نوشته شده توسط : triptravel

مهمترین امر برای افرادی که به پاریس میروند، بازدید از برج ایفل است. این برج نگین شهر عشاق بوده و به بانوی آهنی معروف است. برج ایفل در سال 1888 توسط معمار بزرگ، گوستاو ایفل ساخته شد. لحظه ای که با این ساخته عظیم که نماد ارزشمند شهر پاریس است مواجه میشوید، زیبایی و جلال آن ممکن است حتی اشک بر چشمانتان بنشاند. حال که به بازدید از برج ایفل میپردازید، بهتر است که با چندی از فعالیت ها و تفریحاتی که در اطراف آن میتوانید انجام دهید آشنا شوید. در این مقاله با ما همراه باشید تا به شما بگوییم در اطراف برج ایفل چه چیز هایی انتظارتان را میکشند. برای تهیه بلیط هواپیما می توانید به سایت سفیران مراجعه فرمایید.

 

 

 از پله های برج ایفل بالا بروید و با تاریخچه ی آن آشنا شوید

 

از پله ها بالا بروید تا به طبقه دوم برسید. در نقطه مرکزی این سازه ی فلزی برای خود گشتی بزنید و محو زیبایی، هنر و تاریخچه آن شوید. شما میتوانید با کمک راهنما هایی که در آنجا حضور دارند همه چیز را درباره ی این نماد معروف پاریسی یاد بگیرید. در طبقه اول نیز تعدادی عکس، نقاشی، فیلم و ... وجود دارد که نشانگر یک نگاه کلی بر ساخت و دوره تکامل برج ایفل هستند. پیشنهاد میدهیم که منظره زیبای شهر پاریس را در طبقه دوم این برج به هیچ وجه از دست ندهید. هنگامی که بر فراز این نماد ذرین ایستاده اید، منحصر به فرد ترین منظره از شهر را مشاهده خواهید کرد.

 

 

لذت تماشای ایفل در شب

 

برخی بر این باورند که برج ایفل به هنگام شب در زیباترین حالت خود قرار دارد. پس از غروب آفتاب محیط اطراف آن کمی آرامتر شده و نورپردازی زیبا ای بر اندام ایفل نمایان میشود. ایفل تا نیمه شب میدرخشد و از تماشای آن سیر نخواهید شد.

 

 

یک شب با شکوه بر فراز برج ایفل

 

اگر به دنبال یک تجربه ی لوکس و شیک میگردید، در بالاترین نقطه ی برج ایفل خود را به یک نوشیدنی دلچسب دعوت کنید. در دل ایفل یک کافه قرار دارد که بهترین نوشیدنی ها در آنجا، درست مطابق میل شما سرو میشوند. این مکان تا 10 شب باز است و قیمت نوشیدنی های آن از حدودا 12 تا 21 یورو است. همچنین در اولین طبقه برج ایفل، رستورانی به نام Restaurant 58 واقع شده است که خوشمزه ترین غذا ها را در میان آسمان برای شما سرو میکند. کیفیت غذا و محیط این رستوران بسیار لذت بخش است و قیمت های غذا در آنجا از 39 یورو شروع میشود.

 

 

لذت یک پیکنیک عالی پای برج ایفل

 

دور تا دور ایفل پوشیده از چمن است و خود پاریسی ها عاشق پیکنیک کردن در این فضا هستند. شما نیز میتوانید مرغوب ترین نان ها، نوشیدنی ها و پنیر ها را تهیه کنید و  به سبک خود پاریسی ها،  پای برج ایفل به پیکنیک بروید. دقیقا در کنار ایفل خیابانی به نام  rue Clerواقع شده است که میتوانید خوشمزه ترین غذا ها را در آن بیابید. در این خیابان بهترین خوراکی های پاریسی را خریداری کنید و به پارک Champs de Mars بیاورید و لذت یک شب فراموش نشدنی را در خاطر خود حک کنید.

 

 

 موزه رودین

 

موزه رودین یکی از محبوب ترین موزه های مجسمه در پاریس است. رودین یکی از آخرین مجسمه ساز های زمان خودش بود که در هنر انقلاب بزرگی به پا کرد. مجسمه های معروف زیادی به دست او ساخته شده است. اکثر افراد او را با مجسمه معروفش به نام "مرد متفکر" میشناسند. آثار او سرشار از احساس اند، پس مطمئن باشید که بازدید از این موزه تجربه ی تکان دهنده ای خواهد بود. از برج ایفل تا این موزه تنها 15 دقیقه پیاده روی خواهید داشت. این مکان همچنین دارای یکی از زیباترین باغ های پاریس است که نباید دیدن آن را از دست بدهید.

 

 

قایق سواری کنید

 

برج ایفل درست در کنار رودخانه واقع شده است. پس تا هنگامی که آن اطراف هستید حتما قایق سواری کنید. این قایق سواری به قدری لذت بخش است که کاملا به پولی که بابت آن پرداخت میکنید می ارزد. قایق سواری یکی از بهترین راه های تماشای زیبایی های پاریس است. در این گشت شما کلیسای نتردام، جزیره ها، پل ها و هزاران جزئیات ریز که در دل پاریس پنهان شده اند را خواهید دید که باعث میشود هر لحظه بیشتر عاشق پاریس شوید.

  

 

 

برج ایفل 

 

در این مقاله چندین تفریح و سرگمی جالب را معرفی کردیم که تا هنگامی که به بازدید از برج ایفل میروید از گشن و گذار خود لذت دو چندان ببرید. جالب است بدانید، هنگامی که برای بار اول به بازدید از این سازه ی غول پیکر آهنی میروید، احساسات متفاوتی به شما هجوم خواهند آورد. وقتی مقابل ایفل می ایستید و عظمت آن را میبینید متوجه خواهید شد که چقدر کوچک هستید و به این مهم پی میبرید که در لحظه زندگی کردن به چه اندازه اهمیت دارد.

 

تفریحات  لذت بخش اطراف برج ایفل



:: برچسب‌ها: بلیط هواپیما , رزرو بلیط هواپیما , خرید بلیط هواپیما ,
:: بازدید از این مطلب : 45
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 31 تير 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : triptravel

سفر کردن می تواند همیشه لذت بخش باشد و امکان این را فراهم کند تا ازاسترس ها و خستگی های روزمره دور شده و چند روزی را در آرامش سپری کنید. اما داشتن این آرامش و لذت بردن از آن در سفر تا حدود زیادی به شما هم بستگی دارد. مثلا یکی از آنها انتخاب محل اقامت است که بسیار مهم می باشد زیرا محل اقامت شما تاثیر بسیاری بر تجربه و لذت شما در سفر دارد. این محل اقامت بسته به انتخاب خود شخص میتواند یه ملک اجاره ای، یک اقامت گاه سنتی، هاستل و یا یک هتل باشد که در اکثر شهر ها هتل راج ترین مکان برای اقامت می باشد. حال آنچه مهم است نکاتی است که شما را به سمت یک انتخاب بهتر و اقتصادی تر هدایت کند تا سفری آسوده و دلچسب را برای خود رقم بزنید.در این مقاله با ما همراه شوید تا این نکات را یک به یک با همدیگر بررسی کنیم. برای تهیه بلیط هواپیما می توانید به سایت سفیران مراجعه فرمایید.

 

 

 

قیمت مناسب

در حال حاضر یکی ازمهم ترین فاکتورها برای انتخاب یک هتل از نظر مسافران هزینه اقامت در آن می باشد که معمولا به نسبت تعداد شبهای اقامت در آن هتل توسط مسافران برآورد شده و مورد ارزیابی قرار میگیرد. پس در یک هتل خوب، قیمت باید با میزان امکانات و خدمات تناسب داشته باشد تا نه تنها از نظر رفاهی بلکه از نظر اقتصادی نیزگزینه مناسبی باشد.

 

 

 

موقعیت جغرافیایی هتل

به هنگام سفر، به خصوص سفر های خارجی هزینه ی رفت و آمد و وسایل حمل و نقل عمومی برای بازدید از جاذبه های گردشگری یا حتی برای رسیدن به مقصد یکی از مهمترین هزینه ها می باشد. پس موقعیت جغرافیایی یک هتل می تواند یکی از عوامل تاثیر گذاردر انتخاب یک آن است. در این مواقع انتخاب هتلی که در مرکز شهر واقع شده باشد و یا دسترسی مناسبی به وسایل نقلیه عمومی داشته باشد انتخاب بهتری خواهد بود. اما اگر هتل مورد نظر شما امکانات رفت و آمد مثل اتوبوس های رایگان و یا سرویس های گشت و گذار به مقصاد گردشگری را به مسافران خود ارائه بدهد شاید این مساله دیگر چندان حائز اهمیت نباشد.

 

 

 

امکانات رفاهی هتل

امکانات رفاهی یک هتل اعم از امکانات تفریحی و ورزشی، اینترنت رایگان، رستوران خوب به همراه غذاهای متنوع و با کیفیت، پارکینگ، چشم انداز های زیبا در اتاق،ارائه سرویس، خدمات بهداشتی،زیبایی ظاهری و لوکس بودن هتل، پشتیبانی 24 ساعته هتل در بخش های مختلف و ... می باشد. بدیهی است که با وجود رقابت تنگانگ در میان هتل ها آنهایی که امکانات و خدمات رفاهی بیشتری را به مسافرین خود ارائه می دهند شانس انتخاب بیشتری نسبت به سایر هتل ها دارند. شما می توانید با یک برآورد ساده بر اساس نیاز های شخصی و با توجه به احتساب هزینه اقامت هتل مورد نظر خود را از نظر امکانات انتخاب نمایید.

 

 

 

برخورد کارکنان و خدمات پرسنل

می توان گفت در ابتدای ورود به هتل اولین چیزی که نظر یک مسافر را جلب میکند نوع برخورد مسئول پذیرش هتل است. همچنین سایر کارکنان هتل با رفتاری محترمانه و صمیمی در هنگام ارائه ی خدمات به مسافران میتوانند دلیلی محکم برای انتخاب شدن و مناسب بودن یک هتل باشند. ارائه خدمات و سرویس به مسافران هم نکته ی بسیار مهمی است که بیان گر کیفیت هتل خواهد بود.

 

 

 

توصیه ای  به مسافران

 و اما توصیه ی ما به شما  این است که در صورت امکان حتما نظر مسافران قبلی (به طور مثال از طریق دیدگاه های ثبت شده در سایت و یا فضای مجازی) را در رابطه با برخورد کارکنان هتل مورد نظر را جویا شوید تا بتوانید با اطمینان بیشتری هتل خود را رزرو نمایید.

 

ویژگی های یک هتل خوب



:: برچسب‌ها: بلیط هواپیما , رزرو بلیط هواپیما , خرید بلیط هواپیما ,
:: بازدید از این مطلب : 37
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 30 تير 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : triptravel

 

اصفهان یکی از تاریخی ترین شهرهای ایران با تعداد بناهای باشکوه و زیبا برای بازدید است. بناهای تاریخی ، پل ها ، مساجد و بازارهای بی شمار سنتی دلایلی است که این شهر را باید برای بازدید در نظر داشته باشید. از آنجا که آثار تاریخی زیادی برای بازدید در این شهر وجود دارد و با توجه به زمان محدودی که مردم هنگام سفر به ایران می گذرانند، ما در این مقاله به معرفی 10 مکان برتر برای بازدید در اصفهان می پردازیم. علاوه بر میراث فرهنگی غنی این شهر ، غذاهای اصفهان از طعم و مزه بسیار خوبی برخوردار هستند و می توانید برخی از بهترین شیرینی ها و غذاهای موجود در شهر را امتحان کنید. به عنوان مثال خورش ماست و بریانی غذای محلی این شهر هستند که بندرت در سایر شهرها یافت می شود. برای تهیه بلیط هواپیما می توانید به سایت سفیران مراجعه فرمایید.

 

 

 

سی و سه پل

 

نام اصلی این پل ، پل الله وردی خان بود ، با این حال ، این بنا به عنوان "سی و سه پل" شناخته شده تر است که بزرگترین پل روی رودخانه زاینده رود است. این پل تقریباً چهارصد سال پیش در زمان سلسله صفوی ساخته شده است. این پل یکی از مشهورترین نمونه های معماری در زمان سلسله صفوی است و به این دلیل ساخته شده است  که هم یک پل و هم یک سد باشد. دلیل دیگر ساخت این پل اتصال محله عمارت نخبگان از یک طرف به محله ارمنی های جلفا بود.

 

 

 

موزه موسیقی اصفهان

 

جدیدترین مکان در این لیست که تنها چند سال از عمر  آن میگذرد و به تازگی در اصفهان افتتاح شده است موزه موسیقی این شهر است و در محله معروف به ارمنی ها در جلفا قرار دارد. مجموعه ای عالی که بیش از 300 ساز سنتی ایرانی را به نمایش گذاشته است. اگر به اندازه کافی خوش شانس باشید ، اجرای موسیقی زنده فولکلور را در این موزه خواهید شنید. پس از بازدید از این موزه و گوش دادن به موسیقی دلنواز در آنجا ، کاملا تحت تاثیر فرهنگ غنی ایرانی قرار خواهید گرفت. بنابراین توصیه ما به شما این است که بازدید از این مکان را در برنامه سفر خود قرار دهید.

 

 

 

کلیسا جامع وانک

 

وانک به معنای "صومعه" در زبان ارمنی است و این کلیسای جامع به نام وانک و برای مردم ارمنی ساخته شده است که به دلیل جنگ عثمانی از سال 1603 تا 1618 توسط شاه عباس اول در این منطقه اسکان داده شده اند. کلیسای جامع منجی ، معروف به کلیسای جامع وانک ، در منطقه جدید جلفا واقع شده و در سال 1606 ساخته شده است. نقاشی ظریف آبی و طلایی گنبد مرکزی داستان کتاب مقدس از خلقت جهان و اخراج انسان از بهشت را به تصویر می کشد. سقف بالاتر از ورودی با نقوش گل های ظریف و به سبک مینیاتور فارسی رنگ شده است.

 

 

 

چهل ستون

 

کاخ چهل ستون یکی از نه باغی است که با عنوان باغ ایرانی شناخته می شود و همگی به عنوان یک مجموعه به عنوان میراث جهانی ثبت شده اند. هدف اصلی از ساخت این باغ استفاده از آن به عنوان یک عمارت سلطنتی بود که در اواخر قرن شانزدهم توسط شاه عباس دوم ساخته شد. یک عمارت در انتهای باغ با 20 ستون وجود دارد که جلوی ساختمان حوضچه ای زیبا دارد.به گفته برخی افراد علت نامگذاری این بنا به دلیل بازتاب ستون ها در آب است که بیست ستون را در آب منعکس میکند ، ولی این قضیه صحت ندارد. چرا که هیچ زمان تمامی ستون ها در آب بازتاب نخواهد داشت. برخی نیز عنوان میکنند که علت نامگذاری این مکان به چهل ستون به دلیل اهمیت نماد چهل و پیشینه تاریخی این عدد در تاریخ کهن ایران است. در داخل این عمارت یک تالار بزرگ شیشه ای وجود دارد که با نقاشی های دیواری ، مینیاتور و سرامیک تزئین شده است. این دو نقاشی میانی نشان دهنده نبردهای بزرگ دوره صفویه از جمله ارتش شاه اسماعیل با ازبک ها است و شاه عباس دوم از نادر خان  شاه ترکستان با نوازندگان استقبال می کند. نقاشی شاه عباس اول در دیوار روبروی درب ، از راست به چپ ، یک ضیافت را نشان میدهد و نقاشی دیگر شاه اسماعیل را نشان میدهد که با ارتش سلطان سلیم می جنگد.

 

 

 

عمارت هشت بهشت

 

بنای هشت بهشت در قلب یک باغ زیبا به نام باغ بلبل واقع شده است. این کاخ با بنای هشت ضلعی ساخته شده است که در هر اتاق این طرح تکرار می شود. این بنا در دهه 1660 به دستور شاه سلیمان صفوی ساخته شد. این کاخ در گذشته با سبک های جدید و چشم نواز گچ بری ، شیشه های رنگی و آینه کاری تزئین شده بود و در قرن 19 توسط فتحعلی شاه قاجار بازسازی شد تا برای فرزند فتحعلی شاه به عنوان کاخ مسکونی مورد استفاده قرار گیرد.

 

 

 

 

 

منار جنبان

 

منار جانبان که در زمان سلسله ایلخانیان ساخته شده ، در زمان پادشاه اولجایتو به عنوان مقبره برای "عمو عبدالله" مورد استفاده قرار گرفته است که عارف و زاهد دوره ایلخانان بوده است . طبق مطالعات باستان شناسی اعتقاد بر این است که مناره‌ها بعدا توسط دانشمندان صفوی به مقبره اضافه شدند. این مناره ها دارای ساختار منحصر به فردی هستند زمانی که یکی از مناره ها را تکان دهید، مناره دیگر نیز خواهد لرزید.

 

 

 

آتشگاه

 

تاریخ آتشکده اصفهان به دوره ساسانیان برمی گردد. این مجموعه باستانی روی تپه ای در بخش غربی شهر اصفهان واقع شده است. این تپه که حدود 210 متر از دشت اطراف آن ارتفاع دارد. این مکان پیش از این به نام ماراس یا مارابین که از روستایی در همان نزدیکی است، نامگذاری شده بود.

 

 

 

میدان نقش جهان

 

میدان با شکوه نقش جهان در قلب شهر اصفهان واقع شده است. این مجموعه به همراه یک بازار ، یک کاخ و دو مسجد به عنوان میراث جهانی یونسکو در سال 1979 ثبت شده اند. در حوالی میدان یک بازار دو طبقه قرار دارد که بزرگترین بازار سنتی کشور است. همچنین در اطراف میدان چند بنای تاریخی وجود دارد ، کاخ عالی قاپو در ضلع غربی ، مسجد شیخ لطف الله در شرق ، مسجد شاه در ضلع جنوبی و دروازه کیساریا در ضلع شمالی میدان وجود دارد. در حالی که در اطراف این میدان چندین دروازه وجود دارد ، دروازه کیساریا به عنوان ورودی اصلی با نمای عالی از میدان و تمام ساختمانهای اطراف آن مشخص است. کاخ عالی قاپو که با چهل و هشت متر ارتفاع و شش طبقه ساخته شده است و در این بنا یک پله مارپیچ  وجود دارد تا به قسمتهای بالایی دسترسی پیدا کنید. یک تالار موسیقی با طاقچه های عمیق در دیوارها در طبقه ششم نیز وجود دارد.

 

 

 

 

 

مسجد شیخ لطف الله

 

مسجد شیخ لطف الله شاهکار معماری ایرانی است که در زمان سلسله صفوی ساخته شده است. ساخت این مسجد حدود دو دهه به طول انجامید و در سال 1619 به پایان رسید. این مسجد بنا به دستور شاه عباس اول ساخته شده است تا به عنوان یک مسجد خصوصی برای خاندان سلطنتی مورد استفاده قرار گیرد. بنابراین ، بر خلاف همه مساجد ، هیچ مناره ای ندارد. مسجد شاه که با نامهای مختلفی همچون مسجد جدید عباسی ، مسجد سلطنتی یا مسجد امام نیز شناخته می شود ، حدود 200 سال پیش در زمان سلسله صفویه ، به دستور شاه عباس اول ساخته شده است.

 

 

 

مسجد جامع اصفهان

اکثر گردشگران خارجی که از اصفهان بازدید می کنند ، معتقدند که در آنجا مکانی زیباتر از مسجد جامع اصفهان ندیده اند و سفر به اصفهان بدون بازدید از این مکان برای آنها تکمیل نمی شود. مسجد جامع اصفهان تأثیر شگرفی در معماری مساجد ایران و آسیای میانه داشته است. بنای اصلی که اکنون به عنوان مسجد مورد استفاده قرار می گیرد ، نتیجه ساخت و ساز مداوم ، بازسازی و نوسازی در طول قرن ها از قرن هشتم (به ویژه 771) تا اواخر قرن بیستم است. یکی از نکات قابل توجه در مورد این مسجد ایوان های آن است که دارای فضای باز با منظره آسمان است. این مسجد دارای چهار ایوان است که روبروی یکدیگر قرار گرفته اند که بزرگترین آن در جهت قبله مسلمانان مکه واقع شده است.

 

 

 

 

 

پل خواجو

 

 

 

هفت پل تاریخی در اصفهان وجود دارد. یکی از مشهورترین و محبوب ترین آنها ، پل خواجو است. این پل در سال 1650 بنا به دستور شاه عباس دوم پادشاه سلسله صفوی ساخته شده است. این پل با دو هدف ، به عنوان یک پل و یک راه مواصلاتی برای اتصال محله خواجو در ضلع شمالی شهر با محله زرتشتیان بر روی زاینده رود ساخته شده است. این پل همچنین یک کارکرد دیگر دارد که می توانست محلی برای جلسات عمومی شاه با مردم عادی باشد. در این پل 23 طاق وجود دارد که طول 133 متر و عرض 12 متر دارد.که در اصل با کاشی کاری و نقاشی تزئین شده است. مقبره پاپ آرتور و همسرش فیلیس آکرمان در همان نزدیکی قرار دارند.

 

 

 

جاذبه های گردشگری پر طرفدار اصفهان

 



:: برچسب‌ها: بلیط هواپیما , رزرو بلیط هواپیما , خرید بلیط هواپیما ,
:: بازدید از این مطلب : 58
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 29 تير 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : triptravel

به عنوان یک فرد اهل سفر، اولین هدف شما باید فراگیری و اخت شدن با فرهنگ مقصد سفرتان باشد. اولین قدم برای شروع این کار، قدم زدن در کوچه و خیابان های شهر است. بهتر است که پیش از شروع سفر خود در باره ی آداب و رسوم، نحوه ی سلام و احوال پرسی مردم آنجا مطالعه کنید و هرچه که آموخته اید را در برخورد با اهالی آن منطقه به کار ببرید. اخت شدن با یک فرهنگ جدید بستگی زیادی به تجربه های شخصی شما دارد. اگر از کودکی در جایی بزرگ شده باشید که تعدد فرهنگی آنجا زیاد بوده باشد، این کار برایتان آسان خواهد بود. اکثر افراد معمولا جاذبه های دیدنی ای مثل برج ایفل، کاخ باکینگهام و کلوسئوم را جذاب تر از چیزی که هست جلوه میدهند، در نتیجه وقتی خودمان به دیدن آنها میرویم جذابیت و شکوه واقعی آنها را به خوبی احساس میکنیم. همه ی ما در واقع از کودکی با مطالعه ی مباحث تاریخی و آشنایی با آنها در کتاب های درسی، تلوزیون، فیلم ها و ... شروع به رویا پردازی کرده و خودمان را در آنجا تصور کرده ایم، پس در نتیجه، در حالی که تجربه ی حضور در این مکان های دیدنی بسیار خوشایند است، چیزی نیست که شما را غافگیر کند. برای تهیه بلیط هواپیما می توانید به سایت سفیران مراجعه کنید.

 

 

سفر به ژاپن

 

موضوع جالب توجه آن است که سفر به ژاپن کمی متفاوت تر از آن چیزی است که کمی قبل توضیح دادیم. وقتی به توکیو میرسید، کاملا مطمئن نیستید که چه چیزهایی انتظارتان را میکشد. شاید اگر چند نفری را در آنجا بشناسید، به شما بگویند که سفر هیجان انگیزی در پیش خواهید داشت، غذا های بسیار خوشمزه ای را امتحان خواهید کرد و پس از آنکه سوشی های این شهر را امتحان کنید دیگر طعم هیچ سوشی ای را قبول نخواهید داشت. هنگامی که به توکیو سفر میکنید، یک قدم بزرگ از عادت های قبلی تان فاصله میگیرید. توکیو، با بیش از 40 میلیون جمعیت، دومین شهر بزرگ دنیا است. شاید تصور کنید که میتوان زندگی در پایتخت های پرجمعیت را با آنجا مقایسه کرد، اما چیزی که آنجا مشاهده میکنید غیر قابل تصور است. در برخی خیابان های توکیو موجی از حمعیت را مشاهده میکنید که به طرف شما هجوم می آورند، پس باید آمادگی برخورد با آنها را داشته باشید. گویی واقعا وارد اقیانوسی از جمعیت میشوید و باید مراقب باشید تا در بین آنها غرق نشوید. از بحث جمعیت که بگذریم، باید به شما بگوییم که فرهنگ ژاپنی باعث میشود که با دید دیگری به خود نگاه کنید. در ژاپن هر نفر به فکر آسایش حال دیگری بوده و احترامی که بین افراد این جامعه موج میزند بسیار عمیق است.

 

 

کشف توکیو

 

خیابان های توکیو از تمیزی برق میزنند و حتی ذره ای گرد و خاک در هوا مشاهده نمیکنید. اولین مکانی که باید به آن سری بزنید شینجوکو نام دارد که مرکز تفریحی شهر توکیو است. جالب است بدانید که اکثر افراد زباله ی خود را با خود حمل میکنند و وقتی به خانه رسیدند آن را به سطل زباله می اندازند. یکی دیگر از مکان هایی که در کشف فرهنگ ژاپنی ها به ما کمک میکند، حضور در استادیوم های ورزشی آنهاست. جالب است بدانید که بخشی از استادیوم مخصوص به تشویق تیم ها تعبیه شده است که طرفداران هر دو تیم در آن بخش ها می ایستند و یکصدا تیم خود را تشویق میکنند. آنها همزمان به تشویق تیم خود نمیپردازند و هنگامی که هواداران یک تیم در حال تشویق بازیکنان هستند، طرفداران تیم مقابل ساکت میمانند. در ایستگاه های مترو، همگی در یک صف پشت سر هم می ایستند و منتظر قطار میمانند. با وجود آنکه قطار ها همیشه پر از آدم است، هیچ کس دیگری را هل نمیدهد و ابتدا منتظر میمانند تا کسانی که داخل قطار اند پیاده شوند.

 

 

ماجراجویی میان غذا های ژاپنی

 

برای آشنایی با فرهنگ یک کشور، غذا همیشه بهترین گزینه است. توکیو یک بازار ماهی فروشی بسیار معروف دارد که در آنجا ماهی مرکب را روی یک تکه چوب سرو میکنند و میگو را با یک ماده ی ژله ای مخلوط میکنند و به فروش میرسانند. اما ممکن است که غذاهای ژاپنی با مزاج شما سازکاری نداشته باشد و بعد از چند انتخاب اشتباه راهی یک شیرینی فروشی شوید و بر خلاف آنکه میخواستید با فرهنگ ژاپنی خو بگیرید، یک کیک شکلاتی سفارش داده و آن را میل کنید. در ژاپن قبل از آنکه بخواهید وارد رستوران ها شوید باید کفش های خود را در بیاورید و پای میز های چوبی بنشینید، در آن هنگام مشاهده میکنید که ماهی های خام روبرو شما آویزان شده و منتظر آنند که پخته شوند.

 

آشنایی با فرهنگ ژاپن



:: برچسب‌ها: بلیط هواپیما , رزرو بلیط هواپیما , خرید بلیط هواپیما ,
:: بازدید از این مطلب : 50
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 28 تير 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : triptravel

 

از راه های آشنا شدن با  آداب و رسوم و مردم  یک کشور می تواند شناخت ذائقه ی آنها باشد. اینکه برای آماده سازی و طبخ غذا از چه موادی استفاده کرده و اینکه چگونه  آنها را با هم ترکیب می کنند تا غذایی خوش طعم و باب میلشان تهیه نماید. در این مقاله با هم سری به 5 کشور دنیا می زنیم تا غذاهای خوشمزه و معروف آنها را با هم بشناسیم. برای تهیه بلیط هواپیما می توانید به سایت سفیران مراجعه فرمایید.

 

 

 

ایتالیا

 

در اکثر دنیا  با شنیدن اسم پیتزا و پاستا به یاد ایتالیا می افتند. چرا که این غذاهای خوش طعم  ابتدا در این کشور ابداع شد و با استقبال بی نظیری از مردم ذر سرار دنیا رو به رو گردید. یکی از دلایلی که بر خوش طعم بودن این غذا ها می افزاید وجود پنیر میباشد که  طعم لذیذی به غذا می بخشد. پنیر در غذاهای ایتالیایی در جایگاه ویژه ای قرر دارد. در ادامه در پی گسترش پیتزا و پاستا در کشور های دیگر، این غذاها طرفداران بسیاری را در سراسر دنیا به خود جلب کرد.امروزه این غذا ها در اکثر رستورانهای دنیا طبخ میشود و همگی سعی بر این دارند تا آن را متناسب با ذائقه ی مردم آن کشور تهیه نمایند.

 

 

 

هندوستان

 

غذاهای هندی از تنوع بسیار بالایی برخوردار است اما نکته ثابت آن کاربرد زیاد آنها از فلفل و چاشنی های تند در غذاهایشان است. شما به هر نقطه ای از هند که بروید نام غذاهای مختلفی را میشنوید که به راستی طعم هر یک از آنها بسیار با یکدیگر متفاوت است و این به این معناست که باید آماده ی چشیدن طعم های  جدید باشید. مثلا با سفر به گوا شما می توانید معطرترین و خوش طعم ترین غذاهای دریایی به سبک هندی را امتحان کرده و لذت ببرید. درحالت کلی اگر طرفدار غذاهی تند هستید سفر به هندوستان برای شما گزینه ی بسیار خوبی می باشد.

 

 

 

چین

 

همانطور که میدانید  کشور چین تاریخ و تمدن بسیارغنی ایی دارد و همین امر یکی از دلایل وجود این همه تنوع  و قدمت در غذاهای چینی میباشد. آشپزی چینی با پیشینه دور و دراز و ویژگی های منحصر به فردی که دارد بخشی مهم از فرهنگ چینی محسوب می شود. غذاهای سنتی چینی بیش از هر چیز به خاطر رنگ، عطر، طعم و ظاهر زیبایی که دارند مشهور هستند و طرفداران زیادی هم در دنیا پیدا کرده اند. اما غذاهای چینی از گذشته تا کنون تغییر بسیار زیادی نکرده است و یکی از عادت های  غذایی اکثریت آنها خام خواری می باشد. از معروف ترین غذاهای چینی میتوان به سوشی اشاره کرد که خود بسیار متنوع بوده و در سراسر دنیا طرفدار های مخصوص به خود را دارد.

 

 

 

ترکیه

 

از آنجایی که کشور ترکیه در همسایگی ما قرار دارد از لحاظ فرهنگی بسیار به ما شباهت می باشد، به همین دلیل در سفر به ترکیه از نظر خورد و خوراک و غذا هیچ نگرانی ای نخواهید داشت و اکثر غذاهای ترکیه از نظر ما ایرانی ها خوشمزه و لذیذ به نظر می آید.در ترکیه هم همانند کشورما تنوع غذایی بسیاری وجود دارد و هر شهر غذای مخصوص به خود را دارد. آنها در پختن انواع  غذاهای گوشتی مهارت بسیاری دارند اما روش طبخ مخصوص به خود را دارند که کمی با ما متفاوت است.مثلا آنها گوشت را در سیخ های عمودی و بزرگ کباب میکنند که نام این غذا به کباب ترکی معروف است که یکی از پرطرفدارترین غذاهای ترکیه است و این نوع کباب را هم به صورت ساندویچ و هم به صورت پرسی سرو می کنند. اسکندر کباب و علی نازیک از دیگر غذاهایشان است که شهرت جهانی داشته و طرفداران زیادی را به خود جلب کرده است.

 

 

 

اسپانیا

 

 

 

در سفر به اسپانیا و به هنگام سرو غذاهای اسپانیایی شما میتوانید شاهد دنیایی از رنگ ها و طعم ها در میز غذایتان باشید. اسپانیایی ها در دنیا به به رنگارنگ بودن و تزِیئنات ویژه ی غذاهایشان معروف هستند از همین رو طبخ غذاهای اسپانیایی همانند غذاهای ایرانی زحمت فراوانی دارد  که در نهایت طعم خوشمزه ی آنها زحمتش را جبران میکند. درواقع  قلب آشپزی اسپانیایی در شکل روستایی و طبیعت وطنی خود باقی مانده که این موضوع میراث زمانی است که اسپانیایی های تحت فشار مجبور بودند برای تامین معاش روی زمین سخت کار کنند و به همین دلیل صرف زمان زیاد و زحمت فراوانی که برای غذاهایشان میکشند همانند عادتی از گذشته تا به امروز ادامه داشته است. از معروف ترین غذاهای اسپانیایی میتوان به پاتاتاس براوس اشاره کرد که در سراسر اروپا بسیار معروف می باشد.

 

 

 

کشور های خوشمزه ی دنیا

 

 

 



:: برچسب‌ها: بلیط هواپیما , رزرو بلیط هواپیما , خرید بلیط هواپیما ,
:: بازدید از این مطلب : 51
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 27 تير 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : triptravel

نام این دریاچه مهارلو (نام‌های دیگر: مهلو، مهلویه و ماهلویه،  نام قدیمی: جنکال، یا دریاچه نمک) ، برگرفته از نام روستای مهارلو واقع در شهرستان سروستان، از دریاچه‌های استان فارس ایران است و این روستا در بخش ساحلی دریاچه واقع است. این دریاچه با ابعاد ۱۰×۶  در ۲۳ کیلومتری و با وسعت ۲۵ هزار هکتاری جنوب شرقی شهر شیراز قرار گرفته‌ که به دلیل رنگ قرمز یا صورتی آن شهرت زیادی پیدا کرده است. عمق دریاچه در بخش های مختلف آن متفاوت است و به بارش های جوی بستگی دارد. در بیشتر نقاط آن عمق آب حدود نیم متر است و در قسمت های عمیق، عمق آن به سه متر هم میرسد. دو رودخانه فصلی «سلطان‌آباد» و رودخانه خشک دریاچه مهارلو را تغذیه می‌کنند.آب چند چشمه نیز عمدتاً از قسمت‌های غربی و شمالی وارد این دریاچه می‌شوند. از این دریاچه برای تهیه نمک صنایع استان فارس هم استفاده می‌شود.  برای تهیه بلیط هواپیما می توانید به سایت سفیران مراجعه فرمایید.

 

روستای مهرلو

جدا از دریاچه زیبای مهارلو، روستای مهارلو هم پتانسیل گردشگری بالایی دارد. این روستا در دامنه های جنوبی کوه های مرتفع زاگرس قرار گرفته است. خانه های این روستا، طاق های بلندی دارند و پنجره های قوس دار آن ها جلوه زیبایی به آن ها داده است. باغ های پراکنده ای مملو از درختان بادام، انار و انجیر که در مجاورت چشمه آب معدنی روستا ایجاد شده اند، بر زیبایی های مهارلو افزوده اند. بسیاری از اهالی روستا، عقیده دارند که آب این چشمه شفا بخش است و بسیاری از بیماری های پوستی را درمان می کند. اگر اهل زیارت باشید هم می توانید به زیارتگاه خدیجه بانو که بر فراز تپه ای در روستا قرار دارد بروید. در نزدیکی روستا، بقایای یک کاروانسرای مربوط به دوران صفوی به نام کاروانسرای شاه عباسی هم به چشم می خورد.

 

دریاچه مهارلو از گشته تا به امروز

اما از همه این جاذبه های تاریخی و طبیعی که بگذریم، به مهم ترین جاذبه این روستا بر می خوریم. دریاچه مهارلو که در مجاورت یک روستا به همین نام واقع شده، روستایی که قدمتش را به دوران صفویه نسبت می دهند و در قدیم به آن دشت گل می گفتند. ای دریاچه در گذشته وسعت بسیار بیشتری نسبت به دریاچه کنونی داشته و امروزه متاسفانه در حال خشک شدن است. البته اقداماتی در جهت احیای دریاچه صورت گرفته است که تا حدود به افزایش سطح آب آن کمک کرده است. دریاچه مهارلو محل سکونت گونه های بسیاری از پرندگان مهاجر و غیر مهاجر است. می توان نام دریاچه نمک را هم بر این دریاچه گذاشت، چرا که آبی تقریبا شور دارد. به دلیل خشک شدن قسمت های زیادی از دریاچه، بستر برخی نقاط آن از نمک پوشیده شده و به عنوان منبع تامین نمک شیراز از آن استفاده می شود. مهارلو، یکی از جاذبه های طبیعی عجیب استان فارس است که با رنگ قرمزش، میزبان طبیعت گردان بسیاری از داخل و خارج از کشور است. مهارلو دریاچه ای فصلی است و در فصل تابستان بخش عمده ای از آن خشک می شود. با شروع بارندگی ها در فصول پائیز و زمستان، دوباره به سطح آب دریاچه افزوده می شود. از پائیز تا اواسط اردیبهشت ماه، بهترین فصل بازدید از این دریاچه  زیبا می باشد.

 

چرا دریاچه مهارلو قرمز رنگ است ؟

میزان تبخیر آب این دریاچه بسیار بالاست. تبخیر شدید آب دریاچه مهارلو سبب شده است تا شوری آن به شدت افزایش یابد و نوعی جلبک دریایی قرمز رنگ به نام “کشند قرمز” در آن تکثیر شود.رشد و تکثیر بیش از حد این جلبک در این دریاچه باعث شده است تا تمام آب آن به رنگ قرمز متمایل شود و هیچ موجود زنده ای به جز یک نوع آبزی به نام آرتیما نتواند در آن زنده بماند. کشندهای قرمز نوعی از جلبک‌ها می‌باشند که نسبت به شوری مقاوم بوده و زمانی که شوری آب بالا می‌رود، این جلبک‌ها رشد بیشتری می‌یابند. 

 

گونه های پرنده دریاچه مهارلو

 اگرچه این دریاچه  به دلیل وجود رنگ صورتی آن  برای ما جذاب به نظر می رسد، اما برای گونه های جانوری موجود در اطراف آن مضر می باشد زیرا در شرایطی که  تکثیر کشند قرمز ها بیش از حد شود، سبب خواهد شد که تراکم جلبک‌ها در سطح آب بالا رفته و به صورت لایه‌ای قرار گیرند که مانع از تبادل هوا با آب و در نهایت کاهش اکسیژن می‌شود.در این شرایط برخی از این موجودات سمّی را تولید می‌کنند که برای آبزیان یک خطر بالقوه به شمار می‌رود و از این رو حیات آبزیان و جانوران مجاور دریاچه را به خطر می‌اندازد. مهمترین گونه پرنده این دریاچه فلامینگو است. تنجه، اردک سرسبز، مرغابی، آبچلیک، چوکا و آنقوت به عنوان دیگر پرندگان دریاچه مهارلو هستند.

 

مسیر دسترسی به دریاچه مهارلو

 

در ابتدا باید وارد جاده شیراز به فسا شوید. با طی حدود ۲۰ کیلومتر به ابتدای دریاچه می رسید و اگر مسیر را ادامه دهید، بعد از حدود ۵۷ کیلومتر به روستای مهارلو خواهید رسید.

 

دریاچه مهارلو کجاست ؟



:: برچسب‌ها: بلیط هواپیما , رزرو بلیط هواپیما , خرید بلیط هواپیما ,
:: بازدید از این مطلب : 61
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 25 تير 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : triptravel

شهر دبی از لحاظ جاذبه های دیدنی وگردشگری جزو شهرهای معروف خاورمیانه است که هر ساله توریست های بسیار زیادی را جذب خود میکند. دبی یکی از مقاصد توریستی و گردشگری در امارت متحده عربی است. این شهر به خوبی بیانگر این موضوع است که چگونه یک مکان عادی حتی اگر دارای تاریخ و سنت های با شکوه نباشد میتواند با اجرای پروژه های مناسب به یک مقصد گردشگری عالی برای تعطیلات تبدیل شود. این شهر با پیشرفت های سریع و چشمگیرش توجه کل جهان را به خود جلب کرده و مقصد مهمی برای خرید و تفریح به حساب می آید به طوری که در سال 2007 هشتمین شهر پربازدید جهان نام گرفت. ما در این مقاله تعدادی از جاذبه های گردشگری این شهر را به شما معرفی میکنیمبرای تهیه بلیط هواپیما می توانید به سایت سفیران مراجعه فرمایید.

 

 

 

برج العرب

برج العرب اولین بنایی بود که درشهر دبی با ساختارهای شگفت انگیز مهندسی ساخته شد. این برج به عنوان اولین مرکز اقامتی 7ستاره دنیا طراحی و ساخته شد و تا امروز بلندترین هتل جهان است. برج العرب بین سالهای 1994-1999 در جزیره مصنوعی که به منظور احداث همین هتل در خط ساحلی خلیج فارس به وجود امد، ساخته شده است که از ساحل جمیرا 230 متر فاصله دارد و از طریق پل خصوصی که برای رفت و امد به این هتل طراحی شده است قابل دسترسی است. نمای خارجی این برج طرحی شبیه به بادبان کشتی دارد. این مجموعه با لوکس ترین سوئیت ها و خدماتی که ارائه میدهد جزو یکی از گرانترین هتل های جهان است. برج العرب بدون شک یکی از منحصر به فردترین جاذبه های دیدنی دبی است.

 

 

 

دبی مال

موزه ی دیدنی دبی که در خیابان فهیدی شهر دبی قرار دارد در سال 1997 به دستور رشید بن سعید ال مکتوم در قلعه فهیدی تأسیس شد. قلعه ای که در سال 1787 برای دفاع از شهر ساخته شده و قدیمی ترین بنای شهر دبی است، جالب است بدانید که در گذشته از این قلعه به عنوان مقر فرماندهی نظامی، انبار مهمات و اسلحه و زندان نیز استفاده میشده است. هدف از راه اندازی این موزه درون این قلعه به نمایش گذاشتن نحوه زندگی سنتی دبی و مشاهده وضعیت شهر قبل از کشف و تجارت نفت تا تبدیل شدن به دبی کنونی است.در حیاط این قلعه هم شما میتوانید نمونه هایی از قایق ها، خانه های قدیمی عربی، مساجد، بازارها که همگی با شاخ و برگ نخل بنا شده اند و بادگیر های سنتی دبی را مشاهده کنید.

 

 

 

موزه دبی

آکواریوم بسیار زیبای دبی که بیش از 140 گونه ی دریایی را در خود جای داده و در طبقه همکف دبی مال قراردارد از سال 2008 پذیرای بازدیدکنندگان شد. در این اکواریوم بیش از 33000 نوع جانوری موجود است که برای اشاره به وسعت آن، کافی است بدانید این آکواریوم دارای یک مخزن بزرگ آب با ظرفیت 10 میلیون لیتر است. شما در هنگام بازدید از دبی مال بخشی از این اکواریوم زیبا را به صورت رایگان میتوانید مشاهده کنید،اما برای حضور در تونل ابی این اکواریوم که راهرویی به طول 48متر دارد و لذت بردن از تفریحات مختلف آن مانند غواصی ، سوارشدن قایق شیشه ای و یا رفتن درون قفس های شیشه ای محافظت شده که میتوانید با انها به دیدن کوسه ها و... بروید باید به ورودی باغ وحش زیر آب رفته و بلیط تهیه نمایید.

 

 

 

آکواریوم دبی

 آکواریوم بسیار زیبای دبی که بیش از 140 گونه ی دریایی را در خود جای داده و در طبقه همکف دبی مال قراردارد از سال 2008 پذیرای بازدیدکنندگان شد. در این اکواریوم بیش از 33000 نوع جانوری موجود است که برای اشاره به وسعت آن، کافی است بدانید این آکواریوم دارای یک مخزن بزرگ آب با ظرفیت 10 میلیون لیتر است. شما در هنگام بازدید از دبی مال بخشی از این اکواریوم زیبا را به صورت رایگان میتوانید مشاهده کنید،اما برای حضور در تونل ابی این اکواریوم که راهرویی به طول 48متر دارد و لذت بردن از تفریحات مختلف آن مانند غواصی ، سوارشدن قایق شیشه ای و یا رفتن درون قفس های شیشه ای محافظت شده که میتوانید با انها به دیدن کوسه ها و... بروید باید به ورودی باغ وحش زیر آب رفته و بلیط تهیه نمایید.

 

 

 

خانه شیخ زاید آل مکتوم

این دهکده نحوه ی زندگی در دبی طبق روایات قدیمی را نشان میدهد که بسیار مورد توجه گردشگران قرار میگیرد. در این دهکده جزئیات زندگی گذشته کاملا احیا شده است. وقتی مسافران از این روستا دیدن میکنند با گشتن بین چادرها و دیدن خانه هایی از جنس خشتی و سنگی به خوبی زندگی بادیه نشینان وساکنین روستاهای ساحلی را درک میکنند. همچنین در این دهکده نمایش هایی اجرا میشود که مشاهده ی آنها شما را با صنایع دستی منطقه، مراحل صید مروارید و ساخت لنج آشنا میکند که درواقع قرن هاست پیشینه ی تاریخی و اقتصادی دبی است. این دهکده در منطقه بُر دبی قرار دارد.

 

 

 

دهکده میراث و غواصی دبی

 

پارک آبی وایلد وادی دقیقا روبروی برج العرب قرار دارد و از سال 1998 این امکان را برای افراد محلی و مسافران فراهم کرده است تا در یک محیط سرگرم کننده هم لذت ببرند و هم حسابی خنک شوند . این پارک آبی روباز در بالاترین سطح کیفیت قراردارد و یکی از بهترین ها در جهان است . این مجموعه 30 بخش مختلف برای سرگرمی همه ی گروههای سنی  دارد که فضایی افسانه ای را برای مهمانان خود فراهم کرده است. اگر برای رفع خستگی به این پارک آبی میروید و به دنبال ریلکس کردن هستید استخر موج میتواند پیشنهاد خوبی برای شما باشد یا حتی میتوانید در کنار آبشار موجود در این پارک ابی که 18 متر ارتفاع دارد یک تخت اجاره کنید و از دیدن فضا لذت ببرید اما اگر به دنبال هیجان و تفریح بیشتر هستید بدون شک سرسره های آبی این مجموعه میتوانند راضیتان کنند. جالب است بدانید که بزرگترین سرسره آبی دنیا در این پارک آبی قرار دارد.

 

جاذبه های گردشگری دبی

 



:: برچسب‌ها: بلیط هواپیما , رزرو بلیط هواپیما , خرید بلیط هواپیما ,
:: بازدید از این مطلب : 52
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 22 تير 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : triptravel

اگر برای اولین بار به سرزمین باستانی مانند ایران مسافرت کنید ، با جاذبه های گردشگری جذاب و اماکن توریستی شگفت انگیزی رو به رو خواهید شد. هنگامی که شما تهران ، شیراز و اصفهان زیبا را دیده باشید ، پس بازدید بعدی کجا خواهد بود؟ خوشبختانه  جاذبه های توریستی و مکان های گردشگری ایران کم نیست و از این لحاظ شما انتخابهای زیادی خواهید داشت. ایران سرزمین اکتشافات وسیع از طریق آثار باستانی و تاریخی است که در  تهران ، اصفهان زیبا ، شیراز دوست داشتنی و یا کویری وسیع مانند یزد نهفته است ، ایران سرزمینی است که همه باید حداقل یک بار در زندگی خود از آن دیدن کنند.برای تهیه بلیط هواپیما می توانید به سایت سفیران مراجعه فرمایید.

 

 خانه های تاریخی کاشان

خانه های سنتی و تاریخی کاشان حتما برایتان گزینه  های هیجان انگیزی خواهد بود . خانه های تاریخی کاشان در پشت دیوارهای آجری مرتفع کاشان پنهان شده اند . صدها خانه بزرگ سنتی در آنجا وجود دارد ، اکثر خانه های تاریخی کاشان در قرن نوزدهم ساخته شده اند . بسیاری از آنها تبدیل به متروکه شده اند و از یاد رفته اند  اما تعداد زیادی از آنها ترمیم شده است و به خوبی از آنها حفظ و نگهداری میشود  که خانه های (طباطبایی ها - بروجردی ها - عامری‌ها -  شریفیان  منوچهری  راهب و...) از قبیل آنهاست. بازدید از این خانه ها شما را با معماری غنی و شگفت انگیز ایرانی آشنا میکند و باعث میشود روح شما لحظاتی را در زمان سفر کند. بنابراین بازدید از آنها را در برنامه سفر خود داشته باشید. این یک پیشنهاد خارق العادست.

 

مسجد نصیرالملک شیراز

مسجد نصیرل الملک مسجدی زیبا در شیراز است که در یک محله به نام گود عربان و بسیار نزدیک به حرم معروف شاه چراغ واقع شده است. مسجد نصیر الملک در دوره قاجار ساخته شده است . شروع ساخت این بنا به سفارش میرزا حسنعلی خان نصیرالملک ، یکی از اربابان سلسله قاجار ، در سال 1876 آغاز و در سال 1888 پایان یافت. این مسجد از دیدگاه کاشی کاری یکی از ارزنده‌ترین مساجد ایران و از دیدگاه ساختمان‌سازی سازه ای بی‌مانند است مساحت آن ۲۸۹۰ متر مربع و زیربنای آن ۲۲۱۶ متر مربع است در این مسجد از شیشه‌های رنگی استفاده شده به همین علت آن را مسجد صورتی نیز می نامند.

 

شهر تاریخی یزد

شهر قدیمی یزد ، با داشتن سازه های گلی (برج های بادی یا بادگیر) که از آجرهایی قهوه ای رنگ بنا شده است که ناگهان همانند  ققنوس از  دل بیابان ظاهر می شود . به گواه یونسکو ، شهر قدیمی یزد یکی از قدیمی ترین شهرهای روی زمین است و مکانی مناسب برای احساس و درک هرچه بیشتر پیشینه تاریخی این منطقه است. بادگیرها، مناره‌ها و گنبدها بارزترین جنبه ظاهری معماری شهر یزد است. در این سبک معماری برای گرفتن جریان باد و خنک کردن فضای ساختمان، از بادگیرها استفاده شده است.

 

کاخ گلستان تهران

کاخ گلستان مکان  پادشاهی سلطنت قاجاریه بوده است که در سال 1779 به قدرت رسید و تهران را برای اولین بار به پایتخت ایران تبدیل کرد. کاخ در اطراف باغی ساخته شده است که دارای استخرها و همچنین مناطق سرسبز و دختکاری شده است ، مشخصه ترین ویژگی این کاخ زیور آلات با ارزشی است که از قرن نوزدهم باقی مانده است. این مکان به یک مرکز هنری و معماری (موزه) تبدیل شده است و نمونه ای برجسته از هنر و معماری ایرانی است. این مکان سبکی جذاب از هنرها و صنایع دستی سنتی و عناصر معماری و فناوری قرن 18 را در خود جای داده است.

 

حافطیه شیراز

در شیراز زیبا، مقبره حافظ، یکی از بزرگترین شاعران ایرانی ، شیخ شمس الدین محمد ، یا حافظ (به معنای کسی است که می تواند قرآن را از حفظ تلاوت کند) در مکانی به عنوان حافظیه قرار گرفته است. حافظ در حدود سال 1324 در شیراز به دنیا آمد. در حالی که هنوز جوان بود درگذشت . او یکی از بزرگترین شعرای عصر خود بود ، بنابراین اگر به ادبیات سنتی خصوصا شعرای قدیمی علاقه مندید بازدید از این مکان را از دست ندهید.

 

نقش رستم شیراز

مقبره های سنگی نقش رستم ، تلاشی باشکوه از سازه های بلند در زمان هخامنشیان است. این بنای باستانی مجموعه ای از مقبره های شاهان هخامنشی است که در مجاورت تخت جمشید قرار دارد  ، همچنین در چند صد متری از نقش رجب قرار دارد. قدیمی ترین نگاره در نقش رستم مربوط به هزار سال پیش از میلاد مسیح است. اگرچه به شدت آسیب دیده است ، اما تصویری مبهم  از مردی با کلاهی غیرمعمول را به تصویر می کشد که در اصل ایلامی است. این تصویر بخشی از نقاشی دیواری بزرگتر است که بیشتر آنها به دستور بهرام دوم تخریب شده است.

 

مسجد جامع اصفهان

مسجد جامع باستانی اصفهان یک موزه واقعی از معماری اسلامی است. طی چند ساعت می توانید 800 سال از طراحی اسلامی را ببینید و با بناها و معماری های دیگر مقایسه کنید. نمونه ای زیبا در عصر خود و قرن حاضر. مناظر بازدید از مسجد جامع اصفهان بسیار خیره کننده است. از ظرافت هندسی زمان سلجوقیان ، تا دوره مغول و حتی دوره ای کوتاه از صفویان، با مساحت بیش از 20،000 متر مربع ، مسجد جامع اصفهان نه تنها یک جاذبه گردشگری اصفهان بلکه بزرگترین مسجد ایران است.

 

میدان نقش جهان اصفهان

میدان نقش جهان در ابتدای قرن شانزدهم میلادی توسط شاه عباس اول بزرگ ساخته شده است و به توسط مجموعه ای از طاق های دو طبقه به هم وصل می شود که در واقع طراحی این سازه نقش و نگار جهان است. میدان نقش جهان از دوره صفویه توسط ساختمان هایی احاطه شده است. مسجد شاه در ضلع جنوبی این میدان بنا شده است. در ضلع غربی کاخ علی قاپو قرار دارد. مسجد شیخ لطف الله در ضلع شرقی این میدان واقع شده است و در ضلع شمالی دروازه قیصریه به بازار بزرگ اصفهان باز می شود.

 

پرسپولیس (تخت جمشید)

افتخارهای باستانی امپراتوری پارس در تخت جمشید به اوج خود رسید. شهر نمایشگاهی و ریلهای یکپارچه در سراسر تخت جمشید وجود دارد . تخت جمشید یا پارس یکی از پایتخت های باستانی ایران بوده است که در اواخر پادشاهی داریوش اول و در قرن ششم قبل از میلاد نهاده شد. ویرانه های آن در 56 کیلومتری شمال شرقی شهر شیراز ، در شهری کوچک به نام مرودشت قرار دارد که آب و هوای خشک به حفظ بیشتر معماری تخت جمشید کمک کرده است. داریوش پایتخت سلسله هخامنشیان را از پاسارگاد به پرسپولیس منتقل کرد ، جایی که کوروش بزرگ ، بنیانگذار امپراتوری پارس ، حکمرانی کرده بود.

 

 

 جاذبه های گردشگری جذاب ایران از نگاه توریستهای خارجی

 



:: برچسب‌ها: بلیط هواپیما , رزرو بلیط هواپیما , خرید بلیط هواپیما ,
:: بازدید از این مطلب : 68
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 17 تير 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : triptravel

بدون شک ترکیه یکی از کشور های پر توریست جهان است که امروزه سفر به آن میان گردشگران بسیار فراگیر شده است پس بهتر است که ما از مکان های زیبا و دیدنی آن اطلاعاتی داشته باشیم در اینجا ما 10 جاذبه ی توریستی این کشور بسیار زیبا را به شما معرفی خواهیم کرد.همچنین برای تهیه بلیط هواپیما شما می توانید به سایت سفیران مراجعه فرمایید.

 

جزیره های استانبول

 استانبول منطقه ای است که 9 تا جزیره ی دیدنی را در خود جا داده است. بویوک آدا،هیبلی آدا،بورگازآدا،کنیالی آدا،صدف آدا و... . در بین آنها که بی شک هر کدام زیبایی ها و جذابیت های خود را دارند که بزرگترین و معروفترین آنها بویوک آدا است که به جزیره ی پرنسس نیز شناخته میشود. جالب است این موضوع را بدانید که در این جزیره عبور و مرور وسایل نقلیه موتوری ممنوع است و به جای آن با دوچرخه و درشکه عبور و مرور انجام می گیرد که همین امر بدون شک باعث ساختن یک روز بسیار خاطره انگیز برای شما می شود،تنها دسترسی به این جزیره سفر با کشتی است. اولین سفر کشتی به این جزیره ها در سال 1846 از پل معروف گالاتا آغاز شد امروزه از اسکله کاباتاش و کادی کوی و بوستانجی هر روز کشتی های تفریحی به جزیره ها می رود و شما به راحتی می توانید با تهیه یک بلیت سوار کشتی های شهرداری شده و به هرکدام از این جزیره ها رفته و نهایت لذت را ببرید.

 

ایاصوفیه/ استانبول

در کشور ترکیه و شهر استانبول پر بازدید ترین موزه ایاصوفیه است که هر ساله توریست های بسیار زیادی را جذب خود می کند. ایاصوفیه مهمترین بنای تاریخی استانبول به شمار می رود که از دوره بیزانس تا امروز زنده و پا برجا به یادگار مانده است. ایاصوفیه هشتمین شگفتی جهان و با شکوه ترین اثر دوره ی بیزانس است. این بنا اثری است که نه تنها با معماری با شکوه آن بلکه با بهترین نمونه های هنر موزائیک بیزانس نیز قابل مشاهده است.با گذشت زمان و روی کار آمدن حکومت عثمانی در نیمه قرن پنجم میلادی چهار مناره ی زیبا و ظریفی که در فضای بیرونی این موزه مشاهده می کنید ساخته و به آن اضافه شد و این بنا را تبدیل به مسجد گرداند. در قرن بیستم نیز تبدیل به موزه گشت. از ایاصوفیه به عنوان نگین شهر استانبول نیز نام برده می شود و بدون شک یکی از بناهایی است که هر کسی در طول زندگی خود حتما باید از آن بازدید کند.

 

کاپادوکیا / نوشهیر

منطقه کاپادوکیا مکانی است که طبیعت و تاریخ در آن با یکدیگر ادغام شده اند. این منطقه از قدمتی به مدت میلیون ها سال پیش برخوردار است. وقایع جغرافیایی در این منطقه باعث به وجود آمدن صخره های سنگی دودکشی شکل شده است که در گذر تاریخ، انسان ها شروع کردند داخل این صخره های سنگی به زندگی کردن و اثری از هزاران سال تمدن را تا به امروز برای ما به جا گذاشتند. اگر ما یک نگاهی به تاریخ مکتوب کاپادوکیا بندازیم می بینیم که این منطقه جایی است که قدمت سکونت گاه های انسان در آن به دوره های پارینه سنگی باز می گردد و همچنین کاپادوکیا یکی از چهار راه های مهم جاده ابریشم بوده است. جالب است بدانید که کاپادوکیا یکی از چند شهر سنگی جهان است و در سرزمین پارس ها به معنی سرزمین اسب های زیبا معروف بوده است . این منطقه ی بسیار زیبا صاحب موقعیت جغرافیایی است که در کمترجای جهان شما می توانید شبیه آن را مشاهده کنید. ما در اینجا به چند تا از مناطق دیدنی این منطقه اشاره می کنیم.

 

دره سرخ کاپادوکیا

 این دره زیبا بین دو روستای گورمه و کاوسین قرار دارد و به وجود آمده از صخره های سنگی است که ترکیب رنگی این صخره ها با هم که به رنگ های صورتی و نارنجی و زرد هستند باعث شده که منظره ی بسیار چشم نوازی خلق شود. یکی دیگر از جاذبه های توریستی کاپادوکیا روستای گورمه است که بدون شک یکی از زیباترین روستا های جهان است و مهمترین جاذبه توریستی آن بالن های هوایی این روستا است که هر روز صبح در فراز آسمان روستا به گردش در می آیند. شهر زیرزمینی کایما کلی، موزه فضای باز زلو، معبد اسکی گوموسلر از دیگر جاذبه های دیدنی این منطقه است

 

چاناکاله یا جناق قلعه / گلیبولو

گلیبولو شبه جزیره ای در کشور ترکیه است که نبرد دریایی بسیار معروف چاناکاله در آنجا صورت گرفته است. یکی از مراکز گردشگری که ارزش معنوی بسیار بالایی برای خود ترک ها دارد. گلیبولو واقع در کنار دریای زیبا، از شلوغی و هیایوی شهر های بزرگ دور است و منطقه ای است که به دلیل زیبایی های طبیعی مشهور است. این منطقه با انبوهی از هتل ها و گردش گاه های ساحلی با نمایی بسیار زیبا از تنگه ها منطقه ای را به وجود آورده است که سفر به آن خالی از لطف نخواهد بود. از جاهای دیدنی این شهر در کنار تفریحات آبی می توان به پارک ملی تاریخی این شهر اشاره کرد که در سال 1973 در فهرست پارک ها و مناطق حفاظت شده ی سازمان ملل متحد در آمده است و همچنین در حدود یک کیلیو متری مرکز این شهر قلعه معروف عثمانی که مربوط به قرن 15 است قرار دارد که اکنون تبدیل به موزه نظامی شده است.

 

اولوداغ / بورسا

اولو داغ بزرگترین مرکز ورزش های زمستانی کشور ترکیه و همچنین بلندترین کوه منطقه مرمره است. جالب است بدانید زمانی که هوا خیلی گرفته نباشد شما از این منطقه می توانید دور نمای شهر استانبول و دریای مرمره و مناطق زیبای اطراف را مشاهده کنید. اولوداغ بزرگترین پیست اسکی در کشور ترکیه است که برای اسکی و اسنوبورد ،28 کیلومتر دامنه دارد، مناسب بودن وضعیت جاده ای آن و به لطف وجود برف فراوان در طول فصل زمستان، و مناظر بی نظیر آن باعث شده است که همه ساله گردشگران داخلی و خارجی بسیار زیادی را جذب خود کند.

 

پاموکاله / دنیزلی

پاموکاله منطقه ای بسیار زیبا در شهر دنیزلی در جنوب غربی کشور ترکیه است. این منطقه شامل تراس هایی از جنس سنگ تراورتن است. سنگ هایی که توسط رسوب آب های چشمه های طبیعی و آبشار ها به وجود آمده اند. درون این تراس ها چشمه های طبیعی آب گرم با مواد کربنات وجود دارد که این آب های گرم روان پس از جاری شدن از خود کربنات به جا می گذراند.17 چشمه ی آب گرم طبیعی در این منطقه وجود دارد که درجه ی گرمای آب آن ها از 35 تا 100 درجه سانتی گراد است پاموکاله در لیست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است.

 

اِفسوس / ازمیر

افسوس منطقه ای است در جنوب شهر سلجوک که در استان ازمیر کشور ترکیه قرار دارد. امروزه از این منطقه سالانه یک و نیم میلیون توریست بازدید می کنند. این شهر قدمتی هفت هزار ساله دارد و جزو بزرگترین مراکز تجاری جهان محسوب می شود.استادیوم ودیوس یکی از دیدنی ترین و جذاب ترین قسمت های این شهر باستانی است و کلیسای مریم مقدس نیز در نزدیکی همین استادیوم دیده می شود. از دیگر مکان های توریستی این شهر افسانه ای می توان به کتابخانه سلسیوس و معبد آرتمیس اشاره کرد که بدون شک هر گردشگری را مسحور خود می کند.

 

کوه نمرود / آدی یامان

نمرود کوهی است با ارتفاع 2.150 متر در نزدیکی کوه های آنکارا در ناحیه کاحتا در استان آدی یامان که در جنوب شرقی کشور ترکیه قرار دارد. بنا های این منطقه ی تاریخی از بزرگترین اثر های دوران هلنی است. کوه نمرود توسط آنتیخوس اول که مشهورترین پادشاه کوژمان  بود ساخته شد و آرامگاه این پادشاه نیز در همین کوه قرار دارد. کوه نمرود در سال 1987 توسط یونسکو به عنوان میراث جهانی اعلام و ثبت شد . جالب است بدانید که این کوه یکی از هشت شگفتی جهان است.

 

اولودنیز

اولودنیز دهکده ی کوچکی است که در جنوب غربی ساحل دریای اژه قرار دارد و از سوی دیگر یکی از سواحل باقی مانده از دریای مدیترانه است. این دهکده جزو پنج ساحل برتر دنیا بوده و به بهشت پاراگلایدینگ نیز معروف است که بر روی کوه اولودنیز و مرداب آبی عمیقی قرار گرفته است که  یک مرداب طبیعی است و آبی به شدت تمیز و روشن دارد که از این رو معروف به ساحل فیروزه ای نیز هست. اگر به دنبال تفریحات آبی و لذت بردن از آب دریا هستید اولودنیز بدون شک بهترین مکان برای تفریح شما است.

 

قلعه بدروم

 

این قلعه در شهر بدروم در جنوب غربی کشور ترکیه قرار دارد که به آن قلعه سنت پیتر نیز می گویند، زیرا که این بنا در قرن پانزدهم توسط شوالیه های سنت جان بنا شده است. این قلعه در میان بناهایی که قدمت آن ها به قرون وسطی باز می گردد بهترین حفاظت و رسیدگی را در جهان داشته است و امروزه به نماد شهر بدروم تبدیل شده است. با گذشت زمان و روی کار آمدن حکومت عثمانی به کلیسای قلعه مناره اضافه کردند و آن را تبدیل به مسجد کردند سپس در سال 1595 این بنا به زندان تبدیل شد و امروزه به عنوان موزه همه می توانند از این قلعه ی مستحکم دیدن کنند.

 

جاذبه های توریستی کشور ترکیه



:: برچسب‌ها: بلیط هواپیما , رزرو بلیط هواپیما , خرید بلیط هواپیما ,
:: بازدید از این مطلب : 60
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 16 تير 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : triptravel

مکزیک که از مدتها قبل به مقصد تعطیلات مورد علاقه برای ساکنان آمریکای شمالی تبدیل شده است ، اخیرا به طور فزاینده ای با گردشگرانی از اروپا مواجه شده است که به دنبال لذت بردن از آفتاب گرم و بی پایان این کشور و همچینین مناظر خیره کننده و سواحل شنی زیبا هستند . اکثر گردشگران از میراث فرهنگی غنی و غافلگیرکننده مکزیک یاد نمی کنند. اماکن باستانی آزتک و مایا از جمله این آثار هستند که حتی در میراث سازمان یونسکو ثبت شده اند. این مکانهای تاریخی میتواند چشم هر بیننده ای را به خود خیره کند ، در دل آنها هزاران اتفاق تاریخی نهفته است که میتواند برای گردشگران جدید جالب توجه باشد. بهترین تجربه ای که میتوان در بازدید از کشور مکزیک کسب کرد ، فرهنگ غنی این کشور است ، ترکیبی جذاب از مردم بومی و همچنین تأثیرات استعماری از اسپانیا که در همه چیز از جمله خلاقیت های آشپزی این کشور گرفته تا موسیقی و رقص های پر جنب و جوش آن نمایان است . همچنین این کشور سرشار از گیاهان و جانوران است ، زیرا در منطقه آب و هوایی واقع شده است که همه چیز را از جمله بیابان های خشک گرفته تا جنگل های سرسبز گرمسیری را در بر میگیرد . حال چند نمونه از این جاذبه های شگفت انگیز را باهم مرور میکنیم. برای تهیه بلیط هواپیما می توانید به سایت سفیران مراجعه فرمایید.

 

سواحل دیدنی مایا ریوریا

مکانهای تفریحی ساحلی که در نزدیکی  خلیج مکزیک واقع شده اند ، مکانهای تفریحی کانکن ، پلی کارمن و جزیره کازیمل است که در مجموع با عنوان مایان ریوریا شناخته می شوند. این منطقه با شکوه و در حاشیه شبه جزیره یوکاتان هر ساله حدود 5 میلیون بازدید کننده را جذب می کندکه تاثیر بسزایی در روند درآمدزای گردشگری کشور مکزیک ایجاد کند. با وجود شلوغی و جمعیت زیاد در آنجا ، بعید است که بخاطر سواحل وسیع ریویرا و آب بی نظیر و شفاف کریستالی ، حضور جمعیت در آنجا را احساس کنید. همچنین در این منطقه می توان کارهای جالب فراوانی را انجام داد ، مانند دیدن دلفین ها  ، غواصی زیر آب در بین صخره های آبی و دیدن ماهی های آبهای گرمسیری از نزدیک. همچنین غواصی در بزرگترین موزه زیر آب دنیا ، مجموعه ای دیدنی و جذاب از مجسمه هایی که در عمق هشت متری زیر آب قرار گرفته اند. سپس بازدید از ویرانه های باستانی دوران مایان  که با پیاده روی در طول ساحل میتوانید آنها را مشاهده کنید.

 

شهر ساحلی پورتو والارتا

یکی دیگر از مقاصد گردشگری و ساحلی کشور مکزیک ، شهر ساحلی در کنار  اقیانوس آرام ، بنام  پورتو والارتا است. این شهر که اغلب به نام "Vallarta" مخف شده است ، برای اولین بار در دهه 1960 در برنامه تعطیلات به عنوان زمین بازی برای ثروتمندان آمریکای شمالی قرار گرفت  و از آن زمان در بین خارجی هایی که به دنبال خانه هایی در کنار ساحل با آب و هوای گرم و آفتابی هستند  بسیار محبوب شد. بخش های زیادی از این شهر همچنان دست نخورده باقی مانده است. امروزه  این شهر مسافرانی که با کشتی های مسافرتی قدیمی به دنبال دیدن دلفین ها در سطح آب هستند را به خود جلب می کند ، معمولا مسافران جوان تر به دنبال ماجراجویی هستند که آنها را با فعالیت های متنوعی همچون پاراگلایدر و اسکی روی آب میتوان یافت. برای کسانی که دوست دارند تعطیلات را بدون هیجان و با آرامش بیشتری سپری کنند ، این شهر مکانهای بسیاری را برای خرید اقلام هنری و صنایع دستی دارد که با قدم زدن در کنار خط ساحلی روز خوب خود را به پایان میرسانند

 

مرکز تاریخی مکزیکوسیتی

مکزیکو سیتی نه تنها پایتخت کشور مکزیک  است بلکه به لطف بسیاری از موزه ها ، گالری های هنری و جاذبه های تفریحی یکی از محبوب ترین مقاصد سفر توریستهای خارجی در این کشور است. در ابتدای ورود به این شهر تمرکز خود را بر روی مرکز تاریخی شهر متمرکز کنید ، یک مکان 15 کیلومتر مربعی از میراث جهانی یونسکو که دارای بیش از 1400 ساختمان مهم استعماری از قرن شانزدهم تا نوزدهم است. در این مکان  بیشتر جاذبه های مهم تاریخی شهر مکزیکو سیتی را خواهید دید ، بسیاری از آنها با فاصله از میدان قانون در مرکز اصلی  شهر قرار دارند . از جمله کاخ ملی ، کلیسای جامع متروپولیتن و کوههای آتشفشانی عظیم که مشرف به شهر هستند .  هر کدام بیش از 5000 متر ارتفاع دارند و منظره ای خیره کننده به این شهر جذاب میبخشند.

 

شهر تاریخی گواناجواتو

شهرگواناجواتو به لطف بسیاری از بناهای استعماری قدیمی ، بادهای همیشگی  و کوچه های باریک ، یک میراث جهانی یونسکو محسوب میشود ،  شهری که وقتی در آن پیاده قدم بزنید گویی که الماسی پیدا کرده اید. یک تجربه خاص لذت بخش دیگر ، بازدید از مکانهای مختلف آن ، از جمله میدان اصلی شهر با معماری باشکوه و تاریخی است که از دیدن آن در شب متحیر خواهید شد . شما در این شهر کلیسای زیبای و قدیمی سن دیگو و محل تئاتر خوارس  به همراه چشمه ها ، کافه ها و رستوران های سنتی با غذای محلی را برای شبگردی پیدا خواهید کرد.

 

مریدا - شهر سفید یوکاتان

پایتخت یوکاتان ، شهر مریدا است که یکی از قدیمی ترین شهرها در زمان استعمار مکزیک است و که میتوانید تاریخ را در این شهر به وضوح مشاهده نمایید. یک سفر یک روزه در آنجا به اندازه اقامت در سواحل زیبای مکزیک میتواند برای شما جذاب باشد . مریدا در سال 1542 توسط اسپانیایی ها تأسیس شد ، و با الگوی شبکه ای مانند بنا نهاده شده است و به راحتی می توانید چندین پارک جذاب و بناهای قدیمی زیبا را در آنجا کشف کنید. تأثیرات معماری اروپایی در همه جا وجود دارد ، به ویژه در میادین شهرها و مکانهایی که هنوز آثاری از معماری فرانسوی در آن دیده می شود.

 

 

کوزومل  زندگی در جزیره

در جزیره کوزومل تقریبا همه چیزهای مورد نیاز برای یک استراحت کامل وجود دارد. این بهشت گرمسیری که در 20 کیلومتری شبه جزیره یوکاتان واقع شده است ، نام خود را از مایان ها می گیرد که به معنی "سرزمین پرستوها" که مدتهاست ساکن آنجا هستند. در حالی که اولین بازدیدکنندگان از این جزیره قاچاقچیان و دزدان دریایی اروپایی بودند ، مسافران امروزی با شوق دیدن از آفتاب بی پایان این جزیره به اینجا کشیده می شوند.  همچنین صخره های مرجانی و جانوران دریایی این جزیره میتواند شما را ترقیب به غواصی در عمق آب کند تا از دیدن مناظر زیر آب شگفت زده شوید. همچنین میتوانید با گشتی در این جزیره از مکانهای تاریخی جذاب در این شهر دیدن کنید. البته اگر فرصت کافی بعد از غواصی را داشته باشید.

 

 

بنای تاریخی مورلیا

الماس یک شهر ، بنای استعماری مورلیا مکانی است لذت بخش برای بازدید در مکزیک ، خواه شما برای چند روز یا طولانی تر در اینجا باشید. تغییرکمی در چیدمان این شهر تاریخی ایجاد شده است ، که در سال 1541 تأسیس شده ، که به لطف بیش از 200 ساختمان مرتفع که صدها سال از ساخت آن میگذرد ، کل هسته مرکزی شهر به عنوان میراث جهانی یونسکو تعیین شده است.نکته مهم بازدید ، گذراندن زمان در بنای باشکوه آرماس پلازا است. حدود 500 سال پیش این مکان برای پیاده روی و کشف اطراف آن محیا گردید . ضمن اینکه کافه ها و رستورانهای جذاب آنجا با غذاهای مخصوص و سنتی مکزیکی از شما پذیرایی خواهند کرد.

 

7 جاذبه گردشگری شگفت انگیز مکزیک 

 

 



:: برچسب‌ها: بلیط هواپیما , رزرو بلیط هواپیما , خرید بلیط هواپیما ,
:: بازدید از این مطلب : 67
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 15 تير 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : triptravel

در کشور عزیزمان ایران مکان های بکر و ناشناخته ی زیادی وجود دارد که بسیاری از هموطنانمان از آن ها اطلاعی ندارند و میزان بازدید از آن ها بسیار کمتر از باقی مکان های گردشگری است. با وجود گسترش شبکه های اجتماعی و انتشار عکس هایی از این مکان های بکر، گاهی باورمان نمی شود که  این جاذبه های زیبا در کشور خودمان هستند. برای اینکه با بهترین مکان های بکر گردشگری ایران آشنا شوید با ما در این مقاله همراه باشید.برای تهیه بلیط هواپیما می توانید به سایت سفیران مراجعه فرمایید.

 

 

دریاچه ی عروس حلیمه جان / رودبار

 

در مسیر جاده ی رشت به قزوین در نزدیکی شهر رودبار روستایی به نام حلیمه جان وجود دارد. این روستا از توابع بخش رحمت آباد و بلوکات شهرستان رودبار است و دریاچه ی عروس در آنجا قرار دارد. دریاچه ی عروس حلیمه جان به دلیل طبیعت بکر اطراف آن دارای زیبایی های خاص خود است. یکی از مواردی که باعث مجذوب شدن گردشگران به آن می شود دو رنگ بودن این دریاچه است. صبح ها جلبک ها روی سطح آب را می پوشانند و  ظهر با وزش باد جلبک ها در گوشه ای جمع شده و باعث دو رنگ دیده شدن این دریاچه می شود. بهترین زمان برای سر زدن به این روستا و مشاهده مناطق دیدنی آن، تابستان و بهار است. این روستا در ارتفاعات قرار دارد و تابستان ها نیز دارای هوای خنک است.  فصل های پاییز و زمستان نیز برای مشاهده زیبایی این روستا بسیار مناسب هستند اما به دلیل گل آلود بودن مسیر های اطراف این دریاچه، امکان کمپ زدن در آنجا وجود ندارد اما می توان عکس های زیبایی از طبیعت اطراف گرفت.

 

آبشار شلماش / سردشت

 

در پانزده کیلومتری شهر سردشت در استان آذربایجان غربی به آبشار شلماش می رسیم که در کنار دره ای سبز رنگ قرارگرفته است. ترکیب رودخانه، آبشار، کوه و جنگل تصویری بسیار دیدنی را پیش رویمان قرار می دهد وهمه ی این ها انگیزه ای می شود که در سفر به شهر سردشت، یک روز را هم که شده در کنار این آبشار زیبا بگذرانیم. این آبشار در دره ای واقع شده که یکی از زیباترین جاذبه های گردشگری آذربایجان غربی است. شلماش آبشاری سه طبقه است که درست پشت سر هم قرار گرفته اند و ارتفاع آنها با یکدیگر متفاوت است. آب های خروشان آبشار یکی پس از دیگری روی آبشار های بعدی می ریزند. آبشار اول نزدیک پارکینگ است ولی برای دیدن دو آبشار بعدی باید مسافت نسبتا زیادی را پایین بروید و وارد دره ای عمیق شوید. ساخت پله و حصار، بالا و پایین رفتن از دره را راحت تر و کم خطر تر کرده است. همچنین این پله ها طوری درست شده اند که شما میتوانید آبشارها را از نزدیک ترین فاصله ی ممکن ببینید اما بهتر است از تکیه دادن به آن ها خودداری کنید. آبشار شلماش از شاخه های رودخانه ی ذاب کوچک به شمار می رود و پر آب ترین حالت این آبشار را درفصل بهار مشاهده می کنید. هوای این منطقه در اوایل بهار  هنوز سرد است ولی از اواخر بهار تا اوایل پاییز وقت مناسبی برای سفر به این منطقه خواهد بود.

 

 

عصار خانه شاهی / اصفهان

 

اصفهان جزو شهر هایی است که اکثر مردم ایران به آن سفر کرده اند و طبیعتا از اکثر مکان ها و جاذبه های گردشگری این شهر زیبا دیدن کرده اند ولی در لایه های پنهان این شهر جاذبه هایی وجود دارد که حتی بعضی از خود اصفهانی ها نیز از آن ها خبر ندارند. در گذشته به کسی که از دانه های روغنی، روغن می گرفته عصار و به این شغل عصاری می گفتند و این کار یکی از مشاغل مهم آن زمان بوده است. همچنین به مکان هایی که عصاره ی مواد روغنی را در آن می گرفتند عصار خانه می گفتند. عصارخانه نوعی کارخانه قدیم روغن گیری است که از روغن های آن برای تأمین روشنایی شهر نیز استفاده می شده است. قدمت عصارخانه شاهی  به دوران صفویه، یعنی چهار صد سال پیش برمیگردد و هنوز هم پابرجاست. در ایام قدیم زیرساخت آن هزار و هشتصد متر بوده که امروزه به سیصد و هشتاد متر کاهش یافته است. بخش مرکزی عصارخانه در یک طبقه با ارتفاع حدود صد و یازده متر است و سه فضای گنبدی شکل با مقطع کجاوه در آن ایجاد شده است. سقف ها به سبک طاق و چشمه است و نورگیر های سقف، روشنایی عصار خانه را تأمین می کنند. سقف ها به خاطر خنک نگه داشتن محل برای نگهداری روغن موجود در عصار خانه گنبدی شکل بوده اند. دیوارها و سقف ها خشتی اند و  بدون کاربندی، قاب سازی، تزئینات و پنجره ساخته شده اند. فضای اصلی دارای پنج قسمت است که شامل پیشخوان، بارانداز، شترخوان و گرمخانه میشود و از این محل ها به منظور پاک کردن و بو دادن دانه های روغنی استفاده میشده است. این عصار خانه امروزه به موزه تبدیل شده و در میدان نقش جهان شهر اصفهان قرار دارد که در سال 2017 به عنوان برترین موزه کوچک کشور نشان جهانی ایکوم را دریافت نمود. پیشنهاد می کنیم که این جاذبه ی زیبای اصفهان را از دست ندید.

 

مسجد جامع مکی / زاهدان

 

مسجد جامع مکی خودش به تنهایی یکی از جاذبه های بسیار جالب و دیدنی استان سیستان و بلوچستان است. این مسجد زیبا، بزرگ و با اصالت در شهر زاهدان واقع شده و برای اهل سنت است. مولانا عبدالعزیز ملازاده این مسجد زیبا و با شکوه را در سال 1353 با زیر بنای 600 متر مربع و دو مناره با ارتفاع 37 متر تأسیس کرد که با گذشت زمان در چند مرحله توسعه یافت و امروزه زیر بنای آن به سی هزار متر رسیده است. طراحی بنای مسجد و معماری داخلی آن کاری از هنرمندان ایرانی است. جالب است بدانید که مردم بومی به صورت داوطلبانه و بدون دریافت دستمزد در ساخت این بنا همکاری کرده اند و همه ی هزینه های ساخت و نگهداری این مسجد با شکوه و زیبا به وسیله ی کمک های مردمی تأمین شده است. به محض ورود به این مسجد، شخصی به عنوان راهنما شما را با تاریخچه و گوشه کنار مسجد از صحن ورود تا پشت بام آشنا می نماید. در انتها نیز با نوشیدنی محلی دودپتی (تشکیل شده از شیر و چای) به طرز شایسته ای از شما پذیرایی میشود.

 

کاروانسرای تی تی / سیاهکل

 

از زمانی که تی تی خانوم، عمه ی یکی از شاهان صفوی، تصمیم گرفت کاروانسرای زیبا ای را به نام خود بنا کند، بنیان یکی از قدیمی ترین بناهای سیاهکل گذاشته شد. بنایی سنگی و آجری که تاریخ ساخت آن به دوران صفویه بر می گردد و اگر گذرتان به آن بیفتد می توانید ساختمانی از سنگ رودخانه ای، آجر، ملات، گچ و ساروج را ببینید که ورود شما را به یک حیاط مرکزی، یک گذرگاه هشتی و دو ایوان کوتاه خوشامد می گویند. با این حال تا همین چند سال پیش مردم محلی بنای کاروانسرا را به طویله تبدیل کرده بودند و از حیاط آن به عنوان باغچه استفاده میکردند تا زمانی که پای میراث فرهنگی به ماجرا باز شد و این بنا را با شماره 1784 در فهرست آثار ملی ثبت کرد. از ویژگی های معماری بنای کاروانسرای تی تی در سیاکل می توان به این مورد اشاره کرد که این بنا از مدل کاروانسراهای برون شهری است که معماری آن براساس دارا بودن 2 ایوان انجام شده است. هنگامی که وارد فضای این کاروانسرا می شوید خواهید دید که ورودی بنای این کاروانسرا در ضلع شمالی آن قرار گرفته است. کاروانسرای تی تی امروزه به عنوان یکی از جاذبه های اصلی استان گیلان محسوب می شود.

 

کویر قوم تپه (تنها کویر آذربایجان) / تبریز

 

اگر تصور می کنید که تپه های شنی کویر فقط در استان های مرکزی و جنوبی ایران وجود دارند باید بدانید که اشتباه میکنید. در آذربایجان و نزدیک شهر صوفیان تبریز تپه های شنی مرتفعی به اسم قوم تپه وجود دارند که در زبان آذری به معنی تپه شنی اند. برای  بازدید از این پدیده، باید از تبریز به سمت صوفیان رفته و تقریبا پنج کیلومتر مانده به صوفیان ، تابلوی روستای قوم تپه را خواهید دید. این کویر زیبا بعد از روستا و نزدیک کارخانه ی مصالح ساختمانی صوفیان است. وسعت این منطقه نزدیک به شش کیلومتر مربع است که طی هزاران سال به وجود آمده است. بهترین زمان بازدید از این کویر زیبا فصل های بهار و تابستان است.

 

 

بهترین مکان های بکر گردشگری ایران



:: برچسب‌ها: بلیط هواپیما , رزرو بلیط هواپیما , خرید بلیط هواپیما ,
:: بازدید از این مطلب : 675
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 11 تير 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : triptravel

یکی از زیبا ترین استان های ایران آذربایجان است که به دو بخش غربی و شرقی تقسیم می شود. استان آذربایجان علاوه بر مکان های تاریخی بسیار دیدنی دارای صنایع دستی بسیار با ارزش همچون قالی های دست بافی است که طرفداران زیادی را از خارج از کشور به آنجا می کشاند. اگر به دنبال مکانی پراز آثار تاریخی و جنگل های سرسبز ، کوه های زیبا ، صنایع دستی فوق العاده هستید و زمان کافی برای دیدن آن ها دارید در اولین فرصت اسباب سفری فراموش نشدنی را برای خود فراهم کنید و دل به جاده بزنید.برای تهیه بلیط هواپیما می توانید به سایت سفیران مراجعه فرمایید.

 

بازار سرپوشیده تبریز

 بازار تبریز از همان ابتدای ساخت بدین شکل نبوده است زیرا بعد از وقوع زلزله در سال 1193 هجری قمری در اواخر دوران زندیه و اوایل دوران قاجاریه این بازار به طور کلی تخریب شد و بعد به همت بسیاری از مردم به شکل امروزی خود در آمد، بازار تبریز بزرگترین بازار سرپوشیده جهان است و به دلیل قرار داشتن تبریز بر سرچهار راه ابریشم محل عبور و مرور کاروان هایی ازکشور های همچون اروپا و دیگر کشور های آسیایی بوده است. بازار بزرگ تبریز یکی از میراث های جهانی یونسکو به شمار می رود و به همین دلیل توریست های زیادی از خارج کشور برای بازدید به این منطقه می آیند.

 

مسجد کبود یا مسجد جهان شاه / تبریز

 شاید بعد از دیدن عکس های مسجد کبود و مشاهده ی میزان تخریب آن در بخش های سردر و بخش های داخلی اش به خودتان بگویید چرا مسجدی به این زیبایی تا به حال ترمیم نشده و اصلا چرا به این حال در آمده است. باید گفت بعد از زلزله ای که در سال  1193 هجری قمری در تبریز رخ داد اکثر آثار تاریخی و مهم تبریز از بین رفتند و بعد بازسازی شدند، مسجد کبود دارای زیبایی خیره کننده ای است و زیبایی کاشی های لاجوردی آن در نگاه اول بسیار چشم نواز است. با ورود به مسجد ترکیب رنگ های آبی و سنگ های بسیار خاص آن می تواند حالی معنوی را به شما منتقل کنند. این مسجد به دستور جهان شاه در دوره ی قراقویونلو ساخته شده است.

 

جنگل های ارسباران / اهر

ارسباران ناحیه ای کوهستانی در شهرستان اهر است که طبیعتی بسیار زیبا و خاص دارد. بهترین فصل برای سفر به جنگل های ارسباران تابستان است آن هم به این دلیل که در فصول پاییز و زمستان دما به شدت کاهش می یابد و امکان عبور و مرور در این منطقه بسیار سخت است. تنوع جانوری و گیاهی در جنگل های ارسباران بسیار زیاد است و حیواناتی همچون خرس قهوه ای، آهو، گرگ، روباه و پرندگانی همچون عقاب و کبک در بخش های مختلف جنگل ارسباران زندگی می کنند.

 

پارک ائل گلی(شاه گلی) / تبریز

 پارک شاه گلی در شهر تبریز قرار دارد ، این بنا در دوره آق قویونلو احداث شده و در دوره ی صفویه گسترش پیدا کرده است. دریاچه ای که اطراف آن را پوشانده است دارای وسعتی 5/5 هکتاری است که در آن می توان با قایق های پدالی یا موتوری عبور و مرور کرد، اطراف پارک شاه گلی دارای مسیرهای پیاده روی، دوچرخه سواری ومکان هایی برای استراحت و تفریح خانواده ها است. عمارت شاه گلی در سال 1346 بر اثر رطوبت و عوامل جوی دیگر از بین رفت و بعد از آن عمارتی دو طبقه و هشت ضلعی به جای آن قرار گرفت این بنایی که امروزه می بینید در دهه های اخیر ساخته شده و یک تالار پذیرایی است.

 

روستای کندوان / اسکو

 شاید اسم روستاهای صخره ای را شنیده باشید و یا عکس های آن را در شبکه های اجتماعی دیده باشید از این نوع روستا های صخره ای تنها سه مورد  در کل دنیا وجود دارد که یکی اززیبا ترین آن ها روستای کندوان در آذربایجان شرقی است. دیگری روستای کاپادوکیا در ترکیه و مورد آخر هم روستای داکوتا در آمریکا است. روستای صخره ای کندوان از سنگ های آتفشانی تشکیل شده. روستایی کندوان در اکثر ماه های سال یخبندان  است و همین امر عبور و مرور راحت را در این روستا کمی سخت می کند.

 

دریاچه ارومیه

 دریاچه ارومیه که بخشی از آن در آذربایجان غربی و بخش دیگر آن در آذربایجان شرقی قرار دارد بزرگترین دریاچه در ایران و ششمین دریاچه بزرگ آب شور جهان است. دریاچه آب شور ارومیه خاصیت های درمانی بسیار زیادی دارد که از جمله آن ها می توان به درمان بیماری های پوستی و عضلانی اشاره کرد. دریاچه بزرگ و زیبای ارومیه در فصول مختلف سال میزبان پرندگانی همچون فلامینگو، پلیکان، اردک پیسه، نوک خنجری و گونه های مختلفی از پستانداران و آبزیان است و به همین دلیل به عنوان پارک ملی نیز به ثبت رسیده است. با توجه به قرار گرفتن سد های زیاد  بر سر راه این دریاچه و کم شدن بارش باران در منطقه،  دریاچه ی ارومیه با خطر خشکسالی کامل روبه رو است که امیدواریم با تدبیر و اندیشه ی مقامات زیست محیطی کشور این مشکل به زودی حل شود.

 

قره کلیسا / چالدران

یکی از کلیسا های معروف در ایران قره کلیسا است. همانطور در عکس های این کلیسا میبینید بخشی از  کلیسا دارای سنگ های مشکی و بخشی دیگر دارای سنگ های سفید است، در زمان ورود مغول ها به ایران پنجاه درصد از این بنا به طور کلی از بین رفت و در دوره های بعد بازسازی شد و به همین دلیل رنگ سنگ ها فرق می کند. قره کلیسا در زمان اشکانیان ساخته شد و در برخی از کتوب تاریخی آورده شده است که اولین کلیسای آیین مسیحیت محسوب می شود. این کلیسا در میراث فرهنگی یونسکو نیز ثبت شده است.

 

زندان دیو / تکاب

 اگر به دنبال ماجراجویی و دیدن بناهای بسیار سحر انگیز و خاص هستید بهتر است  سیاحت از این منطقه بسیار مهم و دیدنی را از دست ندهید. زندان دیو یکی از چاله های بسیار بزرگ و با ارتفاع 108 متر است. زندان دیو از نظر بسیاری از تاریخدانان در اثر یک چشمه کوچک به وجود آمده. اگر اهل کوهنوردی هستید بهتر است با داشتن لوازم ایمنی و کفش مناسب به این منطقه بروید و در صورت امکان به داخل چاله نگاه نکنید.

 

تخت سلیمان / تکاب

 

 در نزدیکی زندان دیو بنایی قرار دارد که پایتخت اشکانیان بوده است. دریاچه ای بیضی شکل که در اطراف آن آتشکده و آثار باستانی بسیار مهمی قرار دارد این مکان دارای پیشینه تاریخی بسیار زیاد و افسانه هایی است که به جذابیت توریستی آن اضافه می کند و هر ساله تعداد بسیار زیادی از افراد را به این منطقه می کشاند. تخت سلیمان جزو آثار باستانی ثبت شده ی ملی است. همچنین در میراث جهانی یونسکو نیز به ثبت رسیده است.

 

بهترین مکان های توریستی استان آذربایجان

 



:: برچسب‌ها: بلیط هواپیما , رزرو بلیط هواپیما , خرید بلیط هواپیما ,
:: بازدید از این مطلب : 260
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 10 تير 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : triptravel

زمانیکه به شمال ایران خصوصا استان گیلان سفر میکنید ، سفر به ماسوله را باید در برنامه خود داشته باشید. زیرا با ندیدن ماسوله یکی از زیباترین روستاهای سنتی و شگفت انگیز ایران را از دست خواهید داد. ماسوله در استان گیلان و در امتداد مسیر راه ابریشم قرار دارد که  یکی از مناطق تاریخی ایران است. روستای شیب دار کوهستانی سرشار از فضای سبز و خانه هایی که به شکل پلکانی که پشت سرهم قرار گرفته اند. شهر تاریخی ماسوله در سال ۱۳۵۴  جزء فهرست آثار ملی ایران به عنوان میراث فرهنگی و طبیعی به ثبت رسید. گویش مردم ماسوله تالشی است که زبان اصلی ساکنین غرب استان گیلان است.یافتن روستاهای پله دار در سراسر ایران بویژه در کردستان و اطراف مشهد بسیار معمول است. اصولاً ، آنها بر روی تپه شیب دار ساخته شده اند که سقف یک خانه مسیر خانه دیگری است. در حالی که به طور عملی ، تمام روستاهای پله دار در ایران توانسته اند جوامع روستایی و سنتی خود را حفظ کنند که این  خود یکی از  دلایلی  می باشد که  ماسوله به یک مقصد گردشگری محبوب تبدیل شده است که بیشتر گردشگران از تهران را به خود جلب می کند.گردشگران خارجی  معمولاً کمتر از آنجا دیدن میکنند، زیرا از مسیر کلاسیک گردشگری توریست های خارجی بسیار دور است، بنابراین اکثر گردشگران فرصت سفر به ماسوله را پیدا نمیکنند .  با این حال ، به لطف زیرساخت های گردشگری بسیار پیشرفته ، ماسوله توجه اکثر کتابهای راهنمای گرشگری را به خود جلب می کند که آن را به عنوان یک روستای کوهستانی رویایی به تصویر می کشند .امید است که با شناخت بیشتر این مکان تاریخی و زیبا  درآینده ماسوله به مقصد جدیدی برای گردشگران خارجی تبدیل شود ، خصوصا گردشگرانی که بیش از دو هفته در ایران اقامت خواهند. برای تهیه بلیط هواپیما می توانید به سایت سفران مراجعه فرمایید.

 

پیدایش ماسوله

«کهنه ماسوله» که در فاصله «هشت کیلومتری غرب  ماسوله به خلخال» قرار گرفته‌است سکونتگاه اصلی و اولیه ماسوله ای‌ها بوده‌است که اکنون تنها سنگ دیوار بناهای آن باقی مانده است. در نخستین کاوش‌های باستانشناسی که در این محوطه صورت گرفت مشخص شد که از سده پنجم تا هشتم هجری «کهنه ماسوله» به عنوان یکی از مراکز مهم در زمینه فلزکاری بوده است . همچنین سفال هایی با رنگ‌های متنوع که مشخصات دوره سلجوقی را داشتند  نیز در آنجا پیدا شد . ماسوله به دلیل اهمیت تاریخی آن در سال ۱۳۸۵ در فهرست آثار ملی ایران ثبت شد. یکی از دلایل کوچ اهالی ماسوله به مکان فعلی ، زلزله بزرگ ‌سال ۸۹۰  قمری بیان می‌شود. 

 

معماری

ماسوله معماری بی نظیری دارد. محوطه های جلوی خانه ها و پشت بام ها هر دو به عنوان پیاده رو استفاده می شوند. معماری این مکان به قدری متراکم است که جایی برای ساخت خیابان های گسترده وجود ندارد. خیابان های کوچک و بسیاری از پله ها امکان ورود وسایل نقلیه را  غیر ممکن می کنند. ساختمانها معمولاً از دو طبقه تجاوز نمی کنند. خانه های موجود در ماسوله به رنگ زرد یا خشتی است به گونه ای که در مه قابل مشاهده است ، زیرا این شهر حدود یک سوم روزهای سال با مه پوشانده شده است. مهمترین ویژگی ماسوله استفاده از سقف به عنوان یک مسیر است. ساکنان این شهر در مورد استفاده از بام های خود به عنوان یک مسیر عمومی موافقت کرده اند و در واقع این فضاها محل تجمع مردمی است که در مراسم ها و جشن های مختلف به اجتماعات شهری تبدیل می شوند.

 

فرهنگ

مردم ماسوله افرادی غیر کشاورز هستند که غالباً مشغول صنعت یا تجارت هستند. فرهنگ ماسوله ترکیبی از تالش ، خلخال و گیلک است. بیشتر افراد در ماسوله در صنعت گردشگری مانند اقامتگاه ، راهنمای تور ، رستوران و ... درگیر هستند و زنان نیز در تولید صنایع دستی مشغول فعالیت هستند. یکی از زیباترین صنایع دستی گیلان که بی نظیر و محبوب است عروسک پشمی ماسوله است.

 

آب و هوا

ماسوله بین رشت و زنجان قرار دارد و آب و هوای آن توسط هر دو شهر متاثر شده است. از یک طرف شهر رشت دارای آب و هوای معتدل و مرطوب است و از طرف دیگر زنجان دارای آب و هوای سرد است ، از این رو ماسوله دارای ترکیبی از این دو اقلیم است که شامل تابستان های سرد و زمستان های سرد و برفی است . یکی از جذابیت های خیره کننده ماسوله ترکیب هوای مه آلود و خانه های پلکانی است که جذابیتی بینظیر به این روستا بخشیده است. آب و هوای منطقه و محیط طبیعی دلپذیر در طی چهار فصل باعث شده است که گردشگران در تمام فصول به عنوان مقصد خود سفر به ماسوله را انتخاب کنند و از مناظر شگفت انگیز دیدن کنند.

 

 

بازار سنتی ماسوله

بازار ماسوله یکی از جاذبه های گردشگری استان گیلان و دهکده زیبای ماسوله است. یکی از بارزترین ویژگی های این بازار شکل گیری آن در چهار سطح کاملاً مجزا و مستقل از یکدیگر است که در ساخت مغازه ها مؤثر بوده است. گردشگران می توانند صنایع دستی ، سوغات و وسایل سنتی ماسوله را از این بازار خریداری کنند. یکی از مشاغل اصلی مردم ماسوله فروش صنایع دستی ساخته شده توسط خودشان در این بازار است. اقتصاد روستای ماسوله به شدت به صنعت توریسم وابسته است.

 

ماسوله نگین خوش تراش ایران

 



:: برچسب‌ها: بلیط هواپیما , رزرو بلیط هواپیما , خرید بلیط هواپیما ,
:: بازدید از این مطلب : 52
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 8 تير 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : triptravel

پاییز یکی از فصل های بارانی در ایران است که به دلیل آغاز سال تحصیلی و لغزندگی جاده ها در اکثر استان ها سفر ها کاهش می یابد. جاده های خلوت، مکان های بکری که بازدید کنندگانشان کمتر شده است وسوسه سفر را می تواند در ما زنده کند اما چه شهر هایی در ایران برای سفر در فصل های بارانی مناسب هستند؟ ایران یکی از کشور هایی است که تمام شهر های آن چهار فصل هستند و هر کدام از این شهر ها جلوه ای زیبا درهر فصل به خود می گیرند اما یک سری از شهر ها هستند که طبیعتشان در فصول بارانی جلوه ای خاص پیدا می کند. از میان چشمه های آب گرم، جنگل های دلربا با رنگ های زرد و نارنجی، دریاچه ها و تالاب های زیبا یا سکوت در دل کویر، کدامشان را می خواهید امتحان کنید؟ با ما در این مقاله همراه باشید تا برایتان از بهترین مقاصد گردشگری ایران در فصول باندگی بگوییم. برای تهیه بلیط هواپیما می توانید به سایت سفیران مراجعه فرمایید.

 

جنوب ایران در فصل های بارانی با هوای معتدل

 در استان خوزستان و هرمزگان میزان بارش باران و برف در فصل پاییز و زمستان به نسبت کمتر از الباقی استان ها است، هوای مطلوب این استان در فصل های بارانی این امکان را فراهم آورده تا تجربه ای نو برای شما به وجود آورد. در حالی که اکثر استان ها در فصل پاییز و زمستان دارای هوای بارانی هستند، در خوزستان و هرمزگان هوا معتدل تراست.

 

 تالاب شادگان / شهرستان شادگان

 تالاب شادگان یا همان ونیز ایران، اسمی که به دلیل خانه هایی که کنار آب ساخته شده اند بر این تالاب قرار داده شده است ، تالاب در آغاز پاییز تا اواخر زمستان میزبان پرندگان بسیار زیادی از کشور های مختلف است و می تواند تجربه خاص را برای شما رقم بزند. تالاب شادگان در صد و پنج کیلو متری شهر اهواز قرار دارد.

 

 

روستای پامنار و دریاچه شهیون / شهرستان دزفول

 در حین گذر از دریاچه با قایق شما به طبیعت بکری می رسید که شاید پیش از این تنها رؤیایش را دیده بودید، این بخش از روستا ممکن است به دلیل مجاورت با دریاچه سردتر از شهرستان دزفول باشد پس به طور حتم لباس های گرم با خودتان ببرید. دریاچه و روستای پامنار در فصل بهار نیززیبایی بی نظیری را پیدا می کند.

 

 

چشمه آب گرم گنو و خورگو / هرمزگان

 در اکثر نقاط ایران چشمه های آب گرم که خاصیت درمانی دارند زیاد دیده می شود. در استان هرمزگان چشمه آب گرمی به نام گنو و خورگو وجود دارد که جزو آب های گوگردی هستند. اطرف این چشمه ها پر از نخل های زیبا است که در فصل های پاییز و زمستان می تواند تجربه ی جالبی را برای شما به وجود آورد.

 

 

جزیره قشم / بندرعباس 

این جزیره به لحاظ موقعیت مکانی جزو مکان های بسیار زیبا و دیدنی است اما چه چیز هایی در جزیره قشم زیبایی دو چندان به آن بخشیده؟ جدا از دریا و ساحل آرامش بخش، این مکان دارای صخره های دیدنی، غذاهای خوشمزه دریایی، بازارهای محلی است که از آن ها می توان سوغاتی هایی با قیمت مناسب خرید. تفریحاتی همچون جت اسکی، غواصی ، رفتن به رستوران هایی که زیر آب قرار دارند می تواند تجربه فراموش نشدنی ای را برای ما فراهم کند. بهترین زمان برای سفر کردن به جزیره قشم در فصل های بارانی به خصوص پاییز و زمستان است زیرا در فصل های تابستانی هوا گرم و دارای رطوبت بسیار بالایی است.

 

 

جنگل های شمال ایران در فصل های بارانی

 شهر های شمالی ایران که در فصل های بارانی مانند پاییز هوا سرد است و جاده ها ممکن است لغزنده باشد اما زیبایی های بیشماری را به خود می گیرد که بهتر است حداقل یک بار آن ها را تجربه کنیم.  جنگل هایی با رنگ نارنجی و زرد می تواند احساسی نابی را در ما زنده کند و خاطره خوبی را در کنار دوستان و خانواده به ما هدیه دهد.

 

 

جنگل های اسالم و خلخال / اردبیل

 در فصل بارانی پاییز جنگل های اسالم و خلخال همگی با رنگ های زرد و نارنجی خود دلبری می کنند و تجربه لذت بخشی را می توانند برای ما ایجاد کنند. جاده اسالم به خلخال جزوی از استان بسیار زیبای اردبیل است.

 

 

پارک ملی گلستان / گرگان

شاید نام پارک ملی گلستان یا عکس هایی که در فصل های بارانی و به خصوص در فصل پاییز از این پارک در گزارش های اخبار و حتی در شبکه های اجتماعی اینترنت پخش می شود را دیده و شیفته رنگ های درختان آن شده باشید. پارک ملی گلستان هر ساله میزبان گردشگران داخلی و خارجی است که در فصول بارانی با وجود  شرایط جوی خاص آن منطقه  به آنجا سفر می کنند و از زیبایی آن لذت می برند. پارک ملی گلستان در شرق استان گلستان قرار دارد.

 

 روستای یوش / نور

این روستا در شهرستان نور استان مازندران قرار دارد، روستای یوش زادگاه نیما یوشیج یکی از شاعر های به نام ایران است. روستایی با زیبایی فوق العاده به خصوص در فصل پاییزی و بارانی که تمام کوچه های قدیمی و کاهگلی آن پر از برگ های زرد و نارنجی می شود.

 

تجربه ای متفاوت در دل کویر

 در فصل های بارانی سال یعنی اوایل پاییز بهترین زمان برای رفتن به کویر است، روزها هوا خنک است اما شب ها کمی سردتر می شود که بهتر است با تجهیزات کامل به آنجا بروید و لباس های گرم بپوشید، در نزدیکی کویر ها معمولا کاروانسرا هایی وجود دارد برای استراحت و استفاده از سرویس بهداشتی.  تجربه ی سکوت در دل کویر می تواند یک خاطره خوب در فصل های بارانی برای شما رقم بزند.

 

کویر مصر / اصفهان

این کویر در نزدیکی شهر جندق از توابع استان اصفهان قرار دارد که هر ساله تعداد زیادی از گردشگران را به خود جذب می کند.

 

 

دشت لوت

این دشت وسیع در نزدیکی استان کرمان و استان سیستان و بلوچستان قرار دارد که یکی از مهمترین کویرهای ایران به شمار می آید .دشت لوت از نظر مساحت بسیار بزگ است و حدودا ده درصد از کل مساحت ایران را در بر دارد.

 

بهترین مقصد های گردشگری ایران در فصل بارندگی 

 



:: برچسب‌ها: بلیط هواپیما , رزرو بلیط هواپیما , خرید بلیط هواپیما ,
:: بازدید از این مطلب : 76
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 7 تير 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : triptravel

ایتالیا یکی از کشور های توریستی در کل دنیا است و این به دلیل جاذبه های بسیار دیدنی این کشور است که هر ساله افراد زیادی را به سمت خود می کشاند. ایتالیا علاوه بر آثار باستانی بی نظیرش دارای طبیعتی بسیار بکر است. اگر می خواهید تجربه ای متفاوت در کشور ایتالیا داشته باشید و هتل های پنج ستاره ی آن را بیشتر بشناسید بهتر است در این مقاله مارا همراهی کنید. همچنین میتوانید برای تهیه بلیط هواپیما به سایت سفیران مراجعه فرمایید.

 

 

Le Sirenuse

هتل له سیرنوس / پوزیتانو

 

در مرکز شهر پوزیتانو هتلی با نام له سیرنوس در فاصله 200 متری از ساحل دریا قرار دارد. از جمله امکانات این هتل می توان به داشتن مکانی برای خوردن صدف های دریایی تازه، رستورانی پنج ستاره، اتاق های زیبا با بالکن های خصوصی، استخر مجانی برای شنا در هر فصل سال و باشگاه بدنسازی اشاره کرد. اتاق های هتل بسیار جادار، زیبا و دارای تهویه متبوع هستند از دیگر مواردی که به آن می توان اشاره کرد، تم سفید و دیزاین مدیترانه ای اتاق ها است که می تواند حس و حال خوشی را برای ما رقم بزند. اتاق ها مجهز به تلوزیون ال سی دی و پخش کننده بلوری، دمپایی رو فرشی بسیار نرم و رو تختی های بسیار تمیز و خوشبو هستند. از اوایل فصل بهار تا تابستان اگر به شهر پوزیتانو و هتل بسیار زیبای له سیرنوس سفر کنید می توانید با اجاره قایق هایی که در آن مکان قرار دارند یک تجربه جذاب و خاطره انگیز قایق رانی را داشته باشید. مرکز سلامت هتل له سیرنوس دارای سونا، جکوزی و مکانی برای ماساژ بدن است. فرودگاه ناپل کاپودیچینو و ایستگاه قطار در فاصله ی 60 کیلو متری این هتل قرار دارد. شهر سورنتو در فاصله 16 کیلومتری شهر پوزیتانو است و شما با ماشین تقریبا در مدت زمان 40 دقیقه می توانید به شهر آمالفی برسید و از طبیعت بکر آن دیدن کنید.

 

 

Adler Spa Resort Dolomiti

هتل تفریحی-آب درمانی آدلر دولومیتی / اور تیسی      

 

در صد متری کوه های آلپ هتل تفریحی-آب درمانی قرار دارد که علاوه بر مکان هایی برای تفریح،  مرکز آب درمانی آن که شامل استخر و وان های آب گرم، سونا و جکوزی است بسیار معروف است. اتاق ها جادار، راحت و بزرگ هستند، مبلمان و کفپوش ها چوبی احساس کلبه های چوبی روستایی را به ما منتقل می کنند. تراس های این اتاق دارای منظره ی بی نظیر از کوه های آلپ ، طبیعت سرسبز و بی نظیر شهر اورتیسی هستند. این اتاق ها مجهز به تلوزیون های ال سی دی با دسترسی شبکه هایی از کل دنیا هستند، از دیگر مزایای آن دسترسی به اینترنت رایگان است. اطراف هتل مکان های بسیار بزرگ و سرسبزی برای دوچرخه سواری یا بازی بچه ها وجود دارد. در میان کوه های آلپ می توانید اسکی کردن را تجربه کنید یا با برف بازی اوقات خوشی را با خانواده یا دوستان خود بگذرانید.

 

 

La Villa del Re

هتل لاویلا دل ر – مخصوص بزرگسالان

 

ین هتل در مجاورت دریای مدیترانه قرار دارد و ساکنان آن می توانند از خدمات ورزشی متعدد اش استفاده کنند. از دیگر ویژگی های هتل "لاویلا دل ر"  استخر رو باز، کافه و رستوران های متعدد آن است. تمامی اتاق ها و سوئیت ها مجهز به سیستم گرمایشی و سرمایشی، آنتن ماهواره و جعبه کمک ها اولیه اند. بوفه ی هتل برای صبحانه، شیرینی و ظرف های مزه رنگارنگ و خوشمزه ای را آماده می کند تا بتوانید روز خود را با انرژی بسیار زیادی آغاز کنید. برای اینکه از دریای مدیترانه لذت بیشتری ببرید می توانید با امکانات این هتل در سفر خاطره انگیزتان قایق رانی، غواصی، اسنوکر را نیز تجربه کنید.

 

 

Relais La Corte dei Papi

هتل کورتا دی پاپی / کورتونا

 

اگر به دنبال هتل های فول لاکچری با تم کلاسیک هستید یکی از پیشنهاد ها به شما می تواند هتل کورتا دی پاپی باشد. فاصله ی هتل تا شهر کورتونا با ماشین کمتر از ده دقیقه زمان می برد، مهمانان می توانند در مسیر شهر تا هتل از منظره بسیار زیبای کوه های توسکانی و فضای بی نظیر آن لذت ببرند. مدیران ارشد و سرمایه گزاران با مخارج بالایی که برای  هتل به عمل آورده اند توانسته اند مخاطبان لوکس پسند خود را شیفته ی هتل کورتا دی پاپی کنند. دیوار های هتل تداعی کننده دوره رنسانس هستند و آثار نقاشان برجسته ای بر روی دیوار ها، زیبایی دو چندانی را به  کل ساختمان بخشیده است. این هتل در باغ سرسبز خود فضایی برای آفتاب گرفتن، شنا کردن در استخر و ریلکس کردن در تاکستان های انگور یا درختان زیتون دارد. هتل کورتا دی پاپی دارای غذاهای بسیار خوشمزه مخصوص افراد گیاه خوار و نوشیدنی هایی با طعم های بسیار طبیعی است.

 

 

Castello Banfi - Il Borgo

هتل کاستلو بانفی/پوگیو آله مورا

 

اگر به دنبال فضایی آرامش بخش در دل کوه ها و دشتستان های سرسبز هستید بهتر است از این هتل دیدن کنید. این هتل دارای امکاناتی مانند استخر، مکانی برای آفتاب گرفتن، سالن ورزش و اسب سواری است. هنگام ورود به هتل و دیدن مناظر آن احساس می کنید وارد اقامتگاه پادشاهان رومی شده اید، دیوار های سنگی، ساختمان هایی که تأثیر پذیرفته از دوره رنسانس هستند، صندلی های قدیمی، لوستر های عتیقه آن می تواند حال و هوای نوستالژی را در شما ایجاد کند. اتاق ها بسیار زیبا، بزرگ، دارای تمی سفید و سبکی مینیمال هستند. نزدیکی هتل زمین های کشاورزی و درختان میوه ی زیادی وجود دارد که با پیاده روی در این مکان ها می توانید تمام انرژی های منفی و تنش هایی که در شهر های شلوغ با آن سر و کله زده اید را از خود دور کنید و به آرامش ذهنی برسید.

 

 

Alpenroyal Grand Hotel Gourmet & Spa

هتل تفریحی_درمانی آلپن رویال / سلوا دی وال

 

از ویژگی های هتل آلپن رویال می توان به داشتن سه باشگاه سلامت، استخر، سونا، جکوزی اشاره کرد. اتاق ها و سوئیت ها دارای تمی لاکچری و مدرن با جزئیات طرح های سنتی هستند. کفپوش های اتاق ها و سالن چوبی اند تا سرما به داخل ساختمان نفوذ پیدا نکند. هر اتاق دارای تلوزیون با شبکه های مختلف از سراسر دنیا و دسترسی اینترنت به صورت رایگان است. اسکی کردن میان کوه ها یکی از تفریحاتی است که در فضای روبه رو این هتل می توانید تجربه کنید.

 

 

بهترین هتل های 5 ستاره ایتالیا

 

 



:: برچسب‌ها: بلیط هواپیما , رزرو بلیط هواپیما , خرید بلیط هواپیما ,
:: بازدید از این مطلب : 56
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 5 تير 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : triptravel

به هرجایی از دنیا که سفر کنید با پرس وجو و گشتی کوتاه در شهر متوجه سوغاتی های معروف آن شهر می شوید. صنایع های دستی که با ذوق هنری خاص  و یاخوراکی و غذاهایی که با عشق و علاقه ی  و زحمت  فراوان درست شده اند. حال کافیست کافیست تا در یکی از بازارهای تاریخی ایران قدم بزنید، تا با صدها نوع سوغات مخصوص و منحصر به فرد آن منطقه رو به رو شوید. در این مطلب تعدادی از آن همه سوغاتی بیشمار ایرانی را برای شما بازگو میکنیم. برای تهیه بلیط هواپیما با بهترین نرخ ها می توانید به سایت سفیران مراجعه فرمایید.

 

 

فرش های  دستبافت ایرانی

 

فرش ها و قالیچه های ایرانی در تمام دنیا بسیار معروف هسنتد و از پر طرفدار ترین سوغاتی های ایرانی به شمار می روند .فرش ها و قالیچه های دستبافت ایرانی بسته به نوع و مدل بافت آنها قیمت گذاری می شوند، اما در حالت کلی آنها ز قیمت بالایی بر خوردار هستند. معمولا گردشگران خارجی برای خرید سوغاتی فرش های ایرانی را انتخاب کرده و سعی می کنند تا فرش های کوچک تر و ارزان تر همچون یگ گلیم کوچک یا یک گبه را خریداری کنید تا بتوانند آن را به راحتی در چمدانشان جا بدهند.

 

پارچه های دستبافت ایرانی

 

یکی از مهم ترین سوغاتی های ایرانی که در شهرهایی نظیر اصفهان، کرمان و یزد میتوان دید پارچه های دستبافت هستند که بسیار زیبا بوده و با زحمت فراوانی تهیه می شوند. این پارچه ها ی دستبافت در هر کدام از این  شهرها  نقش و نگاری متفاوت دارند. به طور مثال پارچه های دستبافت اصفهان با نقش های هندسی و گل و گیاه تولید می شوند که از معروف ترین سوغاتی های ایران هستند و طرفداران زیادی بین خارجی ها دارند. پارچه های پته دوزی شده هم سوغات مخصوص شهر کرمان هستند، پارچه هایی تزئینی از جنس پشم، که به وسیله دست بافته  شده و با رنگ های طبیعی رنگ آمیزی می شوند؛ و اما یزد! پارچه های دستبافت زیبا با نام ترمه که حتما طرح های بسیاری از آن را با نقش های معروفش یعنی بتجقه در اکثر بازار های سنتی دیده اید. همانطور که میدانید ترمه کاربرد های بسیاری دارد و در تولید و تهیه ی کیف پول، کفش، رو میزی و حتی جعبه جواهر و ... چه در میان گردشگران داخلی و چه خارجی بسیار پر طرفدار می باشد.

 

شیرینی ها، آجیل و ادویه های غذایی

 

اگر شکمو هستید به شما توصیه میکنیم به هر شهری از ایران که سفر می کنید حتما سری به بازار های آن بزنید. در این صورت به دلیل وجود تنوع بسیار نه تنها شما از گشت و گذار در این بازارها لذت می برید بلکه میتوانید بهترین سوغاتی را نیز در همان بازار ها خریداری کنید. مثلا اگر به بازار قم بروید می توانید بهترین سوهان ها و بازار اصفهان خوش طعم ترین گز ها را بیابیید. در واقع  در تمامی شهر های ایران لذیذ ترین شیرینی ها پخته می شودکه  هر کدام از آنها شیرینی های مخصوص به خود را دارند. این شیرینی ها با تنوع بسیار زیاد و  متناسب با ذائقه ی مردم آن شهر پخته شده و برای فروش در سترس عموم قرار میگیرد که برخی دیگر  از معروف ترین آنها نیز عبارت اند از باقلوا، باسلوق، مسقطی، بامیه، قطاب و... که هرکدام طرفداران مخصوص به خود را دارند. آجیل نیز در ایران با بهترین کیفیت تولید میشود و از بهترین آنها میتوان به پسته اشاره کرد که به آن  طلای سبز نیز می گویند. پسته های کرمان، دامغان و سبزوار  در بین گردشگران خارجی و داخلی شهرت فراوانی دارد.یکی  دیگر از معروف ترین سوغاتی های ایران زعفران یا همان طلای سرخ است. زعفران مشهد، بهترین زعفران دنیاست و به کشورهای زیادی هم صادر می شود. گل محمدی هم که بیشتر در کاشان کشت می شود، طرفداران خارجی خاص خودش را دارد.از دیگر ادویه های ایرانی میتوان سوماق، زرد چوبه، دارچین، فلفل سیاه و ... نام برد که در پخت غذاهای ایرانی بسیار پر کاربرد میباشد.

 

سنگ فیروزه ی ایرانی

 

در میان سنگ های تزئینی می توان از سنگی به نام فیروزه نام برد که تنها در برخی از نقاط خاص دنیا از جمله ایران یافت می شود. رنگ این سنگ همانطور که از اسمش پیداست فیروزه ای بوده و دارای طرح و رنگ های خاص و متفاوت است. سنگ فیروزه ی نیشابور یکی از پر طرفدارترین و مرغوب ترین فیروزه های دنیا است که از آن برای ساخت انواع زیورآلات یا ظروف تزئینی استفاده می شود. شما می توانید سنگ های فیروزه تراش نخورده را از مغازه های فروش سنگ فیروزه در شهر نیشابور یا مشهد خریداری کنید. سنگهای فیروزه که از قدیم الایام در ایران شناخته شده هستند خواص درمانی فراوانی نیز داشته و برای رفع اضطراب و دور شدن از افسردگی نیز توصیه میشوند از همین رو شما می توانید این سنگ با ارزش  را به عنوان سوغاتی تهیه نمایید.

 

خاتم کاری

 

یکی از معروف ترین صنایع دستی چوبی ایران خاتم کاری  است. هنرمندان خاتم کار، با ترکیب چوب، فلز و استخوان آثاری را خلق می کنند که چشمان هر بیننده ای را مات و مبهوت خود می کنند که برخی از این آثار معمولا شامل جعبه جواهرات، قاب عکس، تخته نرد و .. هستند که به زیبایی و با ظرافت خاصی تزئین شده اند. گردشگران خارجی معمولا خاتم کاری ایران را به عنوان سوغات و هدیه برای دوستان و خانواده خود خریداری می کنند.

 

 

 

سوغاتی های پر طرفدار ایرانی



:: برچسب‌ها: بلیط هواپیما , رزرو بلیط هواپیما , خرید بلیط هواپیما ,
:: بازدید از این مطلب : 50
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 4 تير 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : triptravel

در این مقاله به مرفی و بررسبی مکان های مقدس دنیا میپدازیم.در ادامه با ما همراه شوید. برای تهیه بلیط هواپیما می توانید به سایت سفیران مراجعه فرمایید.

 

اورشلیم

اورشلیم یکی از قدیمی ترین شهر های ساخته شده در این کره ی خاکی است. این شهر از لحاظ عرفانی و روحانی یکی از مهم ترین مکان ها نزد بزرگترین ادیان الهی یعنی اسلام، یهودیت و مسحیت است که دائما کشور های اسرائیل و فلسطین بر سر تصاحب آن با یکدیگر سر جنگ داشته اند. در تاریخ آمده است که داوود نبی این شهر را به عنوان پایتخت یهودیان ساخته بوده است و پس از او حضرت سلیمان اولین مسجد را در بیت المقدس (اورشلیم) بنا نهاد. گفته شده است که حضرت عیسی مسیح نیز در همین شهر به صلیب کشیده شده است و همچنین در همین شهر به پیامبر اسلام، حضرت محمد (ص) وحی هایی صورت گرفته است.

 

معبد کاشی ویشوانات – هند

این معبد در قسمت غربی رود گنگ واقع شده است و یکی از معروف ترین معبد های هند است که برای الهه هندی به نام "شیوا" ساخته شده است. گفته میشود که شیوا در هاله ای از نور در این مکان حضور پیدا کرده است. بومیان هندی اصولا یک بار در زندگی خود را در این معبد به زیارت و عبادت میپردازند.

 

لوردس - فرانسه

لوردس یک شهر بازاری کوچک در منطقه میدی-پیرنه در جنوب غربی فرانسه است. این شهر در سال 1858 در بین کاتولیک ها شهرت پیدا کرد وقتی که تصور می شود مریم باکره 18 بار در مقابل یک دختر 14 ساله محلی به نام Bernadette Soubirous ظاهر شده است. از آن زمان به بعد ، لوردس به مکانی زیارتی تبدیل شده و از سال 1860 تاکنون بیش از 200 میلیون بازدیدکننده داشته است ، بسیاری از آنها امیدوارند که با آب چشمه ای که در غار این شهر میجوشد شفا پیدا کنند.

 

معبد ماهابودی – هند

معبد ماهابودی در بوده گایا واقع ده است. این مکان در قرن 7 میلادی و برای بزرگداشت شاهزاده سیهارتاگوتاما و رسیدن وی به مقام بودایی ساخته شد. این معبد، مقدس ترین مکان برای بوداییان کل جهان به شمار میرود.

 

مکه – عربستان

مکّه به عنوان زادگاه پیامبر اکرم (ص) و دینی که او تأسیس کرد ، مرکز جهان اسلام است.این شهر که در میان کوه های صراط واقع شده است، کیلومتر ها با اقیانوس فاصله دارد و همچینین به سرزمین حجاز نیز معروف است. کعبه در شهر ، یک ساختمان مکعبی در مقدس ترین مسجد اسلام یعنی المسجد الحرام است که به عنوان قبله ی مسلمانان شناخته میشود. جالب است بدانید که غیرمسلمانان مجاز به ورود به شهر نیستند.

 

پارک ملی اورولو – استرالیا

این مکان چیزی بیش از چند صخره ی قرمز رنگ را در بر میگیرد. در واقع آنجا میلیون ها سال است که محل زندگی بومیان استرالیایی بوده و آنها معتقدند که این محل توسط نیاکانشان ساخته شده است تا بتوانند نشانی از خودشان را برای آنها به یادگار بگذارند. همچنین این سرزمین نماد صلح و دوستی بین انسان ها، حیوانات و سرزمین ها است.

 

کوه سینا - مصر

به اعتقاد بسیاری از مردم ، این مکان از لحاظ معنایی و روحانی از اهمیت بالایی نزد ادیان یهودی ، مسیحی و اسلامی برخوردار است. کوه سینا یا کوه هورب در مصر جایی است که موسی ده فرمان را از خدا دریافت کرد. پیامبران ، زائران و جهانگردان هزاران سال است که به اینجا سفر می کنند.

 

مکان های مقدس دنیا



:: برچسب‌ها: بلیط هواپیما , رزرو بلیط هواپیما , خرید بلیط هواپیما ,
:: بازدید از این مطلب : 51
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 3 تير 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : triptravel

چین با جمعیتی بیش از یک میلیارد و سیصد و پنجاه میلیون نفر، پر جمعیت ترین کشور جهان است و با وسعت حدود ۹.۶ میلیون کیلومتر مربع چهارمین کشور وسیع دنیا به حساب می آید. چین به دلیل قدمتی که دارد، دارای یکی از قدیمی ترین تمدن های تاریخ است. فرهنگ غنی، مکان های تاریخی، غارهای مرموز، کوه های رنگارنگ، منظره های نفس گیر، آبشارهای دیدنی و رنگبندی جالب طبیعت این کشور همگی باعث شده اند که هر ساله میلیون ها نفر این کشور زیبا را برای سفر انتخاب کنند. جالب است بدانید که در کل دنیا ۱۹ عدد کوه جود دارد که ارتفاع آنها بالای هفت هزار متر است و فقط هفت تا از آنها در کشور چین واقع شده اند. جاذبه های توریستی زیادی در چین وجود دارد که ما تعدادی از آنها را در این مقاله برای شما گردآوری کرده ایم.برای تهیه بلیط هواپیما می توانید به سایت سفیران مراجعه فرمایید.

 

دیوار بزرگ چین

 

دیوار بزرگ چین که در شمال این کشور امتداد یافته، از شرق این کشور شروع و در غرب آن به پایان میرسد. طول این دیوار در کل ۸۸۵۱ کیلومتر براورد شده است. زمان ساخت این دیوار به سده پنجم تا هشتم قبل از میلاد باز میگردد. ساخت دیوار چین ۲۲۱ سال قبل از میلاد آغاز شده و در سال ۶۰۸ میلادی به اتمام رسیده است. یعنی ساخت این دیوار حدود ۸۰۰ سال زمان برده است و تصور میشود که حدود ۸۰۰۰ کارگر برای ساخت وساز آن مشغول بوده اند. ضخامت و طول این دیوار در قسمت های مختلف آن متغیر و ارتفاع آن نیز به طور میانگین حدود ۱۰ متر است. دیوار بزرگ چین در سال ۱۹۸۷ توسط یونسکو به عنوان میراث جهانی ثبت شد و در سال ۲۰۰۷ نیز به لیست عجایب هفت گانه جهان اضافه شد. دیوار بزرگ چین بزرگترین سیستم دفاعی نظامی دنیا است و جزو پر بازدید ترین جاذبه های توریستی کشور چین به حساب می آید.

 

سربازان سفالی چین

 

در شهر “شی آن” در کشور چین، در حوالی مقبره اولین امپراطور چین “شی هو انگ” مجموعه ای از مجسمه هایی از جنس خشت پخته یافت شده که اصطلاحا به آن تراکوتا گفته میشود و به ارتش تراکوتا معروف است. قدمت این مجسمه ها به اوایل قرن دوم قبل از میلاد بازمیگردد که در سال ۱۹۷۴ به طور تصادفی توسط یک کشاورز کشف شد و این امر بدون شک مهمترین کشف باستان شناسی کشور چین بوده است. پیش بینی میشود که این مجسمه ها در سه چاله ی بزرگ زیرزمینی توضیع شده اند تا از مقبره ی شی هوانگ محافظت کنند. این مجموعه عظیم از ۸۰۰۰ سرباز، ۵۲۰ اسب سواره نظام و بیش از ۱۰۰ ارابه تشکیل شده است. این جاذبه ی بی نظیر در سال ۱۹۸۷ در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسید و بدون شک منحصر به فرد ترین آثار تاریخی کشور چین است.

 

شهر ممنوعه چین

 

در مرکز شهر پکن که پایتخت کشور چین است، یک کاخ امپراتوری وجود دارد که ۲۴ امپراتور چین در طول فرمانروایی خود در این کاخ اقامت داشته اند و به شهر ممنوعه معروف است. این کاخ دیدنی که در سالهای ۱۴۰۶ تا ۱۴۲۰ ساخته شده است، یک مجموعه ی عالی و بی نظیر با ۸۷۰۷ اتاق است که مساحت کاخ اصلی آن ۷۲۰ متر مربع است. از سال ۱۹۲۵ به بعد، این کاخ به موزه تبدیل شد و عموم مردم میتوانستند از آن بازدید کنند و به اصطلاح، دیگر یک “شهر ممنوعه” نبود. در سال ۱۹۸۷، این کاخ زیبا به عنوان بزرگترین بنای تاریخی چوبی جهان در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسید.

 

معبد بهشت چین

 

مجموعه پارک و معبد بهشت چین در قسمت جنوب شرقی شهر پکن پایتخت کشور چین واقع شده است. این معبد در دوران امپراتوری سلسله های مینگ و چینگ بین سالهای 1406 تا 1420 به عنوان عبادتگاه ساخته شده و محلی برای عبادت خداوند آسمان و مخصوص مراسم قربانی کردن در راه خداوند بوده است. ساختار این معبد بسیار زیبا به شکل مدور بوده و تماما از چوب ساخته شده که در آن از هیچ میخی استفاده نشده است . معبد بهشت با نمادهای مختلف چینی تزئین شده که ستونهای قرمز، 9 سر اژدها و استفاده از چترهایی با سر طلایی رنگ از جمله تزئینات به کار رفته در این بنا است که بدون شک بسیار چشمگیر و زیباست. این معبد که به عنوان نماد بهشت روی زمین نیز شناخته میشود، از سال 1998 به بعد به عنوان میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است.

 

غار سنگی یون گان

 

این غار سنگی که در شمال کشور چین و در شهر داتون قرار گرفته است، بخشی از میراث جهانی یونسکو بوده و به عنوان یکی از زیباترین گنجینه های هنر حکاکی سنگی در جهان نیز به شمار میرود. در این مجموعه پنج غار اصلی وجود دارد که هر یک مجسمه های عظیم و با شکوهی از بودا را درون خود جای داده اند و در مجموع 51 هزار مجسمه سنگی دارد که بزرگترین آنها 17 متر و کوچکترین آنها تنها چند سانتی متر است. براساس ارزیابی کمیته میراث جهانی غار سنگی یون گان نماینده هنر برجسته ی سنگی دین بودا در قرن پنجم تا قرن ششم میلادی در جهان است.

 

 

 

کاخ تابستانی چین

 

کاخ تابستانی چین همانطور که از اسمش پیداست اقامتگاه تابستانی حاکمان امپراتوری سلسله چینگ بوده است که در 15 کیلومتری شهر پکن قرار دارد. ساخت این کاخ زیبا به عنوان  یک باغ و کاخ تابستانی سلطنتی در سال 1750 آغاز شده است و به قرنهای 18 و 19 بازمیگردد. این کاخ مکانی است که بیشترین نشست های مهم دولت آن زمان در آن برگزار می شده که امروزه نیز عظمت باغ های سلطنتی را به خوبی نشان میدهد. در سال 1924 این کاخ تابستانی تبدیل به موزه شد و بازدید آن برای عموم آزاد گشت و تا امروز جزو پربازدیدترین جاذبه های کشور چین به حساب می آید. کاخ تابستانی چین در سال 1998 به عنوان میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است .

جاذبه های گردشگری چین

 



:: برچسب‌ها: بلیط هواپیما , رزرو بلیط هواپیما , خرید بلیط هواپیما ,
:: بازدید از این مطلب : 94
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 2 تير 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : triptravel

دور تا دور استرالیا  با اقیانوس پوشانده شده است. این کشور زیبا، 48 هزار کیلومتر خط ساحلی دارد و اگر به استرالیا بروید هیچ گاه کمبود ساحل را احساس نخواهید کرد و میتوانید یک دل سیر در سواحل دیدنی آن تفریح کنید، عکس بگیرید یا از تماشای این مناظر زیبا در زیر نور آفتاب لذت ببرید. اما پرسشی شاید ذهنتان را درگیر کند.کدام یک از این سواحل از همه بهتر اند؟ ما در این مقاله تعدادی از این سواحل که همانند تکه هایی از بهشت اند را برایتان با دقت فراوانی گردآوری کرده ایم پس با ما همراه باشید. برای تهیه بلیط هواپیما میتوانید به سایت سفیران مراجعه فرمایید.

 

 

ساحل بهشت سفید – کویینز لند

 

این ساحل در جزیره بهشت سفید واقع شده است و حدود 6 کیلومتر امتداد دارد. افراد زیادی بر این باورند که این ساحل، زیباترین ساحل استرالیا است و اگر این مکان را از نزدیک ببنید، شما هم با آنها هم نظر خواهید بود. اول از همه  باید بدانید که این ساحل خالص ترین شن و ماسه جهان را دارد و 98 درصد آن از پودر سیلیس خالص تشکیل شده که مانند پودر بچه به نظر میرسد. ترکیب شن های این ساحل با آب های لاجوردی دریا چشم ها را به خود خیره میکند، اما محبوبیت این ساحل تنها به علت زیبایی آن نیست. غار ها، تالاب ها و خلیج های کوچک زیادی در این ساحل وجود دارند و گشت و گذار شما را در این جزیره کامل میکنند. همچنین میتوانید در انتهای جنوبی این ساحل یک غواصی بی نظیر را تجربه کنید. برای اینکه بهترین منظره ی این ساحل را مشاهده کنید، به بام موجود در ساحل بروید تا ببینید که سفیدی شن ها، آبی دریا و سبزی درختان چه ترکیب چشم نوازی را پیش رویتان قرار میدهد و تا ساعت ها میتواند شما را محو تماشای خود کند.

 

خلیج فیروزه ای – استرالیا غربی

 

اگر به این ساحل بروید متوجه خواهید شد که شدیدا مستحق نامی است که به آن داده شده است. تجربه حضور در این ساحل مرجانی برای همه بسیار لذت بخش است و از رفتن به آن پشیمان نخواهید شد. این مکان تنها چند متر با صخره ی "نینگالو" فاصله دارد، همچنین محل زندگی بیش از 500 نوع ماهی است و شرایط برای غواصی درآن بسیار مساعد است. شناگران عاشق آب های گرم و کم عمق این ساحل اند و موج سواران نیز میتوانند از موج های روان و آرام این ساحل نهایت لذت را ببرند. خلیج فیروزه ای،  برای کسانی که میخواهد در آرامش آن استراحت کنند و از طبیعت لذت ببرند نیز محل مناسبی است. این ساحل در پارک ملی "کیپ رنج" قرار دارد و ماسه های بکر و دست نخورده ی آن گویی تکه ای از خود بهشت است.

 

خلیج واین گلس – تاسمانیا

 

هنگامی که صحبت از سواحل زیبای استرالیا باشد، شاید کمتر کسی به ایالت تاسمانیا فکر کند اما تنها کافیست که نگاهی به ساحل واین گلس بیا اندازید تا نظرتان به طور کلی تغییر کند. واین گلس به معنی لیوان شراب است و این جزیره به علت آن که منحنی شکل است، این گونه نام گذاری شده. ماسه های سفید، آب های شفاف و یاقوتی رنگ و صخره های گرانیتی صورتی این ساحل، رنگین کمانی از رنگ را پیش رویمان میگذارد. به شما پیشنهاد میکنیم که اگر به آنجا رفتید حتما از مزرعه های اطراف، نوشیدنی و صدف تازه تهیه کرده و میل کنید.

 

ساحل اصلی شهر نوزا – کویینز لند

 

اگرچه سواحل زیادی در کویینز لند وجود دارد اما ساحل اصلی شهر نوزا یکی از محبوب ترین آنها است. این مکان با وجود ساحل طلایی رنگ، آب های فیروزه ای و نخل های زیبایی ای که دارد میتواند بهترین مکان برای عکس های کارت پستالی شما باشد. غریق نجات های زیادی هر روز سال در آنجا مستقر هستند، همنچنین این مکان از نظر امکانات بسیار مجهز است و دقیقا کنار خیابان معروف "Hasting" قرار گرفته است و شما میتوانید در این خیابان خرید کنید یا رستورن های مختلفی را امتحان کنید. ساحل اصلی شهر نوزا رو به شمال قرار گرفته و آب و هوایش بسیار معتدل است و شرایط برای موج سواری در تمام سال فراهم است.

 

ساحل بلینکی – ولز جنوبی نو

 

درست است که بیشتر سواحل زیبای استرالیا در کویینز لند واقع شده اند، اما اشتباه نکنید! ایالت ولز جنوبی نو هم سواحل جذاب زیادی دارد. ساحل بلینکی که در قسمت شرقی جزیره "لرد هو" قرار دارد به عنوان یکی از زیباترین سواحل جهان شناخته شده است. این ساحل در میان Blinky Point و بام Mutton Bird قرار گرفته است، برای موج سواری مناسب است و شن و ماسه های پودری و سفید رنگ، دریای فیروزه ای، تپه های بلند و گل های آفتاب گردان وحشی این ساحل تصویری بسیار زیبا و رؤیایی را برای ما فراهم میکند.

 

ساحل Cable – استرالیا غربی

 

ساحل Cable بدون شک چشمگیر ترین ساحل در منطقه کیمبرلی استرالیا غربی است. طول این مکان 20 کیلومتر است و ماسه های سفید رنگ آن با پس زمینه ی صخره های سرخ در کنار آب های تیره ی اقیانوس هند، زیبایی این ساحل را بر سر زبان ها انداخته است. با اینکه زیبایی این منطقه شما را انگشت به دهان میگذارد و معروفیت آن روز به روز در حال افزایش است،  اما همچنان مثل یک نگین گرانبها در میان سواحل غربی استرالیا میدرخشد. شما میتوانید تمام روز را در سواحل آفتابی این مکان بگذرانید اما ما به شما پیشنهاد میدهیم که حتما شتر سواری در این سواحل را هم امتحان کنید و مطمئن باشید که این تجربه را تا آخر عمر خود فراموش نخواهید کرد.

 

ساحل بوندی - ولز جنوبی نو

 

درست است که ساحل بوندی شلوغ و همیشه پر از توریست است اما این مرکز تفریحی که در شهر سیدنی واقع شده، همیشه نماد زیبایی باقی میماند. بهترین زمان برای رفتن به این ساحل، روز های وسط هفته است. شن و ماسه های ابریشمی ، امواج بی نقص ، آفتاب گرم استرالیایی ، و مناظر دیدنی این مکان بسیار دیدنی است. به خاطر داشته باشید که حتما غذای دریایی مخصوص استرالیا به نام " فیش اند چیپس" را که معمولا در کاغذ پیچیده شده و همراه با لیمو سرو میشود را بعد از آنکه از شنا برگشتید در ساحل بوندی امتحان کنید.

 

سواحل دیدنی استرالیا

 



:: برچسب‌ها: بلیط هواپیما , رزرو بلیط هواپیما , خرید بلیط هواپیما ,
:: بازدید از این مطلب : 50
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 1 تير 1399 | نظرات ()