نوشته شده توسط : triptravel

شاید بلژیک آنقدر ها هم بزرگ نباشد، اما پر از مکان های دیدنی است. این کشور کوچک و کم جمعیت  همیشه در خط مقدم جنگ های اروپا حضور داشته و بسیاری از مهمترین رخداد های تاریخی کشورهای مختلف در خاک این کشور به وقوع پیوسته است. برای مثال ناپلئون در نبرد واترلو در بلژیک شکست خورد. همچنین این کشور در جنگ جهانی اول و دوم نقش بسیار پر رنگی داشته است. با اینکه بلژیک کشور بسیار کوچکی است اما قدم به قدم آن شما را به گذشته میبرد و شگفت زده تان خواهد کرد. برای تهیه بلیط هواپیما می توانید به سایت سفیران مراجعه فرمایید.

 

 

کاخ بزرگ - La Grand Place

 

دور تا دور این مکان بسیار زیبا را عمارت های شهرداری و ساختمان هایی احاطه کرده اند که قدمت آنها به قرن ۱۴ الی ۱۷ باز میگردد. عمارت شهرداری در یک طرف از این کاخ قرار گرفته که شاهکار معماری گوتیک است. در ساخت این بنای با شکوه، معماری و هنر دست به دست هم داده اند و این کاخ به عنوان میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است. این مکان همیشه شلوغ است، اما یک سال در میان به خصوص در ماه آگوست گل های رنگارنگ بگونیا زمین آنجا را فرش میکنند و این محوطه پر از توریست میشود. اگر در این زمان به بازدید از کاخ بزرگ رفتید، حتما به ایوان عمارت شهرداری بروید و بهترین منظره را از آنجا تماشا کنید.

 

بروژه – Bruges

 

جذاب ترین مرکز تاریخی بلژیک که به وسیله ی یونسکو به عنوان میراث بشریت شناخته شده، شهربروژه (بروخه) نام دارد که به ونیز شمالی نیز معروف است. این شهر که محل تولد فلیپ اول، شاه کاستیلا بوده، وقایع تاریخی متعددی درکوچه و خیابان هایش نفس میکشند. زیبایی این شهر به قدری زیاد است که شما تصور میکنید که این مناظر هیچکدام واقعی نیستند و شک میکنید که شاید دارید تمام این تصاویر در خواب میبینید.

 

واترلو – Waterloo

 

واترلو مکانی در ۳۰ کیلومتری جنوب بروسل، پایتخت بلژیک است. لشگر ناپلئون در تاریخ ۱۸ ژوئن سال  ۱۸۱۵ با ارتشی از متحدین کشورهای بریتانیا، آلمان، هلند و بلژیک در این مکان روبرو شد. در این پیروزی نیروهای دشمن ضربه ای ناگهانی به پهلوی راست ناپلئون زدند و ارتش متحدین که توسط دوک ولینگتون رهبری میشد، به سلطنت فرانسه براروپا پایان داد و تقریبا به مدت یک دهه، صلح نسبی ای را در اروپا برقرار کرد. امروزه یک مجسمه شیر به عنوان یاد بود این نبرد در وسط زمین جنگی واترلو ساخته شده است. این نبرد از مهمترین نبرد های اروپا است. اگر به واترلو سفر کردید حتما از راهنماهای گردشگری و تورها بخواهید که اطلاعات بسیار کامل تری را در اختیارتان بگذارند.

 

میدان جنگ فلاندر – The Battlefields of Flanders

 

بلژیک در خط مقدم جنگ جهانی اول حضور پررنگی داشته است که میدان جنگ فلاندر یکی از مکان هایی است که هر ساله افراد زیادی را جذب خود میکند. میدان جنگ فلاندر، نه تنها از نظر تاریخی اهمیت فراوانی دارد، بلکه دارای حال و هوای روحانی و عرفانی ای نیز هست. هنوز که هنوز است سنگرهای این جنگ برای کیلومترها در اطراف شهر یپرس به همان شکل باقی مانده اند، هزاران سرباز در این منطقه جان باخته و در همان جا دفن شده اند. قبرستان Tyne Cot (انگلیس) و قبرستان جنگ آلمان Langemark هر دو یادآور وقایع وحشیانه ای هستند که در جریان جنگ در اینجا اتفاق افتادند.

 

 

کلیسا خون مقدس - Basilica of the Holy Blood

 

اگر فقط قصد بازدید از یک کلیسا در بروژ را دارید، اینجا مقصد شما است. کلیسا خون مقدس نه تنها به دلیل ترکیب معماری دوره ی رومانیایی و اواخر گوتیک بلکه برای یادگار مقدسی که در داخل آن نگه داری میشود نیز بسیار معروف است.  فضای فوقانی این کلیسا محل نگه داری یک مخزن شیشه ای از خون است که نام کلیسا از آن گرفته شده. گفته می شود که این ظرف، حاوی قطره ای از خون مسیح است که پس از جنگ صلیبی دوم به بلژیک برگردانده شده. فضای داخلی کلیسا طلا کاری شده است که اجرای آن در قرن شانزدهم به پایان رسید. این طلا کاری ها به قدری چشم نواز است که حتی اگر علاقه ای نداشته باشید که از یادگاری مقدس حضرت مسیح دیدن کنید، محو تماشای آنها خواهید شد.

 

 

کلیسای جامع سنت باوو - Cathedral of Saint Bavo

 

این کلیسای جامع با شکوه بهترین معماری مذهبی بلژیکی را به نمایش می گذارد و برجسته ترین جاذبه گردشگری شهر گنت است. اگرچه این بنای بلند ، با پنجره های شیشه ای و رنگی اش شناخته شده است، اما بیشتر مردم برای دیدن آثار هنری معروفی که فضای داخلی آن را زیباتر کرده به اینجا می آیند. یکی از این آثار هنری، شاهکار هنرمندی به نام فلمیش است که به عنوان محراب گنت شناخته می شود. اگر برای بازدید از این نقاشی به کلیسا رفتید، حتما از سردابه ماموت که در زیر کلیسا ساخته شده است دیدن کنید، چرا که این سردابه شامل بسیاری از مقبره های مهم و برخی از نقاشی های دیواری زیبا است که بازدید از آنها خالی از لطف نیست.

 

 

دره میوز - Meuse Valley

 

اگر میخواهید که از منطقه ای سرسبز و تاریخی بازدید کنید، دره Meuse که در جنوب این کشور قرار دارد، یکی از بهترین گزینه ها برای شما است. گردشگران میتوانند در رودخانه های آنجا قایق سواری کنند و چشم انداز زیبای این منطقه را نیز تماشا کنند. دره میوز پوشیده از جنگل های متراکم است و تلاقی ساختمان های زیبا با سنگ های آهکی آنجا ترکیب چشم نوازی را بوجود آورده. به طور خاص ، شهرهای نامور و دینانت، دروازه این منطقه هستند. همچنین این شهر میزبان مسافرانی است که میخواهند پیاده روی یا دوچرخه سواری کنند و علاوه بر گردش و تفریح، کمی هم ورزش را چاشنی تعطیلات خود بنمایند. درست است که مناظر طبیعی این منطقه زیبایی چشم گیری دارد اما ارگ های صخره ای و سایر مناظر تاریخی آنجا نیز بر جذابیت دره میوز افزوده اند.

 

 

گریون استین شهر گنت – Ghent's Gravensteen

 

این قلعه بسیار زیبا روزگاری خانه بزرگ شماری از فلاندرها بود. معماری این قلعه از بناهایی الهام گرفته شده است که صلیبیون سالها قبل در سوریه ساخته بودند. امروزه این مکان به عنوان یکی از مستحکم ترین بناهای اروپا شناخته شده است و خوشبختانه در تمام این سال ها به خوبی از آن نگهداری شده و همچنان پابرجاست. دیوارهای محکم و بلند این بنا درست از لبه ی رودخانه ی لیب در وسط شهر قدیمی گنت بالا رفته است و از تمام خانه های اطرافش بلند تر است. در داخل تالارها و سالن های این قلعه، آثار قرون وسطی به نمایش گذاشته شده ولی این معماری قلعه است که گردشگران زیادی را جذب خود میکند.

 

مکان های تاریخی بلژیک



:: برچسب‌ها: بلیط هواپیما , رزرو بلیط هواپیما , خرید بلیط هواپیما ,
:: بازدید از این مطلب : 67
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 31 خرداد 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : triptravel

اگر پایتخت نشین هستید یا به تهران زیاد سفر میکنید و برای آخر هفته خود به دنبال مقصدی میگردید که از نظر مسافتی نزدیک است و همچنین  جذاب و دیدنی باشد، به شما پیشنهاد میدهیم این مقاله را تا انتها بخوانید. ایران پر از جاذبه های  طبیعی است. شاید باورش برای اکثر ما سخت باشد اما بسیاری از همین زیبایی ها درست در چند کیلومتری ما هستند و ما خوشبختانه به قدری خوش شانس هستیم که  میتوانیم به راحتی و حتی یک روزه به این مکان ها سفر کنیم. تنها کافی است دل به جاده بزنیم و خود را به دست طبیعت بسپاریم. برای تهیه بلیط هواپیما میتوانید به سایت سفیران مراجعه فرمایید.

 

مرداب سراوان – گیلان

خیال انگیز، رویایی، چشم نواز. هرچه در وصف این مرداب برایتان بگوییم کم است. باید آنجا را با چشم های خودتان ببینید تا باور کنید آن چیزی که تا به امروز فقط در فیلم ها می دیدید در گیلان خودمان هم وجود دارد. در بدو ورود به پارک جنگلی سراوان منظره ی سبز رنگ این مرداب چشم ها را به خود خیره میکند. شما همچنین میتوانید سوار بر قایق های پدالی از زیبایی این مرداب لذت دوچندان ببرید. بهترین زمان برای بازدید از این مکان فصل بهار و تابستان است. این مرداب در کیلومتر ۱۷ جاده رشت به تهران واقع شده است و فاصله ی آن از تهران ۳.۵ الی ۴ ساعت است.

 

تپه های مریخی – سمنان

شاید شما هم از شنیدن این اسم شوکه شوید ولی اگر تنها یک بار به دیدن این تپه ها بروید و آنجا قدم بزنید میبینید که گویی تکه ای از سیاره مریخ کنده شده و در جنوب سمنان فرود آمده است. خاک سرخ و زرد این تپه ها منظره ای بسیار دیدنی را برای گردشگرانی که به این منطقه می آیند رقم زده است. جالب است بدانید که این مکان تحت عنوان پارک گردشگری فضایی در ناسا به ثبت رسیده است. این تپه ها در استان سمنان و در ۴ کیلومتری شرق شهرستان آرادان واقع شده اند.

 

باداب سورت – ساری

چشمه های پلکانی باداب سورت یکی از عجایب طبیعی دنیا به شمار میرود. در زبان محلی، باداب به معنی آب گاز دار است. هزاران سال طول کشیده است که این تراس های آب گرم به وجود بیایند. عمق این چشمه ها به ۱۵ متر هم میرسد و برای درمان رماتیسم یا بیماری های پوستی بسیار مفید اند. این چشمه ها دو نوع هستند. هر دو نوع آب بسیار شوری دارند اما یکی از آنها بزرگتر و نارنجی رنگ است. بهترین زمان برای تماشای این چشمه ها هنگام غروب آفتاب است. برای بازدید از این چشمه های چشم نواز باید به ساری بروید سپس جاده ی ساری-کیاسر را دنبال کرده تا به روستای اروست برسید.

 

دفراز – رستم آباد

دفراز یا استخرگاه در سالهای اخیر به یکی از پر بازدید ترین نقاط گردشگری تبدیل شده است. اگر برای مدتی میخواهید از شلوغی و هیاهو شهر دور شده و از آرامش طبیعت بهره مند شوید، حتما به این روستا سری بزنید. تصور کنید که صبح خود را دریک کلبه چوبی کنار دریاچه با صدای مرغ و خروس و گاو پرندگان شروع میکنید، چای تازه دم و خوش عطرتان رامینوشید، دور تا دورتان را جنگل و دشت احاطه کرده است و از هوای خنک و تمیز آنجا لذت میبرید. گفته میشود که این روز ها برای اجاره کلبه باید ماه ها در صف رزرو منتظر بمانید اما ما به شما پیشنهاد میدهیم هرچه زودتر بار و بندیل خود را ببندید و به جای اقامت در کلبه چوبی، از روستاییان خانه اجاره کنید. دفراز در ۳۵ کیلومتری رودبار و در فرعی رستم آباد واقع شده است، هنگامی که به آنجا رسیدید حتما از اهالی روستا بخواهید که راهنماییتان کنند.

 

مرداب دیوک – کلاردشت

کفش های مخصوص پیاده روی خود را بپوشید و به سمت کلاردشت حرکت کنید. از میان جنگل های دل فریب دیوک که بگذریم،  قدم به قدم به مرداب دیوک که در میان درختان آرمیده است نزدیک خواهید شد و مطمئنا یکی از خیال انگیز ترین مناظر عمرتان را خواهید دیدبا تابیدن پرتو های نور خورشید به مرداب پوشیده شده از خزه های سبز رنگ زیبایی آن چندین برابر میشود، پس بدون شک بهترین زمان برای رفتن به این مکان دیدنی در فصل های بهار و تابستان است هرچند از خش خش برگ های پاییزی و زیبایی این جنگل در فصل های دیگر هم نمیتوان گذشت.

 

دریاچه نمک حاج علیقلی – دامغان

این دریاچه نمک سالهاست که مقصد عاشقان مناظر کویری استبه سمت دامغان حرکت کنید و در نزدیکی روستای خوزان از اهالی آنجا برای پیدا کردن محل دقیق آن کمک بگیرید. این دریاچه یکی از بزرگترین دریاچه های نمک ایران است و زیبایی آن نظیر ندارد. وقتی به آنجا رسیدید تا چشم کار میکند املاح نمک را میبینید که به صورت شش ضلعی بر زمین نقش بسته اند. دستان طبیعت این منظره حیرت انگیز را نقاشی کرده و تماشای آن بدون شک تجربه بی نظیری را برایتان رقم خواهد زد. اگر خوش شانس باشید و باران هم آمده باشد بلور های نمک بزرگ ترین آینه طبیعی را به شما نشان خواهند داد.

 

دشت هویج – لواسان

در قسمت شمالی روستای افجه در نزدیکی لواسان دشت بزرگ و زیبایی وجود دارد که روزی شکارگاه ناصرالدین شاه قاجار بوده است. در امتداد این دشت راه مالرویی به نام شاه عباسی وجود دارد که به دشت لار و سایر مناطق ییلاقی می رسد. دشت هویج یکی از مناطق بسیار بکر و زیبای ایران است اما متاسفانه بر خلاف تصور عموم اثری از هویج در آن دیده نمیشود و سالهاست که کشاورزان از زمین های آن استفاده نمی کنند. نام دیگر این دشت، گرچال است. بهتر است گردش خود را در این منطقه از صبح زود آغاز کنید تا در طول روزگرما، شرایط را برایتان سخت نکند.

 

مرداب هسل – چالوس

هسل در زبان محلی به معنی راکد است. این نام را اهالی منطقه به این مرداب داده اند. زیبایی وصف ناشدنی این مرداب همه ی چشم ها را به خود خیره میکندبا هر قدمی که به سمت آن برمیدارید بیشتر مات و مهبوت زیبایی آن خواهید شد. سطح این مرداب با خزه هایی پوشانده شده است که هرچه بیشتر به فصل پاییز نزدیک میشویم بیشتر به رنگ صورتی در می آیند. این مرداب در اعماق جنگل های انتظار شما را میکشد و برای گردشی یک روزه بهترین انتخاب است. باید بدانید که این مرداب در فاصله ۱۰ کیلومتری شهرستان چالوس در مجاورت مرزن آباد واقع شده است، هنگامی که به چالوس رسیدید به سمت روستای سینوا بروید و از ثانیه به ثانیه نفس کشیدن در کنار مرداب هسل لذت ببرید.

 

 

 از تهران یک روزه به کجا برویم

 



:: برچسب‌ها: بلیط هواپیما , رزرو بلیط هواپیما , خرید بلیط هواپیما ,
:: بازدید از این مطلب : 77
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 29 خرداد 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : triptravel

تاریخ، فرهنگ و زیبایی های طبیعی آلمان بهانه بسیار خوبی است که شما این کشور را به عنوان مقصدی برای سفر تعطیلات خود انتخاب کنید. این کشور تعداد بسیار زیادی شهر تاریخی، کوه های پهناور و جنگل های ژرف و سرسبزی دارد که سالانه گردشگران زیادی را با سلایق مختلف به سمت خود میکشاند. کلیسا ها و مکان های تاریخی فراوانی در همه جای این کشور گسترده شده اند که قدمت آنها در شهر های کوچک گاهی به قرن ها پیش باز میگردد. اگربرای سفر به آلمان به دنبال ایده هستید با ما در این مقاله همراه باشید. برای تهیه بلیط هواپیما می توانید به سایت سفیران مراجعه فرمایید.

 

 

فوسن و قلعه نِئوشوان اشتاین

اکثر گردشگران از شهر فوسن میگذرند و مستقیم به قلعه نئوشوان اشتاین میروند، در حالی که هر دو این مکان ها به یک اندازه ارزش دیدن دارند. آلمان پر از قلعه هایی است که مشابه آنها را در زمان کودکی هایمان در کارتون های دیزنی دیده بودیم، اما این قلعه با وجود کوه های آلپ باواریا بسیار منحصر به فرد تر از باقی قلعه ها شده است. جالب است بدانید که از این مکان بیشتر از همه ی مکان های دیدنی آلمان عکاسی شده است و همچنین قلعه ی کارتون "زیبای خفته" از روی این قلعه الهام گرفته شده است. از فضای داخلی این مکان میتوانید بازدید کنید و اگر نخواهید که تا بالای تپه ای که در آنجا وجود دارد پیاده روی کنید، میتوانید سوار ارابه ها شوید. در شهر فوسن، محله ی قدیمی بسیار زیبایی وجود دارد که ساختمان های رنگی و روشنی دارد که بیشترشان هم به نقاشی های دیواری مزین شده اند. شما میتوانید روی سنگفرش های 700 ساله این شهر قدم بزنید و به رستوران ها یا کافه های آنجا نیز سر بزنید.

 

برلین

این شهر سرسبز و زیبا پنج برابر از پاریس بزرگ تر است و از هر طرف به جنگل راه دارد، پر از بناهای تاریخی است و ساختمان پارلمان "رایشس تاگ" نیز در این شهر ساخته شده است. بیشتر مکان های تاریخی برلین در شهر میته واقع شده اند. . حتما از دروازه "براندنبرگ"  که تنها دروازه بازمانده و مهم ترین نماد شهر برلین است دیدن کنید ، این دروازه مظهر اتحاد مجدد برلین شرقی و غربی بعد از گذشت چند دهه است. همچنین به شما پیشنهاد میکنیم که بازدید از دیوار برلین را به هیچ وجه از دست ندهید. اگر هم خواستید که از هرج و مرج شهر دور شوید، به جنگل "گرانوالد" بروید و حتما روزهی آفتابی را برای شنا در رودخانه های آن اطراف انتخاب کنید.

 

هامبورگ

دومین شهر آلمان از نظر جمعیت و مساحت، شهر هامبورگ است. این شهر بندری در شمال آلمان واقع شده است و در واقع یکی از بزرگترین بندرگاه های اروپا است. با وجود کانال های آب و راه های آبی این شهر شباهت زیادی به ونیز پیدا کرده است و یکی از مکان هایی است که برای عکاسی بسیار خوش منظره است. نمیشود که به هامبورگ رفت و همبرگر نخورد! ما به شما رستوران "اتو" را معرفی میکنیم که نزدیک ایستگاه مرکزی است.

 

روتنبرگ

روتنبرگ در "جاده ی رمانتیک"  افسانه ای آلمان قرار گرفته است. این شهر که به نام شهر رویایی نیز معروف است را حتما باید ببینید. اگر به چشمتان آشنا می آید به این علت است که شهری که کارتون پینوکیو والت دیزنی دیده بودید عینا از روی روتنبرگ ساخته شده است و همچنین لوکیشن فیلم برداری فیلم " چیتی چیتی بنگ بنگ" نیز بوده است. به نظر میرسد که این شهر با دیوار های قرون وسطی ای اش مانند یک ماشین زمان شما را به گذشته های دور میبرد، هرچند تقریبا 40 درصد آن در جنگ جهانی دوم سوخت اما به سرعت توسط اهالی خود آنجا بازسازی شد. حتما به برج شهر هم سری بزنید تا از آنجا زیبا ترین منظره را از روتنبرگ مشاهده کنید.

 

مونیخ

با آنکه بین جنگ جهانی اول و دوم تقریبا با خاک یکسان شده بود اما امروز مکان های فراوانی برای بازدید در آن وجود دارد. Marienplatz میدان اصلی مونیخ است و از آنجا میتوانید به بسیاری از مکان های دیدنی از جمله بناهای تاریخی و کلیسا ها هم سر بزنید. آوازه جشن اکتبر همه جا پیچیده است اما نگران نباشید، شما در تمام طول سال میتوانید به Hofbrauhaus بروید و نوشیدنی های دلخواهتان را در لیوان های خیلی بزرگ میل کنید. اگر به مونیخ رفتید حتما به کارگاه کار اجباری داچائو سر بزنید، شاید در آنجا تصاویر دردناکی را مشاهده کنید ولی به یکبار دیدن می ارزد.

 

کلن

شهر کلن، 2000 سال قدمت دارد و توسط رومی ها کشف شده است و یکی از قدیمی ترین شهر های آلمان است. گردشگران در این شهر قدرت انتخاب بسیار بالایی دارد و میتوانند از برج های رومی و کلیساهای گوتیگ گرقته تا معماری های مدرن را در این شهر مشاهده کنند. کلیسای جامع شهر کلن تاریخچه غنی ای را در خود گنجانده است و جزو مکان هایی است که باید حتما از آن بازدید کنید. همچنین موزه های زیادی هم در این شهر وجود دارند، مثل موزه ی هنر های کاربردی، موزه لودویگ و موزه شکلات. مناظره هایی در این شهر وجود دارند که پر از آثار هنری معاصر اند، این خیابان بسیار توریستی است و حتی افراد معروف زیادی هم از آن بازدید میکنند.

 

لایپزیگ

 لایپزیگ شهر هنرمندان مشهور آلمانی است. گوته در این شهر مشغول تحصیل بوده و باخ  در آن آواز خوان مذهبی بوده است.  در نتیجه امروزه دانشگاه جدید لایپزیگ افتتحاح شد تا نگاهی دوباره به فرهنگ غنی این شهر بیا اندازد. لاتیپزیگ علاوه بر اینکه مرکز فرهنگ و هنر آلمان است ، همچنین در تاریخ معاصر این کشور نیز مشهور شد، وقتی تظاهرکنندگان انقلاب مسالمت آمیز را آغاز کردند که در نهایت به سقوط دیوار برلین در سال 1989 منجر شد.

 

جزیره روگن

در حالی که تعداد انگشت شماری از مردم، آلمان را با ساحل هایش یاد می کنند؛ این کشور با کمال تعجب دارای سواحل ماسه ای خارق العاده ای است که همه آنها را می توانید در جزیره روگن مشاهده کنید. این جزیره که در دریای بالتیک واقع شده است، به دلیل صخره های منحصر به فرد گچی خود که فقط در اینجا یافت می شود شناخته شده است. معروف ترین این صخره ها "صندلی پادشاه" نامیده می شود که تقریباً 122 متر از سطح دریا فاصله دارد. علاوه بر نگاه کردن به صخره ها و لذت بردن از سواحل زیبا و استخرهای آرامش بخش ، بازدید کنندگان می توانند از مکان ها و موزه های تاریخی مانند موزه U-Boat نیز بازدید کنند که فرصتی برای رفتن به درون یک زیر دریایی و یادگیری نحوه عملکرد آن و همچنین موزه گچ را به آنها می دهد. همچنین آنها میتوانند به داخل معادن گچ قدیمی بروند و در آنجا با انواع مختلف گچ و انواع سنگ ها آشنا شوند.

 

زیباترین مقاصد گردشگری آلمان

 

 



:: برچسب‌ها: بلیط هواپیما , رزرو بلیط هواپیما , خرید بلیط هواپیما ,
:: بازدید از این مطلب : 81
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 27 خرداد 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : triptravel

شیراز، شهر عشاق و پر از مکان های زیبا و دیدنی است. در این شهر زیبا هرجا سر بچرخوانید حتما اثری از هنر، ادبیات یا باغ و بوستان های زیبا را خواهید دید. مردم شیراز به این معروف اند که از زندگی نهایت لذت را میبرند و به هیچ وجه از وقت گذرانی کنارشان خسته نخواهید شد، چرا که علاوه بر قلب مهربانی که دارند بسیار مهمان نواز نیز هستند. شاید با شنیدن نام شیراز، به یاد تخت جمشید و آرامگاه حافظ و سعدی بیاافتید، اما در این مقاله علاوه بر معرفی مکان های معروف شیراز، به شما چندین جای جدید را معرفی خواهیم کرد که شاید کمتر به گوشتان خورده باشد. با ما همراه باشید تا به شما بگوییم چگونه شیراز را بگردید که از طبیعت زیبای آن نهایت لذت را ببرید، مکان های تاریخی آنجا را ببینید و همچنین غذاهای خوشمزه اش را نیز امتحان کنید. برای تهیه بلیط هواپیما میتوانید به سایت سفیران مراجعه فرمایید.

 

 

 

مسجد نصیرالملک (مسجد صورتی)

 

میگویند که نصیرالملک زیباترین مسجد ایران است. اگر صبح زود به این مسجد بروید و ببینید که چگونه نور خورشید از پس پنجره های رنگی عبور میکند و روی فرش های مسجد فرود می آید، به این گفته ایمان خواهید آورد. این مسجد یکی از پر بازدید ترین مکان های دیدنی شیراز است، در نتیجه بسیار شلوغ بوده و عکس گرفتن در این مکان به هیچ وجه کار آسانی نیست اما بهتر است هر طور که شده در طول روز خود را به نصیرالملک برسانید و در جشن رنگ و نور شرکت کنید. کاشی کاری های فضای بیرونی این مسجد بسیار هنرمندانه ساخته شده اند و زیباییشان چشم ها را به خود خیره میکند. در واقع این مکان، به دلیل همین کاشی کاری ها به مسجد صورتی هم معروف شده است.

 

 

 

دریاچه مهارلو (دریاچه صورتی)

 

دریاچه صورتی رنگ مهارلو یک دریاچه نمک است که در فاصله ۲۷ کیلومتری شیراز قرار دارد. این دریاچه محل زندگی بسیاری از پرندگان مهاجر است . دریاچه صورتی در فصل تابستان در زیباترین حالت خود قرار دارد. ترکیب رنگ صورتی و آسمان آبی در طول روز منظره ی بسیار دیدنی ای را مقابل چشم ما قرار میدهد. از شیراز تا دریاچه مهارلو یک ساعت راه است و شما میتوانید با کمک بسیاری از تور های گردشگری محلی به این مکان زیبا سفر کنید.

 

 

 

ارگ کریمخان

 

ارگ کریمخان با آن دیوارهای بلند و چهار برج که هرکدام در یک گوشه از این بنا واقع شده اند در قلب شهر شیراز از زمان حکومت کریمخان زند هنوز پا بر جا است. از این بنا تا سال ۱۳۵۰ شمسی به مدت ۳۵ سال به عنوان زندان استفاده میشده که به همین دلیل ساختار بنا کمی آسیب دیده است اما پروژه مرمت آن در حال انجام است. ارگ کریمخان در دوره های مختلف از تاریخ استفاده های متفاوتی داشته، اما جالب است بدانید که هنگامی که کریمخان زند بر تخت پادشاهی نشست و شیراز را به عنوان مرکز حکومت خود انتخاب کرد، از بهترین معمار های آن زمان خواست که این مکان فوق العاده زیبا را بسازند و به همین خاطر امروزه ما میتوانیم با توجه به بررسی آثار باستانی ای مانند ارگ کریمخان، سبک معماری دوره زندیه را به خوبی درک کنیم.

 

 

عمارت شاپوری

 

این عمارت با شکوه و زیبا در دوران پهلوی اول ساخته شده و تا اوایل دهه ۷۰ شمسی محل سکونت خاندان شاپوری بوده است. اما بعد از آن به ثبت رسید و جز آثار ملی ایران قرار گرفت. این عمارت اولین عمارتی بود که در شیراز ساخته شد و به نوعی عمارت هنجار شکن زمان خود بود. چرا که به هیچ وجه شبیه عمارت ها و باغ های ایرانی نبود. این مکان از نظر معماری ساخت، طراحی کلی، طراحی حرکت آب، نوع کاشت درختان در باغ و محل قرار گیری خود عمارت با باقی باغ های زمان خودش تفاوت بسیاری دارد و بیشتر از سبک معماری های اروپایی پیروی کرده است. متفاوت بودن این مکان، آنرا  متمایز کرده و باعث شده است که عمارت شاپوری به عنوان آوانگارد در زمینه معماری شناخته شود.

 

 

موزه تار و پود

 

کارخانه نساجی در سال ۱۳۸۷ توسط مهندس مهرداد ایروانیان به مهندس امیرعباس کاشف سپرده شد که این مسوولیت در برگیرنده ی طراحی، ساخت و نظارت کلیه ی سازه ها و المان های داخلی و بیرونی بود. کارخانه نساجی شیراز که به شکل مخروبه درامده بود در محوطه فعلی کتابخانه اسناد ملی ایران در جوار خیابان قرآن شیراز در محدوده تاریخی سایت عرفان که دربرگیرنده ی مجموعه حافظیه و دانشگاه ادبیات، مقبره مشاهیر و باغ جهان نما است واقع گردیده. جالب است بدانید که نگهبان محترم و سالمند این مجموعه ایده ساخت بوقی که در این موزه قرار دارد را داده است. او میگوید که در گذشته با صدای گوش خراش این بوق، ساعت شروع و پایان کار را به کارگران کارخانه اعلام میکردند.

 

 

بازار وکیل

 

بازار وکیل شیراز در بازار اصلی شیراز به دستور کریم خان زند در قرن ۱۱ ساخته شد. این بازار هنوز زنده است و مردم شیراز کالاهای مورد نیاز خود را از آنجا تهیه میکنند. معماری سقف آن به گونه ای است که دمای هوا را به خوبی تنظیم میکند یعنی در فصل زمستان محوطه بازار را گرم و در فصل تابستان آنجا را خنک نگه میدارد. در این بازار کالاهای بسیاری از جمله فرش اصیل ایرانی، ادویه جات مختلف، صنایع دستی و ... به خرید و فروش میرسد. حتی اگر قصد خرید چیزی را هم نداشته باشید، مطمئن باشید که فضای این بازار شما را محو خود خواهد کرد ولی اگر بخواهید که از شیراز یک یادگاری تهییه کنید یا برای عزیزانتان سوغاتی بخرید، بازار وکیل بهترین گزینه است.

 

 

غذاهای خوشمزه شیرازی

 

اگر که شیراز را به عنوان مقصد سفر خود انتخاب کرده اید باید به شما این مژده را بدهیم که خوشمزه ترین غذاهای عمرتان را در این شهر میل خواهید کرد. کلم پلو یکی از شناخته شده ترین و خوشمزه ترین غذاهای شیراز است که کافی است یکبار آن را امتحان کنید تا عاشقش شوید. شکرپلو، دوپیازه آلو، لاری کباب، آش سبزی و آش کارده از دیگر غذاهای مخصوص شهر شیراز اند. شما تمام این غذا ها را میتوانید در رستوران های این شهر میل کنید. حتما اگر از کسانی که پیش از شما به این شهر رفته اند بپرسید که از خوراکی های خوشمزه شیرازی برایتان بگویند، اولین گزینه فالوده شیرازی خواهد بود. پس وقتی که دارید فالوده خوشمزه شیرازی تان را میل میکنید، جای ما را هم خالی کنید.

 

 

شیراز گردی به سبک سفیران

 



:: برچسب‌ها: بلیط هواپیما , رزرو بلیط هواپیما , خرید بلیط هواپیما ,
:: بازدید از این مطلب : 95
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 25 خرداد 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : triptravel

به محض آنکه تصمیم میگیرید به دبی سفر کنید و به دنبال یک هتل خوب میگردید، با دنیایی از اسامی های مختلف روبرو خواهید شد. در دبی برند های بسیاری وجود دارد که تمام آنها به طور دائم با هم در حال رقابت اند. پیش بینی میشود که بازار صنعت گردشگری امارات متحده عربی تا سال 2022 تا حدود 6 میلیار یورو افزایش نرخ پیدا کند. همزمان با آماده سازی دبی برای میزبانی نمایشگاه جهانی اکسپو 2020، هر روزه شاهد بازگشایی هتل های جدیدی هستیم که به انتظار تعداد زیادی مسافر از سراسر جهان نشسته اند. هتل های دبی بیش از پیش در حال تدارک و مجهز نمودن خود هستند تا بتوانند حتی برای یک شب هم که شده از شما میزبانی کنند. برای تهیه بلیط هواپیما می توانید به سایت سفیران مراجعه نمایید.

 

 

خانه زبیل در جمیرا در محله ی گرینز

 

جالب است بدانید که اقامت در تمام هتل های دبی حساب بانکی شما را خالی نمیکند، پس اگر به دنبال جایی ارزان قیمت هستید، بهتر است به شما بگوییم که هتل زبیل جمیرا برایتان بهترین گزینه است. این هتل در محله ی گرینز در نزدیکی اتوبان اصلی دبی یعنی شیخ زائد قرار دارد. اما این موضوع نباید شما را دلسرد کند، زیرا درست در میان مکان های توریستی دبی واقع شده است و تا ساحل تنها 5 دقیقه فاصله دارد. ساختمان زبیل جمیرا نوساز است، اتاق های آن بسیار بزرگ و مدرن طراحی شده اند. همچنین در پشت بام آنجا قلیان سرایی وجود دارد که میتوانید ساعت ها در فضای آن به همراه عزیزانتان وقت بگذرانید و از منظره شهر دبی لذت ببرید.  210 اتاق این هتل به سرعت رزرو میشوند، پس هرچه سریع تر تصمیم خود را بگیرید.

 

 

هتل آرمانی

 

هر کسی که به دبی سفر میکند حتما باید بلندترین برج جهان که برج خلیفة است سر بزند. این برج 828 متر ارتفاع دارد و هتل آرمانی شامل 8 طبقه ی پایینی و طبقه 38 و 39 آن میشود. در بدو ورود به این هتل سنگ مرمر و چوب های حصیری شکل کف آنجا جلب توجه میکنند. در لابی این مکان جواهراتی به نمایش گذاشته شده است که توسط خود جورجیو آرمانی طراحی شده اند. همچنین  160 اتاق مختلف دارد که در 11 نوع مختلف دسته بندی شده اند. شما میتوانید نور و پرده ها را در اتاق های فوق لوکس هتل آرمانی با آی پد کنترل کنید، از حمام های بارانی این اتاق ها استفاده کرده و از پنجره هایی که طول آنها از سقف تا کف اتاق است، قسمت مرکزی شهر زیبای دبی را تماشا کنید. این هتل شامل 5 رستوران ژاپنی، هندی،ایتالیایی و ... است و همچنین نمایش فواره های دبی هر روز در نزدیکی آن برگزار میشود که نباید تماشای آن را از دست بدهید.

 

 

هتل پنج نخل

 

با وجود هزاران هتل لوکس در پالم جمیرا که هر روزه به تعداد آنها اضافه میشود، مکان های دیدنی دبی دائما در حال تغییر است. در حال حاضر، هتل پنج نخل در صدر فهرست این مکان ها قرار دارد و به دلیل استخر زیبا و رستورانی که در پشت بام آن واقع شده است مانند الماس میدرخشد. این مکان میان افراد معروف و اینفلوئنسر ها بسیار محبوب است اما اگر شما به شبکه های اجتماعی علاقه ای نداشته باشید، باز هم نباید اقامت در این هتل و عکاسی در فضای آن را از دست بدهید. این هتل دارای 468 اتاق است و در قسمت اصلی پالم جمیرا قرار دارد. در نتیجه در رفت و آمد به آنجا به هیچ وجه با ترافیک مواجه نخواهید شد.

 

 

هتل سدر تریلرز

 

این هتل که یک ساعت با مرکز شهر دبی فاصله دارد و در شهر باستانی "حتا" واقع شده است در اواخر سال 2018 بازگشایی شد. شما میتوانید در این هتل روی نیمکت هایی که در فضای باز تعبیه شده اند بنشینید، از آتش لذت ببرید، از تجهیزات باربیکیو استفاده کنید و به طور کلی دریک کمپ لوکس اقامت داشته باشید. نگران اینترنت هم نباشید، این هتل کاملا مجهز به Wi Fi میباشد.  دور تا دور این اقامت گاه را کوههای زیبایی فرا گرفته اند و این مکان برای کسانی که عاشق فعالیت در طبیعت مثل کوهنوردی و دوچرخه سواری هستند بسیار مناسب است. این هتل تابستان ها از ماه مه تا اکتبر بسته است.

 

 

 هتل مینا السلام

 

شاید همه نخواهد که در آسمان خراش های دبی اقامت داشته باشند و دقیقا همین موضوع است که هتل مینا السلام را منحصر به فرد کرده. این مکان در مدینه جمیرا محبوب و در میان راههای آبی ای که به سبک ونیز اروپا ساخته شده است قرار دارد و از آنجا میتوانید منظره زیبای آب های خلیج فارس را تماشا کنید. این هتل در نزدیکی مکان های توریستی دبی، مانند پالم جمیرا، مارینا، و مرکز خرید بزرگ امارات ساخته شده است. اقامت در هتل مینا السلام شما را به دبی قدیمی با دیوارهای شنی رنگ و قایقهای چوبی کوچک خواهد برد. این مکان همچنین دارای تعداد بیشماری رستوران و کافی شاپ میباشد که مسافران میتوانند در آنجا بنشینند و از غروب خورشید در امتداد خلیج همیشگی فارس لذت ببرند.

 

 

هتل و اسپا صحرایی باب الشمس

 

یکی از مکان هایی که مانند راز در دل صحرای دبی نهفته شده است و تنها 30 دقیقه با مرکز شهر فاصله دارد هتل و اسپای باب الشمس است. این اقامت گاه 5 ستاره ظاهری سنتی دارد و در کل شامل 115 اتاق ویلایی دو طبقه است که به زیبایی در بطن صحرای القدره ساخته شده است. اگر خوش شانس باشید، غزال بیابانی و تیزشاخ عربی، که در آفتاب سوزان این کویر زندگی میکنند را مشاهده خواهید کرد. اما اقامت در این مکان،کمی از هرج و مرج زندگی شهری دور شده و میتوانید به مراکز ماساژ بروید، شتر سواری کنید و در استخر ها و جکوزی این هتل لذت ببرید. ما به شما پیشنهاد میکنیم که حتما به رستوران "هند شمالی" سر بزنید و در کنار شیخ های عرب غذا میل کنید.

 

 

کاخ سزار

 

قمار در امارات ممنوع است، اما این موضوع باعث نشده است که یکی از مشهور ترین کازینو های وگاس شعبه ی جدید خود را در دبی بازگشایی نکند! کاخ سزار در سال 2018 در جزیره بلو واترز دبی افتتاح شد. جالب است بدانید که بزرگترین چرخ و فلک دنیا به نام "چشم دبی" در این جزیره ساخته شده است و از سال 2020 قابل استفاده خواهد بود. اتاق های این هتل به پنج دسته تقسیم بندی میشوند و بهترین اتاقها، آنهایی هستند که پنجرهشان رو به استخر یا دریا باز میشود. یکی از نکات برجسته این اتاق ها، حمام های مرمرین و سینک های دوقلو دستشویی های آن است که میزان لوکس بودن این اتاق ها را دو چندان میکند. در طبقات پایین هتل رستورانی به نام "آشپزخانه گولدن رمزی" وجود دارد که اصلا ارزان نیست اما غذاهایش بسیار خوشمزه است. کسانی که میخواهند در این هتل استراحت کنند، نیز میتوانند از فضای استخر استفاده کنند یا در کلاس های یوگا که در ساحلی خصوصی برگزار میشود شرکت کنند. با این تفاسیر، میتوان گفت که هتلی با این همه امکانات اصلا به میزهای قمار احتیاجی نخواهد داشت.

 

 

برج العرب

 

آیا دوست دارید که شبی را در اولین هتل هفت ستاره جهان سپری کنید؟ خب ابتدا باید از بین 17 نوع بالش مختلفی که برای شما فراهم میکنند، بالش مورد علاقهتان را انتخاب کنید. برج العرب بین مکان های توریستی دبی، یعنی مرکز شهر و مارینا قرار گرفته است و فقط باید آن را با چشم خود نگاه کنید تا زیبایی آن را باور کنید. فضای داخلی  آن به معنای واقعی کلمه با طلای 24 قیراطی پوشیده شده و سقف آن نیز از 21000 کریستال سواروسکی ساخته شده است. راستی، اگر شما هم عاشق جمع آوری شامپوهای مجانی هتل ها هستید، باید بهتان بگوییم که در برج العرب میتوانید از شامپوهای گران قیمت هرمس استفاده کنید. اقامت در این هتل به هیچ وجه ارزان نخواهد بود، اما اگر به دنبال لوکس ترین هتل در دبی هستید، برج العرب جایی است که باید در آن بمانید.

 

 

هتل w دبی

 

پالم جمیرا پر از اقامت گاههای مختلف است، اما جدیدترین مکانی که این جزیره را زیباتر از قبل کرده است هتل w دبی نام دارد. هنگامی که به لابی این هتل بروید مجسمه ای را خواهید دید که از 640 تکه شیشه ساخته شده است. در این مکان تعداد زیادی استخر در طبقات مختلف وجود دارد که هر کدام اتاقهای مخصوص به خود را داردند. جالب است بدانید که هر 350 اتاق این مکان، طراحی مخصوص به خود را دارند و دیوار های آنها پر از طرحهایی است که فرهنگ و تاریخ دبی را به تصویر میکشد.

 

 

هتل آتلانتیس

 

نه بلند ترین ساختمان دبی است و نه هتلی هفت ستاره، اما بدون شک نمادین ترین مکان دیدنی دبی است. این هتل اولین جایی بود که در جزیره مصنوعی پالم جمیرا ساخته شد. مجسمه ای بسیار بزرگ با ارتفاع 30 متری در لابی آن توجه افراد زیادی را به خود جلب میکند. هتل آتلانتیس دارای پارک آبی، آکواریوم و رستوران های فراوانی نیز است. در این مکان دو سوئیت وجود دارد که از اتاق خوابهای آن میتوانید منظره آکواریوم را تماشا کنید. با وجود آنکه هتل های فراوانی در اطراف این مکان بازگشایی شده اند، اما آتلانتیس همیشه محبوب ترین آنها باقی خواهد ماند.

 

 

ده هتل برتر دبی



:: برچسب‌ها: بلیط هواپیما , رزرو بلیط هواپیما , خرید بلیط هواپیما ,
:: بازدید از این مطلب : 182
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 24 خرداد 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : triptravel

از شرقی ترین نقطه ی حاشیه دریای خزر تا غربی ترین نقطه ی آن، پوشیده از جنگل های سبز و زیبا است. تقریبا همه ما به شهرهای شمالی سفر کرده و در جنگل های معروف آنجا کمپ کرده ایم. اما جالب است بدانید که از میان تمام این جنگل ها هنوز تعدادی وجود دارند که دست نخورده و بکر باقی مانده اند. این جنگل های زیبا و دل انگیز، گویی تکه ای از بهشت اند و قدمت بعضی از آنها به سالها قبل باز میگردد. این روز ها خیلی از ما، درگیر دود و دم زندگی شهری شده ایم و سفر به این جنگل ها قطعا بهترین لطفی است که میتوانیم در حق خودمان بکنیم.با ما همراه باشید تا در ادامه ی این مقاله به شما تعدادی از این جنگل های زیبا و تماشایی را معرفی کنیم. همچنین شما می توانید برای تهیه ی بلیط هواپیما به سایت سفیران مراجعه فرمایید.

 

 

جنگل الیمستان – آمل

 

در ۲۰ کیلومتری جاده هراز به آمل روستایی به نام الیمستان واقع شده است. وقتی وارد روستا شدید و از آن گذشتید به جنگل الیمستان میرسید که محل رویش گیاه "الیما" است و نام این جنگل نیز از این گیاه گرفته شده. سالانه توریست های زیادی به این جنگل رویایی سفر میکنند و زیبایی این منطقه، توجه عکاسان داخلی و خارجی متعددی را به خود جلب کرده است. طبیعت بکر، چشم انداز تماشایی جنگل و مراتع سرسبز جنگل الیمستان شما را شگفت زده خواهد کرد. در این جنگل دو حفره ی بزرگ وجود دارد که در اثر برخورد شهاب سنگ با زمین بوجود آمده اند اما اهالی روستا معتقدند که روزی رستم در آن نقطه زانو زده  و از آب چشمه نوشیده است که به آن نقش پای رستم میگویند.

 

جنگل اولنگ – شاهرود

 

جنگل زیبای اولنگ در ارتفاعات شهر شاهرود واقع شده و به دلیل اینکه هنوز ناشناخته است، بسیار بکر مانده و پوشش گیاهی آن بسیار فشرده است. پس از کشف معدن ذغال سنگ مسئولان به فکر ساخت جاده ای افتادند که دسترسی به این جنگل را آسان کرده است. بالا بودن ارتفاع این جنگل باعث کاهش دما در این منطقه شده است. همچنین چشمه ها و رود های زیادی از دل این کوه میجوشند و سرازیر میشوند که موقیعیت فوق العاده ای را برای رشد گیاهان ایجاد کرده اند. شرایط اقلیمی این جنگل به گونه ای است که محل زندگی انواع حیوانات و دارای پوشش های گیاهی مختلف است. گفته میشود که ۹۸ روز از سال این منطقه یخبندان است و عموما در فصل زمستان در آنجا شاهد بارش برف هستیم، در نتیجه اگر قصد رفتن به این جنگل را دارید بهتر است فصل تابستان را انتخاب کنید.

 

جنگل مازیچال – کلاردشت

 

 اگر از کلاردشت به سمت مرزن آباد بروید و سپس آن مسیر را به سمت عباس آباد ادامه دهید، وارد زمین های مازیچال میشوید. جنگل های مازیچال در ارتفاعات قرار دارند و اگر شرایط جوی مناسب باشد، شاهد پدیده اقیانوس ابر نیز خواهید بود، اما اگر ابرها روی خوشی به شما نشان ندادند، اصلا نگران نباشید، چرا که در این صورت محو تماشای منظره چشم نواز چالوس تا رامسر خواهید شد. “مازی” در گویش محلی به معنی درخت بلوط است و نام این جنگل به علت وجود انبوهی از درختان بلوط مازیچال گذاشته شده است. در فصل بهار و تابستان، عطر گل های وحشی این منطقه زیبایی آنجا را دو چندان میکند. شما میتوانید پس از عبور از میان درختان در این محل کمپ کنید، از سکوت طبیعت در شب لذت ببرید و صبح با صدای پرندگان از خواب بیدار شوید. اما اگر قصد دارید که شب را در آنجا سپری کنید حتما با افراد حرفه ای همسفر شوید تا از خطر حمله حیوانات وحشی دور بمانید و خاطره ای خوش از آنجا برای خود ثبت کنید. بهترین زمان سفر به این منطقه، فصل بهار و تابستان است اما فراموش نکنید که همراه خود لباس گرم ببرید.

 

جنگل زانوس – نوشهر

 

جنگل زانوس از نوع جنگل های هیرکانی است یعنی برگ های گیاهان آن پهن هستند و مساحت آن تقریبا ده هزار هکتار است. در این جنگل درختان جوان، میان سال و همچنین مسن دیده میشوند که به دلیل عدم دسترسی و فقدان جاده های جنگلی در امان مانده اند. نام این منطقه زانوس است که به محل رویش درخت چنار گفته میشود. میوه های جنگلی زانوس شامل سیب وحشی، آلوچه ی وحشی، گلابی وحشی، بارانک، ازگیل، زرشک کبود و زرشک قرمز است. پوشش گیاهی این منطقه به دلیل بارش زیاد برف و باران بسیار متنوع است و نه تنها چراگاه مناسبی برای دام های اهلی و حیوانات وحشی است، بلکه گیاهان دارویی بسیار زیادی از جمله شیرین بیان، نعنا،گل گاو زبان، گل بنفشه، آویشن، خاک شیر و ... نیز در آنجا رشد میکنند.

 

جنگل دالخانی – رامسر

 

جنگل دالخانی یک جنگل کوهستانی است که تنها ۳۰ کیلومتر با شهر رامسر فاصه دارد و در امتداد جنگل های رامسر پدید آمده وآب و هوای این جنگل در تمام فصل های سال بسیار دل انگیز است. سطح جنگل در اکثر مواقع پوشیده از مه بوده که تصویر بسیار خیال انگیزی را برای شما به ارمغان خواهد آورد. شما میتوانید به همراه عزیزانتان در آلاچیق های چوبی این جنگل بساط پیک نیک خود را برپا کنید و برای چند ساعتی از هوای خوش آنجا نهایت لذت را ببرید. ما به شما پیشنهاد میکنیم که در طول روز به این مکان بروید اما شب را در آنجا سپری نکنید، زیرا این منطقه شب ها پر از حشره  میشود و احتمال دارد شغال ها نیز به شما حمله کنند. اگر هدفتان از رفتن به دالخالی، جنگل گردی است، فراموش نکنید که کفش و لباس مناسب بپوشید، حتما خوراکی سبک و آب آشامیدنی نیز همراه خود داشته باشید.

 

جنگل راش – سوادکوه

 

این جنگل به بلندای قامت درختانش قدمت دارد و آرایش زیبای درختان آن شما را محو تماشا خود میکند. اگر عاشق فصل پاییز هستید، جنگل راش بهترین مقصد سفر برای شما است، در این فصل زمین آنجا پوشیده از برگ های زرد پاییزی است و خش خش برگ ها زیر پاهایتان تنها موسیقی دلنوازی است که خواهید شنید. این مکان بخشی از جنگل باستانی هیرکانی است که عمر آن به دوران ژوراسیک بازمیگردد. فاصله آن با تهران حدود سه ساعت و نیم بوده و با ساری فقط ۱۰۰کیلومتر فاصله دارد. ابتدای مسیر این جنگل یک جاده خاکی است که میتوان  این راه را پیاده طی کرده و یا برای رسیدن به جنگل از ماشین های محلی استفاده کرد. جالب است بدانید که گاهی ارتفاع درختان آنجا به ۴۰ متر نیز میرسد. بهترین فصل برای بازدید از این مکان فصل پاییز است زیرا در زمستان دسترسی به آن جا سخت خواهد بود و حتما باید تجهیزاتتان تکمیل باشد.

 

 جنگل های بکر ایران

 



:: برچسب‌ها: بلیط هواپیما , رزرو بلیط هواپیما , خرید بلیط هواپیما ,
:: بازدید از این مطلب : 152
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 19 خرداد 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : triptravel

جشنواره های غذا میتوانند انگیزه فوق العاده ای برای شروع یک سفر باشند. بدون شک یکی از هیجان انگیز ترین تفریحات، امتحان کردن غذا های کشور های مختلف است. در این جشنواره ها با فرهنگ های متنوع آشنا میشوید و بهترین سرآشپز های دنیا را از نزدیک میبینید. همچنین میتوانید در کلاس های آموزش آشپزی شرکت کرده و در کنار باقی بازدید کننده ها غذا میل کنید و از بازارچه های غذا خرید کنید. این جشنواره های غذا بهشت شکمو ها اند در نتیجه ممکن است پس از خواندن این مطلب مجبور شوید برای مدتی رژیم خود را کنار بگذارید. شما می توانید برای تهیه ی بلیط هواپیما به سایت سفبیران مراجعه نمایید.

 

 

شنواره Taste لندن (انگلستان)

جشنواره های Taste در سراسر دنیا از جمله چین و آفریقای جنوبی برگزار میشوند اما اولین بار در لندن شاهد برگزاری آن بودیم. این جشنواره دو بار در سال برگزار میشود تا بازدید کنندگان بتوانند منو های غذایی فصل های مختلف را امتحان کنند. ماهر ترین سرآشپز های دنیا در این نمایشگاه بزرگ جمع میشوند تا غذا های خود را در غرفه هایشان در پارک رٍجِنت که محل برگزاری این جشنواره است عرضه کنند. در این جشنواره  رستوران های ستاره دار غذا های مورد علاقه ی منتقدان غذا را برایشان آماده میکنند. همچنین فعالیت های سرگرم کننده به صورت زنده، کلاس های آموزشی و برنامه هایی برای اهدای جوایز هم برگزار میشود. به شما پیشنهاد میدهیم که در هتلی مستقر شوید که به محل برگزاری نمایشگاه نزدیک باشد.

 

دهکده پیتزا، ناپلی (ایتالیا)

هر سال در مهد پیتزای دنیا به مدت دو هفته جشنواره ای برگزار میشود تا دین خود را به پیتزا ادا کند. متخصص های پیتزا از سراسر دنیا به این جشنواره می آیند و هر کس طبق دستورالعمل شخصی خودش پیتزا درست میکند و با بقیه رقابت میکند. این رقابت به سه دسته تقسیم میشود: دسته ی اول باید پیتزای خود را روی آتش درست کنند. دسته دوم باید پیتزای بدون گلوتن درست کنند و دسته سوم هم آزاد هستند که پیتزا خود را هرطور که میخواهند، درست کنند  در آخر هم هیات داوران بهترین آنها را انتخاب میکنند.  در این جشنواره علاوه بر اینکه قرار است بهترین پیتزاهای زندگی تان مثل پیتزا ناپلی، مارگاریتا یا مارینارا را میل کنید، شاهد مراحل درست کردن خمیر پیتزا و کلاس های آموزشی نیز خواهید بود. فقط حواستان باشد قبل از رفتن به جشنواره زیاد صبحانه نخورید  تا برای آن همه پیتزا جا داشته باشید.

 

جشنواره فشن و شکلات، کیتو (اکوآدور)

اگر شما عاشق دنیای مد و شکلات هستید پس بهتر است به این جشنواره بروید. در آنجا میتوانید با کیفیت ترین و خوشمزه ترین شکلات های اکوآدور را میل کنید. همچنین فرصت آن را دارید که به فشن شو Salon du Chocolat رفته و مدل هایی را تماشا کنید که تمام لباس هایشان از شکلات است.

 

جشنواره غذائی گیاهی، پوکت (تایلند)  

همه تصور میکنند که جشنواره های غذا فقط برای گوشت خوار ها برنامه ریزی میشوند اما اینگونه نیست. ما به شما پیشنهاد میدهیم که اگر عاشق رقص، موسیقی، جشن و غذای گیاهی هستید حتما به این جشنواره تایلندی سری بزنید. این جشنواره ۹ روز طول میکشد و جالب این جا است که کل شهر در این مدت گیاه خوار میشوند. تنوع غذاهای گیاهی در این جشنواره زیاد است و هرکدام از انواع سبزیجات و میوه ها و حبوبات و محصولات پروتئینی مخصوص گیاه خواران درست شده اند. حتی کسانی که گیاه خوار نیستند هم عاشق این جشنواره بین المللی غذا میشوند.

 

جشنواره دامپلینگ، هنگ کنگ (چین)

آیا طرفدار غذای چینی هستید؟ آیا وقتی به دامپلینگ های خوشمزه فکر میکنید دهانتان آب میفتد؟ اگر پاسخ تان مثبت است پس این فستیوال برای شما ساخته شده است. این دامپلینگ ها از نوعی برنج چسبنده درست میشوند و در برگ بامبو، نیلوفر یا موز پیچیده شده اند. در پنجمین روز از ماه پنجم چینی به این جشنواره بروید و خود را غرق دریای دامپلینگ ها و مهمان نوازی چینی ها کنید. راستی! حواستان باشد که مسابقه تماشایی قایق سواری اژدها ها را از دست ندهید.

 

جشنواره شاه ماهی، هوسن دانمارک

جشنواره شاه ماهی ها یکی از منحصربه فرد ترین جشنواره های غذا در تمام دنیا است. گروهی از شاه ماهی ها، آوریل هر سال به سمت رودخانه دانمارک شنا میکنند تا در آب های محافظت شده ی آنجا تخم ریزی کنند. ماهیگیر ها در این مدت از خوشحالی سر از پا نمی شناسند. البته این شادی همه گیر است چرا که تمام مردم قرار است یک دل سیراز انواع مختلف شاه ماهی، مانند شاه ماهی  پخته، مزه دار شده، شکم پر، سرخ شده و کیک ماهی را در این جشنواره میل کنند. همانطور که گفتیم این جشنواره غذا تنها مخصوص دانمارک است و هیچ جای دیگری غذاهای آن را پیدا نخواهید کرد. پس این شاه ماهی ها را از دست ندهید.

 

جشنواره بِیکِن، ساکرامنتو (کالیفرنیا)

ایالت کالیفرنیا با رستوران های ارگانیک و کارخانه های تولید نوشیدنی های الکلی مختلف دست به دست هم داده اند و بالاخره جشنواره ی غذایی که همه منتظرش بودند را برگزار کردند. یعنی جشنواره بِیکِن. سرآشپزها دراین جشنواره گوشت خوک ها را در فضای باز می پزند. جالب است بدانید که این خوک ها همگی غذای ارگانیک مصرف کرده اند واز گوشت های کارخانه ای در این جشنواره استفاده نمیشود. همچنین همیشه در کنار غذاهای این جشنواره نوشیدنی های الکی محلی هم سرو میشود. این جشنواره به خاطر تخفیف های ژلاتو بیکن، سالاد بیکن، سوپ نودل، بیکن و... بسیار معروف است.

 

جشنواره گوجه فرنگی، بونول ( اسپانیا)

آگوست هر سال هزاران زنان و مردان زیادی از سراسر جهان به شهر بونول اسپانیا می آیند تا در بزرگترین جنگ غذا دنیا شرکت کنند. شرکت کننده ها شهر را به رنگ قرمز در می آورند و تا چشم کار میکند به سمت یکدیگر گوجه فرنگی پرتاب میکنند. تاریخچه این جشنواره به سال ۱۹۴۵ برمیگردد، هنگامی که در یک دعوای خیابانی دو گروه  به طرف یکدیگر گوجه فرنگی پرتاب کردند و شهر را به هم ریختند. در طی سالها این رسم بین افراد ماند و بالاخره در سال ۱۹۷۵ به عنوان یک جشنواره غذا رسما ثبت شد.

 

جشنواره ی زعفران، کُنسوئگرا (اسپانیا)

این جشنواره هر سال در آخرین هفته ی ماه اکتبر برگزار می شود. در این جشنواره اهالی شهر کنسوئگرا لباس های محلی شان را تن میکنند و ساعت ها به رقص، آواز، خوردن، نوشیدن و جشن گرفتن می پردازند. اگر به این جشنواره میروید علاوه بر غذاهای بسیار خوشمزه ای که میخورید، میتوانید به شهر تولِدو هم سر بزنید و از آثار باستانی و هنری آنجا دیدن کنید.

 

در این جشنواره میتوانید به دیدن اهالی بروید که در حال برداشت گل زعفران هستند. این کار بسیار سخت و طاقت فرسا است و بهترین زمان برای برداشت گل زعفران صبح زود است. پس از مرحله برداشت، آنها را خشک کرده و هروقت به رنگ تیره درآمدند، آنها را در شیشه های زیبا به فروش می رسانند.

 

 

 بهترین جشنواره های غذا های دنیا

 



:: برچسب‌ها: بلیط هواپیما , رزرو بلیط هواپیما , خرید بلیط هواپیما ,
:: بازدید از این مطلب : 124
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 18 خرداد 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : triptravel

شیراز مرکز استان فارس و  یکی از بزرگترین شهرهای ایران محسوب می شود  که در جنوب غربی ایران واقع شده است. این شهر در ارتفاع ۱۴۸۶ متر بالاتر از سطح دریا و در منطقه ی کوهستانی زاگرس واقع شده است. شیراز که پایتخت سابق ایران نیز بوده است گنجینهای از فرهنگ پارسی می باشد. شهر باغها و شاعران و پایتخت فرهنگی ایران است و آرامگاه شاعران و عارفان بزرگی همچون سعدی و حافظ در آن وجود دارد. این هر از گذشته تا به امروز آینه ی تمام نمای فرهنگ، هنر و شعر و ادب است. شهرت آثار تاریخی شهر شیراز به اندازه ای است که سالیانه گردشگران زیادی از سراسر دنیا به سوی این شهر می آیند. حتی در بین هموطنانمان نیز شیراز یکی از مقصد های بسیار پر طرفدار می باشد. جهت تهیه بهترین و ارزان ترین نرخ های بلیط هواپیما میتوانید به سایت سفیران مراجعه فرمایید.

 

 

آب و هوا و موقعیت جغرافیایی شیراز

 

 شهرشیراز از سمت غرب به کوه دراک، از سمت شمال به کوههای بمو، سبزپوشان، چهلمقام و باباکوهی (از رشتهکوههای زاگرس) محدود شدهاست. آب و هوای شیراز نسبتا معتدل میباشد و با وجود باغ های پراکنده در شهر این اعتدال بیشتر نیز شده است . میانگین هوای آن در تابستان ودر ماه تیر 30 درجه سانتی گراد و در زمستان و در ماه دی به 5 درجه سانتیگراد می رسد.

 

 

جاذبه های گردشگری شیراز

 

از جمله آثار تاریخی و جاذبه های گردشگری شیراز می توان اشاره کرد به تخت جمشید، آپادانا، پاسارگاد، ارگ کریم خان زند، نقش رستم، بازار وکیل، حمام وکیل، مسجد وکیل، بقعه شاهچراغ، مسجد نصیرالملک، آرامگاه خواجوی کرمانی، حافظیه، سعدیه، بند امیر، مقبره کریم خان زند، تخت مادر سلیمان (قصر ابونصر)، بقایای مسجد عتیق، نقش رجب، خاتون قیامت، قیصریه، باغ ارم، باغ عفیف آباد، باغ موزه نارنجستان قوام، باغ دلگشا، دروازه قرآن، سرای مشیر و موزه پارس که در ادامه به توضیح برخی از مهم ترین آنها می پردازیم..

 

سعدیه ( آرامگاه سعدی)

 

یکی از جاذبه های زیبای این شهر که سالانه گردشگران زیادی از آن بازدید به عمل می آورند سعدیه است. آرامگاهی با گنبد فیروزه ای رنگ و دیوارهای مرمرین که قبر سعدی در وسط آن قرار دارد.

 

حافظیه (آرامگاه حافظ)

 

آرامگاه شاعر نامی ایران، حافظ از زیباترین و مهم ترین جاذبه های شهر شیراز می باشد که در شمال شهر شیراز و در جنوب دروازه قرآن قرار دارد. حافظیهی، شامل دو بخش شرقی و غربی می باشدکه در واقع بخش شرقی آرامگاه، خاندان معدل و بخش غربی آرامگاه خاندان قوام هستند. در بخش غربی حافظیه قبرهای بیشتری وجود دارد که اکثر آنها مربوط به شعرا و عرفای دورههای مختلف هستند.

 

 

دروازه قرآن

 

از همان ابتدا که وارد شیراز میشوید با یک بنای تاریخی رو به رو می شوید که دو جلد   بزرگ قرآن نفیس در بالای آن وجود دارد و دروازه قرآن نام دارد. علت نامگذاری آن، قرآنی است که به دستور امیر در آن جای دادند تا مسافرین با عبور از زیر آن به سلامت سفر کنند.

 

 

غذاها و خوراکی های شیراز

 

هر شهری در ایران غذاها، شیرینی ها و خوردنی های مخصوص به خود را دارد که بنا بر نوع اقلیم، مواد غذایی قابل دسترس و شیوهی زیست مردمش، غذاهای محلی و سنتی خاص خودش را داشته که از قدیم تا به امروز از خوردنیهای محبوب مردم این دیار بوده است. شهر شیراز هم همانند شهر های دیگر ایران دارای انواع غداهای خوشمزه و مخصوص می باشد که قطعا با یک بار خوردن این غذاهای خوشمزه طعم آن را برای همیشه به خاطر خواهید داشت.برخی از آنها عبارت اند از کلمپلو، دوپیازه آلوی شیرازی، شکرپلو، قورمه‌ به، یخنی نخود، لوبیاپلو، رب پلو، شیرازی پلو، آب پیازک یا اشکنه شیرازی، هویج پلو، کوفته هلوی شیرازی، دمپختک شیرازی. علاوه بر این غذاهای بسیار خوش طعم می توان از فالوده شیرازی نام برد که همانطور که از نامش پیداست از خوراکی های معروف شهر شیراز می باشد که در سراسر ایران پیدا میشود که به شما پیشنهاد میکنیم در سفر به شیراز حتما میل کنید.

 

 

دانستنی های جالب درباره ی شیراز

 

اولین شهر ایران که شرکت احد اتوبوس رانی  در آن فعال شد نیز شیراز بود.

دانشگاه شیراز رتبه سوم در میان دانشگاه های کشورمان ایران را دارد.

یکی از پایتخت های فرهنگی ایران شیراز می باشد و همینطور به شهر شعر و باغ و گل و بلبل هرت دارد.

شیراز دومین شهر در ایران بود که بعد از طهران فرودگاه در آن تاسیس شد.

بنا بر تصویب شورای شهر شیراز و تایید مجلس شورای اسلامی در تقویم ۱۵ اردیبهشت ماه روز شیراز نامیده شده است.

 

شیراز شهر شعر و هنر



:: برچسب‌ها: بلیط هواپیما , رزرو بلیط هواپیما , خرید بلیط هواپیما ,
:: بازدید از این مطلب : 132
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 17 خرداد 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : triptravel

بلیط هواپیما سیستمی

بلیط هواپیما به دو نوع سیستمی و چارتری، تقسیم می گردد و همانطور که می دانید هر یک از این بلیط ها، ویژگی های خاص خود را داشته، و مزایای و معایب منحصر به فردی را برای مسافران به همراه می آورند. در ابتدا اگر بخواهیم توضیحی در باره ی بلیط هواپیما سیستمی بدهیم باید بگوییم که بلیط هایی هستند که توسط آژانس های هوایی به فروش می رسند و از قیمت ثابت و مشخصی برخوردارند. قیمت بلیط هواپیما سیستمی، بر خلاف بلیط هواپیما چارتری روز به روز تغییر نمی کند، و دچار هیچگونه افزایش و یا کاهش لحظه ای نمی گردد. بلیط هواپیما سیستم انواع مختلفی دارد که عبارتند از: بلیط های یک طرفه، بلیط های دارای توقف برنامه ریزی شده، بلیط های دارای توقف اجباری، بلیط های رفت و برگشت، بلیط های رفت و برگشت با مقاصد متغیر و بلیط های دارای چند توقف.

رزرو بلیط هواپیما سیستمی

هر یک از  بلیط های سیستمی نام برده، برای سفر به مقصد و یا مقاصدی خاص، متناسب و کاربردی می باشند و با توجه به مسیر سفر، زمان سفر، و هدف از انجام یک سفر هوایی، انتخاب و خریداری می گردند.

مزایای بلیط هواپیما سیستمی

همانطور که می دانید بلیط های هواپیما سیستمی از قیمت بیشتری نسبت به بلیط های چارتری برخوردارند، اما از مزایایی بهره می برند که خرید بلیط هواپیما سیستمی موجه تر و منطقی تر به نظر می رسد. مهم ترین ویژگی مثبت بلیط های هواپیما سیستمی، ثابت بودن نرخ فروششان است، و همین مساله باعث می شود تا اشخاص بتوانند، این بلیط ها را برای بازه های زمانی طولانی تر، و ماه ها قبل از سفر خود، خریداری نمایند و با خاطری آسوده، برای سفر خود آماده شوند. این ویژگی برای  افرادی که قصد سفر به کشورهای خارجی  با اخذ ویزا را دارند، بسیار حائز اهمیت و کاربردی است، چراکه سفارت ها، بلیط هواپیما به مقصد مورد نظر را، از هفته ها قبل از تاریخ سفر، مورد بررسی قرار می دهند.همینطورقابل تعویض بودن و حتی قابل استرداد بودن از دیگر مزایای بلیط های هواپیما سیستمی می باشد. اگرچه در برخی موارد  افراد با خرید بلیط های چارتری و تغییر  برنامه ی سفرشان، ضرر های مالی بسیاری را متحمل شده اند اما بلیط هواپیما سیستمی، این شرایط را برای افراد فراهم می کند، تا باعوض کردن برنامه ی سفر، به راحتی روز و ساعت پرواز خود را بدون مواجه با هیچ گونه ضرر و زیان و یا خسارتی تعویض کنند. همینطور در صورت کنسل شدن سفر، افراد می توانند بلیط هواپیمای خود را پس داده و با پرداخت درصد کمی از مبلغ به عنوان جریمه، مابقی پول خود را، دریافت نمایند. در انتها می توان به این موضوع اشاره کرد که خرید بلیط هواپیما سیستمی برای کودکتن نیز به صرفه تر و  مناسب تر هستند، زیرا بلیط های چارتری هیچ تخفیفی را برای کودکان قائل نمی شوند، و بلیط های هواپیما سیستمی، برای کودکان 2 تا 12 سال، نیم بها می باشند.

معایب بلیط هواپیما سیستمی

اگر بخواهیم از معایب بلیط هواپیما سیستمی به بزرگترین آن اشاره کنیم که در عین حال  افراد را از خرید آن ها باز می دارد، بیشتر بودن قیمت آن ها به نسبت بلیط های چارتری است و همین مساله باعث می شود که افراد به خرید بلیط هواپیما چارتری بیشتر ترغیب شوند. یکی دیگراز معایب بلیط های هواپیما سیستمی، کم بودن آن ها در برخی فصول سال است. از آن جایی که اکثر آژانس های گردشگری و مسافرتی، نسبت به خرید تمام بلیط های موجود برای فصول پر تردد، اقدام می کنند، پیدا کردن بلیط هواپیما سیستمی در برخی فصل ها دشوار است. به طور مثال امکان دارد خرید بلیط هواپیما به مقصد آنتالیا، در فصل تابستان کمی سخت ترباشد، چرا که تمام آن ها از قبلا خریداری شده و به صورت چارتری به فروش رسیده اند. همچنین این امکان وجود دارد که افراد زیادی ، بلیط خود را از ماه ها قبل خریداری کرده باشند، و همین مساله باعث کمبود بلیط هواپیما سیستمی، در زمان های پیک سفر گردد.

 

بلیط هواپیما سیستمی



:: برچسب‌ها: بلیط هواپیما , رزرو بلیط هواپیما , خرید بلیط هواپیما ,
:: بازدید از این مطلب : 382
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 14 خرداد 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : triptravel

در هنگام خرید بلط هواپیما یکی از اصطلاهاتی که با آن مواجه میشویم بلیط هواپیما چارتر می باشد.در ابتدا  توضیحی در باره ی مفهوم چارتر می دهیم  و  بعد درادامه به بررسی بلیط چارتر می رسیم.

 

عبارت چارتر (Charter)

عبارت چارتر (Charter) به معنای "اجاره به صورت در بست" است که برای اجاره دربستی هتل، قطار و سایر وسایل حمل و نقل هم به کار می‌رود، ولی در ایران اصطلاح چارتر بیشتردر رابطه با بلیط ‌های هواپیما کاربرد دارد. معمولا آژانس‌های مسافرتی تعدادی از بلیط‌های برخی از مسیرها مثل سفرهای زیارتی به شهر مشهد، که در تمام فصول مسافران زیادی دارد و یا شهرهای خاصی که کارکنان شرکت های بزرگ دائما در آن شهر ها در حال رفت و آمد می باشند را به صورت عمده خریداری می‌کنند. کاملا واضح است که در خرید به صورت عمده، قطعا مبلغ کمتری به نسبت خرید تکی پرداخت خواهند کرد؛ به همین دلیل خرید به صورت چارتری برای آژانس‌ها و شرکت‌ها مقرون به صرفه‌تر خواهد بود.

 

بلیط هواپیما چارتر

بلیط چارتر را نمی تون از شرکت هواپیمایی خریداری کرد؛درواقع  این نوع بلیط‌ها تنها از آژانس‌ها و شرکت‌های چارترکننده  قابل خریداری هستند.این شرکت‌ها به صورت سالیانه و یا فصلی تمام یا بخشی از مسیرهای هوایی پرتردد را اجاره می‌کنند تعیین فیمت بلیط هوا پیما در اختیار شرکت های هواپیمایی نمی باشد و این شرکت های چارتر کننده میباشد که به دلیل رزرو عمده بلیت‌ها از قبل و فروش آنها به مسافران در آینده، بهای این بلیط‌ها را تعیین می‌کنند. به همین خاطر قیمت بلیط‌های چارتر بسیار متغیر است و ممکن است  در هواپیما مسافری که کنار شما نشسته است بلیط همان پرواز را نصف مبلغی که شما پرداخته‌اید، خریده باشد. دلیل این مساله، نوسان قیمت این نوع بلیط‌ها در زمان‌های مختلف و بر اساس شرایط  شرکت چارترکننده است.اگر شرکت چارترکننده بنا به هر دلیلی نتواند تمامی بلیط‌هایش را بفروشد، خود مجبور به پرداخت بهای همه آنهاست؛ بنابراین هنگام نزدیک‌تر شدن زمان پرواز، شرکت چارترکننده بلیط‌هایش را به بهای ارزانتری ارائه میکند تا  در این صورت میزان ضرر را به کمترین مقدار ممکن کاهش دهد. پروازهای برخی از مسیرهای پر رفت و آمد مانند تهران-مشهد یا تهران-کیش به صورت سالیانه توسط شرکت‌ها رزرو می‌شوند. بنابراین همیشه می توانید در این مسیرها به دنبال بلیط‌های ارزان و چارتری باشید. البته این مساله شامل مناسبت‌ها و تعطیلات رسمی مانند نوروز که تعداد مسافران زیاد است نمی‌شود. در تعطیلات حتی شرکت چارترکننده می‌تواند بلیط‌هایش را گران‌تر از شرکت هواپیمایی نیز به فروش برساند.

 

مزایا و معایب بلیط چارتر

بزرگترین و مهمترین مزیت بلیط‌های چارتری برای مسافران این است که با کمی حوصله و جستجو می‌توانند بلیط مورد نظر را با کمترین و بهترین قیمت تهیه کنند.شرکت‌های چارترکننده برای جلوگیری از متضرر شدن، همواره در تلاش هستند که بلیط‌های چارتر شده را با کمترین سود ممکن به فروش برسانند و به همین دلیل امروزه از روشهای مختلف به مخصوص از طریق شبکه‌های اجتماعی در این مورد اطلاع‌رسانی می‌کنند.اما نیازی نیست که زمان ارزشمند‌تان را برای تهیه بلیط چارتری مناسب با سرکشی به سایت‌های مختلف، شبکه‌های اجتماعی و یا تماس با آژانسهای مسافرتی تلف کنید! ما به شما سایت سفیران پیشنهاد می کنیم. سفیران برای یافتن بلیط‌های چارتری یک موتور جستجوی پیشرفته است. وارد سایت سفیران شوید و لیستی از پروازهای چارتری تمامی شرکتهای هواپیمایی را مشاهده بفرمایید و تنها با صرف چند دقیقه وقت بلیط مورد نظرتان را خریداری کنید.

یکی از معایب بلیط‌های چارتری می توان به نداشتن  قابلیت استرداد، کنسلی، تغییر روز و ساعت پرواز اشاره کرد  و درصورت ایجاد پیش‌آمدی غیر منتظره برای مسافر، بلیط سوخت می‌شود. ازدیگر معایب بلیط چارتری این است که برخلاف بلیط سیستمی هیچگونه تخفیفی برای کودکان قائل نمی‌شود و هزینه ی بلیط پرواز کودکان همانند بزرگسالان محاسبه می‌شود؛ اما در مقابل، قیمت ارزان بودن بلیط چارتری از مهمترین مزایای  است که باعث شده تا بیشتر مسافران گرایش به خرید این نوع بلیط پیدا کنند. علاوه بر این، بلیط‌های چارتری با نزدیک شدن به ساعت پرواز به علت عدم قابلیت کنسلی و تغییر زمان پرواز، ارزان‌تر از نرخ اصلی فروخته می شوند.

 

هواپیمای چارتری چسیت؟

به این موضوع دقت کنید که پرواز چارتر با هواپیمای چارتر تفاوت دارد. هواپیماهای چارتر، از لحاظ اندازه کوچک‌تر هستند و قابلیت جابجایی کمتر از ۱۰ نفر مسافر را دارند. این هواپیماها، فضایی کاملا خصوصی را برای مسافر فراهم می‌کنند و به مراتب لوکس‌تر و راحت‌ترند. هواپیماهای چارتر معمولاً توسط شخصیت‌های مهم، به ویژه تجاری و سیاسی جهت تسریع و تسهیل روند پرواز اجاره می‌شوند.

 

انواع چارترهای هواپیما:

چارتر یا اجاره ی کامل هواپیما (Full Charter) به این معناست که چارترکننده تمام صندلی‌های یک پرواز را در مسیری تعین شده و برای دوره‌ ای معین اجاره می‌دهد.

اجاره ی صندلی‌‌های هواپیما (Seat Charter) به این معناست که چارترکننده تعدادی از صندلی‌های یک پرواز را در مسیری مشخص و برای دوره‌ای معین اجاره می‌دهد.

 

انواع سیت ها و بلیط های پرواز چارتری

سیت چارتر شناور یا اجاره صندلی به صورت شناور که  چارترکننده تعداد مشخصی از صندلی‌های هواپیما را در یک مسیر پرواز و در طول دوره‌ای مشخص، به صورت رفت و برگشت به فروش می‌رساند.

سیت چارتر بک تو بک یا اجاره صندلی رفت و برگشت (Back To Back) به این معنا می باشد که ، چارترکننده تعداد مشخصی از صندلی‌های هواپیما را در یک مسیر پرواز مشخص رفت و برگشت به فروش می‌رساند.

سیت چارتر بلاک سیت یا اجاره ی صندلی‌‌های مشخص  (Block Seat)نیز یعنی چارترکننده تعداد مشخصی صندلی با تاریخ مشخص را در یک مسیر و برای یک پرواز مشخص، به صورت رفت و برگشت به فروش می‌رساند.

بلیط هواپیما چارتر

 



:: برچسب‌ها: بلیط هواپیما , رزرو بلیط هواپیما , خرید بلیط هواپیما ,
:: بازدید از این مطلب : 162
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 13 خرداد 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : triptravel

رفتن به سفرمی تواند یکی از لذت بخش ترین تفریح ها محسوب شود.اما شاید ما به دلیل مساةل مالی شاید سفررا کنسل کرده و یا آن را به زمان دیگری موکول کنیم. در این شرایط ما برای کاهش هزینه ها می توانیم سفر داخلی را انتخاب کنیم. حقیقت این است که در ایران با کمترین هزینه می‌توان به سفرهای داخلی رفت. در این مواقع ما می توانیم با تهیه بلیط هواپیما داخلی با کمترین قیمت و رزرو هتل مناسب با قیمت مقرون به صرفه سفری کم هزینه را برنامه ریزی کرده و خاطرات به یاد ماندنی برای خود رقم زنیم.

 

بلیط هواپیما داخلی سفیران

 

سفیران این امکان را فراهم آورده تا شما مسافر گرامی بتوانید به آسانی و به صورت آنلاین بلیط هواپیما داخلی خود را تهیه نمایید. در سامانه آنلاین فروش بلیط سفیران با دسترسی به پرواز چارتر داخلی و پرواز سیستمی داخلی برای شهرهایی نظیر تهران، کیش، مشهد، اصفهان، اهواز، شیراز، تبریز و ... می توانید خرید بلیط چارتر داخلی و خرید بلیط سیستمی داخلی را با ارزانترین قیمت انجام دهید. همچنین در سامانه آنلاین سفیان پرداخت بلیط هواپیما داخلی شما با استفاده از کارت های شتاب به راحتی صورت می گیرد.

 

خرید اینترنتی بلیط هواپیما داخلی

 

برای انتخاب و رزرو بلیط هواپیما داخلی شما میتوانید از سایت سفیران به صورت آنلاین استفاده نمایید. در این صورت شما این امکان را دارید که به مقایسه قیمت بلیط هواپیماهای مختلف و امکانات پرواز بپردازید و بدون اتلاف وقت ارزانترین بلیط هواپیما داخلی را به سادگی و از طریق کارت شتاب تنها با چند کلیک خریداری کنید.

همچنین. با استفاده از سیستم آنلاین سقیران می توانید به تمامی ایرلاین‌های ایران دسترسی داشته باشید و از برنامه پروازی این ایرلاین ها، بلیط خود را انتخاب کنید. برای خرید بلیط هواپیما داخلی کافی است که ابتدا شهر مبدا، مقصد، تاریخ رفت و برگشت و تعداد مسافران را وارد کنید تا لیست تمامی پروازها برای شما به نمایش در آید. در ادامه قیمت پروازها به ترتیب برای شما نمایان می شود و با وجود انواع فیلترها شامل نرخ‌های ویژه، نرخ‌های لحظه‌ای، ایرلاین‌ها، فرودگاه‌ها، ساعت حرکت و فرود و قیمت  همواره کار شما را برای انتخاب راحت تر می کند. از طریق این فیلترها می‌توانید پرواز مد نظر خود را به سادگی جستجو کنید و بهترین انتخاب را از میان پروازهای موجود داشته باشید. در آخرمیتوانید به راحتی و با یک کلیک خرید بلیط هواپیما داخلی خود را به صورت اینترنتی و از سامانه هوشمند و آنلاین سفیران خریداری کنید.

 

بلیط هواپیما داخلی



:: برچسب‌ها: بلیط هواپیما , رزرو بلیط هواپیما , خرید بلیط هواپیما ,
:: بازدید از این مطلب : 305
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 12 خرداد 1399 | نظرات ()