نوشته شده توسط : triptravel

ژاپن یکی از محبوب ترین مقاصد سفر در جهان است. این کشور ترکیبی منحصر به فرد از سنت و مدرنیته است و معابد و ساختمانهای بسیاری از دور دستها با دستاوردهای مدرن در معماری و فناوری در کنار هم قرار گرفته است. بازدید کنندگان می توانند در تاریخ و فرهنگ ژاپن غوطه ور شوند و از طریق تحولات تکنولوژیکی روز نگاهی اجمالی به آینده بیندازند.تقریباً تمام مکانهای تاریخی ژاپن در حالی که برای بازدی عموم آزاد است ، برای اهداف اصلی خود نیز مورد استفاده قرار می گیرند. زیبایی طبیعی ژاپن در تمام طول سال دیدنی است. علاوه بر این ، ژاپن یکی از پایین ترین نرخ های جرم و جنایت در جهان را دارد که این امر  برای مسافران بسیار ایده آل است . نمای کلی از جاذبه های گردشگری برتر در ژاپن را باهم مرور خواهیم کردبرای تهه بلیط هواپیما می توانید به سایت سفیران مراجعه فرمایید.

 

یادبود صلح هیروشیما

یادبود صلح هیروشیما  مکانی است برای ادای احترام به جان باختگان انفجار بمب اتمی در هیروشیما که در تاریخ 6 اوت سال 1945 که اواخر جنگ جهانی دوم توسط ایالات متحده انجام پذیرفت. این بنا در مجاورت یک پارک واقع شده است ، این یادبود گنبدی شکل تنها بنایی بود که پس از آن واقعه سیاه به طور کامل تخریب نگردید.این مکان یادآور سختی های جنگ  و جنایات غیرانسانی آن است که به بازدیدکنندگان اهمیت صلح و جان انسانها را یادآور میشود.

 

پارک میمون جیگوکودانی

این پارک در یک منطقه معروف با آب و هوای بهاری و نسباتا گرم در نزدیکی ناگانو واقع شده است. نام جیگوکودانی (به معنی "دره جهنم") به دلیل بخار و آب جوشی است که از زمین یخ زده بیرون می آید ، این پارک زیبا توسط صخره های شیب دار و جنگلهای بسیار سرد احاطه شده است. این شهر به دلیل جمعیت زیادی از میمون های برفی وحشی که در زمستان در هنگام برف ، در پارک حضور دارند و به سمت دره ها می روند مشهور است. میمون ها از صخره های شیب دار و جنگل برای نشستن در کنار چشمه های آب گرم پایین می آیند و در زمان غروب آفتاب به سمت جنگل بر می گردند.

 

معبد شیمیزو درا

معبد بودایی شیمیزو درا در شرق شهر کیوتو واقع شده است و پیشنه آن به سال 798 میلادی بازمیگردد. یک آبشار در داخل آن وجود دارد که از رودخانه بیرون معبد سرچشمه می گیرد ، این معبد هماهنگی خاصی با طبیعت دارد چرا که حتی یک میخ هم برای ساخت آن بکار نرفته است و تمامی مصالح از چوب است. یکی از موارد عجیب راجع به این معبد این است که  برخی از افراد محلی خصوصا در گذشته برای رسیدن به آرزوهای خود از لبه ایوان آن به پایین می پریدند که حدود 85% از آنها جان سالم به در میبردند. امروزه گردگشران بیشتر برای دیدن به این مکان تاریخی پا میگذارند نه برای پریدن.

 

قلعه هیمجی

قلعه هیمجی بهترین نمونه موجود از معماری قلعه های ژاپنی محسوب می شود. این مکان برای دفاع در برابر دشمنان در دوره فئودال ها بنا نهاده شده بود  اما در طول قرن ها متمادی بارها بازسازی شده و بازتاب دوره های مختلف در طراحی آن نمایان است. این قلعه از بمباران های جنگ جهانی دوم جان سالم به در برد و اغلب در فیلم های داخلی و خارجی ، از جمله فیلم جیمز باند "شما فقط دو بار زندگی می کنید" دیده می شود. نمای بیرونی و طراحی سفید به قلعه جلوه ای از پرنده ای را می دهد که در حال پرواز است. این مکان در میان مردمان محلی به قلعه عقاب سفید نیز معروف است.

 

مجسمه بودای بزرگ کاماکورا

مجسمه بودای بزرگ کاماکورا بنای عظیمی است در خارج از معبد بودایی آمیدا ، که یکی از مشهورترین چهره های بودایی ژاپن میباشد. بودا بزرگ ساخته شده از متریال برنزی ، بیش از 13 متر ارتفاع دارد و تقریباً 93 تن وزن دارد. قدمت این مجسمه عظیم به سال 1252 میلادی برمیگردد . این نماد بزرگ در ابتدا در یک معبد چوبی کوچک قرار گرفته بود ، اما بودای بزرگ اکنون در هوای آزاد ایستاده است زیرا معبد اصلی در قرن 15 میلادی در یک سونامی به طور کامل از بین رفت.

 

برج توکیو

برج توکیو در ژاپن گواه پیشرفت فناوری و زندگی مدرن در این کشور است. این بنا با الهام از طراحی برج ایفل ، که دومین سازه بلند دست ساز در ژاپن می باشد که به عنوان برج ارتباطات مورد استفاده قرار می گیرد. بازدیدکنندگان می توانند برای دیدن منظره های بی نظیر توکیو و مناطق اطراف آن و همچنین بازدید از مغازه ها و رستوران ها از این برج بالا روند.

 

کاخ پادشاهی توکیو

امپراتور ژاپن خانه خود را در کاخ امپریال توکیو بنا نهاده است. این مرکز همچنین به عنوان یک مرکز اداری و موزه فعالیت می کند تا هنر و تاریخ ژاپن را به نمایش بگذارد. این کاخ بر روی ویرانه های قلعه های قدیمی تر که در اثر آتش سوزی یا جنگ ویران شده اند ، بنا شده است و معماران با درج عناصر طراحی دوره های مختلف در کاخ مدرن ، گذشته این مکان را گرامی داشته اند. این کاخ جدید با باغ های سنتی ژاپنی احاطه شده است و دارای اتاق های پذیرایی برای استقبال از میهمانان این کاخ است.

 

کوه فوجی

کوه فوجی بلندترین کوه ژاپن با 3776 متر ارتفاع می باشد. شکل مخروطی فوق العاده زیبای آن که متقارن با دهانه آتشفشان این کوه میباشد ، یک نماد مشهور در کشور ژاپن است و اغلب در هنر و عکاسی و همچنین در نمادهای جاذبه گردشگری محبوب، برای گشت و گذار و کوهنوردی به تصویر کشیده می شود. تخمین زده می شود سالانه 200000 نفر از این کوه صعود می کنند که حدود 30٪ آنها خارجی هستند. صعود می تواند در هر نقطه بین سه تا هشت ساعت به طول بیانجامد در حالی که پایین آمدن می تواند از دو تا پنج ساعت طول بکشد.

 

عمارت طلایی

کینکاکوجی یا معبد (عمارت) طلایی محبوب ترین جاذبه گردشگری در ژاپن و شهر کیوتو است. این عمارت در ابتدا به عنوان ویلای بازنشستگی برای یوشومیتسو آشیگا یکی از پادشاهان ژاپن در اواخر قرن 14 ساخته شد. متأسفانه این عمارت در سال 1950 توسط یک راهب جوان به آتش کشیده شد. پنج سال بعد ، یک معبد دیگر از روی نسخه اصلی آن ساخته شد. بیشتر زیبایی این بنا بخاطر ساختمان و باغهای اطراف آن است که با یکدیگر هماهنگ هستند. این عمارت با روکش طلا پوشانده شده است که باعث بازتاب آن بر روی حوضچه مجاور آن میشود و زیبایی این مکان را دوچندان نشان میدهد.

 

 جاذبه های شگفت انگیز کشور ژاپن



:: برچسب‌ها: بلیط هواپیما , رزرو بلیط هواپیما , خرید بلیط هواپیما ,
:: بازدید از این مطلب : 29
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 29 مرداد 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : triptravel

جزایر بدون اتومبیل می تواند یک مقصد عالی برای تعطیلات بدون خودرو باشند و فضایی آرام و لذت بخش را برای تفریح فراهم کنند. بدون ترافیک ، بدون هزینه های پارکینگ و یا حتی فضای پارک خودرو. اینها تفسیری از این جزایر است که باید با پای پیاده و یا با دوچرخه در آنها سیر کرد . اما با وجود بیش از 500 میلیون اتومبیل در این دنیا ، پیدا کردن جزیره ای بدون خودرو کاری بسیار دشوار است. جزایری که در این مطلب آورده شده دارای کمترین جمعیت و کمترین امکانات هستند. پس باهم نگاهی به این مکانهای منحصربفرد در دنیا می اندازیم.برای تهیه بلیط هواپیما می توانی به سایت سفیران مراجعه فرمایید.

 

جزیره لیتل کورن

جزیره لیتل کورن کوچکتر از دو جزیره کورن است که در همین منطقه قرار دارد. این جزیره در حدود 70 کیلومتری شرق ساحل جزایر کارائیب کشور نیکاراگوئه قرار دارد. زبان مردم این جزیره که مستعمره سابق بریتانیا بوده است ، انگلیسی میباشد. در حالی که در سرزمین اصلی نیکاراگوئه زبان اصلی مردم اسپانیایی میباشد. صخره های مرجانی اطراف ، این مکان را به محلی محبوب برای غواصی و شیرجه زدن تبدیل می کند.در این جزیره زیبا شما دسترسی به هیچگونه وسیله نقلیه ای نخواهید داشت و برای گشت و گذار در آن باید تمام مسیر را پیاده طی کنید ، پس اگر گذرتان به این جزیره افتاد، فراموش نکنید که کفش مناسب همراه خود ببرید.

 

جزیره روتنست

جزیره روتنست در ساحل غربی استرالیا در نزدیکی شهر پرت واقع شده است. در این جزیره از حدود 30،000 سال پیش بومیان در این منطقه ساکن بوده اند ، تا اینکه بالا آمدن سطح دریا این جزیره را از سرزمین اصلی جدا کرد. هنگامی که هلندی ها در قرن هفدهم به این جزیره رسیدند ، این جزیره ساکنی نداشت. امروزه این جزیره به یک مکان توریستی محبوب تبدیل شده است . تفریحاتی مانند شنا ، موج سواری ، ماهیگیری ، گشت و گذار ، غواصی و دوچرخه سواری در این جزیره برقرار است. در این جزیره اتومبیلی وجود ندارد ، اگرچه چند اتوبوس توریستی برای انتقال گردشگران به نقاط مختلف جزیره نیز وجود دارد.

 

جزیره کاداوو

کاداوو چهارمین جزیره بزرگ در کشور فیجی است و حدود 10 هزار نفر جمعیت دارد. این جزیره دارای حیات وحش طبیعی بسیار منحصربفردی است که شامل جنگل های کوهستانی و آبشارها ، خلیج های حاشیه صخره های مرجانی و یک جنگل حرا میباشد که زیستگاه بسیاری از جانوران وحشی و پرندگان از جمله طوطی ماسک است. این جزیره میتواند گزینه مناسبی برای یک تعطیلات رویایی بدون هیج اتومبیلی باشد. چرا که تنها وسایل نقلیه این جزیره قایق های تاکسی و کشتی های کوچک هستند.

 

جزیره هیدرا

هیدرا یکی از جزایر چندگانه تفریحی کشور یونان است که توسط نوار باریک آب از پلوپونس جدا شده است. این جزیره به طور قطع یکی از محبوب ترین مقاصد سفر روزانه گردشگران از شهر آتن است. بندر هیدرا دارای چشم انداز فوق العاده و وسیع به دریا است که با خانه های رنگی جلوه شگفت انگیزی به این جزیره میدهند . حمل و نقل وسائل نقلیه در جزیره هیدرا ممنوع است. مرکز این جزیره کوچک را میتوانید با پای پیاده طی کنید و از گشت و گذار در بافت قدیمی جزیره لذت ببرید. اگر هم خسته شدید نگران نباشید ، به اندازه کافی دوچرخه و درشکه برای استفاده در این جزیره وجود خواهد داشت.

 

جزیره لامو

جزیره لامو علاوه بر پارک های حیات وحش ، بخشی از مجمع الجزایر لامو و یکی از محبوب ترین جاذبه های کنیا است. شهر قدیمی لامو ، یعنی شهر اصلی این جزیره ، یکی از قدیمی ترین و بهترین شهرک های ساحل نواحی شرق آفریقا است. ساختار این جزیره از سنگهای مرجانی و چوبهای حرا می باشد. در جزیره هیچ جاده ای وجود ندارد ، فقط کوچه و پیاده رو پس بنابراین هیچ وسیله نقلیه موتوری در این جزیره وجود ندارد. ساکنان با پای پیاده یا با قایق مسیر را طی میکنند و از اسب ها برای حمل کالاها و مواد استفاده می کنند.

 

جزیره کای کالر

جزیره کای کالر یک جزیره مرجانی کوچک در دریای کارائیب است و با تاکسی های آبی یا هواپیمای کوچک قابل دسترس است. در سالهای اخیر ، این جزیره به دلیل قیمت نسبتاً ارزان، امکانات مناسب و تعداد زیادی رستوران و کافه به یکی از بهترین جاذبه های گردشگری در بلیز برای گردشگران تبدیل شده است. شکل معمول و اصلی برای حمل و نقل در این جزیره فقط پیاده روی است. مسیرها به خوبی مشخص شده اند و طی کردن کل جزیره حدود 20 دقیقه طول می کشد. همچین دوچرخه و ماشین های گلف نیز در این جزیره قابل اجاره هستند.

 

جزایر پرینتین

جزایر پرینتین در فاصله کمی از مرز تایلند واقع شده است و یکی از محبوب ترین جاذبه های گردشگری کشور مالزی است. این مکان شامل دو جزیره اصلی است. هر دو جزیره دارای سواحل شنی سفید با درختهای نخل و دریای آبی فیروزه ای هستند. قایق سواری ، غواصی و شنا  محبوب ترین فعالیت های توریستی در اینجا هستند. در بیشتر نقاط جزیره، سواحل دارای آب کم عمق همراه با  ماهی های دریایی و طوطی ها مخصوص این جزیره است. علاوه بر  پیاده روی ، تنها وسیله حمل و نقل تاکسی های آبی هستند.

 

جزیره دیگو

جزیره دیگو یکی از جزایر کوچک منطقه جغرافیایی سیشل است. این جزیره جمعیت حدود 2000 نفر جمعیت دارد که اکثراً در ساحل غربی در روستای لاپاسس زندگی می کنند که به وسیله کشتی و قایق با جزایر پرزلین و ماهه در ارتباط است. وسیله محبوب برای گردش در جزیره ، دوچرخه است. این جزیره یکی از زیباترین نقاط دنیا میباشد که گردشگران زیادی از آن دیدن نکرده اند.

 

جزایر فی فی

جزایر فی فی یک مجمع الجزایر کوچک در استان کرابی در جنوب تایلند است. فی فی دون بزرگترین جزیره این منطقه است و تنها جزیره ای است که دارای ساکنین دائمی است، در حالی که جزیره فی فی کوچکتر به عنوان یک ساحل برای گشت و گذار و شیرجه بسیار محبوب است. در این جزیره هیچ ماشین یا موتوری وجود ندارد ، بنابراین حمل و نقل در این جزیره بیشتر با پای پیاده است. در این مکان قایق های کوچکی را می توان یافت که شما را به سمت قسمت هایی از جزیره می برند که با پای پیاده نمی توانید به آن دسترسی پیدا کنید.

 

 

جزیره های بدون اتومبیل



:: برچسب‌ها: بلیط هواپیما , رزرو بلیط هواپیما , خرید بلیط هواپیما ,
:: بازدید از این مطلب : 159
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 28 مرداد 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : triptravel

علیرغم جهانی سازی ، فناوری و پیشرفت های عظیم در حمل و نقل ، هنوز مکانهایی در جهان وجود دارد که به سادگی نمی توانید از آنها بازدید کنید. در حالی که انسانها پا را فراتر از زمین گذاشته اند و سیارات دیگر را نیز کشف کرده اند اما واقعیت این است که برخی از قسمت های سیاره ما هنوز عملاً دست نخورده یا حتی فراموش شده باقی مانده اندمناطقی مانند پایگاه های نظامی که جزئی از اسرار جاسوسی قرار دارند و یا افراد کمی اجازه دسترسی به آنها را دارند ، اما به هر صورت برای بازدید عموم مردم ممنوع میباشند. برای تهیه بلیط هواپیما می توانی به سایت سفیران مراجعه فرمایید.


اتاق شماره 39 ، کره شمالی

 به گفته روزنامه نگار کلی اولسن ، "اتاق 39 یکی از مخفی ترین سازمان های مخفی دولت در جهان است." اتاق 39 در اواخر دهه 1970 ایجاد شده است. گفته می شود که اتاق 39 در داخل ساختمان حزب کارگران در پیونگ یانگ واقع شده است . اگرچه داده های رسمی زیادی در مورد اتاق به دلیل محرمانه بودن فعالیت های آن موجود نیست ، اما اعتقاد بر این است که صندوق هایی در آنجا وجود دارد که از طریق بنگاه های تجاری  اعم از قانونی و غیرقانونی  با فعالیت های مختلف از جعل تا فروش طلا ، مواد مخدر یا سلاح پر می شودتخمین زده می شود که این شبکه از شرکت های موجود در نقاط مختلف جهان توانسته اند تا 2 میلیارد دلار در سال به کره شمالی کمک کنند. گمانه زنی می شود که اتاق 39 می تواند پشت جعل اسکناس های 100 دلاری "سوپر نوت" صد دلاری باشد که طی دهه ها صادر شده است



اتاق کوکاکولا در ایالت آتلانتا آمریکا

 دستورالعمل ساخت کوکاکولا یکی از مهمترین اسرار در جهان است و این دستورالعمل در اتاق بزرگ و مخفی دور از چشم دیگران نگهداری میشود. این دستورالعمل که در سال 1886 توسط جان پمبرتون در آتلانتا ساخته شد با وسواس خاصی در این اتاق نگهداری میشود و تا به حال کمتر کسی توانسته به این محل دسترسی داشته باشد. این نوشابه و شرکت در سال 1919 توسط گروهی از سرمایه گذاران به رهبری ارنست وودروف تولید گردید و از سال 1920 از صندوق بانکی در نیویورک برداشته شد و در سال 1925 به بانک این شرکت در آتلانتا منتقل شددر سال 2011 این شرکت تصمیم گرفت دستور العمل معروف ساخت کوکاکولا را به موزه آتلانتا منتقل کند ، اما در حالی که سالانه بسیاری از گردشگران از این مکان بازدید می کنند ، تعداد کم و منحصر به فردی از افرادی هستند که می توانند از درهای این اتاق عبور کنند.

 


جزیره مار یا کوئیمادا گراند در برزیل

 این جزیره در حدود 100 کیلومتری ساحل سائوپائولو واقع شده است. ممکن است به نظر برسد که اینجا یک مکان عجیب و غریب باشد  اما واقعیت این است که ده ها سال است که ورود به این مکان به دلیل هجوم مارهای خطرناک و سمی ممنوع اعلام شده و کسی در این مکان سکونت ندارد. بین یک تا پنج مار در هر متر مربع در این جزیره سکونت دارند که تمامی آنها از سمی ترین و خطرناک ترین نوع خود در جهان به شمار میروند. به همین دلیل دولت برزیل بازدید از این جزیره را ممنوع اعلام کرده است.



جزایر سنتینل شمالی ، اندامان و نیکوبار

 در حالی که بقیه جزایر موجود در این مجمع الجزایر تا حدودی بزرگتر و شناخته شده تر هستند ، شمال سنتینل که پوشش آن پر از مانگرو و مرجان است ، از دسترس عموم خارج شده است . این مکان ممکن است مانند یک بهشت ​​به نظر برسد اما شما نمیتوانید از لبه ساحلی جزیره فراتر بروید. چرا که این جزیره تقریبا دور افتاد فارغ از تاثیرات انسانی دارای ساکنانی است که کاملا جدای از دنیای مدرن امروز به زندگی خود ادامه میدهند و قبایلی که به آنها سنتیسل ها گفته میشود در آنجا زندگی میکنند. در طول تاریخ افرادی که به آنجا سفر داشته اند روایت های تلخی از برخورد خود با بومی ها داشته اند و رفتار خشونت باری با آنها صورت پذیرفته است. به طوری که در سال 2006 قایق دو ماهیگیر که در آن اجساد آنها باقیمانده بود در اطراف این جزیره پیدا شد.  به گفته روزنامه گاردین ، ​​به نظر می رسد یک منطقه محدود چند کیلومتری در این جزیره وجود دارد تا از ورود بازدید کنندگان به این سرزمین جلوگیری کند. سازمان های مردمی زیادی خواستار برخورد با این نوع رفتارها شده اند ، اما تاکنون دولت هند هیچگونه برخوردی با این اتفاقات صورت نداده است.

 

قلعه بنگرا هند

 این بنای تاریخی بین جیپور و الوار در راجستان هند اکنون ویرانه است که در گذشته محل پادشاهی پر زرق و برق و پرشکوه بوده است. این قلعه توسط حاکم آمبرکچوا برای کوچکترین فرزندش در سال 1573 ساخته شد و به تدریج جمعیت آن کاهش یافت تا اینکه در سال 1783 قحطی شدید ، روستائیان را که هنوز در آنجا زندگی می کردند مجبور به فرار کرد. افسانه های محلی اظهار می دارند که دلیل سقوط پادشاهی این بود که این قلعه نفرین شده استطبق گفته روزنامه تایمز هند ، این مکان به عنوان تنها مکان خالی از سکنه "شناخته شده ثبت شده" در هند است که برای ورود به آنجا مجوز دولتی لازم است تا بتواند قبل از طلوع آفتاب یا بعد از غروب آفتاب وارد آن شوید.اگرچه گفته می شود دلیل این امر بخاطر وجود حیوانات وحشی  شبگرد مانند ببرها و نبود روشنایی در منطقه است ، اما هیچ کس نمی داند چه چیز دیگری می تواند در ویرانه ها در کمین انسانها باشد.

 

جزیره برادران شمالی ، آمریکا

 هر ساله میلیونها گردشگر از سراسر نیویورک بازدید میکنند ، به جزء یک مکان.  دسترسی به جزیره برادر شمالی بدون مجوز قبلی ممنوع است ، زیرا کلیه ساختمان های آن در وضعیت خطرناک و بسیار وخیم قرار دارند. ساختمان های این مکان در دل طبیعت همچنان در حال فرو ریختن هستند. این منطقه زمانی به عنوان بیمارستان قرطینه کامل بود و کسی حق خروج از آنجا را نداشت. در دهه 1940 میلادی افراد بیمار که دارای بیماری مسری و خطرناک بودند در این مکان نگهداری و قرنطینه میشدند. تمامی کسانی که در آنجا فوت کردند در همانجا نیز دفن میدشدند . از سال 1951  از این مکان به عنوان یک مرکز توانبخشی و نگهداری از معتادان به مواد مخدر استفاده شده استدر سال 1963  جزیره برادر شمالی تبدیل به متروکه شد و به دارایی اداره پارک ها و تفریحات شهر نیویورک تبدیل شد که اکنون این مکان را به عنوان پناهگاه پرندگان وحشی اداره می کند.




دیگو گارسیا ، جزایر تحت مالکیت بریتانیا

 جزایر دیگو گارسیا واقع شده در بین آفریقای شرقی ، خاورمیانه و آسیای جنوب شرقی ، یک دارایی مهم استراتژیک برای نیروی دریایی ایالات متحده است که یک پایگاه نظامی مهم در آنجا قرار دارد . همچنین مقاله روزنامه گاردین گفته می شود که برخی از مهمترین تجهیزات شناور مخفی سازمان سیا در این منطقه واقع شده است .بنابراین از آن سال تاکنون به غیر از نظامیان آمریکا ، افراد دیگر نمیتوانند پا به این منطقه بگذارند. در طول جنگ سرد ، بریتانیا به مدت50 سال این جزیره را به ایالات متحده اجاره داد اما این جزیره قبل از آن خالی از سکنه شده بود ، بنابراین قبل از اجاره آن ، دولت بریتانیا حدود 2،000 بومی آنجا را اخراج کرد. بین سالهای 1968 تا 1973 ، این ساکنان به اجبار دولت انگلیس به موریس ، سیشل و سایر سرزمین های تحت مالکیت انگلیس منتقل شدنداز آن زمان ساکنان سابق و فرزندان آنان خواستار حق بازگشت به خانه های خود هستند . اجاره دیه گو گارسیا در سال 2016 منقضی شد ، اما دولت انگلیس این قرارداد را برای 20 سال دیگر تمدید کرد.



وایت کلاب ، انگلستان

هنوز هم در جهان مکان های خاصی وجود دارد که دسترسی زنان به آنجا ممنوع است ، معروف ترین آنها وایت کلاب (باشگاه سفید) است که در تاریخ و فرهنگ انگلستان بسیار معروف است. این باشگاه در سال 1693 تأسیس شده است که در خیابان 37 جیمز در پیکادلی واقع شده است ، افراد و اعضاء این باشگاه شامل رهبران سیاسی ، بانکداران ارشد و حتی وارثان تاج و تخت انگلیس میباشندمحدودیت برای ورود زنان به حدی است که تنها ملکه الیزابت تاکنون موفق به ورود به آنجا شده است. طبق گزارش تلگراف ، دیوید کامرون (نخست وزیر سابق انگلیس) در سال 2013 داوطلبانه از عضویت باشگاه  خارج شد و اظهار داشت: "من ناراحت هستم که این باشگاه زنان را به عنوان عضو نمی پذیرداعضاء این باشگاه در سالهای اخیر به 500 نفر کاهش یافته است. گفته میشود که کافی شاپ این باشگاه حدود 200 سال است که بسته نشده است.

 

جزیره سورتسی ، کشور ایسلند

 جزیره سورتسی در ایسلند درست 55 سال پیش در یک فوران آتشفشانی شکل گرفت . این بدان معنی بود که دانشمندان از این فرصت منحصر به فرد برای مشاهده تولد و تکامل یک اکوسیستم از ابتدا برخوردار بودند. این رویداد جالب دقیقاً همان چیزی است که دسترسی به آنجا را به شدت محدود می کند. این فعالیت در سال 1963 آغاز شد ، هنگامی که فوران شدید آتشفشانی در 32 کیلومتری جنوب ایسلند منجر به تشکیل سورتسی ، یکی از جوانترین جزایر کره زمین شد. به دلیل فرسایش آب و باد ، این جزیره از آن زمان به بعد در حال افول و از بین رفتن است. تحقیقات انجمن های زمین شناسی عمر این جزیره را تا سال 2100 پیش بینی کرده اند. باکتری ها و قارچ ها اولین چیزهایی بودند که به این جزیره رسیدند. پس از آن ، تعداد گونه های جانوری و گیاهی بصورت روزافزون افزایش یافت. طبق اعلام یونسکو ، در حال حاضر تخمین زده می شود که حدود 89 گونه پرنده و 335 بی مهره در این منطقه زندگی می کنند. در حال حاضر فقط محققان قادر به بازدید از این جزیره هستند.

 

 

 مکانهای ممنوعه دنیا 



:: برچسب‌ها: بلیط هواپیما , رزرو بلیط هواپیما , خرید بلیط هواپیما ,
:: بازدید از این مطلب : 22
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 27 مرداد 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : triptravel

اگر نگاهی به نقشه جهان بیندازید ، یافتن بزرگترین کشور یعنی روسیه کار دشواری نیست. با مساحت حدود 10.5 میلیون کیلومتر مربع و پوشش 11 منطقه زمانی ، هیچ کشور دیگری در دنیا مانند روسیه وجود ندارد. اما آیا می توانید بر اساس مساحت کل کره زمین ده تا از  بزرگترین کشورهای جهان را نام ببرید؟ در اینجا چند نکته وجود دارد. دومین کشور بزرگ جهان همسایه روسیه است ، اما مساحت این کشور تقریباً دو سوم روسیه است. دو غول جغرافیایی دیگر طولانی ترین مرز بین المللی جهان را دارند. که یکی از آنها تمامی مساحت یک قاره را اشغال می کندبرای تهیه بلیط هواپیما می توانید به سایت سفیران مراجعه فرمایید.

 

روسیه

همانطور که میدانیم روسیه یک کشور تازه تاسیس است ، که در سال 1991 بعد از فروپاشی اتحاد جمادیر شوروی تاسیس گردید . اما ریشه مردم روسیه به سالها قبل از تشکیل اتحاد جمادیر شوروی حدود 9 قرن قبل از میلاد مسیح برمیگردد و از این حیث جزء قدیمی ترین کشورها نیز محسوب میشود. روسیه از شرق با قاره آمریکا و از غرب با قاره اروپا هم مرز است و جنوب این کشور نیز قاره آسیا قرار دارد. نام رسمی این کشور فدراسیون روسیه میباشد که همه آن را به نام روسیه میشناسند.

 

کانادا

ملکه تشریفاتی کشور پهناور کانادا ملکه الیزابت دوم است که نباید جای تعجب داشته باشد زیرا کانادا زمانی بخشی از امپراتوری انگلیس بود. طولانی ترین مرز بین المللی جهان توسط کانادا و ایالات متحده تشکیل شده است. کانادا کشوری سرسبز در نیمکره شمالی کره زمین و دارای آب و هوایی معمولا سرد و در برخی نقاط بدون سکنه می باشد. وسعت این دومین کشور بزرگ جهان 6.202.543 کیلومتر مربع است ، که جمعتی حدود 38.000.000 نفر را در خود گنجاده است. پایتخت این کشور شهر اتاوا و تاریخ استقلال آن اول ژوئیه 1867 می باشد. زبان رسمی مردم این کشور انگلیسی و فرانسوی است و مردم مسیحی این کشور از دو مذهب کاتالویک و پروتستان پیروی میکنند. نماد ملی کاناد برگ افرا و درخت بید و رنگهای ملی آنها قرمز و سفید است.


ایالات متحده

اگر ایالت آلاسکا امروز برای آمریکا نبود این کشور در رده سومین کشور پهناور دنیا نبود و در جای پنجم این رده بندی جای میگرفت . چرا که آلاسکا بزرگترین ایالت در این کشور است و بیش از 1.062.167 کیلومتر مربع وسعت دارد که  بزرگتر از تگزاس و کالیفرنیا است . آمریکا هم مانند کانادا در نیمکره شمالی زمین و همسایه جنوبی کشور کانادا میباشد. وسعت این کشور 5.983.101 کیلومتر مربع و جمعیت آن چیزی در حدود 340.000.000 نفر است. پایتخت ایلات متحده واشنگتن دی سی و تاریخ استقلال 4 ژوئیه 1776 می باشد. زبان رسمی مردم آمریکا انگلیسی و اسپانیایی است که البته اسپانیایی در ایالتهای جنوبی رواج دارد. دین اکثر مردم آمریکا مسیحی پروتستان و کاتولیک میباشد. نماد ایم کشور عقاب سر سفید و رنگهای رسمی قرمز ، سفید و آبی میباشد.

چین

کشور چین با نام رسمی جمهوری خلق چین در قاره آسیا چهارمین کشور پهناور با وسعت 5.961.695 کیلومتر مربع و پرجمعیت ترین کشور با حدود 1.450.000.000 نفر در دنیا است . همچنین بزرگترین سازه ساخته شده در جهان توسط انسان ، یعنی دیوار بزرگ چین در این کشور واقع شده است. پایتخت این کشور پکن و تاریخ استقلال چین 1 اکتبر 1949 میباشد . زبان رسمی چین ماندارین و ادیان این کشور بودایی ، مسیحی و مسلمان است. نماد ملی چین اژدها و رنگ های ملی قرمز و زرد میباشد.


برزیل

برزیل نه تنها بزرگترین کشور از نظر وسعت در آمریکای جنوبی میباشد ، بلکه پرجمعیت ترین کشور این قاره در نیمکره جنوبی نیز میباشد . این مستعمره سابق پرتغال، همچنین بزرگترین کشور پرتغالی زبان روی زمین است. وسعت برزیل 5.287.689 کیلومتر مربع میباشد و جمعیتی در حدود 211.000.000 نفر دارد. پایتخت آن برازیلیا و تاریخ استقلال 7 سپتامبر 1822 میباشد. زبان رسمی مردم آن پرتغالی و ادیان آنها کاتولیک و پروتستان است. نماد ملی برزیل صور فلکی صلیب و رنگ های ملی سبز ، زرد و آبی است

 

استرالیا

استرالیا به همراه نیوزلند تنها کشورهای قاره اقیانوسیه در جنوبی ترین نقطه شرق نیمکره جنوبی قرار گرفته است. از این کشور به عنوان بزرگترین جزیره جهان نیز یاد می شود. وسعت استرالیا  4.775.123 کیلومتر مربع و جمعیت آن در حدود 25.000.000 نفر میباشد. پایتخت آن شهر کانبرا و تاریخ استقلال از بریتانیا، 1 ژانویه 1901 میباشد. زبان مردم استرالیا انگلیسی و ادیان آنها پروتستان و کاتالیک است. همچنین نماد ملی این کشور پهناور کانگورو و رنگ ملی آن سبز و طلایی است.


هندوستان

کشور هندوستان با نام رسمی جمهوری هند هفتمین کشور از لحاظ وسعت و دومین کشور از لحاظ جمعیت در جهان است . کشور هند با تمایزات فرهنگی گسترده بزرگترین حکومت دموکرات جهان را در اختیار دارد. وسعت این کشور 2.042.271 کیلومتر مربع و جمعیتی در حدود 1.400.000.000 نفر را شامل میشود . پایتخت هندوستان شهر دهلی نو و تاریخ استقلال آن از بریتانیا، 15 آگوست 1947 می باشد. زبان های رسمی مردم هند هندی ، بنگالی و تلوگو ، و ادیان مردم این کشور هندو و اسلام است. نماد ملی ببر بنگال و نیلوفر آبی و رنگ های ملی نارنجی سفید و سبز میباشد.

 

آرژانتین

آرژانتین از نظر وسعت و جمعیت بعد از همسایه خود یعنی برزیل قرار دارد، البته در آمریکای جنوبی ، اما این دو کشور یکی از ویژگی های قابل توجه و مشترکی که دارند ، واقع شدن آبشار ایگوازو ، بزرگترین آبشار کره زمین از لحاظ وسعت و سیستم آبشاری است که بین این دو کشور قرار دارد. وسعت آرژانتین 1.718.809 کیلومتر مربع و جمعیت آن حدود 45.000.000 نفر میباشد. پایتخت آن بوینس آیرس و تاریخ استقلال این کشور 9 ژوئیه 1816 از اسپانیاست. زبان رسمی اسپانیایی ، ایتالیایی و انگلیسی است و مردم پیرو مذهب کاتولیک هستند. نماد ملی آرژانتین خورشید و ماه و رنگ های ملی آبی و سفید است.


قزاقستان

قزاقستان یکی دیگر از کشورهای سابق اتحاد جماهیر شوروی است که در سال 1991 استقلال خود را اعلام کرد. این کشور بزرگترین کشور  و سرزمین احاطه شده در جهان بدون دسترسی به آبهای آزاد بین المللی است. وسعت قزاقستان 1.688.003 کیلومتر مکعب است که جمعیتی در حدود 19.000.000 نفر را در خود جای داده است. پایتخت این کشور نورسلطان و تاریخ استقلال آن 16 دسامبر 1991 میباشد. زبان رسمی مردم، قزاقستانی و روسی و دین مردم اسلام و مسحیت ارتدکس است. نماد ملی عقاب طلایی و رنگهای ملی آبی و زرد می باشد.


الجزایر

دهمین کشور پهناور کره زمین و بزرگترین کشور قاره آفریقا الجزایر است . اگرچه زبانهای عربی و بربری زبانهای رسمی این کشور هستند ، اما  زبان فرانسوی نیز بسیار رایج است ، زیرا الجزایر مستعمره سابق فرانسه است. حدود 70 درصد کشور 44.000.000 نفری الجزایر را بیابان و صحرا پوشانده است. وسعت بزرگترین کشور عرب زبان 1.479.553 کیلومتر مربع می باشد. پایتخت الجزایر شهر الجزیره و تاریخ استقلال آن 5 ژوئیه 1962 است. زبان رسمی مردم عربی و بربری همچنین فرانسوی می باشد. مردم الجزایر مسلمان هستند و نماد ملی آنها ستاره و هلال است. رنگهای ملی این کشور سبز و سفید و قرمز است.

 

 

بزرگترین کشورهای جهان



:: برچسب‌ها: بلیط هواپیما , رزرو بلیط هواپیما , خرید بلیط هواپیما ,
:: بازدید از این مطلب : 27
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 26 مرداد 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : triptravel

ایالات متحده در 4 ژوئیه 1776 متولد شد ، اما قدمت بسیاری از شهرهای تاریخی آمریکا به مراتب بیشتر از خود کشور آمریکا است. قدیمی ترین شهرهای این کشور که توسط بومیان ، استعمارگران اسپانیایی و مهاجران انگلیسی بنا نهاده شده اند ، دیدگاه شما را به این کشور بزرگ عوض خواهد کرد. باهم سفری خواهیم کرد به طول و وسعت تاریخ ایالات متحده  و در بسیاری از شهرها و ایالتهای و قدیمی ترین ساختمان این کشور که به سختی بیش از یک قرن قدمت دارند. اما تاریخ این سرزمین بسیار غنی تر  از زمان کشف آمریکا میباشد ، با شهرهایی که هزاران سال پیش توسط قبایل بومی آمریکا بنا نهاده شده اند. از قدیمی ترین شهرهای باقی مانده در آمریکای امروز می توان بازدید کرد، گرچه بیشتر آنها تنها بخش کوچکی از شهرهای امروزی هستند. برای تهیه بلیط هواپیما می توانید با سایت سفیران مراجعه فرمایید.


سنت آگوستین ، فلوریدا 1565

شهر سنت آگوستین در 8 سپتامبر 1565 ، 11 روز پس از ورود دریانوردان اسپانیایی کشف شد. بیش از 200 سال ، پایتخت ایالت فلوریدا بود. از سال 1763 تا 1783 ، کنترل منطقه به دست انگلیس ها افتاد. در این دوره ، سنت آگوستین پایتخت فلوریدا شرقی بود که در اختیار انگلیس قرار داشت. کنترل این شهر در سال 1783 تا سال 1822 ، هنگامی که با عقد قرارداد به ایالات متحده واگذار شد ، به اسپانیایی ها بازگشتسنت آگوستین تا سال 1824 هنگامی که به تالاهاسی منتقل شد ، پایتخت سرزمینی این ایالت باقی ماند. در سال 1880 ، هنری فلاگر شروع به ساخت خطوط ریلی محلی و ساخت هتل کرد و از این قضیه باعث رونق تجارت گردشگری در فصل زمستان شهر فلوریدا شده بود ، و همچنان هم بخش مهمی از اقتصاد این شهر و این ایالت را تشکیل می دهد.


جیمزتان ، ویرجینیا 1607

شهر جیمزتان دومین شهر قدیمی در ایالات متحده و اولین مستعمره انگلیس در آمریکای شمالی است. در 26 آوریل 1607 کشف و تاسیس شد. این شهر از اولین شهرهایی بود که کشف شد ولی به تدریج در سال 1610 به حال خود رها شد . از ابتدای سال 1624 ، هنگامی که ویرجینیا به مستعمره پادشاهی انگلیس برگزیده شد ، کم کم جیمز تان به یک شهر کوچک تبدیل شد و تا سال 1698 به عنوان پایتخت استعمارگران انتخاب شده بودبا پایان جنگ داخلی در سال 1865 ، اکثر شهرهای اصلی ویرجینیا به ویرانه تبدیل شده بودند. اما از ابتدای سال 1900 به تدریج با تلاش زمین داران این شهر آباد شد و در سال 2007 ، ملکه الیزابت دوم بریتانیا مهمان جشن سالگرد 400 سالگی تاسیس این شهر بود.


سانتافه ، نیومکزیکو 1607

سانتافه قدیمی ترین پایتخت ایالتی در ایالات متحده و همچنین قدیمی ترین شهر نیومکزیکو می باشد.  نام کامل این شهر «لا ویلا رئال دلا سانتا فی دسان فرانسیسکو آسیس» است که مدت ها قبل از ورود استعمارگران اسپانیایی در سال 1607 ، توسط بومیان آمریکایی اشغال شده بود. یکی از دهکده های پوئبلو در نیومکزیکو که در حدود 900 سال بعد از میلاد کشف شده بود ، در مرکز شهر سانتافه امروزی واقع شده است. قبایل بومی آمریکا ، اسپانیایی ها را در سال 1680 از منطقه بیرون کردند ، اما سرانجام این مقاومت از بین رفتسانتافه تا زمانی که مکزیک استقلال خود را در سال 1810 اعلام کرد در دست اسپانیایی ماند و پس از جدا شدن از مکزیک در سال 1836 بخشی از ایالت تگزاس شد. امروزه سانتافه یک پایتخت پر رونق است که به سبک معماری اسپانیایی معروف است.


همپتون ، ویرجینیا 1610

همپتون ، به عنوان استراحتگاه  سربازان مستعمره انگلیسی که شهر جیمزتان را کشف کردند انتخاب شد. همپتون در کناره رودخانه جیمز و ورودی خلیج چسپیک واقع شده است و پس از استقلال آمریکا تبدیل به پایگاه مهم نظامی شد. ویرجینیا پایتخت این ایالت در طول جنگ داخلی بود و امروزه ، این شهر محل پایگاه مشترک لانگلی-اوستیس و درست در کنار رودخانه و ایستگاه دریایی واقع شده است.


کیکوتان ، ویرجینیا 1610

استعمارگران جیمزتان برای اولین بار درمنطقه کیوتان ویرجینیا روبرو شدند ، اگرچه اولین برخورد آنها در سال 1607 تا حد زیادی صلح آمیز بود ، اما این روابط در طی سالهای بعد از آن به شدت آسیب دید و تا انتهای سال 1610 ، بومیان آمریکایی از شهر رانده شده و توسط استعمارگران به قتل رسیدند . در سال 1690 ، این شهر بخشی از شهر همپتون بود . امروزه شهری جداگانه  محسوب میشود.


نیوپورت نیوز ، ویرجینیا 1613

نیوپورت نیوز نیز مانند شهر همسایه خود همپتون ، توسط مستعمران انگلیسی تاسیس شد . اما در سال 1880 بود که خطوط ریلی جدید شروع به آوردن زغال سنگ کردند و باعث رونق صنعت کشتی سازی تازه تاسیس این شهر شدند. امروزه ، صنعت کشتی سازی نیوپورت نیوز یکی از بزرگترین صنایع در شهر است و تولیدات ناوگان هواپیمایی و کشتی سازی ارتش را بر عهده دارد.


آلبانی ، نیویورک 1614

آلبانی پایتخت ایالت نیویورک و قدیمی ترین شهر این ایالت است. نخستین بار در سال 1614 تجار هلندی فورت ناسائو این شهر را در سواحل رودخانه هادسون بنا کردند. انگلیسی ها در سال 1664 کنترل این شهر را به دست گرفتند و نام آن را به افتخار دوک آلبانی تغییر دادند. این شهر در سال 1797 به پایتخت ایالت نیویورک تبدیل شد و تا اواسط قرن بیستم که بخش اعظم اقتصاد پایدار نیویورک شروع به کاهش کرد ، قطب اقتصادی این ایالت بود. بسیاری از دفاتر تجاری شهر آلبانی در منطقه امپایر پلازا واقع شده است که نمونه ای از معماری استعمارگرانه و بین المللی آن دوران محسوب می شود.


جرسی سیتی ، نیوجرسی 1617

شهر امروزی جرسی سیتی سرزمینی است که تجار مهاجر هلندی در حدود سال 1617 بنا نهاده اند ، اگرچه برخی مورخان تاسیس این شهر را از سال 1630 توسط همان تجار میدانند. در واقع این شهر جمعیت ساکن زیادی را به خود دیده بود اما رسما از سال 1820 به عنوان یک شهر شناخته شده است و از سال 2017 به عنوان دومین شهر بزرگ ایالت نیوجرسی شناخته میشود.


پلیموث ، ماساچوست 1620

پلیموث محلی است که گفته می شود اولین مهاجران در 21 دسامبر 1620 پس از عبور از اقیانوس اطلس روی زمین آنجا پا نهادند. این مکان اولین پایتخت مستعمره پلیموث بود تا اینکه در سال 1691 با ایالت ماساچوست ادغام شد. پلیموت امروزی واقع در سواحل جنوب غربی خلیج ماساچوست ، قرنها توسط بومیان آمریکایی اشغال شده بود. اگرچه مهاجران و مستعمران این سرزمین با کمک همین بومیان توانستند زنده بمانند.

 

 قدیمی ترین شهرهای آمریکا



:: برچسب‌ها: بلیط هواپیما , رزرو بلیط هواپیما , خرید بلیط هواپیما ,
:: بازدید از این مطلب : 26
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 25 مرداد 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : triptravel

لبنان کشوری کوچک در منطقه خاورمیانه و پایتخت آن شهر بیروت می باشد. این کشور زیبا که به عروس خاورمیانه معروف است توسط خط ساحلی دریای مدیترانه از سمت شرق احاطه شده است و از سمت دیگر  با کشورهای سوریه و فلسطین هم مرز است . این کشور دارای میراث غنی و فرهنگی قدرتمندی است. موقعیت جغرافیایی این کشور به شکلی است که با انواع وسایل نقلیه میتوان به آن سفر کرد . آب و هوای این کشور بسیار معتدل و در برخی نقاط خشک و سرد است ، اما آب و هوای قالب در این کشور خصوصا در نوار ساحلی، مرطوب و دلپذیر است این موضوع  به جذابیت های توریستی این کشور می افزاید. حال میخواهیم با برخی از مکانهای دیدنی و جذاب این کشور آشنا شویم. برای تهیه بلیط هواپیما می توانید به سایت سفیران مراجعه فرمایید.

 

زارور مکانی کوهستانی است که هنگام سفر به لبنان باید حتما از آن دیدن کنید. زیبایی منظره ی کوه های این مکان شما را شگفت زده خواهد کرد. در این مکان زیبا و آرام میتوانید به راحتی به استراحت بپردازید و از تعطیلات خود در کنار کوه های این منطقه لذت ببرید. ضمن اینکه اگر اهل تفریحات زمستانی باشید ، این مکان انتظار شما را خواهد کشید تا با این تفریحات شما را غافلگیر کند.

معبد بعلبک

معبد بعلبک که به شهر خورشید نیز معروف است ، مکانی است که می توانید بناهایی از دوران روم باستان را در آنجا ملاحظه کنید. معبد ژوپیتر (مشتری) و معبد باچوس شاخص ترین معابدی است که می توانید در این مکان مشاهده کنید . توصیه میکنیم برای رفتن به آنجا از یک راهنمای گردشگری استفاده کنید تا تمام رازهای موجود در این مکان زیبا را کشف کنید خصوصا اگر به تاریخ باستان علاقه دارید.


غار کوچک جعیتا

یکی از زیباترین مقاصد گردشگری کشور لبنان غار جعیتا می باشد که قدمت آن به میلیون ها سال قبل برمیگردد. این غار طولانی‌ترین غار مرکب در خاورمیانه است و یکی از کاندیدها برای انتخاب عجایب هفتگانه طبیعت در سال ۲۰۱۱ بوده‌است . در سال ۱۹۵۸ قسمت پایینی این غار برای بازدید عموم گشایش یافت . این مکان یکی از نمادهای ملی کشور لبنان و یکی از مهم‌ترین مراکز توریستی این کشور محسوب میشود . از رودخانه این غار برای تامین آب آشامیدنی مردم لبنان استفاده میشود. توصیه ما به شما این است که بازدید از آن را از دست ندهید.

 

موزه ملی بیروت

این موزه با بنای بسیار زیبا مجموعه ای از آثار تاریخی بسیار خاص را در خود جای داده است . ساختمان موزه بیروت از سه طبقه تشکیل شده است ولی تنها قسمت همکف و طبقه اول برای بازدید مردم در اختیار هستند. نوشته های اشیاء داخل موزه به زبان‌های انگلیسی و فرانسه هستند. مهمترین اشیاء داخل موزه ملی بیروت شامل : مجسمه مرمرین کودکان فینیقی قرن ۵ پیش از میلاد، موزاییک‌های قرون سوم و چهارم پس از میلاد و اشیای ارزشمند دوره بیزانس می باشد. همچینین شما میتوانید از راهنمای رایگان داخل موزه که به سه زبان انگلیسی ، فرانسوی و عربی صحبت میکند استفاده کنید.

 

قلعه بیبلوس

قلعه تاریخی بیبلوس در شهر جبیل کشور لبنان از بارزترین جاذبه های گردشگری و آثار تاریخی این شهر است.این قلعه در کنار ساحل ساخته شده است و از جمله قلعه های به جا مانده از قرن 12میلادی و دوران جنگ های صلیبی است. با نگاه اول بلوکهای عظیم سنگ که در بنا به کار رفته است شما را متحیر می کند. گرچه بخش هایی از این قلعه تخریب شده است اما امکان دسترسی به طبقات بالاتر و پشت بام قلعه میسر است.از پشت بام این قلعه مرتفع می توان منظره بسیار زیبایی از سواحل جبیل , بازار قدیم جبیل و منطقه شهری جبیل را به دقت دید.این قلعه در کنار یک سایت باستان شناسی قرار دارد و داخل قلعه نیز موزه ایی از آثار کشف شده در منطقه جبیل به نمایش گذاشته شده است . اگر به جبیل سفر داشتید حتما از این قلعه بازدید کنید تا سیری در تاریخ داشته باشید.

 

آبشار باتارا جرج

آبشار باتارا جرج در تنورین لبنان واقع شده است که طی میلیون ها سال و در نتیجه ذوب برف های کوهستان های لبنان شکل گرفته است. ارتفاع این آبشار 250 متر است و روی کوهی که از جنس آهک است و قدمتی 160 میلیون ساله دارد قرار گرفته است . زمان بازدید از این آبشار زیبا باید محتاط باشید چراکه لبه های سنگی آن بسیار لیز هستند و ممکن است شما به پایین پرت شوید.

 

شهر باستانی صور

 محوطه های باستانی شهر صور که از دوران تمدن فینیقی ها و همچنین بیزانس بر جای مانده است از مهم ترین آثار تاریخی این شهر جنوبی لبنان محسوب می شوند. قدمت و تاریخچه این شهر بندری به ۲۷۵۰ سال قبل از میلاد باز می گردد. این شهر در دوره هخامنشیان توسط کوروش اشغال شد و حدود ۲۰۰ سال تحت حاکمیت هخامنشیان بود. محوطه باستانی البس(ALBASS) یا نکروپولیس که در فهرست میراث جهانی یونسکو نیز ثبت شده است، در خارج از شهر صور قرار دارد و مربوط به دوران روم باستان و بیزانس است. بقایای شهر قدیمی صور که از سنگ ساخته شده، وجود قبرهای بزرگ که داخل آنها می توان استخوانهای مردگان را دید و چند طاق نصرت بزرگ در این محوطه باستانی وجود دارند.

 

 صخره های روشه

 صخره های روشه در شهر بیروت به نوعی نماد این شهر شده اند و توریستهای زیادی را به سمت خود میکشانند. این صخره ها را می شود هم از بالا و در کنار پیاده راه های روشه و هم از سمت ساحل به سمتشان رفت و از زاویه ای نزدیکتر دید و حتی می شود سوار قایق شد و دوری در کنار و داخل حفره هایش زد. معمولا این جاذبه حین غروب زیباتر است و در این زمان افراد بیشتری برای دیدنش می آیند. همه چیز زیباست و مانند یک نقاشی میماند. در مجموع پیشنهاد میکنیم سری به این صخره ها بزنید و در کافه و رستوران های اطرافش با خوردن غذای لبنانی از دیدن این منظره زیبا لذت ببرید.



جاذبه های گردشگری لبنان



:: برچسب‌ها: بلیط هواپیما , رزرو بلیط هواپیما , خرید بلیط هواپیما ,
:: بازدید از این مطلب : 21
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 22 مرداد 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : triptravel

آیا تاکنون از آذربایجان شنیده اید؟ آیا می دانید دقیقاً کجاست؟ جمهوری آذربایجان کشوری است که در قسمت جنوبی قفقاز، در چهارراه جنوب غربی آسیا و جنوب شرقی اروپا واقع شده است. این کشور با روسیه، گرجستان، ارمنستان و ایران همرز است. جمهوری آذربایجان به دلیل موقعیت خاص جغرافیایی، ترکیبی واقعی از شرق و غرب است و دارای تاریخچه ای عمیق و جذاب است. با وجود این پتانسیل عظیم، آذربایجان در نقشه  توریستها اغلب جایی ندارددر این مقاله دلایل مختلفی را برای بازدید از جمهوری آذربایجان برای شما خواهیم آورد.برای تهیه بلیط هواپیما می نوانید به سایت سفیران مراجعه فرمایید.

 

فرهنگ مردم آذربایجان

جمهوری آذربایجان یک کشور مسلمان سابق از اتحاد جمادیر شوروی استاز نظر فیزیولوژیکی، آذربایجانی ها ترکیبی از ایرانیان و ترک ها هستند، اما آنها کلاه روسی می پوشند. آنها هم به زبان آذربایجانی (با لهجه ترکی) و هم به زبان روسی صحبت می کنندآنها به همان روش ایرانی ها چای می نوشند و از همان فنجان ها استفاده می کنند و همان مقدار شکر به آن  اضافه میکنند. آنها از نوشیدن چای  در کافه های عربی لذت می برند. در واقع فرهنگ نوشیدن آنها تلفیقی از فرهنگ شرقی و غربی است. گواه این قضیه رفتار مردم آذربایجان است، آنها صمیمیتی از جنس مردم خاورمیانه را داراند اما در ابتدا  به نظر می رسد بیشتر جدی بودن یک روس را نشان میدهنددشوار است که بگویید واقعاً کجا هستید. ساختمانهای اتحاد جماهیر شوروی و غذاهای عربی آن چیزی است که آذربایجان را تعریف می کنداین ترکیب بیش از حد درهم آمیخته  است و این دلیل اصلی است که چرا باید به جمهوری آذربایجان سفر کنید.

 

سکولارترین کشور منطقه قفقاز

جمهوری آذربایجان اولین کشور اسلامی بود که در سال 1918 خود را جمهوری دموکراتیک و سکولار اعلام کرد.  همچنین اولین کشور مسلمان بود که تئاتر را افتتاح کرد. امروز، آذربایجان هنوز خود را جمهوری سکولار می نامد. حدود 95٪ از جمعیت آذربایجان مسلمان هستند (85٪ شیعه و مابقی سنی). با این وجود تعدا مساجدی که در کشورهای غیرمسلمان وجود دارد که حتی گاها شاید بیشتر از آذربایجان باشد. از نظر مذهبی، آذربایجانی ها نسبت به همسایگان مسیحی خود مانند ارمنستان و گرجستان بسیار سکولارتر هستند.

 

 

 باکو تلفیق سنت و مدرنیته

باکو شهری که هم سنت و مدرنیته را در هم آمیخته است. باکو شهری است که هر کس که برای اولین بار آنجا را ببیند، شوکه خواهد شد. از یک شهر قدیمی بسیار باستانی و کاملاً مرمت شده تا برخی از ساختمانهای عجیب و غریب که به لطف صادرات بنزین ساخته شده است. باکو پایتخت مجللی است که موفق به نگه داشتن تمام اماکن باستانی خود شده است.

 

 در باکو چه کار کنیم؟

باکو شهری تاریخی است. در باکو نقاط دیدنی و تاریخی زیادی وجود دارد. برخی از آنها در نزدیکی این خبابان قرار دارند.بنابراین ، اگر می خواهید از آنها بازدید کنید،پیشنهاد میدهیم از قبل با یک برنامه ریزی مناسب،از تمامی آن ها بازدید کنید.برخی از این دیدنی ها شامل اسامی مانند شهر قدیمی باکو،موزه نظامی،موزه تاریخ آذربایجان و … هستند که با پای پیاده می توانید به آن دسترسی داشته باشید.برخی از مردم باکو را به عنوان "مینی دبی" در مورد جاذبه های گردشگری در اطراف شهر می دانند. کارهای زیادی وجود دارد که می تواند شما را سرگرم کند. در ادامه آنها را یک به یک به شما معرفی خواهیم کرد.

 

در اطراف شهر قدم بزنید 

از قسمت قدیمی شهر دیدن کنید، قطعا از تفاوت آن با بخش های توریستی شهر حیرت زده خواهید شد. در داخل این منطقه، خیابان های سنگفرنگی، کوچه های باریک، خانه هایی که به بوتیک تبدیل شده است و تعداد زیادی مغازه، کافه و رستوران محلی پیدا خواهید کرد.

 

از برج های شعله بالا بروید 

برج های شعله ای  معروفترین نماد و بنای شهر و حتی منطقه قفقاز است. سه ساختمانی که از نظر اندازه و ظاهر یکسان هستند و ارزش بازدید را دارند! می توانید با تله کابین از کوه بالا بروید و سپس هزینه ای را برای رفتن به عرشه رصدخانه پرداخت کنید. نمایش آنها در شب شگفت انگیز است!

 

 

 از موزه مرکز حیدر علی اف بازدید کنید 

تجربه فوق العاده همراه با بازدید از این بنای مدرن و زیبا و  لذت بردن از فضای آذری بسیار عالی خواهد بود. این موزه توسط معمار زن مشهور عراقی و انگلیسی به نام زاها حدید ساخته شده است و بسیار شگفت انگیز است!

 

 قدم زدن در کنار دریاچه خزر 

دریای خزر یک دریاچه عظیم یا بیشتر شبیه اقیانوس است که در مجاورت شهر باکو قرار دارد. یک خیابان طولانی در کنار آن وجود دارد که می توانید درکافه ها، رستوران ها، سالن های کنسرت، پارک ها و مناظر عالی از مرکز شهر  در کنار آن پیاده روی کنید.

 

غذاهای محلی را تست کنید 

بازدید از باکو کامل نمیشه تا زمانی که غذاهای محلی را امتحان کنید. این غذاها با غذاهای ایرانی و ترکی بسیار مشترک است . کباب، سالاد، نان، هومس، میوه و سبزیجات تازه  و غیره. درمان مورد علاقه آذربایجانی ها نوشیدن چای با مربای توت فرنگی است.

 

بازدید از خیابان نظامی 

معماری های قدیمی ارزش دیدن دارند زیرا شما را به دوران دیگری می برند. معماری این بخش از شهر فوق العاده است. ساختمان های موجود در خیابان نیز کاملاً جذاب هستند. بسیاری از مسافران مجذوب معماری ساختمانها می شوند. در اینجا می توانید سبک های مختلف معماری مورد استفاده در ساخت این ساختمان ها را مشاهده کنید. این امر به این دلیل است که ساخت و ساز در اواخر قرن نوزدهم تا اوایل قرن بیستم ، دهه ۵۰ تا ۱۹۷۰ صورت گرفته است. بیشتر ساختمانهای ساخته شده در اینجا در مرحله اول ساخته شده اند. آنها نمایانگر سبکهای نئو گوتیک، باروک و نئوکلاسیسم هستند. بیشتر ساختمانهای مدرن به سبکهای نوین مدرن” ساخته شده اند. این سبک های معماری که در اینجا نامگذاری شده اند  سبک های معماری متفاوت، هنری و زیبا برای تماشا هستند. شما باید آن را ببینید تا آن را باور کنید.

 

 

چرا بایدآذربایجان را دید



:: برچسب‌ها: بلیط هواپیما , رزرو بلیط هواپیما , خرید بلیط هواپیما ,
:: بازدید از این مطلب : 33
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 21 مرداد 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : triptravel

تاج محل یک مجموعه مقبره عظیم است که در سال 1632 توسط شاه جهان ، امپراتور مغول به سفارش همسر محبوب خود ساخته شد. این مجموعه مشهور که در طی یک دوره 20 ساله در ساحل جنوبی رودخانه یامونا در آگرا هند ساخته شده است ، یکی از برجسته ترین نمونه های معماری مغول است که از معماری  هند ، فارسی و اسلامی تاثیر پذیرفته است و تلفیقی از همه آنهاست. در مرکز آن بنای زیبا خود تاج محل است که از سنگ مرمر سفید درخشان ساخته شده است که به نظر می رسد بسته به نور در روز تغییر رنگ می دهد. در سال 1983  سایت میراث جهانی (یونسکو) این بنا را به عنوان یکی از مشهورترین سازه های جهان و نمادی خیره کننده از تاریخ غنی هند معرفی نمود. برای ساخت این بنا در زمان خود ۳۲ میلیون روپیه هزینه شدهاستضمن اینکه این بنا جزء  لیست عجایب هفتگانه جدید جهان قرار میگیرد.برای تهیه بلیط هواپیما می توانید به سایت سفیران مراجعه فرمایید.

 

 

شاه جهان که بود ؟

شاه جهان یکی از اعضای سلسله مغول بود که از اوایل شانزدهم تا اواسط قرن هجدهم بر اکثر نقاط شمال هند حکومت می کرد. پس از درگذشت پدرش ، پادشاه جهانگیر ، در سال 1627 ، شاه جهان پیروز مبارزات تلخ قدرت با برادرانش شد و خود  امپراطوری شهر آگرا  را در سال 1628  بر عهده گرفت.در کنار او بانو ارجمند بگوم ، معروف به ممتاز محل ("نام یکی از کاخ ها") بود که در سال 1612 با او ازدواج کرد و به عنوان سوگلی دربار او شناخته شد.در سال 1631 ، ممتاز محل پس از به دنیا آمدن چهاردهمین فرزند خود از دنیا رفت. شاه جهان اندوهگین ، که در طول سلطنت خود به ساخت بناهای چشمگیر مشهور بود ، دستور ساخت یک آرامگاه باشکوه در کنار رودخانه یامونا را در کنار کاخ سلطنتی خود در آگرا  را داد. ساخت این بنا در حدود سال 1632 آغاز شد و تا دو دهه  ادامه پیدا کرد.  معمار  اصلی این بنا احتمالاً استاد احمد لاهوری ، فردی هندی با تبار فارسی بود ، که بعده ها با طراحی قلعه سرخ در دهلی معروف شد و اعتبار یافت.در کل ، بیش از 20،000 کارگر از هند ، پارس ، اروپا و امپراتوری عثمانی ، به همراه حدود 1000 فیل ، برای ساخت مجموعه مقبره بکار گرفته شدند.

 

 

 

طراحی و ساخت تاج محل

به افتخار ممتاز محل  ، این مقبره با سنگ مرمر سفید تزئین شده با سنگهای نیمه قیمتی (شامل :  کریستال ، لاجورد ، آمتیست و فیروزه) ساخته شده است و  تکنیک های معروف و پیچیده معماری آن روزها درساخت آن بکار رفته است.گنبد مرکزی آن به ارتفاع (73 متر) ساخته شده و با چهار گنبد کوچکتر احاطه شده است. چهار برج باریک و مناره ها در گوشه و کنار وجود دارد. مطابق روایات اسلام ، آیاتی از قرآن علاوه بر بسیاری از بخش های دیگر این مجموعه ، در ورودی های مقبره با خطاطی زیبایی حک شده است.در داخل مقبره ، یک محوطه سنگ مرمر هشت ضلعی ، تزئین شده با سنگ های نیمه قیمتی ، نماد پیکر ممتاز محل را در خود جای داده است. مقبره واقعی واصلی او در سطح باغ قرار دارد.بقیه مجموعه تاج محل شامل یک دروازه اصلی با سنگ قرمز و یک باغ مربعی کل است که توسط استخرهای طولانی آب به چهار بخش تقسیم شده است ، همچنین یک مسجد با سنگهای قرمز و یک بنای یکسان به نام  "آینه" که روبروی آن قرار دارد. شیوه ساخت و ساز سنتی مغول باعث شده که نتوان تغییراتی در شکل و طراحی آن ایجاد کرد.در ادامه ، شاه جهان قصد داشت یک مقبره بزرگ دوم را در کنار رودخانه یامونا در کنار  تاج محل بنا کند ، جایی که بقایای خودش هنگام مرگ در آن دفن شود. این دو سازه قرار بود با یک پل به هم وصل شوند.در حقیقت ، آورانگزب (پسر سوم شاه جهان از  ممتاز محل) در سال 1658 پدر بیمار خود را کنار گذاشت و قدرت را به دست گرفت. شاه جهان سالهای آخر عمرش را در خانه ای از قلعه سرخ در آگرا با چشم اندازی از مکان استراحت باشکوهی که برای همسرش ساخته بود ، در اسارت خانگی گذراند. وقتی در سال 1666 درگذشت ، در کنار او دفن شد.

 

تاج محل و معماری بی نظیرش

تاج محل بنای شگفت انگیزی است که متاثر از معماری و طراحی هنرمندان زمان خود میباشد ، بسیاری از نوشته ها به زبان فارسی است که زیبایی دوچندانی به این بنای ارزشمند بخشیده است. شاید دلیل اصلی آن حضور معمار ایرانی احمد لاهوری باشد. وجود یک معمار لاهوری در طراحی تاج محل به معنی فقدان یک یا چند معمار ایرانی نیست. زیرا میتوان اظهار داشت که طراحی و ساخت این مجموعه عظیم و با شکوه، تنها توسط یک معمار صورت نپذیرفتهاست و به احتمال زیاد چند نفر معمار و عده کثیری هنرمند در این کار مشارکت داشتهاند.به گفته تاریخدان آمریکایی «میلو بیچ»، در این مورد میتوان تنها گمانه زنی کرد که معمار اصلی تاج محل چه کسی بوده، اما این نکته روشن است که خود شاه جهان به هنر معماری علاقه داشت و احتمالا در طراحی تاج محل نیز نقش یک رایزن را داشته‌ است .

 

تاج محل معبد عشق



:: برچسب‌ها: بلیط هواپیما , رزرو بلیط هواپیما , خرید بلیط هواپیما ,
:: بازدید از این مطلب : 30
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 20 مرداد 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : triptravel

یکی از آخرین مناطق مهم کره زمین که توسط انسانها برای سکونت انتخاب شد ، ماداگاسکار است . زیبایی طبیعی منحصربفرد و تنوع اکولوژیکی ماداگاسکار باعث می شود این کشور مانند یک کشور عقبتر از زمان احساس شود. ماداگاسکار واقع در سواحل شرقی آفریقا در اقیانوس هند ، دارای هزاران گونه گیاهی و جانوری است که در هیچ جای جهان یافت نمی شود. بخاطرتنوع طبیعی فوق العاده ماداگاسکار این کشور  به نام مستعار "قاره هشتم" معروف میباشد . از جاذبه های گردشگری برتر ماداگاسکار دیدن کنید تا تنوع طبیعی ، فرهنگی و تاریخی ماداگاسکار را کشف کنید ، قطعا دریچه جدید بر روی شما باز خواهد شد. برای تهیه بلیط هواپیما می توانید به سایت سفیران مراجعه فرمایید.

 

پارک ملی رانو مافانا

پارک ملی رانومافانا در منطقه جنوب شرقی ماداگاسکار در نزدیکی روستای رانومافانا واقع شده است و یکی از محبوب ترین پارک های این کشور است. بخش شرقی پارک از دیدنی ترین مناطق برخوردار است و رودهای بیشماری از تپه های متراکم جنگلی جاری است. این پارک  محل زندگی لمور بامبو طلایی است که از گونه های در معرض خطر انتقراض میباشد ، رژیم غذایی آنها شامل شاخه های بامبو است که حاوی دوزهای بسیار ضعیفی از اسیدهای سیانید(مواد تشکیل دهنده سیانور) است ، که برای سایر حیوانات کشنده میباشد ، اما با این وجود لمور طلایی جذاب از بامبو تغذیه می کند و هیچ عوارضی برای او ندارد.

 

پارک ملی ماسوالا

پارک ملی ماسوالا واقع در شمال شرقی ماداگاسکار ، تقریباً 400 کیلومتر از جنگلهای بارانی را در بر می گیرد و شامل سه پارک دریایی نیز می باشد. این پارک دارای ده گونه از لمور است ، از جمله (Aye-aye) که بزرگترین پستاندار شبگرد جهان است. این پارک همچنین دارای مکانهای متنوعی میباشد که در آن موجودات مختلفی از جمله قورباغه معروف به گوجه فرنگی که به خاطر رنگ قرمز روشن آن نامگذاری شده زندگی میکنند. پارک های دریایی تامپلو ، آمودیلاری و ایفاهو  برای یک روز هیجان انگیز و همچنین قایق سواری ایده آل هستند.

 

پارک ملی آنداسیب-مانتادیا

پارک ملی آنداسیب- مانتادیا با محاصره حدود 160 کیلومتر زمین در شرق ماداگاسکار ، محل اقامت یازده گونه لمور ، از جمله بزرگترین لمور کشور ، ایندری است. آنداسیب-مانتادیا واقع در نزدیکی پایتخت آنداناناریو مرکز ماداگاسکار ، یکی از راحترین ترین پارک ها برای بازدید است. این پارک به دو منطقه تقسیم شده است . راهنماهای محلی تورهای 1 تا 6 ساعته در هر منطقه را انجام می دهند.

 

 تپه های تاریخی آمبوهیمانگا

تپه مقدس آمبوهیمانگا (Royal Hill of Ambohimanga) که یکی از مقدس ترین نقاط ماداگاسگار برای 500 سال بوده است ، این بنا تقریبا در ۲۴ کیلومتری (۱۵ مایل) شمال شرقی پایتخت آنتاناناریو قرار دارد. تپه و رووا که در بالای آن قرار دارد، مهمترین نماد هویت فرهنگی و قومیتی مردم مرینا و مهمترین و بهترین حفظ بنای تاریخی پادشاهی پیش از استعمار مرینا محسوب میشوند. اینجا یک دهکده تاریخی است که زمانی در پادشاهی ماداگاسکار واقع شده بود. دیواری که روستا را احاطه کرده است در سال 1847  از آهک و سفیده تخم مرغ ساخته شده است. همچنین مجموعه ماهاندریهونو شامل خانه قبلی پادشاه بوده است.

 

ایفاتی

ایفاتی نامی است که به دهکده ماهیگیری در سواحل جنوب غربی ماداگاسکار داده شده است. در خارج از ساحل ، یک صخره مرجانی به طول 96 کیلومتر یک مانع طبیعی برای امواج خشن دریایی و آبهای ساحلی ایجاد می کند که برای غواصی و ماهیگیری ایده آل میسازد. منطقه خشک و بیابانی به دلیل جنگل خاردار ، جایی که درختان بائوباب با شکل عجیب و غریب قرن ها وجود دارند ، شناخته شده است.

 

جاده بائوبابها

جاده بائوبابها گروهی از درختان است که جاده خاکی بین مورونداوا و بلونی تسریبیانا در غرب ماداگاسکار را پوشانده است. چشم انداز چشمگیر آن گردشگران را از سراسر جهان به خود جلب می کند و آن را به یکی از پر بازدید ترین مناطق در آفریقا تبدیل کرده است . درختان بائوباب با حدود 800 سال قدمت دارند که در سال های اخیر به منظور کشاورزی موزد آسیب قرار گرفته اند ، ولی همچنان چشم انداز خارق العاده خود را حفظ کرده اند.

 

جزیره سنت ماری

جزیره سنت ماری در ساحل شرقی ماداگاسکار قرار دارد. مجموعه خلیج ها و ورودی های آبی این جزیره بسیار دیدنی و شگفت انگیز است. دزدان دریایی در طی قرن 17 و 18 به این جزیره هجوم آوردند که بقایای  کشتی دزدان دریایی را می توان در آبهای کم عمق قسمت فوربنس مشاهده کرد. امروزه این جزیره یکی از بهترین جاذبه های گردشگری ماداگاسکار است. آبهای شفاف آب و هوای خلیجی این جزیره باعث ایجاد مکان های ایده آل برای کمپ زدن میباشد. شما میتوانید از دیدن نهنگ های مهاجر در هنگام تابستان و اوایل پاییز لذت ببرید.

 

 

 جاذبه های برتر گردشگری در ماداگاسکار



:: برچسب‌ها: بلیط هواپیما , رزرو بلیط هواپیما , خرید بلیط هواپیما ,
:: بازدید از این مطلب : 44
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 19 مرداد 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : triptravel

اگرچه در دوران کرونا بسیاری از محدودیت ها هنوز هم وجود دارند ، اما مسافرت ها به آرامی دوباره شروع می شود. مسافرانی که ماه ها در قرنطینه بوده اند ، حالا میخواهند به مسافرت بروند و خستگی روحی خود را ترمیم کنند. آنها میخواهند چیزی غیر از صفحه مانیتور را ببیننتد.   رستوران ها و برخی جاذبه های توریستی برای مسافرت های محلی و داخلی باز می شوند. چند کشور (یونان ، ایتالیا) شروع به استقبال از مسافران بین المللی می کنند. اما آیا شرایط برای سفر محیا است؟؟؟؟ برای پاسخ به این سوال و اینکه اگر بخواهید در این دوران مسافرت کنید ، با ما همراه باشید. برای تهیه بلیط هواپیما می توانید به سایت سفیران مراجهه فرمایید.

 

 

آیا میتوانم سوار هواپیما شوم؟

چالش: نشستن در کنار افراد غریبه در هواپیما

بهترین عمل: تا به امروز موارد بسیار نادری از ابتلای و انتقال افراد به بیماری کرونا در حین پرواز گزارش شده است. دکتر لین چن ، استادیار دانشکده پزشکی هاروارد و مدیر مرکز پزشکی سفر کمبریج میگوید ، که اگر همه افراد دستورالعمل های سازمان بهداشت جهانی را رعایت کنند ، خطر انتقال در داخل هواپیما و هر جای دیگر از مناطق مربوط به فرودگاه ها به شدت کاهش می یابد. جو آلن می گوید: "بسیاری از مردم فکر می کنند که در هواپیما در معرض بیماری کرونا هستند ، اما واقعیت این است که کیفیت هوا در یک هواپیما واقعاً خوب است. مقادیر زیادی هوای تمیز در فضای باز و تمام بخشهای یک هواپیما به طور چرخشی از فیلتر HEPA عبور می کند. فرودگاه ها و خطوط هوایی در تلاش هستند تا خطرات ناشی از بیماری های مسری را در محیط هایی که اغلب شلوغ هستند ، به حداقل برسانند. اکنون هواپیماها با ماده ضد عفونی کننده ی الکترواستاتیک که به سطحی مانند کمربند ایمنی می چسبد ، آغشته می شوند. برخی از خطوط هوایی به شما دستمال مرطوب می دهند و اداره امنیت حمل و نقل هوایی اندازه بطری های ضد عفونی کننده دستی را از 3.4 اونس به 12  افزایش داده است.

 

آیا میتوانم به پارک بروم؟

چالش: جلوگیری از شلوغی و تجمع در فضای بیرون از منزل

بهترین تمرین: آلن می گوید: "بودن در طبیعت فواید زیادی دارد و خطرات آن کم و قابل کنترل است." نکته اصلی حفظ فاصله یک متر و پنجاه سانتی متری است. اما لزوم حفظ فاصله گذاری اجتماعی در این مکانها بسیار لازم و حیاتی است. شما باید این نکته را درک کنید که ، در مکانهای شلوغی همانند پارک استفاده از ماسک ، دستکش ، مواد ضدعفونی کننده و... ضامن حفظ سلامتی شماست. بنابراین میتوانید با رعایت مسائل پیش و پا افتاده بهداشتی از هوای مطبوع پارکها و جنگلها لذت ببرید و در عین حال سالم بمانید.

 

 

آیا میتوانم  به هتل بروم؟

 

چالش: عدم اطمینان به پاکیزگی وسائل مورد استفاده در هتل ها

بهترین روش: هتلهایی که مراقبت بهتری از کارمندان خود میکنند  (با تهیه تجهیزات محافظت شخصی و مرخصی در زمان بیماری) احتمالاً مراقبت بهتری از شما خواهند داشت. برای تعیین نحوه عملکرد آنها نسبت به بیماری کرونا، وب سایت هتلی را که میخواهید بروید بررسی کنید. بسیاری از هتل های دنیا در دوران همه گیری ایمنی و مسائل مربوط به جلوگیری از بیماری را دنبال میکنند. چرا که آنها بدنبال جذب مشتری های از دست رفته در دوران قرنطینه کرونا هستند. بابراین با حفظ مسائل ایمنی شخصی میتوانید به هتل ها نیز اعتماد کنید. سعی کنید از هتل هایی استفاده کنید که در گذشته تجربه خوبی از اقامت در آنجا داشته اید.

 

آیا میتوانم از یک سرویس بهداشتی عمومی استفاده کنم؟

چالش: عدم رعایت بهداشت در مکانهای عمومی

بهترین عمل: فرض کنید سرویس های بهداشتی عمومی به درستی ضد عفونی نشده اند و سطوح  به شکلی است که گویی ویروس زنده ای روی آنها وجود دارد هنگام استفاده از این مکانها  فاصله خود را از دیگران حفظ کنیددستان خود را به خوبی بشویید و خشک کنید. اگر صابونی وجود ندارد ، از ضدعفونی کننده دست استفاده کنید. تا جایی که امکان دارد و میتوانید از سرویس های بهداشتی عمومی استفاده نکنید.

 

 

ملاحظات عمومی برای مسافرت

در طی یک بیماری همه گیر ، مراجعه به فروشگاه های مواد غذایی و سفر به یک شهر یا کشور دیگر  به پروتکل های جدید نیاز دارد. سیاست های مربوط به محدودیت های قرنطینه های اجباری را چه در خانه و چه در مقصد برنامه ریزی شده خود دنبال کنید. وضعیت سلامتی شخصی خود را بررسی کنید. هشدارهای بهداشتی سازمان های مربوط به هر کشور و شهر را به دقت انجام دهید و به آن پایبند باشید. مطمئن شوید که شما منتقل کننده ویروس نیستید و اگر احساس ناخوشی و بیماری دارید از سفر کردن اجتناب کنید. در نظر بگیرید که آیا مزایای سفر از خطر احتمال ابتلا به ویروس بیشتر است یا خیر.

 

 

چگونه در دوران کرونا ایمن سفر کنیم؟



:: برچسب‌ها: بلیط هواپیما , رزرو بلیط هواپیما , خرید بلیط هواپیما ,
:: بازدید از این مطلب : 37
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 18 مرداد 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : triptravel

در سال 2000 یک بنیاد سوئیسی، یک کارزار را برای تعیین هفت عجایب جدید جهان آغاز کرد. با توجه به اینکه لیست اصلی عجایب هفتگانه  200 سال  قبل از میلاد مسیح گردآوری شده بود، به نظر می رسید زمان به روزرسانی باشد. ظاهراً مردم در سراسر جهان موافق بودند، زیرا بیش از 100 میلیون رأی از طریق نظرسنجی در اینترنت ارسال شد. نتایج نهایی که در سال 2007  اعلام شد ، با موافقت  و همچنین برخی از مخالفتها روبرو شد. آیا شما با لیست جدید موافق هستید؟ در ادامه این مقاله با ما همراه شوید تا آنها را به همراه هم بررسی کنیم.برای تهیه بلیط  هواپیما می توانید به سایت سفیران مراجعه فرمایید.

 

 

دیوار بزرگ چین (Great Wall of China)

بزرگ ممکن است یک تفسیر باشد. به نظر می رسد یکی از بزرگترین پروژه های ساخت و ساز در جهان ، دیوار بزرگ چین با حدود (8،850 کیلومتر) طول می باشد. با این حال، یک نظریه چینی ، ادعا  می کند طول آن (21200 کیلومتر) است. کار از 700 سال پیش از میلاد آغاز شد و به مدت 200 سال ادامه یافت. اگرچه یک "دیوار" خوانده می شود اما در واقع دو ساختار موازی طولانی است. علاوه بر این ، برج های نگهبانی و پادگان ها نقطه متصل کننده ای دیوار است. یک نکته نه چندان جالب در مورد دیوار این است که  اگرچه برای جلوگیری از تهاجم و حمله ساخته شده است اما این دیوار تا حد زیادی نتوانسته امنیت واقعی را تأمین کند. در عوض، محققان خاطرنشان کردند که این امر بیشتر به عنوان "تبلیغات سیاسی" عمل میکرده است.

 

چیچن ایتزا (Chichén Itzá)

چیچن ایتزا  اثری از تمدن مایان است که در شبه جزیره یوکاتان در مکزیک واقع شده است که در سده های نهم و دهم میلادی شکوفا شد. در زمان تمدن مایان که به شدت تحت تأثیر تولتکها قرار گرفته بودند، تعدادی بنای مهم مانند معابد ساخته شد. این ساختار در مجموع 365 پله دارد که تعداد روزهای سال خورشیدی را نشان می دهد. در طول فصل بهار و پاییز ، در زمان غروب خورشید ،  سایه هایی بر روی هرم می اندازد که جلوه ای از مار را نشان می دهد که در پله های شمالی حرکت می کند. در پایه های این بنا سر یک مار سنگی مشاهده میشود.

 

پترا (Petra)

شهر باستانی پترا ، در یکی از دورافتاده ترین نقاط اردن ، در میان کوه های ماسه سنگی و صخره ها واقع شده است. گفته می شود که یکی از مکانهایی است که موسی  از آب بیرون آمده است. بعداً ناتاتایان ، یک قبیله عرب ، آن را به پایتخت خود تبدیل کردند و در این مدت رونق گرفت و به یک مرکز مهم تجاری ، به ویژه برای ادویه تبدیل شد. ناتاتایان به وسیله کارگرهای منازل مسکونی ، خانه ها ، معابد و مقبره ها را با سنگ و ماسه ساخته اند. این بنا به مرور زمان با تابش خورشید تغییر رنگ داد. علاوه بر این ، آنها یک سیستم آبی ساخته اند که امکان آبیاری به باغ های خود را بدهند. یک زمین لرزه بزرگ در سال 363 بعد از میلاد خرابی زیادی ایجاد کرد و پس از یک زمین لرزه دیگر در سال 551 رخ داد، که باعث شد پترا به تدریج به متروکه تبدیل شود. اگرچه در سال 1912 مجدداً کشف شد ، اما تا اواخر قرن 20 توسط باستان شناسان مورد توجه واقع نشده بود و همچنان سؤالات بسیاری در مورد این شهر باقی مانده است.

 

ماچو پیچو (Machu Picchu)

این مکان در نزدیکی کوزکو کشور پرو ، در سال 1911 توسط هیرام بینگام کشف شد. این یک دژ مخفی بود که در طول شورش قرن شانزدهم علیه حکومت اسپانیا مورد استفاده قرار گرفت. اگرچه این ادعا بعداً رد شد، اما هدف ماچو پیچو دانشمندان را بهم زده است. برخی دیگر فکر می کنند که احتمالاً این مکان زیارتی بوده است. در سال 2000 یک جرثقیل که برای اهداف تبلیغی استفاده میشد ، سقوط کرد و باعث شد یک بنای تاریخی آسیب ببیند.

 

مجسمه مسیح منجی (Christ the Redeemer)

مجسمه عظیم عیسی مسیح ، در بالای کوه کورکووادو ، در ریودوژانیرو قرار دارد. سرچشمه آن دقیقاً به پس از جنگ جهانی اول ، زمانی که برخی از برزیلی ها از "موج غیر خدا بودن" می ترسیدند می باشد. آنها مجسمه ای را پیشنهاد کردند که در نهایت توسط سیلوا کاستا ، کارلوس اسوالدو و پاول لواندسکی طراحی شد. ساخت آن در سال 1926 آغاز شد و پنج سال بعد به پایان رسید. این بنای تاریخی به ارتفاع 98 متر است و بازوهای آن به زول 28 متر است. این سازه  از بتون  ساخته شده است و تقریباً با شش میلیون کاشی پوشانده شده است. جالبتر از همه، مجسمه اغلب با صاعقه مورد اصابت قرار میگیرد و در سال 2014 نوک انگشت شست عیسی در هنگام طوفان صدمه دید.

 

کولسیوم (Colosseum)

کولسیوم در رم در قرن اول به دستور امپراطور وسپاسیان ساخته شد. این آمفی تئاتر که دارای یک شاهکار مهندسی است ، در اندازه (189 در 156 متر) ساخته شه است و دارای سیستم پیچیده ای از طاق ها میباشد. این بنا توانایی گنجایش 50،000 تماشاگر را داشت که شامل تماشای انواع رویدادها بودند. شاید مهمترین آنها درگیری گلادیاتورها  بود ، اگرچه مردانی که با حیوانات می جنگیدند نیز متداول بود.. طبق برخی برآوردها ، حدود 500،000 نفر در کولوسئوم جان خود را از دست دادند. علاوه بر این ، بسیاری از حیوانات اسیر و سپس در آنجا کشته شدند که طبق گزارش ها ، گونه های خاصی منقرض شدند.

 

تاج محل (Taj Mahal)

 

این مجموعه مقبره در آگرا  هند به عنوان یکی از نمادهای یادبود جهان به حساب می آید و شاید بهترین نمونه معماری مغول باشد. این بنا توسط امپراتور شاه جهان برای پادشاهی همسرش ممتاز معال به عنوان یکی از کاخ هایش ساخته شده است ، او در سال 1631 در آنجا از دنیا رفت و فرزند چهاردهم خود را نیز در آنجا به دنیا آورد. ساخت این مجموعه با 20،000 کاگر حدود 22 سال به طول انجامید.  این سازه شامل یک باغ بیکران با استخر است. مقبره از سنگ مرمر سفید ساخته شده است که در الگوهای هندسی و گلدار دارای سنگهای نیمه قیمتی است. گنبد مرکزی با شکوه آن توسط چهار گنبد کوچکتر احاطه شده است. براساس برخی گزارش ها ، شاه جهان آرزو کرده است که آرامگاه مخصوص خود را از سنگ مرمر سیاه تهیه کند. با این حال ، وی قبل از شروع کار توسط یکی از پسرانش زندانی شد.

 

عجایب هفتگانه جدید دنیا

 



:: برچسب‌ها: بلیط هواپیما , رزرو بلیط هواپیما , خرید بلیط هواپیما ,
:: بازدید از این مطلب : 35
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 15 مرداد 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : triptravel

قطر کشوری است که در جنوب غربی قاره آسیا در منطقه خاورمیانه قرار گرفته و از شرق با شبه‌جزیره عربستان، همسایه است . پایتخت قطر، شهر دوحه است. قطر مرز مشترک زمینی با عربستان سعودی دارد ، و همچنین مرز آبی با کشورهای ایران، کویت، عراق، عربستان، بحرین و امارات متحده عربی دارد. زبان رسمی کشور قطر زبان عربی است و از زبان انگلیسی به عنوان زبان دوم این کشور یاد میشود. دین رسمی آن اسلام و واحد پول قطر ریال است. آب و هوای این کشور بیابانی و گرم و خشک است و زمستان های این کشور نیز خنک و آفتابی است، در کشور قطر گاهی باران  به صورت سیل آسا وجود دارد. تابستان های قطر بسیار گرم و شرجی است، فصل بهار و پاییز بهترین زمان برای سفر به کشور قطر محسوب می‌شود. کشور قطر بالاترین شاخص توسعه انسانی و بالاترین درآمد سرانه در جهان را داراست. در سالهای اخیر کشور قطر از لحاظ جذب توریست و توسعه تکنولوژی پیشرفتهای چشمگیری داشته است. یکی از دلایل این پیشرفتها برگزاری رقابتهای جام جهانی فوتبال در سال 2022 میباشد ، که باعث سرعت بخشیدن به رشد و توسعه این کشور کوچک ولی ثروتمند شده است. در ادامه این مطلب با ما همراه بشوید تا شما را با 10 مکان جذاب گردشگری کشور قطر آشنا کنیم. همچنین شما می توانید برای تهیه بلیط هواپیما به سایت سفیران مراجعه فرمایید.

 

موزه هنر اسلامی

موزه هنرهای اسلامی در جوار چشمه های آرام و شفاف واقع شده است. هرچه به جلو بروید ، می توانید از کنار فواره های آب  عبور کنید و  ظهور شگفت انگیز موزه را ببینید. بنای سفید دارای انتهای بلند و جعبه ای مانند است .  در نور آفتاب ، این موزه از درخشش خاصی برخوردار است و فضای متفاوتی به آن حاکم می شود. وقتی داخل موزه قدم می زنید ، از پیچیدگی داخلی آن حیرت خواهید کرد ، که کاملاً با سادگی جلوی آن منافات دارد.

 

قلعه دوحه

این قلعه نظامی در اطراف دوحه واقع شده است و در سال 1927 ساخته شده است. این قلعه در آخر به موزه تغییر یافت و در حال حاضر دارای تزیینات چوبی ، مواد ماهیگیری باستانی ، نقاشی های روغنی و عکس های قدیمی است. اگر علاقه مند باشید که تاریخچه قطر و سبک زندگی ساکنان آن را کمی بهتر درک کنید ، این قلعه بهترین مکان خواهد بود. اما با شکوه ترین عنصر این قلعه قسمت بیرونی آن است ، که تصویرگر قدرت و شکوه خیره کننده آن میباشد.

 

برج های بارزان

برج های بارزان از معماری باشکوهی برخوردار است ، اما برای اینکه از طعم کلی زیبایی آنها لذت ببرید ، باید خود را به بالای آن برسانید. با رسیدن به بالا ، چشم هایتان از زیبایی آنجا خیره خواهد ماند.. عکس گرفتن را فراموش نکنید. این مکان به دلیل داشتن مکانی مناسب برای عکاسی مشهور است.

 

موزه ملی قطر

موزه ملی قطر چنان در طراحی خود پیچیده است که هر کسی می تواند به اشتباه آن را شاهکار اوریگامی (نوعی هنر ژاپنی) تصور کند. این بنای زیبا  از نظر معماری تقریباً دست نیافتنی است. این ساختمان در حال حاضر در دست ساخت است . ساخت این موزه توسط گل رس کویری انجام می شود.

 

موزه الوکره

موزه الوکره مکانی است که دارای برخی از بزرگترین معماری های قطر است. نمونه های موجود در این موزه کاملاً فریبنده است و آثار باستانی قدیمی و زیبایی های تاریخ قطر را نشان می دهد. از نظر جذابیت موزه ، شما حتی پیاده روی در داخل را نیز احساس نخواهید کرد - فقط در جذابیت این بنا غرق میشوید.

 

کویر دوحه

صحرای دوحه در بیشتر موارد دست نخورده است و باید بخشی از تور شما به قطر باشد. سراسر آن با ماسه های براق و بسیار شگفت انگیز پوشیده شده است. تپه های ماسه ای در کل کویر وجود دارد و این چشم انداز بی نظیر کویری را می توان  هر روز در سافاری صحرا تجربه کرد.

 

مسجد کاتارا

مسجد کاتارا  در میان دهکده فرهنگی کاتارا واقع شده است ، جایی که برخی از معماری های بسیار زیبا در خاورمیانه منتظر دیده شدن هستند. طراحی مسجد کاتارا مانند مساجد معمولی در قطر نیست. این بنای از کاشی های عمدتاً آبی ساخته شده است ، با نمای رنگی قرمز و زرد. شما توسط طرح های پیچیده و داخلی آن شما را شگفت زده خواهد کرد.

 

دوحه کورنیچ (لبه ساحلی)

دوحه کورنیچ یکی از بزرگترین سایت های محبوب برای پیاده روی و دوچرخه سوارای است. این مکان تفرجگاهی در کنار اقیانوس است و چشم اندازی بی نظیر در زمان طلوع و غروب خورشید به خلیج فارس دارد.این مکان بی نظیر برای پیاده روی و ورزش نیز بسیار محبوب است.

 

سوق واقف

سوق واقف فقط چند دقیقه با کورنیچ فاصله دارد. معروف به قلب اجتماعی دوحه ، سوق واقف مکان مناسبی برای خرید ، گشت و گذار و خوردن غذاهای خوشمزه در یکی از کافه های جذاب محلی است. در این مکان میتوانید سوغاتی ها جذاب و انواع ادیه های محلی را نیز تهیه کنید.

 

 اسپایر پارک

پارک اسپایر یکی از بزرگترین پارکهای منطقه خلیج فارس است و یکی از مناظر عالی قطر است. این مکان یک تضاد بسیار زیاد با مناظر معمولی کویری که برای تماشای آنها در قطر عادت کرده اید خواهید داشت. در طول هفته ، بویژه در آخر هفته ، تعداد زیادی از گردشگران را به زمان خود را به دیدن آنجا اختصاص می دهند. برج تارچ یا برج اسپایر یکی دیگر از جذابیت های این پارک است. این بنای شگفت آور 300 متر ارتفاع دارد که به عنوان یک مشعل در پانزدهمین دوره بازی های آسیایی استفاده شده است ، و امروز هتلی دوست داشتنی است.

 

قطر کشور بادیه نشین های مدرن



:: برچسب‌ها: بلیط هواپیما , رزرو بلیط هواپیما , خرید بلیط هواپیما ,
:: بازدید از این مطلب : 35
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 14 مرداد 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : triptravel

یکی از مقاصد پرطرفدار طبیعت گردی در ایران، جنگل الیمستان است؛ جایی که به شما فرصت تماشای درختان سر به فلک کشیده و دوری از دغدغه ها را می دهد. ترکیب تماشایی جنگل های سرسبز و متراکم همراه با مه غلیظ در این منطقه خالق تصویری دلربا و تماشایی شده، تصویری رویایی که دیدنش قطعا هوش از سر هر بیننده ای می پراند. این منطقه توریستی در استان مازندازان و توابع بخش مرکزی آمل قرار گرفته. جنگل الیمستان به عنوان یکی از زیباترین جاذبه های ایران، مجموعه ای کامل از ویژگی های لازم برای یک جنگل رویایی و خیره کننده نظیر دشت های سرسبز، چشمه سارهای رویایی با آب هایی زلال، طبیعتی بکر و اسب هایی زیبا را در دل خود جای داده است.برای تهیه بلیط هواپیما می توانید به سایت سفیران مراجعه فرمایید.

 

جنگل الیمستان

 الیمستان، نام جنگلی رویایی و مه آلود است که در کنار روستایی به همین نام قرار دارد که طبیعت بکر و زیباییِ درختان و مراتعش زبانزد خاص و عام است. با ورود به این جنگل با منظره زیبای قله دماوند، انبوه درختان سبز و دشت های پر گل، جادو می شوید و لحظه ای دست از تماشای این نقاشی بی نظیرِ طبیعت بر نمی دارید.این جنگل محل رویش گیاهی به نام الیماست که در اردیبهشت ماه بساطش را در میان طبیعت پهن می کند و به همین دلیل نام الیمستان را برای آن برگزیده اند.

 

قله الیمستان

 قله الیمستان هم یکی دیگر از جاذبه های این روستا است که در زمستان و بهار، کوهنوردان زیادی را به خود جذب می کند. قله ای که حدود ۲۵۱۰ متر ارتفاع دارد و یکی از بهترین گزینه های کوهنوردی در زمستان به شمار میرود. اگر اهل کوهنوردی باشید، این قله با تمام جاذبههای طبیعی اطرافش بهترین گزینهی سفر کوهنوردی شما به شمار خواهد رفت. در کل مسیر دامنهی شرقی، قلهی دماوند در پیش چشمانتان است و هر لحظه با شما حرکت میکند.

 

نقش پای رستم

 اما شاید از همه جالبتر، منطقهی نقش پای رستم باشد که تعجب همه کوهنوردان را بر می انگیزد. نرسیده به قله، جای دو شهاب سنگ بزرگ دیده می شود که حفره هایی به عمق ۱۰ متر ایجاد کردهاند. بومیان منطقه افسانهای زیبا برای این چالهها دارند. آنها معتقدند این گودالها جای زانوهای رستم است که در این منطقه زانو زده و از آب دریا نوشیده است. دورنمای بی نظیر قلهی دماوند، مناظر زیبای جنگلی با پوشش دشت های پر گل، منطقه را به مکانی مجذوب کننده تبدیل کرده است.

 

بهترین زمان سفر به جنگل الیمستان

 اواسط بهار و اوایل پاییز، بهترین فصل برای رفتن به جنگل است ولی مناظر زیبای زمستانی هم میتواند وسوسهانگیز باشد.

 

 

آدرس

 از آمل کیلومتر ۲۰ و از تهران، کیلومتر ۱۴۰ جاده هراز، به جاده فرعی با تابلوی امام زاده قاسم یا امامزاده لهاش برمیخورید. در اوایل مسیر به دو راهی میرسید که باید جادهی سمت چپ را دنبال کنید، جادهای فرعی و آسفالتهی باریک، با پیچ و خم بسیار و در حدود ۷ کیلومتر که ابتدا ما را به روستای لهاش و پس از ۵ کیلومتر مسیر خاکی به روستای الیمستان میرساند. از آنجا با پشت سر گذاشتن آبادی وارد جنگل میشوید.

 

 

زیبایی های بکر جنگل الیمستان

 



:: برچسب‌ها: بلیط هواپیما , رزرو بلیط هواپیما , خرید بلیط هواپیما ,
:: بازدید از این مطلب : 34
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 13 مرداد 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : triptravel

 شما در ارتفاع 30،000 پا در آسمان هستید، آنقدر نزدیک به هم نشسته اید که  آرنجتان با هم کاملاً ساییده میشود، یک کودک سه ردیف عقبتر از شما درحال بازیگوشی است.  قله ها و ابرها از پشت پنجره به شما نگاه می کنند. هیچ چیز نمی تواند طبیعی تر از این باشد. چشمان شما به سمت مسافرانی که در نزدیکی شما نششته اند میچرخند تا ببینند که آنها چگونه نسبت به آنچه که مانند یک آزمایش بی رحمانه اجتماعی در یک جعبه بزرگ  معلق در ارتفاع بلند قرار دارد،  واکنش نشان نمی دهند .یک نفر ، با چهره ای که توسط تلفن هوشمند خود روشن شده است ، می خندد. دیگری غرق در صفحات رمان خود شده است،  و خدمه پرواز هنگام سرو نوشیدنی،  با لبخندی آرام مشغول کار است. به نظر می رسد اطرافیان شما آرام و بی دغدغه هستند، بنابراین چرا تمام وجود شما سراسر از ترس است؟برای تهیه بلیط هواپیما می توانید به سایت سفیران مراجعه فرمایید.

 

 

چه چیزی هایی باعث ترس ما از پرواز میشود؟

طبق آمار انستیتوی ملی بهداشت روانی آمریکا، حدود 6.5 درصد از جمعیت آمریکا دارای بیماری هوانوردی (ترس از پرواز) هستند و تقریباً 25 درصد آنها نوعی اضطراب مربوط به پرواز را تجربه می کنند. درادامه میگوید: "برخی از دلایل اصلی که برخی از مردم از پرواز می ترسند شامل: ترس از تصادف، ترس از نداشتن کنترل، ترس از ناشناخته بودن، ترس از ارتفاع ، ترس از دست دادن یک عزیز در تصادف هواپیما و احساس خفگی در حین پرواز است.  " ، یک مربی مدیتیشن میگوید "همچنین، برخی از مردم با کل تجربه پرواز  همانند رویه های عادی فرودگاه، شلوغی ، آشفتگی، غذای سرد، فضای تنگ و پروازهای طولانی احساس ناراحتی می کنند.

 

شما از پرواز می ترسید؟

 واقعیت جالب: محققان تخمین می زنند که حدود 25٪ از افراد هنگام مسافرت هوایی نوعی اضطراب را تجربه می کنند، در حالی که 10٪ آنها فوبیای پرواز را دارند. این هراس ممکن است به عنوان ترس از پرواز (Aviophobia) شناخته شود. اگر خود را در بین 25٪ افرادی قرار میگیرید که هنگام پرواز آرامش خود را از دست میدهند ، نگران نباشید،  نفس بکشید ، نفس بکشید و 11 نکته که در زیر عنوان میشود را برای حفظ آرامش در پرواز بعدی خود مورد توجه قرار دهید.

 

آمارهای خوب گذشته

 روزانه بیش از 3 میلیون مسافر در سراسر جهان پرواز می کنند.  هواپیماها هر 2 ثانیه در هر نقطه از جهان به پرواز درمی آیند و آمار ادعا می کند مسافرت هوایی تقریباً 22 برابر ایمن تر از سفر با ماشین است. پس ترس از پرواز لازم نیست!

 

از جزئیات پرهیز کنید

هنگامی که یک فاجعه هوایی رخ داد، از بررسی و توجه به جزئیات گرافیکی موجود در خبر خودداری کنید. آگاه بودن بسیار مهم است، اما اطلاعات بیش از حد لازم نیست.

 

 رزرو صندلی های کنار بال

 اگر پرواز با هواپیما شما را وحشت زده میکند، یک صندلی را کنار بال بگیرید. گفته می شود پایدارترین قسمت هواپیما است و تلاطم را بسیار کمتر از پشت احساس خواهید کرد.

 

زود هنگام به فرودگاه بروید

هرچه زودتر برسید، زمان بیشتری برای استراحت قبل از سوار شدن خواهید داشت. عجله کردن ممکن است اضطراب پرواز را بدتر کند.

 

راز خود را با مسافران پرواز به اشتراک بگذارید

 این ایده خوبی است که به آنها بگویید که شما در پرواز راحت نیستید. آنها ممکن است شما را با خلبان آشنا کرده و به شما توجه بیشتری نشان دهند.

 

سیستم مکالمه

 بعضی اوقات مکالمه کردن وگذر زمان به کنترل اضطراب کمک می کند. اگر مسافر کناری شما مشکلی با صحبت کردن ندارد، با او به مکالمه و گفتگو بپردازید.

 

شروع به خواندن کنید

 با یک مجله، روزنامه، کتاب یا هرچیزی که در دسترس دارید، خود را سرگرم کنید. قطعا به کنترل اضطراب شما کمک خواهد کرد.

 

تنفس به شما کمک می کند

 وقتی سوار هواپیما می شوید، راحت بنشینید و نفس عمیق بکشید و سپس به آرامی بیرون ببدهید. نفس خود را متمرکز کنید یا نفس های خود را بشمارید تا به کنترل کرن محیط اطراف به شما کمک کند.

 

از تلفن هوشمند کمک بگیرید

 بسیاری از برنامه های تلفن هوشمند وجود دارند که نرم افزارهای مراقبه و کنترل اضطراب را ارائه می دهند. برنامه هایی را که احساس می کنید مفید و کاربردی هستند قبل از پرواز نصب کنید و در طول پرواز از آنها استفاده کنید. نکته مهم اینکه حتما توجه کنید که برنامه هایی که دانلود میکنید ، به صورت آفلاین هم میتوانید استفاده کنید یا خیر.

 

موسیقی

 به موسیقی گوش دهید. این کمک می کند تا صداهای هواپیما که ممکن است شما را مضطرب کند را نشنوید. ضمن اینکه موسیقی میتواند ذهن شما را به چیزهای دیگر منحرف کند، خصوصا چیزهایی که برای شما خوشایند است. این میتواند از اضطراب شما بکاهد.

 

از مصرف کافئین خودداری کنید

 نوشیدنی های حاوی کافئین می توانند اضطراب را تحریک و افزایش دهند و اندکی شما را مضطرب نمایند. ضمن اینکه کافئین ممکن است از استراحت کردن شما جلوگیری کند و اجازه خواب راحت در طول پرواز به شما ندهد.

 

آیا شما از پرواز می ترسید؟



:: برچسب‌ها: بلیط هواپیما , رزرو بلیط هواپیما , خرید بلیط هواپیما ,
:: بازدید از این مطلب : 40
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 12 مرداد 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : triptravel

به احتمال زیاد تا به حال دررابطه با قوانین به همراه داشتن برخی از وسایل در طول پرواز و در فرودگاههای مختلف در سراسر جهان موارد گوناگونی  را شنیده اید و موارد و با قوانین متعدد و متفاتی رو به روشده اید. بعضی از کشورها در مورد این قوانین بسیار سخت گیرانه و دقیق  عمل میکنند تا حدی که ورود برخی خوراکی و یا مواد غذایی به بعضی از کشورها به دلایل متعددی ممنوع می باشد. در برخی موارد حتی حمل بعضی از این  اقلام و یا وسایل در قسمت بار هواپیما و یا کابین هواپیما ممنوع بوده و جرم محسوب می شود. ما در این مطلب میخواهیم مواردی را  که نمیتوانیم در طول پرواز و یا در فرودگاه با خود به همراه داشته باشیم را با شما بررسی کنیم تا از قوانین حمل باربه خوبی  مطلع شویم. برای تهیه بلیط هواپیما می توانید به سایت سفیران مراجعه فرمایید.

 

 

بستن چمدان و وسایل ممنوعه

 به این نکته دقت داشته باشید که تمامی بارهای شما با دقت هرچه تمام تر در فرودگاه و توسط مسئولین مربوطه مورد بررسی قرار می گیرد. پس قبل از بستن چمدان و ساک های خود حتما سری به لیست اقلام و وسایل ممنوعه درحین پرواز بزنید تا دچار مشکل نشوید. لازم به ذکر است که از به همراه داشتن اشیای قیمتی، پول و یا طلا و جواهر( با وجود ممنوع نبودن آنها در قسمت بار هواپیما) پرهیز کنید، چرا که در صورت مفقود شدن شرکت های هواپیمایی هیچ گونه مسئولیتی را به عهده نمی گیرند.

 

میزان بار مجاز

 به طور کلی میزان بار مجاز در ایرلاینهای متفاوت  بوده و بر اساس پرواز داخلی، خارجی و یا منطقه ای و همینطور نوع بلیط هواپیما کاملاً متفاوت می باشد. اما میتوان گفت بار مجاز به طور معمول در پروازهای خارجی ۲۵ الی ۳۰ کیلوگرم و در پروازهای داخلی ۱۵ الی ۲۰ کیلوگرم است. لازم به ذکر است مسافران پروازهای داخلی در برخی از ایرلاینها مجاز به همراه داشتن چمدان و در واقع بار نیستند. در تمامی پروازهای داخلی و خارجی همهی ایرلاینها مسافران میتوانند یک کوله پشتی و یا ساک و یا چمدان بسیار کوچکی که به carry-on مصطلح است را با خود به داخل کابین هواپیما ببرند. بر اساس قوانین سازمان بین المللی حمل و نقل هوایی (IATA) اندازهی چمدان و یا کیفی که به داخل کابین برده میشود میبایست از قوانین زیر تبعیت کند:

عرض: حداکثر ۴۵ سانتی متر

طول: حداکثر ۵۶ سانتی متر

عمق: حداکثر ۲۵ سانتی متر

وزن: بین ۵ الی ۷ کیلوگرم

 

 

نکاتی قبل از تحویل بار

 در هنگام تحویل بار به هبیچ عنوان چمدان، ساک های دستی،کیف و یا بسته های اشخاصی را که نمی شناسید پذیرا نباشید. چرا که وجود هر گونه اشیای خطرناک، مشکوک و ممنوعه به عهده ی شخص حمل کننده ی بار می باشد که  امکان دارد  شما را به دردسری  بزرگ بیاندازد.

 

حمل سلاح های گرم  و سرد  

 تمامی سلاح های گرم اعم از تفنگ، اسلحه ی شکاری، تفنگ های اسباب بازی که به اسلحه واقعی شباهت دارند ویا قطعات اسلحه مثل دوربین دید در شب، گلوله ،ساچمه تیر و کمان و منجنیق و… نه تنها ممنوع میباشد،بلکه حمل آنها به منزله ی جرم نیز محسوب می گردد. همینطور کلیه ی سلاح های سرد مانند انواع یخ شکن، تیغ ریش تراشی، کاتر، چاقو و قیچی با تیغه های تیز و بلندتر از ۶ سانتی متر،وسایل رزمی و دفاع شخصی با لبه ها و قسمت های تیز،شمشیر و قمه،انواع دریل و مته ،سوهان ناخن فلزی سر تیز وکه میتواند باعث جراحت شود نیز ممنوع است.همچنین وسایلی همانند چوب بیسبال و کریکت، چوب و چماق، تیر های چوبی، چوب بیلیارد، باتوم، وسایل رزمی و... که می تواند برای ضربه زدن و وارد کردن آسیب های جدی به بدن استفاده شود و امنیت هواپیما را به خطر بیاندازد ممنوع بود و نمی توان حمل و نگهداری شود.

 

مواد منفجر کننده و مایعات خطر ناک

از حمل هر گونه مواد و وسایل منفجر کننده مثل مهمات،چاشنی، دتکتور، فیوز، باتری، وسایل انفجاری اسباب بازی، مین، نارنجک و دیگر وسایل نظامی،وسایل آتش بازی، گاز اشک آور،دینامیت، باروت و این قبیل مواد جدا خود داری کنید.زیرا حمل آنها علاوه بر ممنوع بودن میتواند آسیب و خسارت های جبران ناپذیری را به مسافران و هواپیما وارد کند.  به علاوه حمل کلیه ی مایعات خطرناک مثل اسید، نفت، بنزین و… درقسمت بار و کابین هواپیما ممنوع است. بنابراین از حمل این مواد جدا خودداری کنید. این مواد شامل ترشیجات، ابلیمو و روغن های خوراکی نیز می شود.

 

مواد غذایی و دارو ها

 قرار دادن مواد غذایی در قسمت بار شرایط خاصی دارد. مثلا نباید فاسد شدنی و یا اسیدی باشند. همینطور قوانین بعضی از کشورها برای حمل  مواد غذایی متفاوت است و ممنوعیت هایی را به دنبال دارد.پس توصیه می شود که هر گونه خوراکی ای را با خود حمل نکنید، اما اگر می بایست که این کار را انجام دهید بهتر است در ادامه به این توصیه ها توجه نمایید. اول اینکه سعی کنید مواد غذایی را در چند لایه با دقت بسته بندی کنید و این بسته بندی ها ترجیحا شفاف و قابل دید باشند تا در هنگام بازرسی نیازی به بازکردن بسته ها نباشد. دومین مورد این است که تا جای که امکان دارد مواد غذایی خشک را در قسمت بار قرار دهید تا درصورت آسیب های احتمالی باعث کثیفی چمدان خود و سایر مسافران نشود.و اما آخرین مورد که توصیه می شود از حمل مواد خوراکی که ظاهری نامتعارف دارد و ممکن است با اقلام ممنوعه ای مانند مواد مخدر اشتباه گرفته شود اکیدا خودداری کنید زیرا اثبات ماهیت آن ها زمانبر است و ممکن است به خاطر آن ها پرواز را از دست بدهید. در انتها لازم به ذکر است که همراه داشتن دارو در هواپیما اساساً جرم محسوب نمیشود. البته توجه به نوع دارو، فرودگاههایی که از آن میگذرید و قوانین کشور مقصد بسیار حائز اهمیت است.

 

توصیه های نهایی

 در حالت کلی لیستی که شامل اقلام و وسایل ممنوعه در حین پرواز می باشند متفاوت بوده و حتی می تواند بسته به مقصد شما و براساس فوانین مختلف کشور ها متغیر یاشند. حتی در بعضی مواقع اقلامی نظر ماموران امنیتی فرودگاه را به خود جلب می کند که غیر مجاز و یا خطر ناک است و می تواند امنیت پرواز را به خطر بیاندازد و از حمل آنها جلوگیری شود.به هر حال در این شرایط به شما توصیه می کنیم که قبل از هر کاری ابتدا آرامش خود را حفظ کنید و در ادامه به آرامی و با صداقت به سوالات ماموران امنیتی پاسخ دهید تا از شما رفع اتهام شود. در صورتی که وسیله ی مورد نظر غیر مجاز تشخیص داده شد بر حمل و نگهداری آن اصرار نکنید چرا که اینگونه  و با صلاحدید ماموران مربوطه از رخ دادن آسیب ها و یا خسارت های جدی جلو گیری می شود.

 

 

 وسایل و اقلام ممنوعه در پرواز



:: برچسب‌ها: بلیط هواپیما , رزرو بلیط هواپیما , خرید بلیط هواپیما ,
:: بازدید از این مطلب : 46
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 11 مرداد 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : triptravel

چابهار همیشه بهار با چشم اندازهای طبیعی و زیبا، ساحل دل انگیز، تالابها، کوههای مریخی، باغات موز و انبه، بازارهای متنوع منطقه آزاد و صدها مکان گردشگری ومردمی مهربان و خونگرم یکی از جذاب ترین  شهرهای ایران زمین برای سفرهای گردشگری است.برای تهیه بلیط هواپیما می توانید به سایت سفیران مراجه فرمایید.

 

بندر چابهار

بندر چابهار (چاه بهار، چهار بهار) یکی از شهرهای استان سیستان و بلوچستان و تنها بندر اقیانوسی ایران است که با وسعت 17155 متر مربع در 60 درجه و 37 دقیقه طول و 25 درجه و 17 دقیقه عرض جغرافیایی قرار دارد. این بندر از شمال با بمپور، سرباز و راسک، از جنوب با دریای عمان، از شرق با پاکستان و از غرب با بندر جاسک و میناب همسایه است. از آنجا که بندر چابهار نزدیکترین مسیر دسترسی کشورهای افغانستان، ترکمنستان، ازبکستان، تاجیکستان، قرقیزستان و قزاقستان به آبهای آزاد است، اهمیت زیادی دارد و یکی از پر رونقترین بنادر کشورمان میباشد. لنگرگاه چابهار قابلیت پهلوگیری کشتی‌ های اقیانوس‌ پیما را دارد و از مناطق آزاد تجاری ایران محسوب می شود.

 

بندر اقیانوسی

تنها شهر بندری کشور که پس از آن می توانید نمای اقیانوس را ببینید، در جنوب شرقی استان سیستان و بلوچستان قرار گرقته است. شهر ساحلی چابهار تنها بندر اقیانوسی کشور میباشد که در کرانه دریای عمان و اقیانوس هند قرار دارد وهمین امر سواحل صخره ای را در این منطقه بوجود آورده که امواج پس از برخورد با آنها گاه تا پنج متر اوج می گیرند. همینطور جلوه های طلوع و غروب خورشید از زیبا ترین مناظر دیدنی در ساحل بندر چابهار است.

 

چابهار همیشه بهار

چابهار از کلمه چهار بهار می آید وهمانطور که از نام بندر چابهار می توان حدس زد، این بندردرتمام طول سال آب وهوای عالی و دلپذیری دارد که در واقع نشان دهنده  این است که آب و هوای این شهر ساحلی ایران مطبوع می باشد. این شهر در فصول چهارگانه سال کمترین میزان تغییر دما را دارد و در بیشتر ایام سال هوایی بهاری دارد؛ رطوبت هوای این شهر در ماههای اردیبهشت و خرداد به بیشترین میزان خود میرسد که در حالت کلی چابهار در زمستان گرم‌ ترین نقطه ایران و در تابستان خنکترین بندر جنوبی است.

 

مناطق دیدنی چابهار

 از جاذبه های چابهار زیبا میتوان درابتدا سواحل بریس را نام برد که آن را با نام بندر صیادی بریس نیز می شناسند که یکی از مکان های طبیعی بسیار زیبا در امتداد ساحل دریای عمان بوده و دارای دیواره های صخره ای است که از فراز آن می توانید زیبایی دریای عمان را ببینید. هینطورتالاب لیپاریا همان دریاچه ی صورتی معروف که دقیقاً در مسیر جاده چابهار-گواتر قرار گرفته است. اگر در ماه های بعد از خرداد تا شهریور به چابهار سفر کردید، خصوصاً در آذر ماه می توانید بیشتر رنگ صورتی را در این تالاب مشاهده کنید. چرا که در این زمان به دلیل افزایش تعداد پلانگتون های گیاهی رنگ تالاب بسیار پر رنگ می شود و جزر و مد قرمز را نیز در ماه های بهمن، اسفند، فروردین، شهریور و مهر مشاهده خواهید کرد.در ادامه می توان از کوه های مینیاتوری یا کوه های مریخی  از دیگر جاذبه های چابهار می باشد نام برد که که در فاصله حدود ۴۰ تا ۵۰ کیلومتری شهرستان چابهار زمانی که به سمت بندر گواتر می روید، در سمت چپ جاده خودنمایی می کنند. به دلیل شکل این کوه ها که مناظری عجیب را در مقابل دریا بوجود آورده اند، این نام را بر روی آن ها گذاشته شده است که گفته می شود اگر به درون آن ها پا بگذارید، به دلیل شکل و رنگ خاکی که دارند باعث میشود تا احساس کنید که بر روی مریخ پا گذاشته اید.

 

سوغاتی های چابهار

از سوغات و صنایعدستی چابهار میتوان به شیرینی لندو ، ماهی‌ و میگو، سوزندوزی، سکهدوزی، حصیربافی، چادر بافی، ساخت وسایل تزئینی از صدف و سایر وسایل تزئینی مانند دستبند و نوارهای تزئینی برای رختخواب و همچنین معرق صدف اشاره کرد که بسیار زیبا بوده که ا زحمت  فراوان و بسیار با سلیقه تهیه میشود.

 

غذای محلی چابهار

غذاهای محلی متنوعی در استان سیستان و بلوچستان وجود دارد که از میانها آنها میتوان به تباهک، تنورچه و پاکوره اشاره کرد. اکثر غذاهای محلی این منطقه با خرما و ماهی درست می شوند. مثلا یکی از مهمترین خوراکیهای چابهار خوراک خرما است و کنک نام نوعی حلوای خرما می باشد. از دیگر از غذاهای محلی استان سیستان و بلوچستان است بتو ماش، شودوده، بتو هوارى، ماشینگ، پاکگین ماهیک، کورک، گلو هک، ناروش، کیش و دلگ از غذاهای محلی استان سیستان و بلوچستان است که میتوانید این غذاها را در رستوران های مردمان بلوچ امتحان کنید.

 

چابهار همیشه بهار

 

 

 



:: برچسب‌ها: بلیط هواپیما , رزرو بلیط هواپیما , خرید بلیط هواپیما ,
:: بازدید از این مطلب : 41
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 8 مرداد 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : triptravel

شهر باشکوه یزد یک شهر قدیمی با سازه های آجری و خشتی است که دارای آثار باستانی برجسته ، خانه های تاریخی و تعداد زیادی بنای تاریخی است. این شهر با معماری منحصربفرد و سنتی خود میتواند هر بازدیدکننده ای را شگفت زده کند ، همچنین گردشگران برای استراحت میتوانند در خانه های قدیمی با طراح های فوق العادی داخلی این سبک خانه ها بیشتر آشنا شوند. محصول اصلی شهر منسوجات ابریشمی به نام ترمه است که دارای الگوهای سنتی ایرانی است. اگر علاقه به چیزهای شیرین دارید ، مطمئناً  از خوشمزه ترین شیرینی های محلی یزد لذت خواهید برد.  به عنوان مثال ، باقلوا ، پشمک و قطاب را می توان بعنوان محبوب ترین آنها معرفی کرد. یزد ، مانند سایر شهرهای ایران ، غذاهای سنتی خود را دارد که اصطلاحا به آن آش شولی می گویند. این آش خوشمزه ایرانی حاوی اسفناج ، جعفری ، تره فرنگی ، شنبلیله و چغندر است که با سرکه یا رب انار سرو می شود. برای بسیاری از گردشگران خارجی سفر به ایران بدون سفر به یزد کامل نمی شود. بنابراین این شهر باید در صدر لیست بازدیدکنندگان قرار گیرد. حال با تعدادی از جاذبه های گردشگری این شهر تاریخی آشنا  میشویم.برای تهیه بلیط هواپیما می توانید به سایت سفیران مراجعه فرمایید.

 

یزد شهری قدیمی

 همانطور که در ابتدا گفته شد ، با توجه به تاریخچه این منطقه که یکی از قدیمی ترین شهرهای جهان است . ساکنین آنجا با خونگرمی از شما استقبال خواهند کرد . با کوچه های به هم پیوسته ، با رنگ زرد ، قهوه ای آجری و معماری باشکوه ، مطمئناً از قدم زدن در آن منطقه لذت خواهید برد و از دیدن بادگیرها در بالای هزارتوی پشت بام های خشتی شگفت زده خواهید شد. یونسکو "شهر تاریخی قدیمی یزد" را به فهرست میراث جهانی خود در سال 2017 اضافه کرد.

 

مسجد جامع

 از هر گوشه شهر می توانید بنای باشکوه مسجد جامع را ببینید که در قرن 14 ساخته شده است. این بنای تاریخی یکی از بلندترین مناره های مسجد در کشور است و نمایانگر معماری ایرانی - اسلامی است. این بنا دارای طراحی داخلی چشم نواز و زیبا با کاشی کاری های تزئینی موزاییک و خطوط قرآنی ظریف است. آیتم های مختلف به کار رفته در طراحی از ابتدای دوره اسلامی تا مرمت در قرن چهاردهم دائما متغیر بوده است. علاوه بر این ، تعدادی از عناصر موجود در مسجد به قرن دوازدهم برمی گردد ، به عنوان مثال ، سردر و کتیبه های ایوان بزرگ.

 

برج خاموشان (دخمه زرتشتیان)

 برج های سکوت که در فارسی به آن دخمه گفته می شود ، در واقع دو برج دایره ای هستند که در یک بیابان ساخته شده است. این سازه های بلند توسط زرتشتیان ساخته شده است که در زمان گذشته برای قرار دادن اجساد مردگان در نوک آنها استفاده میشده و معمولا این اجساد خوراک حیواناتی مانند کرکسها میشدند. علاوه بر این ، در بنای این برجها ساختمانهای دیگری نیز وجود دارد. هنگام بازدید از این منطقه ، متوجه خانه های کوچکی خواهید شد که اقوام مردگان برای اقامت و عزاداری از آنها استفاده می کردند ، در حالی که افرادی اجساد را به برج ها منتقل می کردند. این سنت قدیمی زرتشتیان جهت آرامش روح مردگان اجراء میشد.

 

باغ دولت آباد

 این باغ زیبا یکی از نه باغ ایرانی در ایران است که در سال 2011 توسط یونسکو به عنوان میراث جهانی ثبت گردید. برخی از ویژگی های مشابه این نوع باغ ها ، مانند تعداد چشمه ها ، تقارن و فضاهای سبز با درختان سرو  مشترک است. علاوه بر این موارد ، درختان انار نیز در باغ کاشته شده اند که برای رشد در این نوع آب و هوا بسیار مناسب هستند. در این باغ اقامتگاهی وجود دارد که در قرن 18 ساخته شده است و متعلق به محمدتقی خان بافقی ، یکی از حاکمان سلسله زندیه است. بلندترین بادگیر در جهان با ارتفاع 33 متر یکی از اصلی ترین جاذبه های این بنای تاریخی است. پنجره های شیشه ای رنگ نیز زیبایی منحصربفردی را به این بنا بخشیده است.

 

آتشکده زرتشتیان

 یزد به عنوان مرکز زرتشتیان ایران شناخته شده است که در آن می توانید تعداد مکانهای مذهبی و تاریخی زرتشتیان را کشف کنید. آیین زرتشتی که یک دین توحیدی باستانی است تقریباً 3500 سال پیش مذهب اصلی در ایران بوده است. یکی از مکانهای اصلی این گروه آتشکده است ، که مهمترین معبد ایران و جهان برای زرتشتیان است. اعتقاد بر این است که آتشی که در مرکز این بنا قرار دارد بیش از 1500 سال است که در حال سوختن است. این معبد به عنوان یک میراث ملی به ثبت رسیده و به جز رویدادهای مذهبی، هر روز پذیرای گردشگران است . به عنوان یک پیشنهاد ، هنگام بازدید از مکان  از لباس های سفید یا رنگ روشن استفاده نمایید تا احترام خود را به مکان نشان دهید.

 

 

مجموعه امیر چخماق

 درست در قلب شهر ، شما با مجموعه امیر چخماق روبرو خواهید شد که می توان آن را به عنوان مکانی دانست که مردم اغلب اوقات خو را شب ها در آنجا می گذرانند، خصوصا در حین برگزاری مسابقات ملی و مجالس مذهبی. نمای سه طبقه این بنا دارای تعداد زیادی ایوان زیبا و متقارن است. اعتقاد بر این است که این مجموعه قبلاً ورودی شهر بوده است. با این حال ، امروزه از آن برای مناسبت های مختلف مذهبی مانند عاشورا و اربعین استفاده می شود. شما میتوانید در این مکان شیرینی های محلی نیز خریداری کنید. این مکان نوعی بازارچه سنتی نیز محسوب میشود و برای خرید سوغاتی نیز انتخاب مناسبی است.

 

موزه آب یزد

 یکی از با شکوه ترین معماری های ایران که حداقل به 2000 سال پیش بر می گردد، کاریز یا قنات است که در سال 2016 توسط یونسکو به عنوان میراث جهانی ثبت شد. در این موزه ابزارهایی را مشاهده خواهید کرد که مربوط به هزاران سال پیش میشود و تکنیکهایی که برای بددست آوردن آب استفاده میشده است را خواهید دید . برخی از این سیستم ها امروزه هنوز کاربرد دارند. در حقیقت ، یک خانه بزرگ در زیر این موزه وجود دارد که از آنجا نیز میتوانید بازدید نمایید.

 

جاذبه های گردشگری شهر تاریخی یزد

 



:: برچسب‌ها: بلیط هواپیما , رزرو بلیط هواپیما , خرید بلیط هواپیما ,
:: بازدید از این مطلب : 40
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 6 مرداد 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : triptravel

پیش از آنکه به بالی سفر کنید نکاتی وجود دارد که باید به آنها توجه داشته باشید. در این مقاله به تعدادی از این نکات اشاره خواهیم کرد.شما می توانید برای تهیه بلیط هواپیما به سایت سفیران مراجعه فرمایید.

 

از ازدحام جمعیت تعجب نکنید

بالی یکی از توریستی ترین جزایر جهان است. پس انتظار نداشته باشید که با یک بهشت دست نخورده روبرو شوید. با اینکه رهایی از ازدحام جمعیت در قسمت جنوبی بالی و و Ubud بسیار دشوار است، کسانی که به پیدا کردن مکان های خلوت و آرام علاقه دارند، نا امید نخواهند شد.

 

محل اقامت تان را با دقت انتخاب کنید

از آنجایی که ترافیک در این جزیره بیداد میکند و هوا هم بسیار گرم است، بهتر است که محل اقامتتان را با دقت انتخاب کنید تا مجبور نباشید دائم سوار تاکسی شوید. برای مثال، اگر به دنبال ریلکس کردن و آرامش هستید، نباید محله "Kuta" را انتخاب کنید و یا اگر اهل خرید و رستورانگردی باشید، رفتن به محله ی Nusa Lembongan پیشنهاد خوبی برایتان نخواهد بود. پس بهتر است که با توجه به نیازهایتان محلی را برای اقامت خود انتخاب کنید که دسترسی های لازم تا حد امکان برای شما فراهم باشد.

 

از دل درد های معروف بالی نترسید

دیگر مانند گذشته خبری از "دل درد های بالی" نیست. پس نگران نباشید. زیرا قرار نیست تعطیلات خود را در دو قدمی سرویس بهداشتی بگذرانید. زمانی بود که سالاد ها، میوه های خرد شده، یخ ها و اکثر مواد گوشتی و پروتئینی در لیست مواد غذایی ای بود که باید از خوردن آنها پرهیز میکردید، اما امروزه با بالا رفتن سطح کیفیت و اصول بهداشتی در بالی، اکثر رستوران ها مواد خوراکی ارگانیک و با کیفیتی را تهیه و توضیع میکنند. اگر در هنگام سفر، به میزان کافی آب بنوشید، خوراکی های خود را از دست فروش ها نخرید و نوشیدنی های خیابانی به نام را ننوشید، کاملا از خطر دل درد های بالی در امان خواهید بود.

 

لباس مناسب بپوشید

توجه داشته باشید که نباید در تمام مکان های عمومی لباسی که در ساحل به تن داشته اید را بپوشید. در  بسیاری از کافه ها و رستوران های بالی، باید پیراهن مناسب به تن کنید. اگر مطمئن نبودید، پیش از آنکه به این مکان ها بروید، با آنجا تماس بگیرید تا از قوانین شان مطلع شوید.

 

به فرهنگ و اعتقادات مردم بالی احترام بگذارید

اعتقادات در بالی ریشه ی دیرینه دارد، بنابراین اگر مشاهده کردید که یک خیابان برای مراسمی قفل شده است و یا راننده تاکسی شما وسط راه پیاده میشود تا شکر به جا آورد، اصلا تعجب نکیند و به آنها احترام بگذارید. تمام اینها بخشی از این جزیره جادویی هستند. اگر سفر شما با روز جشن Nyepi تداخل دارد، حتما از قبل برنامه ریزی کنید. زیرا در این روز، همه جا، حتی فرودگاه هم بسته خواهد بود. به هنگام بازدید از معبد ها و مکان های مقدس بالی، حتما لباس مناسب بپوشید. لباسی مناسب است که از شانه ها تا زیر زانو هایتان را بپوشاند.

خود را برای دنیایی از رسید های خرید آماده کنید

میتوان به بالی سفر کرد و در مهمانخانه ها اقامت داشت و از بازارهای محلی خرید کرد، اما اگر بخواهید حسابی بهتان خوش بگذرد بهتر است که بودجه سفرخود را به نوشیدنی ها، غذاها، اسپا و ... اختصاص دهید. قیمت این خدمات با استرالیا، انگلستان و آمریکا تفاوت چندانی ندارد، اما پیشنهاد ما به شما این است که در وب سایت های مختلف دنبال تخفیف بگردید تا حساب بانکی تان خالی نشود.

 

مراقب حیوانات وحشی و ولگرد جزیره باشید

تا جایی که امکان دارد از حیوانات جزیره دور بمانید. شاید آنها با نمک به نظر برسند اما ممکن است عامل انتقال بیماری به شما باشند. مراقب میمون های دزد باشید و از سگ های ولگرد بالی که عموما هم ظاهر چندان جالبی ندارند دور بمانید. اگر میخواهید به آنها کمک کنید، بهترین راه آن است که به مراکز حمایت از حیوانات بروید و به ازای هر کمکی که میخواهید به حیوانات بکنید به این مراکز کمک مالی کنید.

 

در شیشه های پلاستیکی آب نخورید

آب و هوای بالی بسیار گرم و شرجی است و طبیعی است که زود احساس تشنگی کنید، اما پیش از آنکه یک بطری آب معدنی دیگر بخرید لحظه ای صبر کنید! ماهانه حدود 3 میلیون بطری آب معدنی در بالی دور انداخته میشود، پس بهتر است به جای آنها از قمقمه هایی استفاده کنید که بتوان مجددا از آنها استفاده کرد. اکثر کافه ها و رستوران ها دارای یک دستگاه آبسرد کن هستند و شما میتوانید با یک مبلغ بسیار کم ظرف خود را دوباره پر از آب کنید.

 

کمی زبان محلی بالی را یاد بگیرید

اگر کمی از زبان محلی "باهاسا اندونزی" بیاموزید، بسیار کمک تان خواهد کرد. صبح بخیر (selamat pagi)، لطفا (tolong) و ممنون (terima kasih)

 

فصل خلوت بالی مساوی است با هوای بارانی

اگر در ماه های ژانویه تا آوریل و ماه های اکتبر تا نوامبر ، قصد دارید به بالی سفر کنید، حواستان به آب و هوای بارانی آنجا باشد. مسلما با حراجی های فوق العاده اید روبرو خواهد شد، اما ممکن است مجبور شوید که کل سفر را در محیط های بسته بگذرانید و به این فکر کنید که سفرتان به بالی تلف شده است. اما خبر خوب این است که هرچه به شب نزدیکتر میشویم از شدت باران کاسته خواهد شد، پس سفرتان به کل هم خراب نمیشود.

 

مراقب سورپرایز های طبیعت باشید

آتشفشان های بالی شدیدا فعال هستند و ممکن است آب و هوا را اندکی دچار تغییر کنند که همین موضوع بر ساعت پرواز ها، اقامت در هتل ها یا جا به جایی در شهر مشکل ایجاد خواهد کرد. پس هشدار های پیش از سفر را جدی بگیرید.

 

نگران نباشید

به طور کلی، بالی امن تر از آن چیزی است که ما در تیتر های این مقاله به آن اشاره کردیم. اما طبیعی است که با وجود 4 میلیون توریست که هر سال به آنجا سفر میکنند، مشکلاتی هم بوجود بیاید. در پایان به شما پیشنهاد میدهیم که نکات زیر را حتما به خاطر بسپارید. از تفریحات خطرناک دوری کنید، هنگام موتور یا دوچرخه سواری حتما از کلاه ایمنی استفاده کنید، احترام گذاشتن را فراموش نکنید و دقیقا همانگونه ای رفتار کنید که دوست دارید یک توریست در کشور شما آنگونه رفتار کند.

 

نکاتی که پیش از سفر به بالی باید بدانید



:: برچسب‌ها: بلیط هواپیما , رزرو بلیط هواپیما , خرید بلیط هواپیما ,
:: بازدید از این مطلب : 40
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 5 مرداد 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : triptravel

جاذبه های گردشگری و مکان های تاریخ  ایران با وجود معماری جذاب و بی نظیر ایرانی انتخاب بسیاری از توریست ها از سراسر جهان می باشد.در ادامه می توانید برای آشنایی بیشتر این مکان های جالب و تاریخی ایران با ما همراه شوید.همچنین شما می توانید برای تهیه بلیط هواپیما به سایت سفیران مراجعه فرمایید.

 

شاه چراغ شیراز

 آرامگاه حضرت میرسید احمد فرزند امام موسی کاظم (ع) معروف به سیدالسادات است که نظر گردشگرانی را که به  شیراز سفر می کنند را به سوی خود نیز  جلب میکند. این مکان تاریخی و ارزشمند متعلق به قرن چهاردهم میباشد و سبک معماری آن به طور تقریبی از سبک آذری تبعیت می کند.کاشی های شیشه ای و براق که از همه جهات نور را بازتاب کرده و فضای خارجی زیارتگاه را احاطه می کنند که تماشاگران رابه محض ورود و بازدید از این مکان متحیر و شگفت زده می کند.

 

تخت جمشید

 یکی از شناخته‌‌شدهترین و پرافتخارترین آثار باستانی ایران است که همه به چنین اثر باشکوه و زیبایی به عنوان مظهر فرهنگ ایرانیان در عصر هخامنشیان میبالند. ساخت تخت جمشید ۵۱۲ سال قبل از میلاد با حدود 125000 مترمربع وسعت و به دستور داریوش اول از پادشاهان بزرگ سلسلهی هخامنشی آغاز شد. این بنا متشکل از کاخهای پادشاهان دوران هخامنشی است که با نام پارسه، پرسهپولیس و پرسپولیس هم شناخته میشود و آیینهای از تاریخ و فرهنگ کهن ایران زمین به شمار میرود که بهعنوان یکی از شاهکارهای معماری زمان خود در سطح جهان ساخته شد.

 

مسجد نصیرالملک شیراز

مسجد نصیر الملک شیراز با شیشه های رنگی و ظریف نور را به طرز اعجاب انگیزی به شکل رنگارنک انعکاس می دهد که این بازی رنگ و نور زیبایی خاصی را در فضای مسجد خلق می کند و به همین دلیل در میان گردشگران طرفداران زیادی را به خود اختصاص داده است. این مسجد زیبا و پر رنگ و نور شیراز به مسجد صورتی معروف بوده که یکی از زیباترین مساجد و جاذبه های دیدنیهای شیراز محسوب می شود.

 

پل خواجوی اصفهان

پل خواجو در سال 1060 هجری قمری و به دستور شاه عباس دوم بر روی زاینده رود بنا نهاده شد. این پل با معماری زیبا و فوق العاده ای که دارد سالانه گردشگران بسیاری را به تماشای خود جذب می کند. درواقع پل خواجو اولین پلی نیست که در این مکان ساخته شده است و قبل از آن در مکان فعلی پل خواجو، پلی با نام حسن بیک وجود داشت که با تخریب آن بر روی خرابههایش این پل را ساختند.

 

سی و سه پل اصفهان

سی و سه پل زیباترین پل اصفهان، با معماری خاص و شگفت انگیز بر روی زاینده رود ساخته شده و فضایی زیبا را برای گردشگران ایجاد کرده است. این پل یک شاهکار هنری است و می توان گفت که نماینگر معماری فوق العاده ایرانی است. نکته جالب اینجاست که این پل با طول ۳۰۰ متر و ۱۴ متر پهنا با اختلاف طولانی ترین پل زاینده رود محسوب می شود و با گذر سالیان دراز از ساخت آن هنوز هم استحکام کافی را دارا می باشد.

 

مسجد امام اصفهان

مسجد امام از مهمترین جاذبههای گردشگری اصفهان و از شاهکارهای معماری دوره صفوی به شمار میرود که پیشتر به‌ نامهای مسجد شاه، مسجد سلطانی‌ جدید و جامعِ عباسی‌ شهرت‌ داشت‌. بنای کنونی در ضلع جنوبی میدان نقش جهان واقع گردیده و از نظر ویژگیهای معماری، تزیینات غنیّ و آثار نفیس دیگر از برجستهترین آثار معماری ایران است. این بنا شاهکاری جاویدان از معماری، کاشیکاری و نجاری در قرن یازدهم هجری است.

 

خانه های تاریخی کاشان

 کاشان را می توان از تاریخی ترین شهرهای ایران دانست که در اصفهان واقع شده است. این شهر تاریخی و زیبا دارای خانه های تاریخی با معماری شگفت انگیز می باشد که بیشتر گردشگران به قصد بازدید از این بناهای زیبا به کاشان سفر میکنند. از معروف ترین این خانه های تاریخی میتوان خانه ی طباطبایی ها، خانه ی عامری ها و خانه ی بروجردی ها را نام برد که شهرت بسیاری در میان گردشگران داخلی و خارجی دارند.

 

زیگورات چغازنبیل

چغازنبیل یکی از زیباترین آثار باستانی ایران است که در فهرست میراث جهانی یونسکو ثبت شده است. زیگورات پرستشگاهی است که ایلامیها برای خدایان خود ساخته بودند. زیگورات چغازنبیل سمبل هنر و معماری ایلامی است. این بنای پنج طبقه به شکل مربعی و با صد و پنج متر طول و عرض و 52 متر ارتفاع می باشد که اونتش-نپیریشه شاه ایلام در قرن سیزده پیش از میلاد آنرا ساخته است. این بنا از آجر ساخته شده است و بر روی آجرهای آن نوشته های زیادی به خط ایلامی دیده می شود که بر روی آنها مطالبی تقریبا یکسان نوشته شده است.

 

طاق بستان کرمانشاه

طاق بستان مکانی است که نمی توان کرمانشاه رفت و بدون دیدنش شهر را ترک کرد. طاق بستان دیدنی‌ ترین جای کرمانشاه است، هم برای خود کرمانشاهیها و هم برای مسافران. تصاویر طاق بستان پر شده از انعکاس ایوانها در دریاچه روبه رویش و دیدن این تصویر از نزدیک، به اندازه تماشایش در عکسها میتواند ما را سر ذوق بیاورد و بعد میتوانیم یک راست سراغ تماشای کندهکاریهای دل کوه رفته و یا کمی زیر درختهای محوطه بنشینیم، یا گشتی در غرفههای کوچک صنایع دستی و سوغات بزنیم. روی دیوارهای این ایوان، صحنههایی از تاجگذاری پادشاه ساسانی با حضور اهورامزدا و آناهیتا دیده میشود.

 

کاخ گلستان

 کاخ گلستان در محدوده بازار تهران که حالا با یک بلیط میتوان به داخلش راه پیدا کرد، تاجگذاریهای زیادی را به خود دیده است. احمدشاه، مظفرالدین شاه، رضا شاه و محمدرضا پهلوی در این کاخ تاج پادشاهی را برسر گذاشتند. کاخ گلستان که در میدان ارگ واقع شده است از مکانهای  محبوب تهران است. نام این کاخ به دلیل قرار گرفتن این مجموعه در باغ یا گلستان و وجود باغچهها و خیابان‌‌های دراز با درختان چنار و سرو، گلستان نام گذاری شده است.

 

 

 مکان های تاریخی پربازدید ایران



:: برچسب‌ها: بلیط هواپیما , رزرو بلیط هواپیما , خرید بلیط هواپیما ,
:: بازدید از این مطلب : 44
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 3 مرداد 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : triptravel

برای آنکه بخواهید بهترین غذاهای محلی و بین المللی را در ملبورن امتحان کنید، راهی "خیابان اسمیت" شوید، این خیابان مانند نواری است که بین دو محله ی Fitzory و Collingwood کشیده شده و آنها را از هم جدا کرده و سالها است که به عنوان یک مکان سرزنده و رستوران محور در این شهر تبدیل شده است. در آنجا تعداد زیادی کافی شاپ، رستوران و ... مشاهده خواهید کرد که از تمام کشور های دنیا الهام گرفته اند تا بهترین غذا ها و نوشیدنی ها را برای شما فراهم کنند. برای تهیه بلیط هواپیما می توانید به سایت سفیران مراجعه فرمایید.

 

 

معرفی بهترین رستوران های ملبورن

Shimbashi Soba and Sake Bar

 

رستوران Shimbashi Soba and Sake Bar یکی از بهترین ها بوده که ورودی آن از 11 الی 14 دلار متغیر است. سرآشپز این رستوران که "تاکا کوما یاما" نام دارد، روزانه آرد گندم سیاهی که از تاسمانیا می آید را به صورت دستی برای تهیه ی نودل ژاپنی آماده میکند.

 

 

Tijuana-themed

 

اگر به رستوران تاکو فروشی "Tijuana-themed" در هتل عیسی مسیج یا همان Jesus  رفتید، به شما پیشنهاد میدهیم که حتما یک بشقاب ceviche tostada سفارش دهید. این غذا ترکیبی از یک نوع ماهی مخصوص آمریکا جنوبی با نان ترتیلا است. به خاطر داشته باشید که حتما این غذا را با مخلفات آن که شامل، ماهی خرد شده، سالاد pico de gallo، آواکادو و دانه کنجد میباشد، سفارش دهید. ورودی این رستوران 13 تا 19 دلار است.

 

 

Noi Thai

 

اگر طرفدار غذاهای خیابانی تایلندی هستید، به رستوران Noi Thai بروید. در آنجا میتوانید بهترین مرغ کبابی و میگویی را که سس بادام زمینی و نارگیل سرو میشود را امتحان کنید. طعم غذا های این رستوران دقیقا مانند رستوران هایی است که در دل بانکوک طعم آنها را چشیده اید. ورودی این رستوران 9 الی 19 دلار است.

 

 

Alimentary

 

رستوران Alimentary که یک کافه رستوران کلاسیک در ملبورن است، به شدت مناسب کسانی است که عاشق سالاد هستند. در این کافه رستوران انواع سالاد، از جمله سالاد سزار با سس مخصوص سرو میشود که حتما باید آن را امتحان کنید. همچنین پنینی، پاستا و قهوه های این مکان نیز بسیار معروف است.

 

 

Ides

 

اگر به دنبال یک رستوران شیک هستید که سطح بالاتری نسبت به موارد یاد شده داشته باشد، پیشنهاد ما به شما رستوران Ides است. منو غذایی این رستوران از 80 دلار شروع میشود و یکی از منحصر به فرد ترین رستوران های خیابان "اسمیت" به شمار میرود. سرآشپز، "پیتر گان" غذاهای اصیل استرالیایی را با مواد اولیه تازه ویکتوریایی درست میکند. مطمئن باشید طعم غذاهایی که در این رستوران میل خواهید کرد را هیچ جای دیگر نخواهید چشید. تم رنگی مشکی، خاکستری و سفید که در فضای فوق العاده زیبای این رستوران به کار رفته، درست مانند غذای آنجا، شما را مجذوب خودش خواهد کرد.

 

 

 

 

Gelato Messina

 

هرگاه هوس شیرینی جات کردید، میتوانید به جمعیتی که جلوی Gelato Messina صف بسته اند بپیوندید و از دسر بستنی های آنجا که دارای 40 طعم مختلف هستند و شیری که در آنها به کار رفته از محصولات ایالت ویکتوریا در استرالیا است، بچشید. از طعم های بسیار ویژه این بستنی ها میتوان به ژلاتو با شربت گلاب و تکه های باقلوا و ژلاتو ی بوربن و وانیل با تکه های کیک گردویی و شکلاتی اشاره کرد.

 

بهترین رستوران های ملبورن



:: برچسب‌ها: بلیط هواپیما , رزرو بلیط هواپیما , خرید بلیط هواپیما ,
:: بازدید از این مطلب : 46
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 1 مرداد 1399 | نظرات ()