو تره به هم متصل شده اند. روستای مانارولا توسط باغ های انگور احاطه شده و در امتداد یک نهر واقع شده است.

 

گورمه ، ترکیه

این شهر در میان یک منطقه محبوب گردشگری واقع شده است که بیشتر به خاطر اشکال صخره ای و طبیعی آن شناخته شده است. گورمه یک شهر خاص در ترکیه است که اولین بار توسط رومی ها ساخته شد و در بین صخره های سخت تراشیده شد. این شهر یک مکان در فهرست میراث جهانی یونسکو می باشد.

 

هالشتات ، اتریش

هالشتات در ساحل جنوب غربی دریاچه هالشتوتر در قسمت شمالی اتریش واقع شده است ، یک شهر کوچک که بین کوه عظیم و دریاچه ای زیبا ساخته شده است ، و یک آبشار مرتفع از وسط آن عبور می کند. خانه های این دهکده باریک در کنار دریاچه قرار گرفته اند و تا پایان قرن نوزدهم فقط با کشتی یا مسیرهای باریک می توانستند به هالشتات بروند.

 

آنسی ، فرانسه

آنسی یکی از محبوب ترین شهرهای کوه های آلپ است و یک مکان جذاب با جنگل ها ، کوه ها و دریاچه ای به همین نام که نزدیک به هم قرار گرفته اند . این شهر در منطقه روستایی در شرق فرانسه ، در ساحل دریاچه آنسی ، 35 کیلومتری جنوب ژنو واقع شده است . آنسی در انتهای شمالی تبن دریاچه قرار گرفته است. این شهر در مسیرهایی بین ایتالیا ، سوئیس و فرانسه در موقعیت استراتژیکی حضور دارد

 

روتنبورگ ، آلمان

روتنبرگ یکی از بهترین شهرهاب قرون وسطایی است در آلمان که به معنای رمانتیک است. مدت هاست که هنرمندان از مکان منحصر به فرد این شهر قرون وسطایی الهام گرفته اند زیرا این شهر دارای 42 دروازه هم افق با آسمان است. روتنبرگ با کوچه پس کوچه های پر پیچ و خم و گنجینه های هنری خود مکان ایده آل برای استراحت است ، در حومه زیبا و بکر و این شهر بهترین تفریح پیاده روی و لذت بردن از مناظر است.

 

دینانت ، بلژیک

بین رود میوس و صخره های مرتفع مشرف به آن ، شهری کوچک در امتداد رودی به همین نام در استان نامور قرار گرفته است. حدود 65 کیلومتری جنوب بروکسل است. از ویژگیهای اصلی آن می توان به رودخانه ، ارگ تاریخی بالای شهر و کلیسای بانو ما با برج ناقوس گلابی شکل اشاره کرد.

 

شهرهای کوچک توریستی در اروپا



:: برچسب‌ها: بلیط هواپیما , رزرو بلیط هواپیما , خرید بلیط هواپیما ,
:: بازدید از این مطلب : 18
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 27 مهر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : triptravel

شکوه و عظمت مقاصد گران قیمت جذابیت خاصی دارد ، اما بیایید این را بپذیریم که هر چقدر مقصد و سفرمان گران تر باشد ، مجبو به هزینه بیشتر در سفر هستیم و این می تواند طول سفرمان را کوتاه تر کند.ما به شما مقاصدی و مکان هایی از هر منطقه در سراسر قاره ها را معرفی می کنیم ، که در مقابل مقاصد مشابه هزینه های کمتری را صرف کنید ولی از همان جذابیت ها برخوردار خواهید بود. برای تهیه بلیط هواپیما می توانید به سایت سفیران مراجعه فرمایید.

 

ارزانترین کشور اسکاندیناوی ، دانمارک

کشورهای اسکاندیناوی به گرانترین مقاصد گردشگری در اروپا مشهور هستند ، اما در همین منطقه کشورهایی وجود دارند که می توانید با هزینه های کمتر از آن بازدید نمایید. از بین تمام کشورهای اسکاندیناوی ، دانمارک ارزانترین کشور است ، اگرچه در مقایسه با سایر مناطق اروپا همچنان گرانتر میباشد. برای صرفه جویی در هزینه های خود در سفر به این مکان زیبا ، باید از سفر کردن در فصل شلوغ تابستان و احتمالاً  بهار صرف نظر کنید ، زیرا هوای گرم مطبوع به معنای گردشگران بیشتر و قیمت های بالاتر است. قیمت پروازها و محل اقامت ، بین ماه های سپتامبر و نوامبر ، بعد از فصل شلوغی گرشگران حدود 40 درصد ارزانتر خواهد بود. شما برای صرفه جویی بیشتر می توانید از رستوران ها و فروشگاه های محلی خرید کنید تا هزینه نهای خود را پایینتر بیاورید. زیرا دانمارک از بیشترین فروشگاه های محلی در منطقه اسکاندیناوی برخوردار است.علاوه بر این ، بسیاری از معروف ترین جاذبه های گردشگری در دانمارک برای بازدید یا رایگان و یا بسیار ارزان هستند.

 

 ارزانترین کشور اروپای شرقی ، بلغارستان

برای سفر ارزان در اروپا ، تعداد بسیار کمی از مکانها همانند بلغارستان هستند ، یک کشور زیبا در اروپای شرقی با جاذبه های گردشگری بینظیر . در تابستان ، گردشگران از کشورهای همسایه برای لذت بردن از دریای سیاه با قیمت های فوق العاده پایین وارد بلغارستان می شوند ، اما در مابقی ایام سال ، این کشور خالی از گردشگر است و این بدان معناست که بدون ازدحام زیاد ، بدون سر و صدا ، و بدون قیمت های نامتعارف برای محل اقامت ، غذا و ورود به جاذبه های گردشگری ، می توانید سفری خاطره انگیز برای خود بسازید. برای ارزان تر شدن سفرتان ، از سفر کردن در فصل تابستان صرفنظر کنید  ، چراکه قیمت هتل ها و جاذبه های گردشگری بسیار بالاتر خواهد بود . اواخر بهار و اوایل پاییز زمان بسیار خوبی برای بازدید از این کشور است ، به خصوص اگر اوقات خود را در خارج از هتل بگذرانید ، می توانید از هوای مطبوع و قیمت های به صرفه لذت ببرید.

 

ارزانترین کشور آسیا ، نپال

اگر قصد سفر با یک تور حرفه ای به قله ی کوه اورست را نداشته باشید ، نپال یک کشور فوق العاده ارزان است. شما می توانید با بازدید از پایه کوه های اورست و پیاده روی در طبیعت بکر منظقه با هزینه بسیار ارزان سفری فوق العاده داشته باشید. بازدید از نپال در فصول پاییز و بهار سال بسیار دشوار خواهد بود ، زیرا نپال کشوری در منطقه کوهستانی و بارانی است و در اکثر این روزها خطر ریزش کوه ، بهمن و سیل بسیار زیاد است. بنابراین مهم است که برنامه سفر خود را به درستی تنظیم کنید تا با اینگومه خطرات مواجه نشوید. اگر برای کوهنوردی به این کشور نمی روید ، زمستان (که از اواسط دسامبر تا اواسط فوریه ادامه دارد) می تواند زمان دلپذیری برای بازدید باشد ، زیرا درجه حرارت در شهر تقریبا 10 درجه سانتیگراد است. پیاده روی در زمستان به دلیل طوفان های زمستانی و برف غیر منتظره می تواند مشکل باشد.  ماه های مارس تا مه و سپتامبر تا نوامبر بهترین ماه ها برای بازدید هستند.

 

ارزانترین کشور آفریقای شمالی ، مراکش

مراکش یکی از آن کشورهایی است که بسته به انتخابی که می کنید می تواند هزینه زیادی برای شما داشته باشد یا به طرز باورنکردنی ارزان باشد. به عنوان مثال ، بازدید از بازار معروف مراکش ممکن است برایتان گران تمام شود ، مخصوصاً اگر دنبال فرشهای دستبافت یا شیشه های رنگی مخصوص باشید .هزینه های قطار درجه یک بین شهری در مراکش تقریباً همان هزینه ای است که برای پرداخت هزینه یک مترو در اروپا می پردازید . شما در این کشور زیبا حتی نیاز به راهنما نیز ندارید ، چراکه اکثر جاذبه های این کشور به دو زبان انگلیسی و فرانسوی در دسترس ما خواهد بود.مراکش پر از رستوران ها و فروشگاه های سنتی و محلی است که با قیمت ارزان و خوراکی های خوشمزه محلی منتظر شما خواهد بود. بنابراین بازدید از این کشور زیبا و ارزان را از دست ندهید.

 

 

ارزانترین کشور اروپای غربی ، پرتغال

با وجود اتوبوس ، تراموا و قطارهای مناسب و ارزان ، سفر به پرتغال بسیار مقرون به صرفه خواهد بود. البته غیر از پایتخت لیسبون که می تواند کمی گران باشد ، غذا خوردن و سرگرمی در هر جایی از این کشور بسیار مقرون به صرفه است . فصل پرطرفدار در پرتغال دو ماه  طول می کشد (ژوئن و ژوئیه) بنابراین سفر در خارج از این ماه ها به شما کمک می کند  سفری ارزان تر پیشرو داشته باشید . همچنین فصل زمستان زمان خوبی برای بهره بردن از تخفیف های شگفت انگیز هتل ها و مکان های گردشگری است . بیشتر جاذبه های دیدنی پرتغال در لیسبون و سینترا است ، جایی که مواردی مانند برج دفاعی قرون وسطایی بلم را خواهید دید . صومعه گوتیک ؛ و میدان اصلی شهر ، که توسط مغازه ها و کافه ها احاطه شده است. ورود به این موارد یا رایگان است و یا هزینه بسیار کمی دارند. به طور کلی ، بازدید از پرتغال بیشتر در مورد لذت بردن از غذاهای محلی ، پیاده روی در امتداد خط ساحلی و کشف مناظر است که هزینه های شما را پایین نگه می دارد و به شما امکان می دهد با بودجه محدود ، مناطق بیشتری از کشور را ببینید.

 

 

 

ارزانترین کشور آمریکای جنوبی ، بولیوی

کشور بولیوی در قلب رشته کوه های آند مجموعه چشمگیری از مناظر زیبا برای بازدید دارد. بولیوی کشوری چند ملیتی با 36 زبان بومی رسمی و یک اکوسیستم است که از کویر تا کوه های قطبی در غرب آند گسترده شده است.بازدید از بسیاری از معروف ترین مکانهای دیدنی بولیوی بسیار ارزان و حتی رایگان است . از جمله دریاچه تیتیکاکا در مرز بولیوی و پرو (بزرگترین دریاچه در آمریکای جنوبی) ؛ تعدادی از مکان های باستان شناسی ؛ دریاچه نمک لادونا ورده در پایه کوه آتشفشان ؛ و سالار دی یونی  بزرگترین تخت نمکی جهان. همچنین غذا ، حمل و نقل و محل اقامت در بولیوی بسیار ارزانتر سایر کشورهای آمریکای جنوبی است.

 

ارزانترین مقاصد گردشگری



:: برچسب‌ها: بلیط هواپیما , رزرو بلیط هواپیما , خرید بلیط هواپیما ,
:: بازدید از این مطلب : 23
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 22 مهر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : triptravel

‌یکی از نمادهای هنر و معماری کشورمون رو میتونیم در طرح های بینطیر و زیبای مساجد ایرانی ببینیم ؛ مکان هایی که ترکیبی از هنر و معماری ایرانی و همچنین اسلامی هستند ، ترکیبی از نورها ، رنگ ها ، هنر و شکوه تاریخ ایران که دیدنشون از نزدیک لطف دیگری خواهد داشت. به گفته برخی مراجع درحال حاضر نزدیک به 70 هزار مسجد فعال در ایران وجود دارد. از این میان تعداد معدودی هستند که علاوه بر این‌که محل عبادت هستند ویژگی‌های دیگری نیز دارند که آنها را برجسته و متمایز می‌کند. در این مطلب تلاش کرده ایم که هفت مسجد مهم و مشهور ایران را برایتان بیاوریم و ویژگی خاصی که باعث شده این مسجدها به این نقطه توجه برسند، یاد کنیم. برای تهیه بلیط هواپیما می توانید به سایت سفیران مراجعه فرمایید..

 

 

مسجد نصیر الملک

این مسجد قدیمی در شیراز که برخی به آن مسجد صورتی هم میگن به خاطر رنگ و نور بی‌نظیرش جلوه‌ی خاصی پیدا کرده است. این مسجد در محله گود عربان که در قدیم به محله اسحاق بیگ معروف بوده قرار دارد. میرزا حسن علی خان ملقب به نصیرالملک بنای مسجد را در تاریخ ۱۲۹۴ه‍. ق آغاز و در تاریخ ۱۳۰۵ه‍. ق به پایان رساند. معماری این سازه نیز بر عهده میرزا محمد حسن بوده است. این اثر در سال ۱۳۵۸ به‌ عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسید.

 

مسجد شیخ لطف‌الله

این مسجد گنبد زیبایی داره که در طول روز از کرم تا صورتی تغییر رنگ میده؛ بعضی‌ها میگن هنگام غروب آفتاب بهترین زمان برای مشاهده این تغییر رنگ است. مسجد شیخ لطف الله یکی از مساجد تاریخی و شناخته شده شهر اصفهان است ، که در کنار میدان نقش جهان اصفهان قرار دارد و در دوران صفوی ساخته شده است. این مسجد شاهکاری از معماری و کاشی‌کاری قرن یازدهم هجری است که توسط استاد محمدرضا اصفهانی از معماران نامدار آن دوره ساخته شده‌است. مسجد شیخ لطف‌الله به فرمان شاه عباس اول در مدت هجده سال بنا شده و در ضلع شرقی میدان نقش جهان و مقابل عمارت عالی‌قاپو و در همسایگی مسجد شاه واقع شده است. این مکان مذهبی برای تجلیل شیخ لطف‌الله میسی بنا گردیده و سالانه گردشگران زیادی را جذب خود می‌کند.

 

مسجد آقابزرگ

بلندترین گنبد قاجاری رو میتونید در این مسجد ببینید؛ مورد جالب این مسجد دربش هست که گفته می شود میخ های درب مسجد آقا‌بزرگ به تعداد آیه‌های قرآن است. مسجد آقابزرگ مسجد و مدرسه‌ای بزرگ در کاشان، منسوب به آقا سید متشرعی ملقب به آقابزرگ که در نیمه قرن ۱۳ق، در دوران پادشاهی محمد شاه قاجار ساخته شد. مسجد و مدرسه آقابزرگ مجموعه با ارزشی از عناصر معماری و تزییناتی، و ترکیبی از حجم‌ها و اندام‌های متناسب به هم تنیده، شامل: سردر و هشتی ورودی، صحن مرکزی، مقصوره و شبستان‌ها می باشد.

 

 

مسجد جامع کبیر یزد

قدمت این مسجد به دوران ایلخانی میرسه ، گفته میشود که قبل از اسلام در مکان فعلی مسجد، آتشکده ساسانی قرار داشته که تا دوران بعد از اسلام هم به فعالیت خودش ادامه  میداده. این مسجد به شیوه یک ایوان در دل کویر و در طی حدود 1 قرن و سه دوره متفاوت ساخته شده ‌است. پایه‌های اصلی این مسجد را ساسانیان و بنای فعلی مسجد، از نظر شکل کلی معماری متعلق به دو دوره موسوم به آذری می باشد . بنای گنبد را متعلق به دوره ایلخانی و سردر بالای مسجد را متعلق به دوره تیموری می دانند .

 

 

مسجد رنگونی‌ها

این مسجد به سبک هندی‌ها ساخته شده؛ قدمت این مسجد به اواخر دوره قاجار میرسد. اسم این مسجد نیز به شهر رنگون یا یانگون پایتخت سابق کشور برمه(میانمار) برمیگردد. در سال ۱۲۹۱ه.ش پالایشگاه آبادان به عنوان اولین واحد تصفیه نفت و مرکز عمده صدور فراورده‌های نفتی در غرب آسیا آغاز بکار کرد. از آن پس صدها انگلیسی، هندی و پاکستانی به این شهر نقل مکان کردند. از نخستین گروه‌هایی که به آبادان مهاجرت کردند ، کارکنان پالایشگاه رنگون پایتخت کشور برمه و عمدتاً رنگونی الاصل و نیز مسلمان بودند. به همین منظور تلاش کردند تا عبادتگاهی در زمین‌های شرکت نفت تاسیس نمایند و در نهایت با موافقت شرکت نفت، ساخت مسجد بدست کارگران پاکستانی پالایشگاه آبادان آغاز گرید و در سال ۱۲۹۹  ساخت آن به اتمام رسید.

 

مسجد شافعی‌ها

یکی از بزرگترین مساجد اهل‌سنت در ایران است ؛ معماری زیبای این مسجد شما را به یاد مساجد عثمانی می اندازد. ساخت این مسجد از سبک معماری اسلامی ترکیه الهام گرفته شده است. مسجد جامع شافعی مسجدی است متعلق به اهل سنت در شهرکرمانشاه ، که در  بازار کرمانشاه  واقع شده است. این مسجد در سال ۱۳۲۴ تأسیس شده ‌است . مسجد شافعی ها از یک طرف نیز به میدان جوانشیر منتهی می‌شود و در محلی که پیش‌تر زائرسرا بوده بنا شده است .

 

مسجد جامع مکی

مسجد جامع مکی در شهر زاهدان قرار گرفته است و متعلق به اهل سنت می باشد. این مسجد یکی از بزرگترین مساجد جهان اسلام است که معماری بی‌نظیرش توجه خیلی از گردشگران را به خود جلب کرده است. قدمت این مسجد به سال ۱۳۵۳ میرسد. سبک معماری این مسجد ترکیبی از سه سبک ایرانی،اسلامی و عثمانی است.

 

 

هفت مسجد زیبای ایران



:: برچسب‌ها: بلیط هواپیما , رزرو بلیط هواپیما , خرید بلیط هواپیما ,
:: بازدید از این مطلب : 30
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 19 مهر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : triptravel

افرادی که به دور دنیا سفر می کنند با انبوهی از خاطرات ثبت شده در دوربین و دفاتری که نگه می دارند به خانه بازمی گردند. زیبایی شهرها و مهمان نوازی میزبانان  مکان های بازدید شده در خاطرات ما باقی می ماند. با این حال ، گاهی اوقات ، ما در شهری بسیار آلوده و پر سر و صدا قرار می گیریم که تعطیلات به جای یک سفر لذت بخش ، بسیار پرتنش می شود. شهرهای "تمیز و پاکیزه" که در زیر ذکر شده است قطعاً شما را به مسافرت کردن ترغیب خواهد کرد. شهرهای زیر بر اساس کیفیت هوا ، دفع زباله ، ترافیک ، آب آشامیدنی و کیفیت سیستم های فاضلاب به لیست پاک ترین شهرهای جهان راه یافته اند. برای تهیه بلیط هواپیما می توانید به سایت سفیران مراجعه فرمایید..

 

کپنهاگ ، دانمارک

کپنهاگ به دلیل کیفیت هوا جز تمیزترین شهرها شناخته شده است ، اما دولت قصد دارد تا سال 2025 کربن های موجود در هوای پایتخت را به صفر برساند. اقدامات زیادی برای کاهش تولید زباله و با تلاش در زمینه مدیریت و بازیافت زباله در انجام پذیرفته است. ابتکارات بسیار زیادی جهت کاهش گازهای گلخانه ای اجرا شده است ، به ویژه برنامه بلند مدت که دولت برای تبدیل پایتخت کشور به دوچرخه سوارترین شهر در جهان.

 

شهر سنگاپور

چند دهه پیش شهر سنگاپور می توانست در لیست کثیف ترین شهرهای جهان قرار بگیرد. با این حال ، قوانین سختگیرانه و جریمه های سنگینی که به دلیل پاکسازی محیط زیست بر روی عملکرد شهروندان اعمال شد ، این شهر را به یکی از تمیزترین ها در جهان تبدیل کرده است. سنگاپور یکی از بهترین خدمات عمومی و حمل ونقل در جهان را دارد و مالیات سنگینی که از صاحبان خودرو گرفته می شود ، بسیاری را از خرید خودرویی که منجر به آلودگی بیشتر شهر می شود ، منصرف کرده است.

 

 

هلسینکی ، فنلاند

پایتخت فنلاند به دلیل داشتن چشم انداز های زیبا از مکان های محبوب برای گردشگران است. با این حال ، چندین سال است که هلسینکی در لیست شهرهای پاک و تمیز دنیا قرار دارد. آب شهر به قدری تمیز است که می توان مستقیماً از شیر آب شهری آن را نوشید ، برخلاف اکثر شهرهای اروپایی. دولت همچنین گام های برای تولید برق سازگار با محیط زیست ساخته است. یکی از دلایل اصلی تمیز بودن کیفیت هوا این است که مردم بجای استفاده از اتومبیل های خود از دوچرخه استفاده می کنند. این شهر حدود 2400 مایل خطوط مخصوص برای دوچرخه سواران دارد و تا سال 2025 دولت قصد دارد مالکیت وسیله نقلیه موتوری را منحل کند.

 

بریزبین ، استرالیا

بریزبین یکی از تمیزترین شهرهای استرالیا است حتی اگر سومین شهر پرجمعیت این کشور باشد. دامنه فضای سبز ، ذخایر طبیعی و پارک ها به کاهش سطح آلودگی کمک کرده اند. مجاورت بریزبین با دریا به کنترل سطح آلودگی کمک می کند. شهرداری بریزبین اهداف مختلفی را دنبال کرده است که هدف آن تمیز نگه داشتن شهر و سرسبزی آن است. سیستم حمل و نقل عمومی بهبود یافته و انگیزه بیشتر مردم برای استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی به کاهش ازدحام و پایین نگه داشتن سطح آلودگی کمک کرده است.

 

 

هامبورگ ، آلمان

دومین شهر بزرگ آلمان گام های بلندی در تأمین محیطی پاک و بکر برداشته است. هامبورگ از زیرساخت های بسیار خوبی برای دوچرخه سواران استفاده می کند که به مهار سطح آلودگی کمک می کند زیرا تعداد دوچرخه سواران در شهر بیشتر از وسائل نقلیه است. شبکه سبز ، طرحی که قصد دارد ظرف مدت دو دهه شهر را از وسایل نقلیه شخصی خالی کند ، بسیار مفید خواهد بود. دولت با برنامه ریزی هایی که انجام داده است ، در نظر دارد تا سال 2050 میزان انتشار کربن در هوای شهر را 80٪ کاهش دهد.

 

ساپورو ، ژاپن

ساپورو پنجمین شهر بزرگ ژاپن است اما با وجود جمعیت زیاد ، احتمالاً به دلیل فضای سبز زیادی که در این شهر وجود دارد ، توانسته است به لیست پاک ترین شهرها راه یابد. مانند اکثر شهرهای ژاپن ، ساپورو نیز از اتومبیل های سازگار با محیط زیست استفاده می کند و سیستم فاضلاب شهری بسیار خوبی دارد. ارزش پاکیزگی را از زمان مدرسه به دانش آموزان می آموزند ، بنابراین جای تعجب نیست که تعداد زیادی از شهرهای ژاپن به لیست تمیزترین شهرهای جهان راه پیدا کنند.

 

 

کلگری ، کانادا

کلگری از نظر جمعیت یکی از بزرگترین شهرهای آلبرتا و همچنین پیشرو در صنعت نفت و گاز کانادا است. منطقه مرکزی شهر دارای آسمان خراش ها و بهترین هتل های کانادا است . اما با این وجود ، به طور مداوم در لیست پاک ترین شهرهای جهان قرار گرفته است. تعداد بسیار کمی از شهرهای آمریکای شمالی می توانند با طرح های سبز که کلگری اجرا کرده رقابت داشته باشند. جریمه های سنگینی برای تولید زباله در نظر گرفته شده است و یک تلاش بزرگ آموزشی برای افزایش کمپوست و بازیافت باعث کاهش تقریباً 80 درصدی استفاده از محل دفن زباله طی چند سال آینده شده است.

 

اسلو ، نروژ

تمیز نگه داشتن شهر به طور غریزی برای ساکنان اسلو به عنوان بخشی از فرهنگ درونی به وجود آمده است. حتی اگر هیچ سطل زباله ای در خیابان های شهر وجود نداشته باشد ، مدیریت زباله ها توسط سیستم خودکار دفع زباله انجام می شود. از پمپ ها و لوله ها برای انتقال زباله ها در زیر زمین به زباله سوزها استفاده می شود ، سپس زباله ها سوزانده می شوند و برای ایجاد انرژی برای گرم کردن شهر استفاده می شود. سالانه روزهایی برای پاکسازی داوطلبانه برای مشارکت شهروندان در پاکسازی شهر وجود دارد که فرهنگ پاکسازی و مشارکت جمعی را به نروژی ها یادآور می شود.

 

تمیزترین شهرهای دنیا

 

 

افرادی که به دور دنیا سفر می کنند با انبوهی از خاطرات ثبت شده در دوربین و دفاتری که نگه می دارند به خانه بازمی گردند. زیبایی شهرها و مهمان نوازی میزبانان  مکان های بازدید شده در خاطرات ما باقی می ماند. با این حال ، گاهی اوقات ، ما در شهری بسیار آلوده و پر سر و صدا قرار می گیریم که تعطیلات به جای یک سفر لذت بخش ، بسیار پرتنش می شود. شهرهای "تمیز و پاکیزه" که در زیر ذکر شده است قطعاً شما را به مسافرت کردن ترغیب خواهد کرد. شهرهای زیر بر اساس کیفیت هوا ، دفع زباله ، ترافیک ، آب آشامیدنی و کیفیت سیستم های فاضلاب به لیست پاک ترین شهرهای جهان راه یافته اند. برای تهیه بلیط هواپیما می توانید به سایت سفیران مراجعه فرمایید..

 

کپنهاگ ، دانمارک

کپنهاگ به دلیل کیفیت هوا جز تمیزترین شهرها شناخته شده است ، اما دولت قصد دارد تا سال 2025 کربن های موجود در هوای پایتخت را به صفر برساند. اقدامات زیادی برای کاهش تولید زباله و با تلاش در زمینه مدیریت و بازیافت زباله در انجام پذیرفته است. ابتکارات بسیار زیادی جهت کاهش گازهای گلخانه ای اجرا شده است ، به ویژه برنامه بلند مدت که دولت برای تبدیل پایتخت کشور به دوچرخه سوارترین شهر در جهان.

 

شهر سنگاپور

چند دهه پیش شهر سنگاپور می توانست در لیست کثیف ترین شهرهای جهان قرار بگیرد. با این حال ، قوانین سختگیرانه و جریمه های سنگینی که به دلیل پاکسازی محیط زیست بر روی عملکرد شهروندان اعمال شد ، این شهر را به یکی از تمیزترین ها در جهان تبدیل کرده است. سنگاپور یکی از بهترین خدمات عمومی و حمل ونقل در جهان را دارد و مالیات سنگینی که از صاحبان خودرو گرفته می شود ، بسیاری را از خرید خودرویی که منجر به آلودگی بیشتر شهر می شود ، منصرف کرده است.

 

 

هلسینکی ، فنلاند

پایتخت فنلاند به دلیل داشتن چشم انداز های زیبا از مکان های محبوب برای گردشگران است. با این حال ، چندین سال است که هلسینکی در لیست شهرهای پاک و تمیز دنیا قرار دارد. آب شهر به قدری تمیز است که می توان مستقیماً از شیر آب شهری آن را نوشید ، برخلاف اکثر شهرهای اروپایی. دولت همچنین گام های برای تولید برق سازگار با محیط زیست ساخته است. یکی از دلایل اصلی تمیز بودن کیفیت هوا این است که مردم بجای استفاده از اتومبیل های خود از دوچرخه استفاده می کنند. این شهر حدود 2400 مایل خطوط مخصوص برای دوچرخه سواران دارد و تا سال 2025 دولت قصد دارد مالکیت وسیله نقلیه موتوری را منحل کند.

 

بریزبین ، استرالیا

بریزبین یکی از تمیزترین شهرهای استرالیا است حتی اگر سومین شهر پرجمعیت این کشور باشد. دامنه فضای سبز ، ذخایر طبیعی و پارک ها به کاهش سطح آلودگی کمک کرده اند. مجاورت بریزبین با دریا به کنترل سطح آلودگی کمک می کند. شهرداری بریزبین اهداف مختلفی را دنبال کرده است که هدف آن تمیز نگه داشتن شهر و سرسبزی آن است. سیستم حمل و نقل عمومی بهبود یافته و انگیزه بیشتر مردم برای استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی به کاهش ازدحام و پایین نگه داشتن سطح آلودگی کمک کرده است.

 

 

هامبورگ ، آلمان

دومین شهر بزرگ آلمان گام های بلندی در تأمین محیطی پاک و بکر برداشته است. هامبورگ از زیرساخت های بسیار خوبی برای دوچرخه سواران استفاده می کند که به مهار سطح آلودگی کمک می کند زیرا تعداد دوچرخه سواران در شهر بیشتر از وسائل نقلیه است. شبکه سبز ، طرحی که قصد دارد ظرف مدت دو دهه شهر را از وسایل نقلیه شخصی خالی کند ، بسیار مفید خواهد بود. دولت با برنامه ریزی هایی که انجام داده است ، در نظر دارد تا سال 2050 میزان انتشار کربن در هوای شهر را 80٪ کاهش دهد.

 

ساپورو ، ژاپن

ساپورو پنجمین شهر بزرگ ژاپن است اما با وجود جمعیت زیاد ، احتمالاً به دلیل فضای سبز زیادی که در این شهر وجود دارد ، توانسته است به لیست پاک ترین شهرها راه یابد. مانند اکثر شهرهای ژاپن ، ساپورو نیز از اتومبیل های سازگار با محیط زیست استفاده می کند و سیستم فاضلاب شهری بسیار خوبی دارد. ارزش پاکیزگی را از زمان مدرسه به دانش آموزان می آموزند ، بنابراین جای تعجب نیست که تعداد زیادی از شهرهای ژاپن به لیست تمیزترین شهرهای جهان راه پیدا کنند.

 

 

کلگری ، کانادا

کلگری از نظر جمعیت یکی از بزرگترین شهرهای آلبرتا و همچنین پیشرو در صنعت نفت و گاز کانادا است. منطقه مرکزی شهر دارای آسمان خراش ها و بهترین هتل های کانادا است . اما با این وجود ، به طور مداوم در لیست پاک ترین شهرهای جهان قرار گرفته است. تعداد بسیار کمی از شهرهای آمریکای شمالی می توانند با طرح های سبز که کلگری اجرا کرده رقابت داشته باشند. جریمه های سنگینی برای تولید زباله در نظر گرفته شده است و یک تلاش بزرگ آموزشی برای افزایش کمپوست و بازیافت باعث کاهش تقریباً 80 درصدی استفاده از محل دفن زباله طی چند سال آینده شده است.

 

اسلو ، نروژ

تمیز نگه داشتن شهر به طور غریزی برای ساکنان اسلو به عنوان بخشی از فرهنگ درونی به وجود آمده است. حتی اگر هیچ سطل زباله ای در خیابان های شهر وجود نداشته باشد ، مدیریت زباله ها توسط سیستم خودکار دفع زباله انجام می شود. از پمپ ها و لوله ها برای انتقال زباله ها در زیر زمین به زباله سوزها استفاده می شود ، سپس زباله ها سوزانده می شوند و برای ایجاد انرژی برای گرم کردن شهر استفاده می شود. سالانه روزهایی برای پاکسازی داوطلبانه برای مشارکت شهروندان در پاکسازی شهر وجود دارد که فرهنگ پاکسازی و مشارکت جمعی را به نروژی ها یادآور می شود.

 

تمیزترین شهرهای دنیا

 

 



:: برچسب‌ها: بلیط هواپیما , رزرو بلیط هواپیما , خرید بلیط هواپیما ,
:: بازدید از این مطلب : 27
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 16 مهر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : triptravel

تخت جمشید پایتخت تشریفاتی امپراتوری هخامنشی بوده است. این بنای باستانی در 60 کیلومتری شمال شرقی شهر شیراز در استان فارس ، واقع شده است. شهر افسانه ای تخت جمشید ، پایتخت سابق داریوش بزرگ است و در سال 512 قبل از میلاد تاسیس شده است. زمانی در جهان باستان هیچ ساخت و ساز قابل توجهی وجود نداشت ، به جز کارناک در مصر. تخت جمشید مرکز امپراتوری بزرگ پارس ، پایتخت تشریفاتی هخامنشیان و نمایشی از هنر هخامنشیان یک مکان تاریخی در استان فارس است. ایرانیان آن را تخت جمشید (تاج و تخت جمشید) می نامند ، جمشید اولین  حاکم ایران بوده است(طبق افسانه ها). این دربار باشکوه محل اقامت تابستانی شاهنشاهان هخامنشی و محل استقبال رسمی آنها بوده است. اگرچه این مکان تاریخی توسط اسکندر با حرکتی که نماد از بین بردن قدرت شاهنشاهی ایران بود ، به آتش کشیده شد و از بین رفت ، اما ویرانه های آن هنوز هم چشمگیر است و هزاران نفر را برای بازدید به خود جلب می کند. برای تهیه بلیط هواپیما می توانید به سایت سفیران مراجعه فرمایید.

 

تاریخچه تخت جمشید

کلمه انگلیسی Persepolis از یونان باستان گرفته شده است ، که ترکیبی از Pérsēs و pólis ، به معنی "شهر پارسی" یا "شهر پارسیان" است. از نظر پارسیان باستان ، این شهر به پارسا نیز معروف بود که کلمه ای برای منطقه پارس می باشد. در کتیبه ای که در سال 311 میلادی کشف شد ، و از شاپور ساکانشاه ، شاهزاده ساسانی ، پسر هرمیزد دوم به جا مانده است ، این مکان را "صد ستون"  می نامیدند. این مجموعه از 9 سازه تشکیل شده بود: آپادانا ، تراخارا (کاخ داریوش اول) ، سالن شورا ، خزانه داری ، تالار تاج و تخت ، کاخ خشایارشا اول ، حرمسرای خشایارشا اول ، دروازه ملل ، آرامگاه شاه از این 9 مورد ، سه مورد اول توسط داریوش اول ساخته شده است و بقیه را جانشینان وی ، به ویژه پسرش خشایارشا اول (حدود 486-465 ق.م.) و نوه اش آرتاکرشس اول (حدود 465) ساخته اند. موقعیت مکانی دورافتاده این شهر که آن را از دنیای خارج مخفی نگه می داشت برای ذخیره سازی آثار هنری ، بایگانی ها و نگهداری خزانه داری پادشاهی به امن ترین شهر در امپراتوری پارس تبدیل کرده بود. یونانیان هیچ تصوری از وجود این شهر نداشتند تا اینکه در سال 330 قبل از میلاد توسط اسکندر  (356-323) از بین رفت و به یغما رفت  و آن را سوزاند و گنجینه های عظیم آن را به سرقت بردند. این ویرانه ها تا قرن هفدهم میلادی مدفون بودند.

 

در زمان داریوش اول

بنای اولیه تخت جمشید در مرو دشت امروزی توسط داریوش اول بنا گردید ، داریوش یک تراس عظیم (125000 متر مربعی) با ارتفاع (20 متر) ایجاد کرد که در آن سالن اجتماعات و کاخ پذیرایی خود را بنا کرد. تالار آپادانا ، شامل یک سالن به طول (60 متر) با 72 ستون (19 متری) بود. در بالای ستون ها مجسمه های حیوانات مختلفی که نماد اقتدار و قدرت پادشاه هستند ، مانند گاو نر و شیر قرار گرفتند. در چهار گوشه کاخ چهار برج قرار داشت و دیوارهای داخلی تالار به زیبایی تزئین شده بود. در بیرون ، روی دیوارهای سکو در زیر آپادانا ، نقش برجسته  مردم مختلف بیست و سه ملت تابع امپراتوری هخامنشی را نشان می دهند که با هدایایی برای ادای احترام به پادشاه وارد کاخ می شوند.

 

زمان خشایارشا

اگرچه ساخت و ساز اصلی از زمان داریوش اول آغاز شد ، اما عظمت این مکان به طور کلی ناشی از تلاش خشایارشا اول و اردشیر اول با ساخت و سازهای بعدی بود که توسط اردشیر دوم (ق. 404-358 پیش از میلاد) و اردشیر سوم (358-338 قبل از میلاد) کامل شد. ، و سایر پادشاهان هخامنشی نام و تصاویر خشایارشا و همچنین داریوش اول را بر روی لوح ها ، درهای ورودی و راهروهای سراسر خرابه های شهر نقش بستند. مجتمع بزرگ کاخ ساخته شده توسط خشایارشا اول از دروازه ملل آغاز شد و در کنار آن دو مجسمه برجسته از لاماسو (گاو نر) قرار داشت که تصور می شود به معنای دفع شر از سرزمین پارسیان است. دروازه به سمت یک سالن بزرگ که (25 متر) طول داشت ، با چهار ستون بزرگ به ارتفاع (18.5 متر) باز می شد. در این مکان نمایندگان ملل تابع امپراتوری به پادشاه ادای احترام می کردند. دو در وجود داشت ، یکی در جنوب که به حیاط آپادانا باز می شد و دیگری در یک جاده پر پیچ و خم به سمت شرق باز می شد. خشایارشا اول بین کاخ خود و اتاق شورا برای حرمسرا اقامتگاهی احداث کرد که شامل 22 آپارتمان و دسترسی به باغ های محصور شده بود. ساختمان حرمسرا به شکل ال مانند ، در جهت شمال و جنوب بود و دارای چهار درب بزرگ بود که با نقوش برجسته تزئین شده بود. پشت محل اقامت حرمسرا ، خزانه داری بود که آرشیو دولت ، آثار مذهبی و سایر نوشته ها ، آثار هنری ، غنیمت های فتح شده و ادای احترامی که توسط ملت های مختلف به شهر آورده شده بود ، در آن قرار داشت.

 

تخریب تخت جمشید

اسکندر مقدونی پس از پیروزی خود بر داریوش سوم (در حدود 336-330 ق.م.) در جنگ گوگاملا در سال 331 قبل از میلاد به سمت شهر شوش حرکت کرد که مردم بدون مقاومت تسلیم شدند. وی پس از عزیمت از شوش به تخت جمشید نامه ای از یک درباری تخت جمشید دریافت کرد که به وی گفت پارسیان وفادار به داریوش سوم در حال رفتن به سمت تخت جمشید هستند. بنابراین او به سمت تخت جمشید رفت و آنجا را تصرف نمود. پس از تصرف شهر ، اسکندر و افرادش اواخر شب این پیروزی را جشن گرفتند ، نقل شده است ، زنی از گروه سربازان اسکندر ، به الکساندر (یکی از فرماندهان) پیشنهاد آتش زدن شهر را داد. فاجعه ای که گفته می شود تقریبا تمامی افراد و اسیران نیز در آن سوختند. آتش سوزی که تخت جمشید را کاملاً به کام خود فرو برد به طوری که فقط ستون ها ، دیوارها ، راه پله ها و درها از کاخ ها و تالارهای بزرگ باقی مانده بود ، همچنین آثار مذهبی پارسیان نوشته شده روی پوست و همچنین آثار هنری کاملا از بین رفت. در واقع بنایی که امروزه از تخت جمشید باقی مانده است تنها ویرانه ای از شکوه و عظمت این بنای تاریخی عصر پرشکوه پادشاهی ایران باستان است.

 

تاریخچه تخت جمشید باشکوه 



:: برچسب‌ها: بلیط هواپیما , رزرو بلیط هواپیما , خرید بلیط هواپیما ,
:: بازدید از این مطلب : 28
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 13 مهر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : triptravel

در شهری مانند استانبول با بیش از 14 میلیون نفر جمعیت ، تشخیص اینکه چگونه می توانید وقت خود را به بهترین وجه بگذرانید بسیار چالش برانگیز است. توازن مناسب بین گشت و گذار و کشف پیشنهادات و فعالیت های فرهنگی یک شهر موضوعی بسیار مهم است. این مطلب مهمترین جاذبه های استانبول را معرفی می کند تا بتوانید مکانهایی را که بیشتر مورد علاقه شما هستند انتخاب کنید. از این طریق زمان کافی برای پیدا کردن نکات جالب دیگر مانند غذا خوردن در رستوران ها ، کافه ها و بارها ، ملاقات با مردم محلی و دیدن فرهنگ مردم از نزدیک را خواهید داشت. برای تهیه بلیط هواپیما می توانید به سایت سفیران مراجعه فرمایید.

 

مسجد ایاصوفیه

ایاصوفیه در بین سالهای 532 الی 537 میلادی ساخته شده است ، تا سال 1520 بزرگترین کلیسای جامع ارتدکس جهان بود. بیش از 900 سال به عنوان یک کلیسا و بیش از 400 سال به عنوان یک مسجد سلطنتی مورد استفاده قرار گرفته است. در سال 1935 ، توسط آتاتورک ، اولین رئیس جمهور ترکیه به موزه تبدیل شد و همچنان به یک نماد مهم برای مسلمانان و مسیحیان در کشور ترکیه تبدیل گشت. دیوار ها و سقف های این مکان زیبا با سنگ های باشکوه تزئین شده است و در آن نمادهای تاریخی این مکان مقدس منحصر به فرد است ، از جمله سرافیم معروف ، یک فرشته شش بال و نقش دسیس بر روی دیوارهای آن. با بازدید از اینجا ، نقاشی های دیواری رنگی وایکینگ ، یک ستون آرزو ، پنج مقبره متعلق به سلاطین عثمانی و مقبره ملکه صوفیه را خواهید دید. همچنین به دنبال گلی ، گربه ساکن خوش برخوردی باشید که عاشق نوازش بازدید کنندگان است.

 

کاخ توپکاپی

کاخ توپکاپی بزرگترین کاخ ترکیه است و محل اقامت اولیه سلاطین عثمانی بوده است. در دوران امپراطوری عثمانی ، بیش از 4000 سلاطین و امرای نظامی در کنار خانواده هایشان در اینجا اقامت داشتند. در داخل دیوارها بسیاری از آثار مقدس اسلامی به نمایش گذاشته شده است ، همچنین نمایشگاه قهوه هر ساله در ماه ژوئن در این مکان برقرار است که می توانید با فرهنگ و تاریخچه قهوه ترک بیشتر آشنا شوید.

 

مسجد آبی

مسجد سلطان احمد که بیشتر به اسم مسجد آبی شناخته شده است ، نام خود را از کاشی های آبی و محصورکننده که بر روی دیوارهای داخلی مسجد نصب شده است گرفته است. ساخت این بنای عظیم در اوایل قرن 17 در زمان پادشاهی سلطان احمد عثمانی شروع شد. امروزه از این مسجد هم به عنوان یک عبادتگاه استفاده میشود و هم به عنوان یک جاذبه گردشگری محبوب مورد بازدید گردشگران قرار می گیرد.

 

برج دختر

برج دختر یا برج میدن از مهمترین نمادهای این شهر تاریخی است. از لحاظ تاریخی ، این یک فانوس دریایی و برج کنترل بوده است و امروزه مکانی محبوب برای بازدید و لذت بردن از نمای 360 درجه از شهر استانبول و جزایر اطراف آن است. این برج ساختمان کوچکی بر روی جزیره ای در میان تنگه بسفر است و مکانی بسیار معروف در استانبول و ترکیه است.

 

بازار بزرگ استانبول

این بازار یکی از قدیمی ترین بازارهای مسقف و در واقع یکی از بزرگترین بازارهای جهان است. بیش از 60 خیابان باریک که با تاریخ این شهر گره خورده اند ، بیش از 5000 مغازه ، حمام ، مسجد و همچنین کافه ها و رستوران های متنوع در اطراف این بازار وجود دارد. در داخل این بازار می توانید سوغاتی ها و محصولات محلی را مشاهده و تهیه نمایید ، از جمله عتیقه جات ، سکه های قدیمی ، جواهرات ، زیور آلات ، ساعت ، منسوجات و موارد دیگر را می توانید خریداری کنید. این بازار عظیم و منحصربفرد بین 250،000 تا 400،000 بازدید کننده در سال را به خود جذب میکند.

 

برج گالاتا

برج گالاتا که یکی از قدیمی ترین ها بناها در استانبول قلمداد می شود یکی از نمادهای تاریخی و قرون وسطایی شهر استانبول می باشد. یکی از ویژگی های جالب این برج نمای کامل دید افق خصوصا زمان غروب در بالای این برج است. گفته می شود در قرن 17 میلادی یک خلبان با استفاده از بال های مصنوعی از روی این برج به سمت تنگه بسفر پریده است و حدود شش کیلومتر نیز به پرواز خود ادامه داده است. برای دید 360 درجه منظره پانوراما به سمت عرشه برج بروید حدود (51 متر) و تصور کنید که این پرواز چگونه انجام شده است.

 

گشتی در شهر زیبای استانبول

 



:: برچسب‌ها: بلیط هواپیما , رزرو بلیط هواپیما , خرید بلیط هواپیما ,
:: بازدید از این مطلب : 22
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 9 مهر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : triptravel

مسکو یکی از جذاب ترین مقاصد گردشگری در اروپا است ، خانه ای برای یک تاریخ جذاب و معماری رنگارنگ و هیجان انگیز که در هیچ کجای دنیا نخواهید یافت. مسکو یکی از پرجمعیت ترین شهرهای جهان است که بیش از 11 میلیون نفر در آن ساکن هستند ، اما این امر سنت های فرهنگی و اجتماعی قوی آن را تغییر نداده است. شما می توانید صبح زود در خیابان های سنگفرش شده میدان سرخ یا حاشیه رودخانه مسکو قدم بزنید و تشخیص اینکه در چه قرنی هستید ، دشوار خواهد بود. معماری تزاری ، کلیساهایی با معماری شگفت انگیز که باید از آنها دیدن کنید و فرصتهای جذاب برای خرید که نباید از دست بدهید. همه اینها می تواند ترکیب یک تجربه بصری فوق العاده باشد که هرگز فراموش نخواهید کرد. برای ایده گرفتن در مورد آنچه که باید هنگام بازدید از روسیه مشاهده و انجام دهید ، لیست بهترین جاذبه های گردشگری مسکو است. برای تهیه بلیط هواپیما می توانید به سایت سفیران مراجعه فرمایید.

 

کاخ کرملین

شناخته شده ترین سازه مسکو بدون شک کرملین است ، یک مجموعه مستحکم از قرن 15 که مساحت آن حدود 275000 متر مربع را است و توسط دیوارهای ساخته شده در دهه 1400 احاطه شده است. کاخ بزرگ کرملین - که بیش از 700 اتاق دارد - زمانی محل زندگی خانواده تزار بود و اکنون محل اقامت رسمی رئیس جمهور فدراسیون روسیه است ، اگرچه بیشتر سران کشورهای مهمان اقامت در جای دیگری را انتخاب می کنند. این مجموعه عظیم همچنین شامل بسیاری از ساختمانهای دیگر است که برخی از آنها برای عموم آزاد است و می توان از آنها بازدید کرد. به غیر از سه کلیسای جامع (از جمله یکی از مکانهایی که قبلاً تزارها تاجگذاری کرده اند) و تعدادی از برج ها ، کرملین ساختمانی را دارد که در آن اسلحه خانه ای نیز وجود دارد.

 

تئاتر بولشوی

تئاتر بولشوی بزرگترین و یکی از قدیمی ترین مکان های اجرای نمایش باله و اپرا در جهان است . این تئاتر طی یک قرن گذشته چندین مرتبه مورد بازسازی اساسی قرار گرفته است ، از جمله یکی از کارهای اخیر در سال 2011 برای بازسازی برخی از جزئیات معماری شاهنشاهی زمان نئوکلاسیک ها عملیاتی شده است. تئاتر بولشوی که امروز می بینید در سال 1824 افتتاح شد. در داخل آن ، فرش های مخملی قرمز ، لوستر کریستالی سه طبقه و قاب های طلاکاری شده ، احساسی باشکوه از دوران بیزانس-رنسانس را به شما  هدیه می دهد.

 

مرکز خرید گام

مرکز خرید جهانی گام ، قدیمی ترین و مجلل ترین مرکز خرید مسکو یکی از عجایب معماری کشور روسیه است.  این بنا در اواخر دهه 1800 به سبک نئو روسی ساخته شد و ترکیبی زیبا از اسکلت فولادی و 20000 صفحه شیشه را تشکیل می دهد و سقف آن حالتی قوسی شکل دارد.این بنا در زمان خود یک سازه منحصر به فرد بود ، زیرا شیشه های این مکان باید آنقدر قوی می بود که بتواند زمستانهای روسیه همراه با بارش برف سنگین را تحمل کند. گرچه گام دیگر بزرگترین مرکز خرید مسکو نیست ، اما به عقیده مردم روسیه هنوز هم زیبا ترین مرکز خرید مسکو است. همچنین این مرکز خرید میزبان برندهای معتبر جهانی برای عرضه به مشتریان است. معماری باشکوه قدیمی بهمراه خرید برندهای روز دنیا ، تجربه ای بینظیر خواهد بود. همچنین فودکورت این بازار زیبا در طبقه سوم ، انواع غذاهای سنتی روسیه و غذاهای روز را به مشتریان ارائه می دهد.

 

میدان سرخ

میدان سرخ مسکو با یک فضای عظیم 330 متر در 70 متر ، توسط کرملین ، آرامگاه لنین ، دو کلیسای جامع و موزه تاریخی دولت احاطه شده است. در سال 1945 ، یک رژه بزرگ در این مکان برگزار شد تا شکست آلمان نازی توسط نیروهای مسلح شوروی را جشن بگیرند. کلیسای جامع سنت باسیل ، یکی از شاخصه های این میدان ، در سال 1555 ساخته شده است. این کلیسای جامع منحصر به فرد دارای جزئیات معماری الهام گرفته از طراحی بیزانس و آسیا و همچنین جزئیاتی است که شبیه آنچه در مساجد معروف یافت می شود. در داخل کلیسا نه کلیسای کوچک وجود دارد که همگی با هنر نقاشی دیواری رنگارنگ تزئین شده اند. میدان سرخ و کرملین هر دو به عنوان میراث جهانی یونسکو شناخته می شوند . آخر هفته ها ، بعضی اوقات غرفه هایی در اینجا به فروش سوغاتی و اقلام سنتی مانند ماتریوشکا (عروسک های تودرتوی روسی) ، در ورودی میدان وجود دارد.

 

مترو مسکو

سوار شدن به مترو مسکو به خودی خود یک تجربه منحصربفرد است ، رفتن به زیر زمین شهر مسکو برای عبور از ایستگاه ها چیزی است که بازدیدکننده نباید از دست بدهد. مترو شهر مسکو با 223 ایستگاه و 12 خط مترو یکی از بزرگترین متروهای جهان بشمار می رود. ایستگاه آرباتسکای توسط یک معمار ساختمانی طراحی شده است ، در این ایستگاه از صفحات گرانیت چند رنگ و لوسترهای برنزی مجلل استفاده شده است ، و یکی از ایستگا های زیبای متروی مسکو می باشد. مترو بین ساعت 5:30 صبح تا 1:00 بامداد باز است و در ساعات بین روز بهترین تایم برای بازدید از این مترو است.

 

پارک گورکی

پارک گورکی به نام نویسنده مشهور روسی ماکسیم گورکی (که 5 بار نامزد دریافت جایزه نوبل ادبیات شد اما هرگز آن را برنده نشد) و درست در کنار رودخانه مسکو قرار گرفته است ، مساحت این پارک حدود120 هکتار است که شامل استخرهای زیبا و فضای سبز بسیار زیبایی است. این پارک هم در بین مردم محلی و هم در بین گردشگران محبوب است ، و چیزهای مختلفی برای لذت بردن در آن وجود دارد .  بازدیدکنندگان می توانند قایقهای پارویی و دوچرخه را برای گشت و گذار در پارک اجاره کنند - و از ماه مه تا اکتبر سالن نمایش فیلم در فضای باز و همچنین برنامه های توسط مجریان خیابانی ، نوازندگان و هنرمندان وجود دارد.

 

سفر در زمان با گذر از مسکو

 

 



:: برچسب‌ها: بلیط هواپیما , رزرو بلیط هواپیما , خرید بلیط هواپیما ,
:: بازدید از این مطلب : 21
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 7 مهر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : triptravel

سوئیس کشوری زیبا که بیشتر به دلیل کوه های برفی ، ساعت های خاص ، شکلات های خوشمزه ، پنیرهای منحصربفرد و بی طرفی سیاسی شهرت دارد ، مکانی برای بازدید مانند یک کتاب های داستان است. این کشور دارای برخی ویژگی های منحصر به فرد است ، مانند این واقعیت که دارای سه زبان ملی است. بسته به مناطق مختلف ، گردشگران متوجه می شوند که به فرانسه ، ایتالیایی و آلمانی صحبت می شود. اگرچه زبان سوئیسی وجود ندارد ، اما غالباً در قسمتی های مرزی با آلمان به گویشی از آلمانی ، آلمانی سوئیسی گفته می شود. در اینجا برخی از برترین جاذبه های گردشگری سوئیس برای گردشگرانی که قصد سفر سوئیس را دارند خدمت شما ارائه خواهیم دادبرای تهیه بلیط هواپیما میتوانید به سایت سفیران مراجعه فرمایید.

 

کوه پلاتوس

کوه پلاتوس در منطقه دریاچه لوسرن قرار دارد. نام این کوه برگرفته از شایعه ای است که ، فرماندار معروف کتاب مقدس رومی ، پونتیوس پیلاطس ممکن است در آنجا دفن شده باشد. اروپاییان قرون وسطی معتقد بودند که این کوه از سنگ هایی که از آسمان می بارد تشکیل شده است. بر بام قله 2100 متری (7000 پا) این منطقه می توانید مناظر کوه های آلپ سوئیس و فرانسه و همچنین دریاچه لوسرن را  مشاهده کنید. در زمستان یک بازار کریسمس در ارتفاع بالا تشکیل می شود. این منطقه دارای شیب دارترین راه آهن در جهان است و دارای شیبی بیش از 48 درصد است.

 

ساعت زیگولوگ

دروازه برج ساعت در برن قدیمی ترین دروازه در این شهر است و یک مکان تاریخی عالی است. این دروازه در سال 1100 میلادی ساخته شده است و ساعتی که در برج وجود دارد ، یکی از دیدنی ترین و قدیمی ترین ساعتهایی است که می توان از آن در هر جای دنیا بازدید کرد. این ساعت در سال 1530 ساخته شده است و تا قرن ها ساعت اصلی شهر بوده است این برج دارای یک ساعت اصلی ، مجسمه های قدیمی ، ساعت زنگ دار و دو ساعت در داخل برج است که همگی توسط یک مکانیسم مرکزی هدایت می شوند.

 

قله متهورن

قله متهورن معروف ، نمادی از کوه های آلپ سوئیس است. این کوه نام خود را از کلمات آلمانی Matte به معنی علفزار و Horn گرفته است که به معنی قله است. این قله با ارتفاع 4478 متر (14،692 فوت) در مرز سوئیس و ایتالیا ، یکی از بلندترین قله های کوه های آلپ است. همچنین یکی از پرتلفات ترینها قله ی کوه های آلپ است. از اولین باری که در سال 1865 تا 1995 فتح شد ، 500 نفر از کوهنوردان بر اثر سقوط ، جان خود را از دست داده اند.

 

قلعه چیلون

قلعه چیلون (Château de Chillon) در ساحل دریاچه ژنو واقع شده است. برای بیش از چهار قرن ، قلعه اصلی بود که نظارت بر حمل و نقل آب بر روی دریاچه ، و محافظت از مسیر زمینی به گذرگاه سنت را بر عهده داشته است. این قلعه دارای معماری مربوط به قرن 14 ، طاق های زیرزمینی ، 25 ساختمان مجزا با سه حیاط و دو دیوار بلند است. هر ساله صدها هزار گردشگر از این قلعه بازدید می کنند. برای کسانی که رویای عروسی بزرگ و باشکوه مانند افسانه ها را در فکر دارند ، این مکان جای مناسبی است تا بتوان آن را اجاره کرد.

 

گریندل والد

شهر کوهستانی گریندل والد بزرگترین شهر دارای پیست اسکی در منطقه یونگفراو است. این شهر دوست داشتنی آلپی هم یک منطقه برای فعالیت های تابستانی و زمستانی است. گردشگرانی که در تابستان از آن بازدید می کنند می توانند از مسیرهای پیاده روی دیدنی و جالب ترین مکان های صخره نوردی اروپا لذت ببرند. گردشگران زمستانی می توانند اسکی کنند و یا حتی می توانند دوچرخه سواری برفی را تجربه کنند. تعدادی از قله ها و گردنه های کوهستانی که به صورت بکر و دور از دسترس عموم هستند ، گزینه ای مناسب را برای عکاسان و دوستداران طبیعت فراهم کرده است تا بتوانند عکس های منحصر بفردی را بیندازند .

جاذبه های گردشگری برتر سوئیس



:: برچسب‌ها: بلیط هواپیما , رزرو بلیط هواپیما , خرید بلیط هواپیما ,
:: بازدید از این مطلب : 37
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 6 مهر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : triptravel

هلند کشوری پرجمعیت است که نیمی از زمین های آن زیر سطح دریا قرار دارد. بسیاری از گردشگران فقط برای بازدید از آمستردام به هلند می آیند. اما هلند در خارج از پایتخت خود چیزهای زیادی برای بازدید دارد. این مناظر مسطح با کانال ها معمولا برای دوچرخه سواری در مراکز تاریخی شهر ، آسیاب های بادی کلاسیک و سایر نقاط گردشگری در سراسر کشور مناسب است. در غرب و شمال ، خط ساحلی طولانی با تپه های شنی و سواحل شنی زیبایی خاصی به این مکان ها داده است. در طول بهار ، باغ های گل به جاذبه های گردشگری بسیار جذابی در هلند تبدیل می شوند و منظره ای محصورکننده از رنگ های زنده نشان  می دهند. در ادامه در این مقاله با ما همراه شوید تا برخی از زیباترین جاذبه های گردشگری هلند را یک به یک به شما معرفی کنیم. برای تهیه بلیط هواپیما می توانید به سایت سفیران مراجعه فرمایید.

 

موزه ریجکس

موزه ریجکس در آمستردام قرار دارد که بزرگترین و معتبرترین موزه هنر و تاریخ در هلند است. در این مجموعه نقاشی هایی از دوران طلایی هلند ، شامل آثار ورمیر و رامبراند وجود دارد. این موزه از سال 2013 مورد بازسازی کامل قرار دارد ، اما شاهکارهای مهم هنری همچنان در معرض دید عموم قرار داشته است.

 

پارک ملی هوگو ولوهه

پارک ملی هوگو ولوهه یکی از بزرگترین ذخایر طبیعی در هلند است که از مناطق گرم ، تپه های شنی و جنگل های سرسبز تشکیل شده است. موزه کرولر-مولر با مجموعه بزرگی از نقاشی های ونسان ون گوگ در داخل پارک واقع شده است. دوچرخه به صورت رایگان در دسترس بازدید کنندگان از است ، زیرا بیشتر مناطق با ماشین غیرقابل دسترس است.

 

باغ گل کنهوف

مجموعه باغ های کنهوف از بزرگترین باغ گل در جهان است و در واقع تبلیغی برای صنعت گل هلند است. تقریباً هفت میلیون پیاز گل سالانه در پارک کاشته می شود که نه تنها گل لاله ، بلکه سنبل ، گل نرگس و سایر گل های بهاری نیزدر این پارک به نمایش گذاشته می شود. کنهوف یکی از پربازدیدترین جاذبه های گردشگری هلند است.

 

کانال لیدن

لیدن به عنوان قدیمی ترین دانشگاه هلند ، محل تولد رامبراند و کانال های زیبای آن شناخته شده است. دو شاخه راین قدیم وارد لیدن در شرق می شوند و در مرکز شهر به یکدیگر وصل می شوند که شامل چندین کانال کوچکتر می شوند. مرکز قدیمی لیدن یکی از بزرگترین مراکز شهر از قرن هفدهم در هلند است که پس از آمستردام مهمترین منطقه در هلند است.

 

منطقه کیندردیک

بیش از 1.000 آسیاب بادی قدیمی هنوز در هلند وجود دارد. بیشترین تعداد این آسیاب های بادی را می توان در نزدیکی روستای کیندردیک به معنی ("حوضچه کودکان") یافت. این 19 آسیاب بادی در حدود سال 1740 ساخته شده است.

 

کانال آمستردام

آمستردام ساخت کانالهای معروف خود را در قرن هفدهم و در دوران طلایی هلند آغاز کرد. سه کانال اصلی ، هرنگراخت ، پرینسگراخت و کیزرسپراخت کمربندهای متحدالمرکز در اطراف شهر تشکیل می دهند که به کمربند کانال معروف است. امروزه بیش از 100 کیلومتر کانال (60 مایل) و 1500 پل بر روی این کانال ها وجود دارد. در کنار کانالهای اصلی 1550 ساختمان تاریخی و قدیمی قرار دارد.

 

جزایر غربی فریزی

جزایر غربی فریزی یا (Waddeneilanden) به زبان هلندی به معنای زنجیره ای از جزایر دریای شمال در سواحل هلند است. آنها در شرق بیشتر به عنوان جزایر فریزی شرقی آلمان شناخته می شوند. این جزایر دریای شمال را از دریای کم عمق وادن جدا می کنند که دارای زمین های با گل و لای وسیع و جزر و مدهای فراوان هستند. با نظارت راهنمایان دارای مجوز ، می توانید جزر و مدهای این جزیره را تماشا کنید. در جزایر دوچرخه سواری مطلوب ترین وسیله برای حمل و نقل است.

 

ماستریخت وریفتوف

 

وریفتوف شناخته شده ترین میدان شهر در ماستریخت است ، شهری در  قسمت جنوبی کشور هلند. این میدان شامل کلیسای بزرگ سن سرویتوس و کلیسای جامع سنت جان است. در این شهر به طور منظم جشنواره های بزرگی را در فصول مختلف سال از جمله جشنواره های پاییز و زمستان برگزار می شود.

 

 جاذبه های گردشگری برتر در هلند



:: برچسب‌ها: بلیط هواپیما , رزرو بلیط هواپیما , خرید بلیط هواپیما ,
:: بازدید از این مطلب : 18
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 1 مهر 1399 | نظرات ()