نوشته شده توسط : triptravel

'شهر سوخته' ایران ، گنجینه باستان شناسی عصر برنز ، زمانی یکی از بزرگترین جوامع جهان در طلوع شهرک سازی بود. این شهر با نام شهر سوخته در حاشیه رودخانه هیرمند در امتداد جاده زاهدان - زابل در جنوب شرقی استان سیستان قرار دارد. با مساحت 151 هکتار ، این شهر در حدود 3200 سال قبل از میلاد ساخته شد و بعد از هزاره در 2100 سال قبل از میلاد متروکه شد. این شهر چهار مرحله تمدن را تجربه کرد و سه بار در آتش سوخت. این شهر نام نهایی خود را بعد از آخرین آتش سوزی که رخ داد گرفت زیرا هرگز دوباره ساخته نشد. این مکان در سال 1967 کشف شد واز دهه 1970 به طور مداوم توسط تیم های باستان شناسی ایران و ایتالیا کاوش می شود. کشفیات جدید هر از گاهی گزارش می شود. برای تهیه بلیط هواپیما می توانید به سایت سفیران مراجعه فرمایید.

 

اشیاء یافت شده

قدیمی ترین تخته نرد ، تاس و دانه ها و یافته های بیشمار متالورژی ، مانند تکه های سرباره و بوته ، از جمله آثار باستانی حفاری شده در این شهر است. بازی تخته نرد کشف شده از 60 قطعه از فیروزه و عقیق ساخته شده و دارای یک تخته سیاه آبنوس است. سایر اشیا یافت شده در این سایت شامل جمجمه انسان با علائمی است که نشان می دهد جراحی مغز بر روی آن در این شهر پیش از تاریخ انجام شده است.این یافته جالب توجه یادآور "داستان سینوهه" است که در زمان پادشاهی میانه مصر حدود 2000 سال قبل از میلاد با هیروگلیف نوشته شده است ، که در آن سینوهه ، یک نجیب زاده مصری و پزشکی در دربار آمنهمت اول ، گزارشی از جراحی های باز مغز را ارائه می دهد. جمجمه کشف شده در شهر سوخته ایران اعتقاد راسخ بر اساس گزارش سینوهه مبنی بر اینکه جراحی مغز از مصر آغاز شده است را بی اعتبار کرده است.بیش از 600 بقایای اسکلتی نیز تاکنون از نکروپلیس شهر سوخته کشف شده است. این بقایا در بیش از 108 قبر به خاک سپرده شده است که برخی از بقایای آن در یک گور شامل سه تا هشت جسد جمع شده است. حداقل دو گور از چندین گور ، نقشه های خانوادگی بود که ظاهراً برای اعضای خانواده ای که در مدت زمان کوتاهی از یکدیگر جان باخته بودند ، در نظر گرفته شده بود.

 

یافته های جدید

در دسامبر 2006 ، باستان شناسان اولین کره چشم مصنوعی جهان را کشف کردند. این فرم نیم کره ای است و قطر آن کمی بیش از 2.5 سانتی متر (1 اینچ) است. این ماده از مواد بسیار سبک ، احتمالاً خمیر قیر تشکیل شده است. سطح چشم مصنوعی با یک لایه نازک از طلا پوشیده شده است که با یک دایره مرکزی (نشان دهنده عنبیه) حک شده و خطوط طلایی مانند اشعه خورشید نقش بسته است. بقایای ماده ای که با چشم مصنوعی پیدا شده است 1.82 متر (6 فوت) قد دارد ، بسیار بلندتر از زنان عادی زمان خود. در دو طرف چشم سوراخهای ریزی ایجاد شده است که از طریق آنها یک نخ طلایی می تواند کره چشم را در جای خود نگه دارد. از آنجا که تحقیقات میکروسکوپی نشان داده است که سوراخ چشم نقش برجسته ای از نخ طلایی را نشان می دهد ،کره چشم باید در طول زندگی او پوشیده شده باشد. قدمت اسکلت این زن بین سالهای 2900 تا 2800 قبل از میلاد است.در یکی از جدیدترین اکتشافات از ژانویه ، تیمی از انسان شناسان ایرانی و انگلیسی ، که از هزاره سوم قبل از میلاد بر روی بقایای انسان در این شهر کار می کردند ، یک مرد شتر سوار را شناسایی کردند که به اعتقاد آنها پیامبر در دوران باستان بوده است.

 

سبک زندگی

برخی از انسان شناسان دیرینه معتقدند که مادران در شهر سوخته از برجستگی اجتماعی و مالی برخوردار بوده اند. نشان های 5000 ساله که از سنگریزه های رودخانه ساخته شده و گمان می رود فقط مربوط به ساکنان برجسته شهر باشد ، در گور برخی از شهروندان زن پیدا شد. برخی معتقدند که صاحبان زن نشان ها از آنها برای قرار دادن مهر خود روی اسناد ارزشمند استفاده کرده اند. برخی دیگر معتقدند که مالکان ممکن است از مهر برای نشان دادن جایگاه والای خود در جامعه استفاده کرده اند.مطالعات پالئوپاتولوژیک روی 40 دندان کشف شده در قبرستان شهر سوخته نشان می دهد که ساکنان این شهر از دندان های خود به عنوان ابزاری برای بافتن سبد و سایر محصولات دست ساز استفاده می کردند. استفاده از دندان به عنوان ابزاری در شهر سوخته هم در آقایان و هم در گروه های سنی مختلف دیده می شود. شواهد نشان می دهد که بافتن در شهر ماقبل تاریخ بیش از یک سرگرمی بوده است. این یکی از شایع ترین مشاغل شهر بود که به مهارت خاصی احتیاج داشت. ساکنان محصولات متنوعی مانند فرش ، سبد و سایر وسایل منزل را تهیه می کردند.

 

دلایل سقوط شهر سوخته

دلایل ظهور و سقوط غیرمنتظره شهر سوخته هنوز در هاله ای از ابهام قرار دارد. آنچه به خصوص در مورد این شهر عجیب به نظر می رسد عدم انسجام آن با تمدن های مجاور آن زمان است. گویی شهر از هیچ جا ظاهر نشده است. سرانجام شهر سوخته می تواند شواهدی برای اثبات مستقل بودن تمدن باستانی در شرق ایران پیش از تاریخ از تمدن بین النهرین باستان باشد.همچنین در کاوش های انجام شده در شهر سوخته می توان گفت که ساکنان این منطقه نژادی از افراد متمدن بودند که هم کشاورز بودند و هم صنعتگر. هیچگاه هیچ سلاحی در این مکان کشف نشده است که نشانگر طبیعت صلح آمیز ساکنان باشد.

شهر سوخته ایران



:: برچسب‌ها: بلیط هواپیما , رزرو بلیط هواپیما , خرید بلیط هواپیما ,
:: بازدید از این مطلب : 41
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 28 آبان 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : triptravel

در حالی که برخی از مردم عاشق ازدحام و تعامل اجتماعی هستند ، برخی افراد  در خلوت و آرامش بهترین حال را برای خود می یابند . در زیر لیست ساکت ترین مکان های  جهان آمده است ، از دورترین گوشه های جهان گرفته تا مکان هایی ساخته شده به دست بشر! شما می توانید برای تهیه بلیط هواپیما به سایت سفیران مراجعه فرمایید.

 

ساختمان 87

مایکروسافت ساکت ترین اتاق روی زمین را ساخته است. در محوطه دانشگاه ردموند واشنگتن ، محلی است که می توان اتاق های را یافت که شباهت به هیچ اتاقی دیگر در دنیا ندارند . تیم آزمایشگاه صوتی مایکروسافت از محفظه های بدون اکوی این اتاق ها ، برای آزمایش دستیار شخصی دیجیتال و همچنین آزمایش تبلت های سورفیس شرکت خود استفاده می کند. این کار برای بهینه سازی صوتی محصولات ماکروسافت امری ضروری است.

 

تپه های شنی کلسو

بزرگترین منطقه ساکت و آرام در غرب کره زمین ، همراه با تپه های شنی در صحرای موهاوی آمریکا واقع شده است . در این منطقه علاوه بر اینکه هیچ گونه وسیله نقلیه ای تردد ندارد ، شما به سختی خواهید توانست انسانی را پیدا کنید. سکوت این منطقه به حدی است که شما صدای حرکت حشرات و خزندگان را نیز به راحتی خواهید شنید.

 

پارک ملی المپیک

به دنبال یک پارک آرام و بی سر و صدا هستید؟ بنابراین بهتر است از پارک ملی المپیک در واشنگتن دیدن کنید. این منطقه تنها منطقه بیابانی آمریکا است که از  میان آن هیچ شاهراهی عبور نمی کند. این مکان همچنین دارای بزرگترین جنگل های سوزنی برگ نسبت به دیگر ایالت های آمریکا است.

 

زوریخ

طبق شاخص شنوایی جهانی ، زوریخ در سوئیس کمترین میزان آلودگی صوتی را را به خود اختصاص داده است ، در مقابل شهر  گوانگژو در چین بالاترین میزان آلودگی صوتی را ثبت کرده است. کشور سوئیس ، خصوصا شهر زوریخ تقریبا تمامی شاخص های یک شهر آرام را به خود اختصاص می دهد ، چه از لحاظ آلودگی های صوتی چه آلودگی های بصری.

 

جاده لندمانالاوگر

در شمالی ترین منطقه از جاده های گردشگری کششور ایسلند ، جاده زیبا و بکر لندمالاوگر قرار دارد. به طور کلی کشور ایسلند جزء کشورهای با آلودگی صوتی کم می باشد. این منطقه نیز جایگاه ویژه ای در میان مناطق ساکت و آرام دنیا دارد. زیرا بسیار بکر و دور افتاده است و انسان های کمی به آنجا تردد دارند.

 

منطقه کیلدرمیرس

منطقه آرام و بکر دیگر در اروپا ، روستای سنتی کیلدرمیرس در بریتانیا می باشد. این روستا در کنار جنگل نورتومبرلند و در کشور اسکاتلند قرار دارد. کشور اسکاتلند نیز از جمله کشورهای آرام با مناظر بکر و دست نخورده می باشد. گفته می شود این منطقه کمترین آلودگی صوتی و حتی بصری را در کل بریتانیا دارد.

 

آزمایشگاه های اورفیلد

آزمایشگاه آکوستیک و معماری اورفیلد در مینه سوتای آمریکا قرار دارد. محفظه آنکوئیک موجود در آزمایشگاههای اورفیلد از فولاد دو جداره و بتن با ضخامت بسیار بالا تشکیل شده است. همچنین دارای دو نوع درب به سبک مخصوص می باشد. میزان صدا در این اتاق می تواند تا 9 دسی بل کاهش یابد و هیچ صدایی از محیط اطراف شما شنیده نشود. بازدید کنندگان عمدتا نمی توانند بیش از 20 دقیقه در این اتاق بمانند. محفظه آنکوئیک یک اتاق آزمایش برای اندازه گیری حجم هرگونه اجزای سازه از محصولات ساختمانی است.

 

گودال های ماکادیکادی

گودال های ماکادیکادی در قسمت میانی کویر خشک شمال شرقی کشور بوتسوانا در جنوب آفریقا واقع شده است. این گودال ها یکی از بزرگترین دریاچه های نمک در جهان است که 3900 کیلومتر مربع مساحت دارد. در طول فصل خشک ، حیات وحش بسیار کمی وجود دارد که باعث می شود این مکان در این لیست قرار بگیرد. اما در طول فصل سرما (معتدل) ، تعداد زیادی حیات وحش وجود دارد که زمان مناسبی برای فعالیت های سافاری برای افراد علاقه مند می باشد.

 

قطب جنوب

سکوت این قاره کر کننده  است زیرا هیچ صدایی از انسان وجود ندارد که بتوانید برای همیشه بشنوید. هنگام رسیدن به قطب جنوب فقط صدای زیبای موجودات دیگر را می شنوید و پژواک مادر طبیعت را خواهید  شنید. قطب جنوب خالی از سکنه یکی از مناطق آرام و دنج در کل سیاره زمین می باشد.

 

غار کنوته

این منطقه در مکزیک واقع شده است و  فقط با کمک راهنمای محلی قابل دسترسی است. این مکان عالی به دلیل داشتن آبهای عمیق آبی و کاملا شفاف معروف است. اگر به دنبال یک غار آبی بزرگ برای انجام غواصی هستید از این گوهر پنهان در جنگل تلوم دیدن کنید.

ساکت ترین مکان های دنیا



:: برچسب‌ها: بلیط هواپیما , رزرو بلیط هواپیما , خرید بلیط هواپیما ,
:: بازدید از این مطلب : 48
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 27 آبان 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : triptravel

استان لرستان در غرب ایران و در میان رشته کوههای زاگرس قرار دارد ، لرستان نه تنها در ایران بلکه در کل جهان یکی از قدیمی ترین مکانها است.کاوش های باستان شناسی ثابت کرده است که لرستان یکی از قدیمی ترین زیستگاه های بشر است و برنز لرستان (مفراق) این منطقه شهرت جهانی دارد. با توجه به اهمیت تاریخی آن ، تنها استانی است که یک بخش کامل از چهار قسمت موزه ملی ایران به آن اختصاص یافته است. سه قسمت دیگر به دوران پیش از تاریخ ، دوران اسلامی و مهر و سکه اختصاص دارد. لرستان بالاترین میزان بارش را دارا است. از نظر آب و هوایی ، این استان را می توان به سه قسمت تقسیم کرد: مناطق کوهستانی مانند بروجرد ، دورود ، ازنا ، نورآباد و آلیشتر زمستان های سرد و تابستان های معتدل را تجربه می کنند. در منطقه مرکزی ، بهار از اواسط اسفند آغاز می شود و تا اواسط فروردین ادامه دارد. خرم آباد نیز در این منطقه است. با این حال ، مناطق جنوبی مانند پل دختر و پاپی در مسیر جریان هوای گرم خوزستان قرار دارند و تابستان های گرم و زمستان های نسبتاً معتدلی دارند.بلندترین نقطه استان قله اشتوران کوه با 4050 متر است. مناطق کم ارتفاع در جنوبی ترین بخش استان تقریباً 500 متر از سطح دریا ارتفاع دارند. برای تهیه بلیط هواپیما می توانید به سایت سفیران مراجعه غرمایید.

 

خرم آباد

خرم آباد مرکز استان لرستان یکی از مهمترین شهرهای غرب ایران بوده و هست. شهر باستانی خیدالو از زمان تمدن ایلام در هسته اصلی شهر مدرن خرم آباد قرار داشت. شاپورخو است، شهر باستانی خرم آباد ، به دستور شاپور دوم ، دهمین پادشاه ساسانی ، بر روی ویرانه های آن ساخته شد. فلک الافلاک نماد شهر باقی مانده از آن دوره است.این شهر هم اکنون در آزادراه 5 واقع شده است که آزادراه اتصال تهران به بندر امام است و بخشی از کریدور شمال و جنوب است که به این اتصال  اهمیت استراتژیک زیادی می بخشد.جمعیت این شهر عمدتا لر و لک هستند ، اگرچه این دو قومیت با هم ارتباط نزدیک دارند. دارای آب و هوایی معتدل همراه با بارندگی شدید به ویژه در بهار و زمستان است ، که منابع آب زیرزمینی قابل توجهی و چشمه های آب متعدد را در این شهر به وجود می آورد. خرم آباد جاذبه های طبیعی و تاریخی بسیاری دارد که آن را به مکانی مناسب برای مسافران تبدیل کرده است.

 

قلعه فلک الافلاک

بر روی یک تپه سنگی حاکم بر شهر خرم آباد ، و در نزدیکی رودخانه خرم رود (یا رودخانه خرم آباد) ، قلعه فلک الافلاک (به معنای آسمان آسمان ها) قرار دارد. این سازه با نام های دیگری مانند قلعه دوازده برج ، قلعه شاپورخواست و کاخ اتابکان نیز شناخته می شود ، حدود 1800 سال پیش ساخته شده است و از گذشته های دور نماد خرم آباد قلمداد می شده است.پایه های قلعه واقعی تقریباً 300 در 400 متر  است. ارتفاع کل سازه ، از جمله تپه ، به 40 متر بالاتر از منطقه اطراف می رسد. مساحت قلعه 5300 متر مربع است. به نظر می رسد قلعه فلک الافلاک با سیستم رطوبت گیر باستانی ساخته شده است.پیش از این ، کارشناسان بر این باور بودند که کانالهایی با ارتفاع بیش از 1 متر ، کل منطقه زیر قلعه را می پوشاند و مخفیگاه ساکنان سابق آن است. اما اکنون شواهد قانع کننده ای حاکی از آن است که مهندسان ساسانی برای محافظت از قلعه در برابر تغییر شرایط آب و هوایی و آبهای زیرزمینی ، آن را به دستگاه های رطوبت زدا مجهز کرده اند. قلعه فلک الافلاک از موادی مانند سنگ و چوب ساخته شده است که در برابر رطوبت آسیب پذیر هستند. به همین دلیل این قلعه در بلندترین نقطه شهر خرم آباد ساخته شده است تا باد بتواند به ساختمان نفوذ کند و پایه های آن را خشک کند.این قلعه به موزه مردم شناسی تبدیل شده است که شواهدی از تاریخ ، فرهنگ و سبک زندگی افراد ساکن در آن منطقه را به نمایش می گذارد.

 

گرداب سنگی

گرداب سنگی ، محلی که گرداب بردینه نامیده می شود ، ساختاری استوانه ای است که از سنگ ساخته شده است همراه با ملات مخلوط ساخته شده از خاک رس و آهک است . این ساختمان که اطراف آن چندین چشمه است ، در نزدیکی غار قومری که غاری مربوط به پیش از تاریخ است واقع شده است.سه دهانه خروجی آن با ابعاد مختلف برای مدیریت آب حاصل از چشمه ها و تأمین آب آشامیدنی شهر باستانی شاپورخواست ساخته شده است. این سازه زمانی برای سهمیه بندی و توزیع آب آشامیدنی و کشاورزی در بین مردم محلی و کشاورزان مورد استفاده قرار می گرفت.همچنین در این منطقه آسیاب های آبی اجرا می شد که بقایای آنها در مجاورت دره خرم آباد و محل شهر باستان شاپورخواست قابل مشاهده است. قطر سازه 18 متر است و از ارتفاع چشمه های زیر آن به 10.3 متر می رسد.سبک معماری و مصالح به کار رفته در ساخت آن نشان می دهد که قدمت این بنا به دوره ساسانیان برمی گردد. اکنون در مرکز شهر اما در بافت قدیمی شهر باستان واقع شده است. گرداب سنگی در سال 1976 در فهرست میراث ملی به ثبت رسید.

 

آبشار بیشه

پایین ایستگاه قطار بیشه در راه آهن شمال به جنوب در نزدیکی خرم آباد ، استان لرستان ، آبشار بیشه نهفته است. بیشه با ارتفاع حدود 48 متر از بالا تا جایی که به زمین می رسد بدون شک یکی از آبشارهای دیدنی ایران است.عرض آن از بالا 20 متر و قبل از پیوستن به رودخانه سزار 10 متر است. این آبشار از چندین چشمه تشکیل شده است که تصویری باشکوه را در مقابل چشم هر مسافری ایجاد می کند.جنگل های بزرگ بلوط روستای بیشه و ایستگاه قطار را احاطه کرده و مناظر زیبا را کامل می کنند. در امتداد آبشار و ایستگاه ، مکان هایی برای استراحت و آلاچیق برای بازدیدکنندگانی که برای گذراندن یک روز در هوای مطبوع منطقه آمده اند ، ساخته شده است. برای اقامت شبانه نیز لژهایی وجود دارد.در 65 کیلومتری خرم آباد ، از طریق جاده آسفالته از شهر می توان به آبشار بیشه رسید. این منطقه چهل و هشتمین اثری بود که در سال 2008 در فهرست میراث طبیعی ایران ثبت شد.

مکان های برتر گردشگری در لرستان



:: برچسب‌ها: بلیط هواپیما , رزرو بلیط هواپیما , خرید بلیط هواپیما ,
:: بازدید از این مطلب : 50
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 26 آبان 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : triptravel

سفر با قطار که روزگاری نوآوری بزرگی به حساب می آمد ، هنوز هم روش حمل و نقل بسیار مهمی است. این وسیله قدیمی به مسافران فرصتی برای نشستن و استراحت در هنگام سوار شدن در مکان های باورنکردنی و دیدن مناظر جهان ارائه می دهد. به عنوان مسافران قطار ، مردم اغلب با سرعت بالا و بدون نگاه اجمالی به دیوارها یا فضای اطراف خود ، در ایستگاه ها سوار و پیاده می شوند. اما با کار فرصت تماشای زیبایی قطعات زیبا از معماری ایستگاه های منحصربفرد را از آنها می گیرد . البته همه ایستگاه ها خاص و منحصربفرد نیستند ، بنابراین ما لیستی از زیباترین و عجیبترین آنها را به شما ارائه می دهیم. برای تهیه بلیط هواپیما می توانید به سایت سفیران مراجعه فرمایید.

 

ایستگاه گرلیژ ، لیژ بلژیک

گرلیژ ایستگاه اصلی شهر لیژ ، در شرق بلژیک واقع شده است. این ایستگاه مدرن ، با سقف طاقدار فولادی و شیشه ای ، توسط معمار معروف کاتالان سانتیاگو کالاتراوا طراحی شده است.

 

گرنورد ، پاریس فرانسه

این مجموعه باشکوه در منطقه 10 پاریس در سال 1864 افتتاح شد ، و یکی از قدیمی ترین ایستگاه های ریلی در جهان است که همچنان نیز یکی از شلوغ ترین و شاید باشکوه ترین ایستگاه های مترو اروپا و جهان باشد. این بنا توسط معمار معروف ژاک هیتورف در سال 1861 به سبک نئوکلاسیک مدرن با نمای باشکوهی که توسط مجسمه های مشهور با 23 مجسمه تزئین شده بود ، طراحی شده است و هر کدام مقصدی را که توسط خط ریلی انجام می شود را  نشان می دهد.

 

سائو بنتو ، پورتو پرتغال

ایستگاه سائو بنتو در سال 1896 در شهر پورتو در سواحل شمال غربی پرتغال ساخته شد ، اما ساختمان این مجموعه با معماری فرانسوی که یک صومعه نیز بود ، در سال 1916 به طور رسمی افتتاح شد. حدود 20،000 کاشی با شکوه دیوارهای این ایستگاه را پوشانده است که تمام آنها کار هنرمند فقید خورخه کولاسو است.

 

ایستگاه کانازاوا ، کانازاوا ژاپن

ایستگاه کانازاوا یک ایستگاه بزرگ راه آهن در کانازاوا ،کشور ژاپن است. در ورودی شرقی ایستگاه کانازاوا یک گنبد شیشه ای به نام "گنبد موتناشی (خوش آمدید)" وجود دارد که شبیه یک چتر بزرگ است. در خارج از ایستگاه کانازاوا یک دروازه چوبی به نام تسوزومی مون وجود دارد که طراحی آن بر اساس طبل دستی سنتی است. در سالهای اخیر ، این منطقه با احداث مراکز تجاری خرید بزرگ به یک منطقه شلوغ تبدیل شده است.

 

ایستگاه کراس جنوبی ، ملبورن استرالیا

ایستگاه راه آهن کراس جنوبی مهمترین ترمینال ریلی در ایالت ویکتوریا ، کشور استرالیا است. تمرکز طراحی آن بر پایه سقف های تپه مانند است که کل محل ایستگاه را پوشش می دهد. فرم سقف به عنوان بخشی از پوشش محیطی نقش مهمی را ایفا می کند تا اطمینان حاصل شود که نمادی از معماری پایدار است که در مقابل  آب و هوای گرم خارجی و نیاز داخلی به استخراج گازوئیل و خنک سازی محیط از طریق تهویه طبیعی ایجاد شود.

 

ایستگاه چاتراپاتی شیواجی ، بمبئی هندوستان

ایستگاه چاتراپاتی شیواجی در قلب شهر بمبئی واقع شده و یک ایستگاه راه آهن مربوط به قرن نوزدهم است که به دلیل ترکیب معماری خود از سبک ویکتوریا و ویژگی های سنتی هند بسیار شناخته شده است. این ایستگاه که در سال 1888 ساخته شده است و یادآور بزرگی از هندوستان قبل از استقلال از انگلیس است و هنوز هم یکی از تاریخی ترین بناهای بمبئی به شمار می رود.

 

ترمینال گرند سنترال ، شهر نیویورک

گرند سنترال یکی از مهمترین بناهای تاریخی شهر نیویورک و شلوغ ترین ایستگاه قطار در ایالات متحده آمریکا است که در سال 1913 ساخته شده است. نمای ساختمان که در خیابان چهل و دوم قرار دارد دارای یک طراحی واقعی از بیوکس آرت است ، که طاقهای بزرگ کنار ستونهای آن توسط یک گروه بزرگ مجسمه سازی طراحی شده است .

 

کمسومولسکایا ، مسکو روسیه

ایستگاه مترو کمسومولسکایا زیباترین ایستگاه مترو در مسکو و حتی روسیه است . در زمان ساخت این بنا ، قرار بود طراحی ایستگاه مترو را به عنوان "کاخی برای مردم" ، با سقف های بلند ، ستون های مرمر با سرستون های ظریف در راس ، گچ بری های ظریف ، نقوش برجسته همراه با طلاکاری شده ، برآورده کند.

 

ایستگاه آتوچا ، مادرید اسپانیا

ایستگاه راه آهن آتوچا ، اولین ایستگاه قطار در مادرید و بزرگترین ایستگاه در اسپانیا می باشد . این ایستگاه با ساخت  سازه های فولادی و شیشه ای استثنایی ، همراه با برجسته ترین باغ های گرمسیری یکی از منحصربفرد ترین ایستگاه های مترو در اروپاست.

 

تی سنترال ، استکهلم سوئد

گفته می شود که سیستم مترو استکهلم طولانی ترین نمایشگاه هنری جهان است - 110 کیلومتر (68 مایل). این ایستگاه در سال 1957 افتتاح شد و امروز تنها ایستگاهی است که تمام خطوط مترو را به هم پیوند می زند . تی سنترال پر از آثار هنری است ، در صورتی که به دقت نگاه کنید . علاوه بر نقاشی های بزرگ در پایین زمین ، همه صندلی های آن نیز یک اثر هنری است. اگر به دیوارها نگاه کنید می بینید که چه کاردستی است. انگورهای آبی و نقوش گل که در امتداد دیوارها اجرا می شوند توسط الاف اولوت در سال 1975 طراحی شده اند ، آنها داستانی هیجان انگیز را روایت می کنند که از پیشگامان هنری دهه 1950 تا آزمایشات هنری امروز گسترش می یابد.

 

سنت پانکراس ، لندن انگلیس

ایستگاه سنت پانکراس در سال 1868 افتتاح شد و یکی از عجایب مهندسی ویکتوریا است. این یک شاهکار معماری ویکتوریا و یکی از زیبا ترین ایستگاه های جهان است. امروزه ایستگاه بین المللی سنت پانکراس یکی از بزرگترین مکان های دیدنی در لندن است و به عنوان دروازه ای به اروپا انجام وظیفه می کند. این ایستگاه سالانه توسط 45 میلیون مسافر استفاده می شود.

منحصربفردترین ایستگاه های مترو



:: برچسب‌ها: بلیط هواپیما , رزرو بلیط هواپیما , خرید بلیط هواپیما ,
:: بازدید از این مطلب : 22
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 25 آبان 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : triptravel

برنامه ریزی برای تعطیلات بهترین هدیه ای است که می توانید منتظر آن باشید. چه تعطیلات خانوادگی باشد ، چه مسافرت جاده ای ، چه برنامه ریزی برای سفر شهری در آخر هفته باشد . در اینجا ده ها برنامه و نرم افزار عالی وجود دارد که به شما کمک می کنند تا نه تنها به جستجوی تجربه ای که هرگز فراموش نمی کنید بپردازید ، بلکه در هزینه هایتان نیز صرفه جویی کنید.ابتدا باید بدانید به کجا می خواهید بروید. آیا در شهر خودتان می خواهید بمانید ، یا می خواهید به سفرهای بین المللی بروید ؟ (نکته: سرچ کردن در حسابهای اینستاگرام یک روش جالب و مناسب برای تحقیق است). هنگامی که مقصدی را انتخاب کردید و لباس های خود را جمع کردید ، قبل از شروع سفر ​​هنوز چیزهای زیادی برای سازماندهی وجود خواهد داشت . پس برخی از این نرم افزارها قبل از سفر و برخی دیگر در حین سفر به کمک شما خواهد آمد. برای تهیه بلیط هواپیما می توانید به سایت سفیران مراجعه فرمایید.

 

نرم افزار هاپر(Hopper)

هاپر یکی از بهترین برنامه های سفر برای پروازها می باشد ، این برنامه میلیون ها قیمت بلیط هواپیما و هتل در روز را تجزیه و تحلیل می کند ، و همچنین بایگانی گسترده ای از داده های تاریخی آن را به شما می گوید که تصمیم بگیرید آیا صبر کنید یا سفر خود را رزرو کنید. نحوه کار به این شکل است: مقصد خود را تایپ می کنید ، یک تقویم رنگی به شکل ارزان ترین (و گرانترین) تاریخ های پرواز را به شما نشان می دهد. هاپر سپس به شما توصیه می کند که آیا باید اکنون پیش بروید و خرید کنید یا تا زمانی که نرخ ها بهتر شود ، آن را نگه دارید.

 

اسکای اسکنر(Sky Scanner)

ویژگی اسکای اسکنر در همه مکان ها به شما امکان می دهد به سادگی با مرتب سازی بر اساس بودجه و بازه زمانی سفر خود ، به دنبال مقصدهای شگفت انگیز باشید. مانند نرم افزار هاپر و مابقی نرم افزارهای مشابه با هشدار به شما هنگام کاهش قیمت ها به شما کمک می کند تا بهترین نرخ بلیط هواپیما را پیدا کنید.

 

درایور ودر (Drive Weather)

آخرین چیزی که می خواهید با آن روبرو شوید ، وقتی است که با خانواده یا دوستانتان در یک بزرگراه قرار دارید ، درگیر طوفانی سهمگین شوید. درایو ودر برای کمک به مسافران جاده ای برای جلوگیری از بدترین شرایط جوی طراحی شده است. این برنامه به شما امکان می دهد بهترین زمان (بخوانید: آفتابی ترین) زمان عزیمت خود را پیدا کنید ، از این طریق می توانید از رادار و مسیرهای مشخص شده از یک نقطه به نقطه دیگر را مشاهده کنید ، این کار به شما کمک می کند بهترین جاده ها را برای رانندگی پیدا کنید و پیش بینی کنید کدام نقاط برای رانندگی مناسب نمی باشد.

 

ایر بی ان بی (AIRBNB)

به دنبال هر چه که باشید ، چه به دنبال اجاره یک اتاق ، خانه یا یک استراحتگاه موقت باشید ، می توانید مکان های مورد نظر خود را در مکان مورد علاقه خود جستجو کنید. این برنامه رایگان به شما این امکان را می دهد که عکس ها و نظرات دیگر کاربران را فیلتر کنید ، همچنین مرتب سازی بر اساس امکانات رفاهی مانند استخر یا اتاق رختشویی انجام می شود. بعلاوه ، یک میزبان محلی می تواند اطلاعات خوبی در مورد مکانهای غذاخوری عالی به شما ارائه دهد.

 

تایم شیفتر (Timeshifter)

اگر یک سفر بین المللی در برنامه مسافرت خود  دارید و امیدوارید که از جت لگ خلاص شوید ، می توانید تایم شیفر را امتحان کنید. این برنامه توسط کارشناسانی تهیه شده است که از شیوه های خوابیدن مسافران و علوم اعصاب شبانه روزی برای کمک به اطلاع برنامه های جت لگ شخصی تهیه شده است. طبق اعلام وب سایت این برنامه ، حتی فضانوردان و ورزشکاران نیز نخبه از آن استفاده کرده اند تا بتوانند خواب بهتری در مقصدشان داشته باشند.

 

روم دوریو (Rome2rio)

روم دوریو با داده های بیش از 160 کشور ، یکی از بهترین برنامه ها برای سفر بین المللی است. نگران نباشید ، می توانید هر آدرس ، مکان یا شهری را به عنوان مقصد وارد کنید و برنامه اطلاعات مربوط به محل اقامت و کارهایی که برای انجام در آنجا وجود دارد نمایش داده شود.روم دوریو همچنین به صورت رایگان در iOs و Android ، نحوه رفت و آمد به تمامی نقاط شهری و غیر شهری را به شما نشان می دهد و هزینه ها را با هم مقایسه می کند ، به عنوان مثال درمورد پرواز از فلورانس به رم در مقابل مسافرت با قطار بحث می کند.

 

تریپ ادوایزر (TripAdvisor)

برای افرادی که دانش کمی راجع به مقصدشان دارند ، تریپ ادوایزر بیش از 700 میلیون بررسی از 8 میلیون مقصد برای استفاده قبل از رزرو هتل ، رزرو شام یا حتی برنامه ریزی یک روزه در مورد موزه ها را در بر میگیرد . این برنامه جامع هم در ای او اس و هم در اندروید به 28 زبان در دسترس می باشد.همچنین اگر تمایل دارید ، می توانید برای مشاوره ، متناسب با علایق خود ، از دوستان و متخصصان سفر کمک بگیرید ، فیلم سفرهای دیگران را مشاهده کنید ، مقالات را بخوانید و نظرات خود را  راجع به آنها بنویسید.

 

بهترین نرم افزارها برای بهینه سازی سفر



:: برچسب‌ها: بلیط هواپیما , رزرو بلیط هواپیما , خرید بلیط هواپیما ,
:: بازدید از این مطلب : 29
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 24 آبان 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : triptravel

بازدید از مکانهای توریستی و تاریخی مانند یک بنای یادبود از طریق تراموا ، قطار یا تاکسی می تواند راهی کارآمد برای بازدید از این مکان ها در شهرهای توریستی باشد. با این وجود ، در مورد پیاده روی و گشت و گذار در مکان های تاریخی مختلف ، بازدید کردن با سرعت آرام تر و صبر و حوصله بیشتر ، چیزهایی زیادی برای شما به ارمغان خواهد داشت . به طور کلی برخی شهری علاوه بر مکان های تاریخی ، شرایطی را برای گردشگران مهیا میکنند تا بتوانند به شکل مفصلی ، حتی از دیدن کوچه های و خیابان ها نیز لذت ببرند. برای تهیه بلیط هواپیما می توانید به سایت سفیران مراجعه فرمایید.

 

پاریس

پاریس مکان مناسبی برای بازدید با سرعتی آرام است ، اگرچه ممکن است برای دیدن تمامی جاذبه ها به روزهای بیشتری نیاز باشد ، اما پیاده روی در امتداد رودخانه سن و دیدن منظره حیاط خیره کننده جاردین دس تویلری و همچنین موزه لوور ارزش آن را دارد تا وقت زیادی را صرف آن کنید و لذت ببرید.  بعد از آن می توانید به جستجوی کلیسای نوتردام و ایل دلا سیته نیز بپردازید . همچنین ممکن است بخواهید قبل از بازدید از مکان دیدنی و برجسته پاریس ، که فاصله یک ساعته پیاده روی با برج ایفل دارد ، در هر یک از کافه ها و رستوران های فوق العاده متعدد این شهر استراحت کنید. فراموش نکنید که از کنار خیابان های باریک و پیچ در پیچ مونمارتر نیز گذر کنید و کافه ها و رستوران های آنجا را نیز ببینید.

 

نیویورک

شهر نیویوک نیز یکی از مکانهای عالی برای پیاده روی در ایالات متحده است. با خیابان های شماره گذاری شده در منهتن و میدان ساعت ، پیاده روی در کنار ساعت نیویورک یکی از قدیمی ترین ساعت های دنیا را تجربه کنید. در امتداد خیابان پنجم ، همچنین در کنار پل بروکلین به سمت تپه های کلینتون قدم بزنید تا سنگهای قهوه ای تاریخی و زیبای این شهر را از نزدیک ببینید. همچنین ، یکی دیگر از مکان هایی که باید برای پیاده روی به آنجا بروید سنترال پارک نیورک است که حدود 800 هکتار است و برای پیاده روی در آنجا وقت زیادی را باید صرف نمایید.

 

مراکش

شهر مراکش در فهرست میراث جهانی یونسکو ثبت شده است و دارای بناهای تاریخی متعددی است که می توان با پیاده روی به راحتی آنها را کشف کرد. مراکش شهری است که باید کوچه های هزارتوی آن را ببینید در حالی که می توانید قالیبافان بربر ، ادویه های عجیب و غریب و لباس ها و پارچه هایی با رنگ های متنوع را پیدا کنید. پیاده روی به سمت سوتوارد شما را به سمت ویرانه های کاخ البادی در قرن شانزدهم و میدان معروف جامع الفنا هدایت می کند که در آن می توانید جشنواره ها ، دکه های غذا و سرگرمی های خیابانی را ببینید. و برای لذت بردن از لحظه ای آرام و هیجان انگیز ، از باغهای زیبای زیتون منارا در غرب شهر دیدن کنید.

 

فلورانس

با توجه به ترافیک در مرکز شهر تاریخی فلورانس ، پیمایش با پای پیاده از بهترین روش ها برای کشف این شهر باستانی است. شهر تاریخی فلورانس به عنوان یک موزه فضای باز تشبیه می شود . فلورانس جایی است که گویی در یک منظره تاریخی باستانی زندگی می کنید که تمامی آنها فاصله کمی از یکدیگر دارند. شما می توانید با شروع از بنای معروف کلیسای جامع سانتا ماریا دل فیوره به سمت پلی که هنگام بمباران آلمان در جنگ جهانی دوم به نام پونته ویکیو در امان مانده بود تا اثر تاریخی میکل آنژ که منظره خیره کننده شهر و حومه آن دیده می شود را پیمایش کنید . رستوران ها و کافه های متعدد نیز مکانی عالی برای استراحت برای پای خسته شما خواهند بود.

 

ونکوور

ونکوور سومین شهر بزرگ کانادا می باشد ، اما اینجا در واقع یک بهشت است. در حقیقت ، با توجه به برنامه حمل و نقل فعال و برنامه ریزی های مهم برای پیاده راه سازی که اخیراً راه اندازی شده است ، قدم زدن در این شهر به یک امر طبیعی تبدیل شده است. از جمله مسیرهای پیاده روی معروف این شهر می توان به فالس کریک اشاره کرد که به جزیره گرانویل منتهی می شود و در آن می توانید محصولات محلی و تازه در بازار عمومی را نیز خریداری کنید . پارک استنلی پارکی 1000 هکتاری است که در شهر ونکوور قرار گرفته است. این پارک زیبا که میزبان بسیاری از آثار هنرهای ملی نیز است جزء یکی از بزرگترین و بهترین پارک های آمریکای شمالی است. از طرف دیگر ، پیاده روی از روی پل لاینز گیت به سمت شمال ونکوور منظره ای خیره کننده از دریا و شهر به شما می دهد.

 

بوستون

بوستون مکانی است که به طور منحصربفردی از پیاده راه ها استفاده می کند. بندرگاه بوستون یک پیاده روی 30 کیلومتری است که در بخشهایی از کنار پارک کرستوف کلمب گذر می کند و شما می توانید بهترین آب و هوا و صحنه ها را نیز مشاهده کنید. مسیر آزادی که حدود یک کیلومتر از این پارک فاصله دارد ، بهترین مسیر دسترسی برای رسیدن به این پارک می باشد.

 

بهترین شهرهای دنیا برای پیاده روی



:: برچسب‌ها: بلیط هواپیما , رزرو بلیط هواپیما , خرید بلیط هواپیما ,
:: بازدید از این مطلب : 23
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 21 آبان 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : triptravel

اگر از بهترین غذاهای خیابانی در کلکته استفاده نکرده اید ، بنابراین میشه گفت که واقعاً به کلکته نرفته اید . پایتخت فرهنگی هند ، کلکته دارای غذاهای فوق العاده خوشمزه است- پوچکا یا چنار جلیپی  ، طعم دهنده های که حس چشایی شما را در شهر شادی ها  قلقلک می دهد. تعدادی از غذاهای خیابانی کلکته را به شما معرفی میکنیم. برای تهیه بلیط هواپیما می توانید به سایت سفیران مراجعه فرمایید.

 

پوچکا

مملو از سیب زمینی له شده ، با ادویه جات پاشیده شده و سپس پر از تمر هندی ، آب ترشی ، پودینا و آرد می شود . قطعاً پوچکا جز بهترین غذاهای خیابانی کلکته است. پوچکاها از خانواده گلگاپه هستند ، اما عطر و طعمی که درکلکته رواج دارد همان چیزی است که آنها را از گل گپا یا پانی پوری استشمام می کنید.

 

چارمور

دقیقاً مانند پوچکا ، این غذای خیابانی کلکته شامل ترکیبی از پوچای خرد شده ، مخلوط شده با پوره سیب زمینی ، پیاز ، ادویه جات و البته برگ های گل همیشه بهار است. اگرچه طعم آن شبیه پوچکا است ، اما خوردن چارمور راحت تر است. اگر این غذا را امتحان نکنید قطعا تور غذای خیابانی شما در کلکته ناقص خواهد بود.

 

گاگنی چات

اگر قبلا طعم غذای راگدا در بمبئی را چشیده باشید ، تا حدودی می دانید که در مورد چه چیزی صحبت می کنیم. گاگنی عمدتا از نخودهای زرد و سفید جوشیده درست می شود - با پیاز ، گشنیز ، چیلی ، گوجه فرنگی وادویه جات مخلوط می شود و روی آن را با گل نارنج تزئین می کنند. این یک غذای محبوب خیابانی در کلکته است و سزاوار این همه محبوبیت نیز است!

 

ژالموری

ژالموری یک غذای ساده و آسان در پخت و پز است ، یک غذای خیابانی اشتها آور است که در هر گوشه و کنار شهر یافت می شود. این میان وعده مخلوطی از برنج دم کرده ، بادام زمینی ، گشنیز ، پیاز ، گوجه فرنگی ، ادویه جات ، فلفل دلمه ای و ... است.

 

کاتهی رولز

این خوراک ، غذایی فوق العاده برای علاقه مندان به خوراکی های رولی است ، زیرا رول های کاتهی کلکته ، را به هیچ وجه نباید از دست داد . تخم مرغ ، گوشت گوسفند ، مرغ ، پنیر مواد تشکیل دهنده اصلی هستند .  همچنین در نهایت با یک لایه نان به همراه سس ، ادویه و سبزیجات مخصوص آقشته می شوند و آماده خوردن هستند.

 

سمبوسه شینگارا

شینگارا نوعی سمبوسه است ، همانطور که آن را در مناطق دیگر هند و جهان می شناسیم ، شینگارا یک میان وعده سرخ شده مثلثی شکل ، همراه با سیب زمینی است که معمولا آن را با چای ماسالا می خورند. شینگارا ، یکی از بهترین غذای خیابانی در کلکته است که شما  می توانید آن را همراه با گوشت گوسفندی ، مرغ و گوشت بره نیز تهیه کنید.

 

آلوکابلی

یکی از بهترین اشکال سیب زمینی ، ( Aloo Kabli) غذایی تند و داغ است که نباید در کلکته ، آن را از دست بدهید. سیب زمینی های پخته شده را با پیازچه ، پیاز ، گوجه فرنگی ، چیلی ، نخود و یک ترکیب جادویی از ماسالا پر می کنند. الوکابلی یک وعده غذایی پرکالری و عالی برای ناهار است .

 

تله باجا

تله باجا همراه مورد علاقه شما در یک روز بارانی است. میان وعده ترد با سرخ کردن خمیر یا آرد ذرت تهیه می شود که اقلام مختلفی مانند حلقه های پیاز ، سیب زمینی ، کدو تنبل و بادمجان را در خود جای داده است. در واقع ، این فقط یک غذای خیابانی کلکته نیست! در مناطقی از هند وجود دارد که تله باجا از انبه خام ، برگ گشنیز و اردک بمبئی پخته می شود.

 

آلودوم

اگر که در کلکته هستید ، محله فیرلی را به لیست بازدید خود اضافه کنید و از طعم دلچسب و ترکیب آسمانی پوره سیب زمینی و ادویه های بنگالی لذت ببرید. فیرلی نزدیک به منطقه تجاری مرکزی شهر کلکته واقع شده است ، آلودوم بنگالی چیزی است که شما باید در کنار سایر غذاهای معروف خیابانی در کلکته تجربه کنید.

 

مرغ اژدها

شکی نیست که کلکته به عنوان مرکز غذایی افراد معروف شناخته می شود زیرا نه تنها دارای غذاهای معتبر خیابان بنگالی است ، بلکه انواع خوشمزه از غذاهای دیگر را  نیز شامل می باشد. و در این میان غذاهای خوشمزه چینی هستند که در آن وجود دارند . خیابان مقابل مرکز خرید در جنوب شهر بهترین غذاهای خیابانی چینی را در کلکته ارائه می دهد. مرغ اژدها از معروف ترین غذاهای چینی است که در کلکته درست می شود. غذایی با ترکیب و دستور پخت چینی همراه با ادویه ها و سبزیجات هندی ، ترکیب جادویی از مشرق زمین.

 

موگلای پارتا

این غذا در واقع نوعی کوکو است که پر از تکه های مرغ  به همراه پیاز و تخم مرغ است. این یکی از غذاهای خیابانی سیرکننده و دلپذیر در کلکته است که طعم آسمانی دارد. تقریبا در هر گوشه و کنار شهر یافت می شود و ارزش امتحان کردن آن را دارد.

 

بهترین غذاهای خیابانی کلکته



:: برچسب‌ها: بلیط هواپیما , رزرو بلیط هواپیما , خرید بلیط هواپیما ,
:: بازدید از این مطلب : 24
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 21 آبان 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : triptravel

اگر غواص هستید ، ممکن است از قبل بدانید که اروپا دارای محبوب ترین مکان های غواصی در جهان است. این مکانها نه تنها به دلیل وجود آبزیان عجیب و غریب مشهور هستند ، بلکه شما قادر خواهید بود که در این مکان ها نیز در مورد کشتی های غرق شده قدیمی کاوش کنید. این مکانهای غواصی کاملاً غیرمعمول هستند زیرا کشتی های غرق شده متعلق به برخی از جنگ ها و نبردهای مهم تاریخ جهان هستند. اگر یک فرد ماجراجو باشید ، در هنگام غواصی در اروپا اوقات خوبی را سپری خواهید کرد زیرا کاوش در کشتی های غرق شده ، فیلم هایی مانند دزدان دریایی کارائیب یا کشتی تایتانیک را به شما یادآوری می کند. برای اینکه بتوانید تجربه غواصی فوق العاده را پشت سر بگذارید ، ما لیستی از برترین نقاط غواصی در اروپا را برایتان تهیه کرده ایم. نقاطی را که بیشتر دوست دارید انتخاب کنید و آماده بازدید از مکان های دریایی عجیب و غریب شوید!کشورهای ذکر شده در این لیست بسیار معروف هستند و برای یافتن  مربی غواصی در آنجا هیچ مشکلی نخواهید داشت. چندین حرفه ای برای غواصی در این مکان ها خدمات ارائه می دهند. اگر شما یک غواص با تجربه هستید ، می توانید خودتان با گرفتن اجازه از مقامات محلی به این فعالیت ها بپردازید. به این لیست از بهترین نقاط برای غواصی در اروپا نگاهی بیندازید. برای تهیه بلیط هواپیما می توانید به سایت سفیران مراجعه فرمایید.

 

کرواسی

کرواسی یکی از مشهورترین مکانهای غواصی در اروپا است زیرا محل غرق شدن یکی از معروف ترین هواپیما ها است. این نقطه جایی است که هواپیمای USAAF B-17G سقوط کرده است. این حادثه در جنگ جهانی دوم  رخ داده است . جالبتر اینکه خدمه از طریق موتور از هواپیما موفق به فرار شدند.از آنجا که لاشه هواپیما 236 فوت زیر سطح آب قرار دارد. بسیاری از غواصان متخصص برای بازدید از ناو هواپیمابر و عکاسی از این محل بازدید می کنند. این محل در منطقه دوبنیک کرواسی واقع شده است. بهترین زمان سفر به کرواسی برای غواصی بین آوریل تا نوامبر است.

 

مالت

مجمع الجزایر مالت یکی از محبوب ترین نقاط غواصی در جهان است. نه تنها زندگی دریایی در زیر آب خارق العاده است ، بلکه مکانی است که در آن مناطق شگفت انگیزی برای کشف کردن وجود خواهد داشت . اینها پدیده های عظیمی هستند و هر دو در جزیره گزو مالت قرار دارند.اگر از علاقه مندان به ماجراجویی هستید ، باید به دیدار پنجره لاجورد در گزو بروید ، این پدیده در واقع یک سوراخ آبی است که درون یک پنجره قرار دارد و در حقیقت یک غار است که توسط سنگ های آهکی تشکیل شده است. برای رسیدن به ویرانه ها باید مسافت طولانی را طی کنید. جدا از اکتشافات هیجان انگیز ، از زندگی آبزیان فراوان گزو نیز شگفت زده خواهید شد.

 

نروژ

منطقه آندنس در نروژ در میان غواصان در سراسر جهان بسیار محبوب است زیرا این مکان در زمستان خانه تعداد زیادی از نهنگ های قاتل است. آنها معمولاً در ماه های پایانی  سال ظاهر می شوند زیرا به آبهای کم عمق مهاجرت می کنند. اگرچه برای دیدن اجمالی این جانوران باشکوه مجبور نیستید مسافت قابل توجهی را در زیر آب طی کنید ، اما باید موقعیت مناسبی داشته باشید زیرا باید چندین بار از قایق سوار و پیاده شوید. حتی ممکن است فرصتی برای مواجهه با این حیوانات نداشته باشید ، ولی بازهم ارزش امتحان کردن را دارد - بهترین زمان سفر به نروژ برای غواصی از اکتبر تا ژانویه می باشد.

 

ایسلند

شکاف سیلفرا در ایسلند بهشت ​​ غواصان جهان است. اگر به آنجا سفر کنید ، می توانید بین دو قاره شیرجه بزنید و شنا کنید . چون صفحات قاره ای در زیر آب این منطقه واقع شده اند. به همین دلیل این مکان در میان غواصان کاملاً مشهور است. برای رسیدن به این نقطه باید مسافت 330 فوتی زیر آب را طی کنید. از آنجا که صفحات این قسمت مربوط به آمریکای شمالی و اروپا است ، شما قادر خواهید بود بسیاری از زندگی های دریایی را در زیر آب کشف کنید. ایسلند نقاط غواصی دیگری نیز دارد که هر ساله علاقه مندان به ماجراجویی به طور گسترده از آنها بازدید می کنند.

 

سوئیس

رودخانه ورزاسکا ، واقع در سوئیس ، یکی از معروف ترین مکان های غواصی در جهان است. اگرچه این مکان در واقع داخل یک رودخانه واقع شده است ، اما جریان های شدید باعث می شود که غواصان نتوانند سفر کاملی را انجام دهند. برای شرکت در فعالیت در سوئیس باید یک غواص باتجربه باشید. وقتی بعد از غواصی به زیر آب رسیدید ، از دیدن گرانیت تمیز و صاف که این مکان را به زیبایی تزئین کرده است ، شگفت زده خواهید شد. از آنجا که عمق این ناحیه زیاد نیست ، نور خورشید در زیر آب به خوبی قابل رویت خواهد بود.

 

اسپانیا

جزایر قناری در اسپانیا یکی از مکانهایی است که بیشتر مسافران برای غواصی در اروپا از آنجا بازدید می کنند. زندگی دریایی این نقطه نه تنها منحصر به فرد و شگفت آور است ، بلکه آب شفاف و روشن آن باعث راحتی بیشتر در مشاهده موجودات زیبای دریایی می شود. شما در این ناحیه می توانید ، موجودات دریایی و تخته سنگهای آتشفشان واقع در زیر آب را نیز کشف کنید. اگر خوش شانس باشید ، ممکن است با موجودات دریایی باشکوهی مانند مارماهی ، هشت پا ، لاک پشت دریایی ، کوسه و بسیاری دیگر روبرو شوید. علاوه بر این ، خود این جزیره بسیار مسحورکننده و زیبا است و بیشتر گردشگران ترجیح می دهند برای گشت و گذار در این جزیره از آنجا دیدن کنند.

 

بهترین نقاط اروپا برای غواصی



:: برچسب‌ها: بلیط هواپیما , رزرو بلیط هواپیما , خرید بلیط هواپیما ,
:: بازدید از این مطلب : 32
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 20 آبان 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : triptravel

صدای طبل ، گیتار ، و پیانو ، و عطر و طعم غذای تازه ،  گپ و گفت در میان دوستان ،  همه درجشنواره های آفریقای جنوبی، مانند دور هم جمع شدن یک خانواده است. با حضور همه آدم ها در خیابان ها برای لذت بردن از اجرای هنرمندان بین المللی. این جشنواره ها همیشه، البته در تاریخ های مشخص شده در آفریقای  جنوبی برگزار می شود ، جشنواره های موسیقی در آفریقای جنوبی و همچنین جشنواره های سنتی آفریقای جنوبی را می توانید همه جا بیابید. در سفر به آفریقای جنوبی شما می توانید در برخی از بهترین جشنواره های هنری ، جاز ، آشپزی و خانوادگی جهان شرکت کنید. درادامه برخی از جالب ترین رویدادهای این کشور را را برایتان ذکر خواهیم کرد. برای تهیه بلیط هواپیما می توانید به سایت سفیران مراجعه فرمایید.

 

جشنواره ملی هنر

از میان جشنواره های هنری آفریقای جنوبی ، جشنواره ملی هنر برجسته ترین آنهاست . این مراسم که به عنوان یکی از بزرگترین گردهمایی های هنرمندان از سراسر جهان مشهور است ، یکی از بهترین رویدادها در این کشور است که در بازه زمانی ژوئن تا ژوئیه برگزار می شود . بدون هیچ محدودیتی قانونی ، برخی از باورنکردنی ترین قطعات هنری را در اینجا مشاهده خواهید کرد.

 

جشنواره جاز کیپ تاون

رویدادی که نیازی به معرفی ندارد ، جشنواره جاز کیپ تاون یکی از معتبرترین جشنواره های موسیقی جاز در آفریقای جنوبی و جهان است. این چهارمین جشنواره بزرگ جاز در جهان است و نوازندگان از سراسر جهان گرد هم می آیند و بهترین های این سبک موسیقی را به ارمغان می آورند. زمان برگزاری این رویداد معمولا ماه مارس است.

 

 کارناوال سالانه کیپ تان

کارناوال کیپ تان مینسترال که به عنوان (Kaapse Klopse) نیز شناخته می شود در میان 10 جشنواره برتر آفریقای جنوبی قرار دارد و هر ساله در ماه ابتدای سال میلادی برگزار می شود . بیش از 10 هزار شهروند (معروف به خرچنگ ها) برای جشن به خیابان ها می آیند و با لباس ها ، چترها ، انواع آلات موسیقی و البته آوازهای سنتی منظره زیبایی به پا می کنند.

 

جشنواره گیلاس فیکسبورگ

جشنواره گیلاس فیکسبورگ به عنوان قدیمی ترین جشنواره محصولات کشاورزی آفریقای جنوبی مشهور است. این رویداد به غیر از مسابقات رونمایی از محصولات شامل:  تورهای گیلاس ، ماراتن ، نمایشگاه و موارد دیگر را نیز شامل می شود. دکه های غذا و نوشیدنی ، همراه با بازی نیز از جاذبه های این جشنواره هستند. این جشنواره هرساله در نوامبر برگزا می شود.

 

جشنواره پنیر آفریقای جنوبی

جشنواره پنیر آفریقای جنوبی از بهترین رویدادهای آفریقای جنوبی ، بهترین فرصت برای نمایش استعدادهای متخصصان آشپزی است که هر سال در ماه آوریل برگزار می شود. آشپزهای مشهور و همچنین افراد مبتدی زیادی در این جشنواره شرکت می کنند. اما تنها ستاره این جشنواره پنیر است.

 

جشنواره نهنگ هرمانوس

جشنواره نهنگ هرمانوس که یکی از اولین و احتمالاً تنها جشنواره بوم گردی آفریقای جنوبی است ، در مورد اقیانوس و ساکنان باشکوه آن است که در ماه سپتامبر برگزار می شود. سپتامبر بهترین زمان برای تماشای شکوه نهنگ ها است ، نهنگ های معروف جنوبی نمایش خیره کننده ای در این زمان از سال ارائه می دهند.

 

جشنواره زیتون پرنس آلبرت

از میان جشنواره های آشپزی که در آفریقای جنوبی برگزار می شود ، جشنواره زیتون پرنس آلبرت رویدادی خاص تر است. در واقع این یک سمت هرساله است که به نوعی ادای احترام به محصولات شگفت انگیز دره های رشته کوه سوارتبرگ محسوب می شود ، این جشنواره یک مسابقه در میان مردم محلی است که بهترین غرفه مواد غذایی را دارند!

 

جشنواره موسیقی اسپلشی فن

از بین تمام رویدادهای لیست جشنواره های موسیقی در آفریقای جنوبی ، جشنواره موسیقی Splashy Fen طولانی ترین جشنواره است. با اجرای هنرمندان بر روی صحنه ، این رویداد همچنین شامل موارد دیگر مانند غرفه های صنایع دستی ، چرخ دستی های غذا و سایر رویدادها برای کودکان نیز می باشد. این جشنواره هرساله در شهر آنبرگ و در ماه آوریل برگزار می شود.

 

جشنواره رقص نی رویال

رقص رویال نی که با نام (Umkhosi Mhlanga) نیز شناخته می شود توسط دختران از سراسر کشور اجرا می شود. از آنجا که این یک رقص سلطنتی است ، برخی از قوانین سختگیرانه ای نیز در آن وجود دارد. در حالی که اخیراً برخی از آداب و رسوم تغییر کرده است ، اما حداقل لباس پوشیدن و رقص سنتی است که همچنان پابرجاست! این جشنواره منطقه نوگوما و در ماه سپتامبر برگزار می شود.

 

جشنواره هنرهای زنده ژوهانسبورگ

یکی دیگر از جشنواره های مهم در آفریقای جنوبی جشنواره (Arts Alive) است. این جشنواره 4 روزه که ترکیبی از بهترین هنرها ، صنایع دستی ، رقص ، موسیقی و تئاتر است ، فقط نگاهی اجمالی به گنجینه هنری است که در کشور وجود دارد. این جشنواره پرطرفدار در ماه سپتامبر در پایتخت برگزار می شود.

 

جشنواره های آفریقای جنوبی



:: برچسب‌ها: بلیط هواپیما , رزرو بلیط هواپیما , خرید بلیط هواپیما ,
:: بازدید از این مطلب : 28
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 19 آبان 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : triptravel

از طلوع تاریخ ، انسانها تلاش کرده اند تا به آسمان برسند ، و ما این را در افسانه معروف برج بابل می خوانیم. ساختمانهای بلند صدها سال وجود داشته اند ، اما در طول قرن 20 ، با ظهور آسمان خراش ها در سراسر جهان ، آنها به ارتفاعات جدیدی رسیده اند. سرمایه گذاران میلیاردها دلار خرج کرده اند و توانستند قوانین فیزیک و معماری برای ساختن بناهای چشمگیر را تغییر دهند. زیرا تنها راه کشف محدودیت های ممکن ، فراتر رفتن از آنها و به سمت موارد غیرممکن است. لیست بلندترین آسمان خراش ها در زیر آمده است که به اختصار آنها را مرور خواهیم کرد. برای تهیه بلیط هواپیما می توانید به سایت سفیران مراجعه فرمایید.

 

برج ویلیس شیکاگو 527 متر

برج ویلیس ، معروف به برج سیرز در سال 1973 ساخته شد . این برج بلند که دارای 108 طبقه است توسط بروس گریام طراحی و توسط الرحمن خان ساخته شد و  تا سال 1996 قبل از ساخت برجهای دوقلوی پتروناس ، بلندترین ساختمان جهان بود.

 

برج زیفنگ نانجینگ 450 متر

این ساختمان مثلثی 89 طبقه واقع در شهر نانجینگ ، چین توسط آدریان اسمیت و گوردن گیل ، در سال 2005 طراحی شده است و ساخت آن در سال 2010 به پایان رسید و افتتاح گردید. این آسمان خراش دارای فضای خرده فروشی و اداری در قسمت پایین و رستوران ها ، هتل و رصدخانه در نزدیکی قسمت بالایی برج است.

 

برج های دوقلوی پتروناس کوالالامپور 452 متر

برج های پتروناس که در پایتخت مالزی ، کوالالامپور واقع شده اند ، بلندترین ساختمان های جهان تا سال 2004 بودند. آنها رکورد بلندترین ساختمان های دوقلو در جهان را نیز دارند. پل مابین آنها که دو برج را به هم متصل می کند در طبقه 41 و 42 قرار دارد و طول آن 58  و ارتفاع آن 175 متر است. تعداد طبقات این دو برج 88 می باشد که جمعا شامل 78 آسانسور هستند.

 

مرکز تجارت بین الملل هنگ کنگ 484 متر

اینترنشنال کامرس سنتر یا مرکز تجارت بین الملل، آسمان‌خراش ۱۱۸ طبقه ای می باشد که دارای کاربری اداری-تجاری و هتل است ، و در شهر هنگ کنگ قرار گرفته است . شروع ساخت این ساختمان در سال ۲۰۰۲ آغاز شد و در سال ۲۰۱۰ پایان یافت و افتتاح گردید.

 

مرکز مالی جهانی شانگهای 492 متر

مرکز مالی جهانی در شانگهای چین نماد تجارت و فرهنگ است که به عنوان یک سرمایه جهانی از آن سخن به میان می آید. ساخت این برج در سال ۱۹۹۷ شروع شد و در سال 2008 به پایان رسید. این آسمان خراش در سال ۲۰۰۹ نخستین برج بلند کشور چین بود. گفته می شود هدف از قرار دادن فضای خالی بالای برج کاهش فشار باد بر روی برج می‌باشد . معماران این برج ۱۰۱ طبقه، شرکت آمریکایی کون پدرسون فاکس (Kohn Pedersen Fox) هستند.

 

تایپه 101 تایپه 508 متر

تایپه 101 قلعه ای  بالاتر از ابرها در قلب منطقه ژیانی در تایپه ، کشور تایوان قرار دارد. این بنا بلندترین ساختمان جهان از سال 2004 تا 2007 بود. این بنای شگفت انگیز بر اساس فرهنگ غنی چینی ساخته شده است که از ساختار بتکده های چینی با الهام از شکل گلهای بامبو استفاده کرده است.

 

مرکز تجارت جهانی یک شهر نیویورک541 متر

مرکز تجارت جهانی یک نیویورک (WTC 1) بلندترین آسمان خراش در نیمکره غربی است. این بنا بخشی از بازسازی مجتمع اداری است که در 11 سپتامبر 2001 تخریب شده است. ساخت این برج در سال 2006 آغاز و در سال 2014 به پایان رسید. این برج دارای 104 طبقه می باشد و ارتفاع آن دقیقا 1776 فوت برابر با سال استقلال کشور ایالت متحده آمریکا می باشد.

 

برج ساعت مکه 601 متر

این برج بلند واقع در شهر مکه ، کشور عربستان سعودی ، مقدس ترین شهر در جهان اسلام است. برج ساعت مکه بلندترین ساختمان بتونی ، بلندترین هتل و بلندترین برج ساعت در جهان است. حتی خود ساعت با اندازه 43 متر (141 فوت) بزرگترین ساعت در جهان است. اعتقاد بر این است که هزینه کل پروژه در حدود 15 میلیارد دلار است.

 

برج شانگهای شانگهای 632 متر

واقع در قلب منطقه مالی و تجاری لوژیازی شانگهای ، مجاور برج جین مائو و مرکز مالی جهانی شانگهای ، برج شانگهای بلندترین آسمان خراش چین است. این برج سریعترین آسانسور جهان را دارد که با سرعت 1080 متر در دقیقه حرکت می کند. شکل پیچش 120 درجه ساختمان به گونه ای طراحی شده بود که بتواند در برابر بادهای موسمی مقاوم باشد و چراغ های بیرونی ساختمان توسط 270 ژنراتور بادی تأمین می شود.

 

برج خلیفه دبی 828 متر

طول این برج سه برابر برج ایفل و تقریباً دو برابر ساختمان امپایر استیت است. برج خلیفه دارای رکوردهای جهانی در زمینه: بلندترین سازه مستقل در جهان ، بیشترین تعداد داستان در جهان ، بالاترین طبقه اشغال شده در جهان ، بالاترین سطح مشاهده  فضای باز در جهان ، آسانسور با بیشترین فاصله سفر در جهان و بلندترین سرویس آسانسور در جهان می باشد.

 

بلندترین آسمان خراشهای دنیا



:: برچسب‌ها: بلیط هواپیما , رزرو بلیط هواپیما , خرید بلیط هواپیما ,
:: بازدید از این مطلب : 19
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 17 آبان 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : triptravel

استرالیا سرزمین رویاها است. این کشور پهناورکوچکترین قاره و بزرگترین جزیره جهان است . در واقع استرالیا تقریباً هم اندازه ایالات متحده است اما با جمعیتی به بزرگی ایالت نیویورک، به همراه عجیب ترین حیات وحش کره زمین. استرالیا همچنین سرزمینی با تضادهای حیرت انگیز و زیبایی های دیدنی فراوان است. در امتداد ساحل ، می توانید شهرهای پرجمعیت چند فرهنگی ، جزایر شن و ماسه وسیع ، جنگل های بارانی باستانی و یکی از هیبت انگیزترین شگفتی های طبیعی این سیاره  صخره بزرگ سنگی را پیدا کنید. پارک های ملی ناهموار و بیابان های سرخ پوش لذت سفر و ماجراجویی بسیاری را به شما نشان می دهند. همه اینها را با احساس آرامش  و مهمان نوازی مردم لمس خواهید کرد. برای تهیه بلیط هواپیما می توانید به سایت سفیران مراجعه فرمایید.

 

خانه اپرای سیدنی

وقتی نام سیدنی استرالیا به میان می آید ، بیشتر مردم به خانه اپرا فکر می کنند. این ساختمان معروف در بننونگ پوینت سیدنی ،  شکلی به مانند دیواره های عظیم یا بادبان های بلند دارد ، و در لیست مکان های میراث جهانی یونسکو جای دارد ، همچنین یکی از نمادهای بزرگ معماری در جهان است. این بنای خیره کننده از سه طرف توسط آب احاطه شده است و باغ  گیاه شناسی سلطنتی از سمت جنوب با آن هم مرز است. ساخت این بنا در سال 1973 با هزینه ای ده برابر بودجه اولیه به پایان رسید. در زمان پایان پروژه ، طراح این طرح معروف (اوتزون) استرالیا را ترک کرده بود و دیگر هرگز به دیدن خلقت باشکوه خود بازنگشت. شما می توانید از اجرای نمایش در این مکان لذت ببرید. ناهار خوردن در یکی از رستوران ها ؛ یا گشتی در ساختمان هایی که تئاترها ، استودیوها ، سالن کنسرت ، اتاق های نمایش و سینما را دربرمی گیرد ، بسیار لذت بخش خواهد بود.

 

 

پارک دریایی باریر ریف

صخره های بزرگ سد مانند که در فهرست میراث جهانی ثبت شده اند و از فضا نیز  قابل مشاهده است ، یکی از بزرگترین سازه های زنده روی کره زمین است. در سال 1975 ، پارک دریایی باریر ریف بخاطر محافظت از اکوسیستم های شکننده این مکان ، که شامل بیش از 3000 صخره مرجانی است ، تأسیس شد. 600 جزیره  ، از جمله ساحل های مرجانی ؛ و جزایر حرا دریایی را در بر می گیرد. این پارک یکی از هفت عجایب طبیعی دنیا است که به طول 2300 کیلومتر در امتداد ایالت کوئینزلند ، در ساحل شرقی استرالیا امتداد یافته است (مانند فاصله بین مکزیک تا ونکوور). مجموعه حیرت انگیز زندگی دریایی شامل مرجانهای نرم و سخت ، بیش از 1600 گونه ماهی گرمسیری ، کوسه ، دلفین ، لاک پشت و صدف های غول پیکر است.

 

 

پارک ملی کاتا توتا

در قلب کشور استرالیا مکانی وجود دارد که یکی جالب ترین عجایب طبیعی در این کشور است. صخره های یکپارچه قرمز رنگ ، واقع شده در مرکز پارک ملی کاتا توتا که جزئی از میراث جهانی است و به طور مشترک توسط پارکبان های  استرالیایی و زمینداران سنتی ، اداره می شود. نام این مکان شگفت انگیز اولورو ، به معنای "مکان سایه" در گویش بومی می باشد و تا ارتفاع 348 متر از دشت های اطراف گسترش می یابد ، در حالی که بیشتر قسمت عمده آن در زیر زمین پنهان شده است. همچنین در این پارک صخره های قرمز گنبدی شکل به نام کاتا توتا (اولگاس) وجود دارد. همزمان با طلوع خورشید در آسمان ، تماشاگران دور هم جمع می شوند تا تلفیق رنگهای دشت اولورو و صخره های کاتا توتا را مشاهده کنند.

 

 

پارک ملی کوههای آبی

پارک ملی زیبای کوه های آبی (Blue Mountains) که در فهرست میراث جهانی یونسکو قرار دارد ، در 81 کیلومتری غرب سیدنی قرار دارد و به عنوان یک سفر یک روزه محبوب در نظر گرفته می شود . این پارک زیبا که به دلیل رنگ های آبی ناشی از درختان اکالیپتوس به این نام معروف شده است ، بیش از 664000 هکتار از بیابان را در بر می گیرد و شامل دره های چشمگیر ، آبشارها ، نقاشی های بومی سنگ و 140 کیلومتر مسیر پیاده روی است. معروف ترین جاذبه های این پارک ، سازه های سنگی ماسه سنگی برجسته ای هستند که سه خواهر نامیده می شوند . از دیگر نکات جالب توجه می توان به راه آهن قدیمی کاتوما اشاره کرد، شیب دارترین راه آهن در جهان ، که مسافران دره جمیسون را از طریق یک تونل کنار صخره به یک جنگل بارانی باستانی منتقل می کند.

 

ملبورن

ملبورن ، دومین شهر بزرگ استرالیا ، مقصد محبوب  بسیاری از برنامه های سفر استرالیا - به ویژه برای علاقه مندان به فرهنگ استرالیا است. گالری ها ، تئاترها ، رستوران ها ، مغازه ها و... احساس یک شهر قدیمی و سنتی را به شما می دهد. این شهر همچنین یک شهر سرسبز است ، پارک ها ، باغ ها و فضای باز تقریباً یک سوم از کل مساحت آن را اشغال کرده است. از نکات برجسته این شهر می توان به باغ های گیاه شناسی سلطنتی اشاره کرد . میدان فدراسیون ؛ گالری ملی ویکتوریا ؛ و زمین کریکت ملبورن، جایی که علاقه مندان به ورزش می توانند در تابستان کریکت و در زمستان فوتبال تماشا کنند. خریداران به خیابان سلطنتی زیبا در خیابان بورک و همچنین خیابان چاپل رهسپار می شوند. مرکز خرید بزرگ ملبورن ؛ و بازار کوئین ویکتوریا ، که بیش از یک قرن است که میوه ، سبزیجات ، لباس و صنایع دستی را به فروش می رساند ، در شرق ، ملبورن بزرگ به رشته کوههای زیبای داندنوگ و در جنوب به شبه جزیره مورنینگتون منتهی می شوند ، جایی که بسیاری از مردم محلی برای سفرهای روزانه و سفرهای دریایی به آنجا می روند.

 

 

جزیره فریزر

جزیره فریزر در فهرست میراث جهانی ، بین باندابرگ و بریزبین در سواحل شرقی استرالیا ، بزرگترین جزیره شن و ماسه در جهان و یکی از برترین مکان های گردشگری استرالیا  به ویژه برای علاقه مندان به موتورهای چهار چرخ است. در امتداد ساحل ، می توانید انبوهی از کشتی های زنگ زده ، صخره های ماسه ای رنگی کلیساهای جامع ، و استخرهای سنگی پر از ماهی را به نام استخرهای شامپاین را مشاهده نمایید . این منطقه محل زندگی بسیاری از آبزیان شامل کوسه ها ، دلفین ها و نهنگ ها و همچنین جانورانی شامل اسب های وحشی ، دینگو ، خفاش  و بیش از 300 گونه پرنده است. دسترسی به جزیره فریزر توسط کشتی  انجام می شود.

 

استرالیا سرزمین شگفتی ها



:: برچسب‌ها: بلیط هواپیما , رزرو بلیط هواپیما , خرید بلیط هواپیما ,
:: بازدید از این مطلب : 21
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 10 آبان 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : triptravel

اگر شما عادت دارید با هواپیما سفر کنید ، هدفتان زودتر رسیدن به مقصدتان است . البته باید این نکته را هم بدانید که همه باند ها طولانی ساخته نمی شوند ، بعضی از فرودگاه ها در یک منطقه محدود واقع شده اند و به عنوان فرودگاه های بسیار خطرناک شناخته می شوند. در واقع پایان سفری  که در آن باند ها  در کوه ها یا دره های باریک قرار گرفته باشد ، بسیارچالش برانگیز است. در ادامه خطرناک ترین فرودگاه های دنیا برای فرود (لندیگ) را در این مقاله به شما ارائه می دهیم. برای تهیه بلیط هواپیما می توانید به سایت سفیران مراجعه فرمایید..

 

فرودگاه خوانچو یارسکین ، جزیره سابا

فرودگاه خوانچو یارسکین کوتاه ترین باند تجاری در دنیا را داراست که فقط 400 متر طول دارد. این مکان تقریباً 45 کیلومتر مربعی در جنوب سنت مارتین در جزیره کارائیب هلندی سابا واقع شده است. علی رغم اینکه سیستم های مناسب راهبری در این فرودگاه استفاده می شود ، اما همچنان یک فرودگاه خطرناک و چالش برانگیز برای خلبانان می باشد.

 

فرودگاه لوکلا ، نپال

فرودگاه لوکلا در کور نپال بین دو کوه واقع شده است و دارای باندی بسیار کوتاه است. این فرودگاه برای آن دسته از مسافرانی است که می خواهند از کوه اورست بازدید کنند . گاهی اوقات ، به دلیل شرایط نامطلوب جوی کنترل کننده های ترافیک هوایی فرودگاه در دسترس نخواهند بود  ، به همین دلیل خلبانان باید هواپیما را به طور مستقل و با اطلاعات قبلی فرود آورند .

 

فرودگاه پرنسس جولیانا ، سنت مارتین

یکی دیگر از فرودگاه های واقع در منطقه کارائیب هلندی که دارای باند پرواز بسیار خطرناکی است ، واقع در جزیره سنت مارتن ، فرودگاه بین المللی پرنسس جولیاناست. این فرودگاه ممکن است از محبوب ترین ها در لیست فرودگاه های خود باشد که قبل از باند منتهی به یک ساحل تفریحی می شود . فرود هواپیماها در این باند باعث ایجاد گرد و غبار و باد شدید می شود و حتی ممکن است به ساحل نشینان این منطقه نیز آسیب وارد کند. خلبانان هیچ مشکلی با این نزدیکی به ساحل نخواهند داشت و نگرانی اصلی آنها داشتن باند فرودگاه به فقط میزان 1779 متر است. به نظر می رسد که اندازه آن مناسب است ، اما اگر در مورد هواپیمای بزرگی که بیش از 2500 متر برای فرود ایمن به زمین نیاز دارد فکر کنید ، بهترین خلبان ها نیز با مشکل مواجه خواهند شد.

 

فرودگاه ایستگاه مک موردو ، جنوبگان

گزینه بعدی در لیست فرودگاه های خطرناک جهان ، واقع در ایستگاه هوایی مک موردو در قطب جنوب است . با شرایطی معمولا زیر انجماد در طول کل سال. باند این ایستگاه قطبی آمریکایی بسیار طولانی است ، اما هموراه همراه با یخبندان و با آب و هوای بسیار متغیر است. ممکن است فکر کنید تنها خطر این فرودگاه یخبندان سطح زمین در کل سال است ، اما شاید اگر بدانید که در برخی اوقات سال خلبانان به دلیل عدم وجود علامت و نور کافی مجبور به استفاده از عینک دید در شب هستند ، احتمالا شگفت زده خواهید شد.

  

فرودگاه مادیرا ، پرتغال

فرودگاه مادیرا در میان صخره ها و سواحل اقیانوس آرام قرار دارد و به این دلیل شناخته شده است که باند بسیار کوتاهی دارد و بادهای ساحلی، خطری بالقوه برای خلبانان می باشد ، اگرچه این تنها جنبه استرس زا راجع به این فرودگاه نیست! باند این فرودگاه در سال 2000 تا 2780 متر گسترش یافت . اما نکته مهم و خطرناک در مورد این فرودگاه این است که ، باند این فرودگاه 180 متر بالاتر از سطح زمین ساخته شده است و اگر شانس با شما یار نباشد و با بادهای ساحلی مواجه شوید ، به راحتی به کناره های باند هدایت خواهید شد.

 

فرودگاه پارو ، بوتان

فرودگاه پارو که در میان رشته کوههای هیمالیا و 2225 متر بالاتر از سطح دریا واقع شده است یکی دیگر از فرودگاه های خطرناک در دنیا می باشد. این منطقه توسط قله های کوهستانی به ارتفاع 5486 متر احاطه شده است. موقعیت این فرودگاه در حاشیه رودخانه پاروچو است. شرایط جوی در این منطقه و فرودگاه به شکلی است که پروازها فقط در شرایط هواشناسی مناسب و فقط با دید مناسب مجاز به پرواز هستند و فقط در روشنایی می توانند پرواز کنند . بدون شک ، فقط تعداد کمی از خلبانان در سراسر جهان واجد شرایط پرواز بر فراز فرودگاه پارو بوتان هستند.

 

فرودگاه کای تک ، هنگ کنگ

کوههای بلند در اطراف منطقه فرودگاهی و بادهای موسمی قوی ، این فرودگاه را در میان فرودگاه فوق العاده خطرناک جهان قرار می دهد . همچنین تعداد زیاد آسمان خراش ها در قسمت شمالی فرودگاه و باند پرواز در بندر ویکتوریا ، فرود را از نظر فنی برای خلبانان بسیار دشوار می کند . فرودگاه کای تک در سال 1998 به عنوان "مادر همه فرودگاههای خطرناک" نامگذاری شد ، سرانجام به دلیل افتتاح فرودگاه بین المللی هنگ کنگ این فرودگاه برای همیشه بسته شد.

 

خطرناک ترین فرودگاه های دنیا



:: برچسب‌ها: بلیط هواپیما , رزرو بلیط هواپیما , خرید بلیط هواپیما ,
:: بازدید از این مطلب : 20
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 7 آبان 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : triptravel

در دنیای امروز تقریبا همه گردشگران ترجیح می دهند برای اقامت و مقصدشان ، مکان ها و هتل های معمول و همیشگی که قبلا توسط خودشان یا دیگران انتخاب شده است را امتحان کنند. آنها ریسک اقامت در مکان های غیرمعمول را نمی پذیرند. اما باید بدانیم که فرصت زندگی کوتاه تر از آن است که ما بتوانیم چیزهای عجیب را نیز امتحان کنیم. پس اگر مایل به تجربه هیجان بیشتر در سفرهایتان هستید با ما همراه باشید تا عجیب ترین و غیرمعمول ترین هتل ها را برای اقامت متفاوت به ما معرفی کنیم. برای تهیه بلیط هواپیما می توانید به سایت سفیران مراجعه فرمایید..

 

هتل کاکسلاتانن فنلاند

این هتل تجربه ای بی نظیر را برای شما به ارمغان می آورد. در واقع این یک هتل نیست، بلکه اقامتگاه هایی است در اتقاق هایی به شکل گلدان و دارای بزرگترین سونا طبیعی در جهان است.  این اتاق ها (ایگلو) از شیشه حرارتی بسیار قوی ساخته می شود و میهمانان را در شرایط سخت آب و هوایی قطب شمال گرم نگه می دارد. همه اتاق ها دارای امکانات لوکس و توالت خصوصی هستند. Kakslauttanen دارای 4 رستوران است که 2 رستوران آن در یک کلبه سنتی قرار گرفته است. در هر رستوران غذاهای مخصوص محلی (لاپلاندی) مانند گوزن شمالی و ماهی آزاد کبابی سرو می شود. سونا دودی این هتل حتی دارای رستوران اختصاصی خود به نام Savusauna است که آن را به یکی از بهترین هتل ها در لاپلند نیز تبدیل کرده است .

 

هتل ریلبوردآمریکا

این استراحتگاه متفاوت به عنوان یکی از بی نظیرترین محل های اقامت انتخاب شده است ، همزمان لذت سرو صبحانه روستایی در شمال کالیفرنیا شما را به قرن ها قبل بازمی گرداند . در این هتل منحصربفرد ، شما می توانید در یکی از نه کابین که پر از امکانات گوناگون است اقامت داشته باشید . تم این هتل این حس را به شما القا می کند که شما در قطاری هستید که در حال حرکت از کنار یک اسکله است . این هتل در ساحل دریاچه کلر در کالیفرنیای شمالی واقع شده است.

 

هتل اوبروی هلند

این هتل در ساحل دریاچه پیچولا و در نزدیکی شکارگاه ماهارانا قرار گرفته است. پنجاه هکتار بنای مجلل  که شامل یک باغ وحش بیست هکتاری همراه با نمونه های حیات وحش گوزن ها و گرازها وحشی است ، واقع شده است . هتل ابروی مناظر چشمگیری از باغ های سرسبز و دریاچه زیبای پیچولا را به شما ارائه می دهد. طرح منحصربفرد هتل از گنبدها و راهروهای بهم پیوسته، منعکس کننده یک کاخ مجلل و قدیمی است که شامل هفت دریاچه است که با کانال به هم متصل شده اند.

 

هتل کنراد (هیلتون) مالدیو

این هتل را می توان خانه کوسه ها ، نهنگ ها ، عروس دریایی ، دلفین ها و لاک پشت ها نامید ، که انسان ها در آن قلمرو هتلی شگفت انگیز ساخته اند. هتل کنراد در مجاورت دو جزیره نزدیک به هم در کشور مالدیو قرار دارد و شما با 30 دقیقه پرواز با هواپیمای دریایی به آنجا می رسید. دوازده رستوران از جمله رستوران آندرسا ، بار پنیر همراه با 101 نوع پنیر برتر جهان و بسیار موارد دیگر را می توانید در این هتل بیابید. سالن های ماساژ ، جکوزی و استخرهای لوکس این هتل از جاذبه های مهم این هتل لوکس هستند که باید آن را تجربه کنید.

 

هتل هواپیما کاستاریکا

این هتل جالب، ساخته شده از چارچوب هواپیمای بوئینگ 727 است که در سال 1965 مرمت شده و برای کاربری هتل استفاده می شود . این هتل منحصربفرد در گذشته خود یک هواپیمای مسافربری در خطوط هوایی آفریقای جنوبی و کلمبیا بوده است . این هواپیمای کاملاً مجهز با اتاق های دو تخته و مجلل در میان جنگل از مهمانان خود پذیرایی می کند.

 

هتل سالا سیلورمین سوئد

تجربه اقامت در اتاق های تاریک و تقریبا ترسناک در عمیق ترین هتل جهان می تواند بسیار متفاوت باشد . مهمانان می توانند 155 متر زیر زمین در یک هتل شگفت انگیز اقامت داشته باشند. کاربری این هتل در گذشته معدن ذغال سنگ بوده است و امروزه به این شکل درآمده است.

 

هتل غار کلبک ترکیه

کلبک یک هتل غاری شکل ، درست در قلب دهکده قدیمی و تاریخی گورمه ، با چشم اندازهای تماشایی به سمت اوچیسار و کاووسین در ترکیه می باشد.یک اقامت متفاوت در روستایی ترین نقطه کشور ترکیه را می توانید در هتل غار کلبک ترکیه تجربه کنید.

هتل های عجیب دنیا



:: برچسب‌ها: بلیط هواپیما , رزرو بلیط هواپیما , خرید بلیط هواپیما ,
:: بازدید از این مطلب : 26
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 5 آبان 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : triptravel

سازه های هرمی دنیا معمولا به عنوان معبد یا مقبره استفاده می شوند و از بزرگترین بناهای جهان باستان هستند. در حقیقت ، آنها شاهکاری از نبوغ و مهندسی انسان های قدیم هستند. برای بسیاری از مردم ، مصر یا قاره آمریکا جایی است که فکر می کنند بزرگترین هرم در جهان را می توان در آنجا یافت. با این حال ، در مناطق دیگر جهان نیز می توان اهرام بزرگ را پیدا کرد . از جمله این کشورها می توان به سودان ، نیجریه ، یونان ، چین و اندونزی اشاره کرد. بعلاوه ، اگر ساختمانهای مدرن به سبک هرمی را در نظر بگیریم ، دیدگاه ما نسبت به اهرام تغییر می کند. و به لطف ابزار و تجهیزات پیشرفته ، برخی از اهرام امروزی بزرگتر از گذشته ساخته شده اند . در اینجا ، نگاهی خواهیم انداخت به برخی از بزرگترین اهرام جهان که از نظر ارتفاع بزرگترین هستند. برای تهیه بلیط هواپیما میتوانید به سایت سفیران مراجعه فرمایید.

 

هرم جوزر  مصر

هرم جوزر در سقاره کشور مصر ، قدمتی در حدود 4600 سال دارد . این هرم تقریبا قدیمی تر از اهرام جیزه نیز است. در ابتدا قرار بود این سازه یک مقبره با سقف مسطح  برای فرعون جوسر باشد. با این حال ، جوسر ، اولین پادشاه سلسله سوم مصر ، چیزی باشکوه تر می خواست. به همین منظور ، چندین سقف بر روی هم قرار گرفتند. نتیجه آن ، هرم پله ای است که امروز شاهد آن هستیم. هرم جوسر بزرگترین هرم مصر در زمان وی بود. این یکی از مهمترین موفقیتهای وی بود. طراحی هرم به مجسمه ساز و کشیش ، ایمهوتپ نسبت داده می شود. از جمله ویژگی های قابل توجه آن پیچ و خم تونل ها است. به گفته باستان شناسان ، این کار احتمالاً برای جلوگیری از سرقت انجام شده است. امروزه به دلیل اقدامات حفاظتی ، بازدیدکنندگان اجازه ورود به این مکان را ندارند. با این حال ، می توانید در بیرون بایستید و آنچه را که زمانی بلندترین هرم در جهان تصور می شد ، تحسین کنید.

 

هرم خورشید مکزیک

هرم خورشید در شهر باستانی تنوشتیتلان قرار دارد دارد. فاصله آن با مکزیکو سیتی 40 کیلومتر است . این هرم در زمان پایان ساخت خود ، بزرگترین هرم در جهان بود. درباره هدف اصلی ساخت هرم اطلاعات کمی در دست است. با این حال ، چندین نظریه وجود دارد: اینکه این یک معبد یا نوعی تقویم آیینی بوده است. با کاوش ها اخیر تعداد زیادی اثر باستانی کشف شده است. که شامل مجسمه های انسانی و نوک پیکان های ابسیدین است که احتمالاً نشان دهنده فداکاری های انسانی در آن زمان است. کشف دیگر در این منطقه ، یک مجسمه بود که موزه انگلیس در سال 1926 خریداری کرد. شما می توانید امروزه با رزرو تور از این مکان باستانی بازدید کنید.

 

معبد تیکال  گواتمالا

معبد باستانی تیکال بلندترین هرم در منطقه مایان تیکال است. به این معبد مار دو سر نیز می گویند و تقریباً در 64 کیلومتری جنوب ال میرادور ، یکی دیگر از شهرک های قدیمی مایاها در گواتمالا واقع شده است. کارشناسان می گویند تاریخچه معبد تیکال (معروف به معبد چهارم) به سال 741 میلادی باز می گردد و افتخار بیست و هفتمین پادشاه سلسله تیکال ، ساخته شده است . در حقیقت ، برخی از باستان شناسان معتقدند که مقبره وی در زیر این هرم پنهان شده است.

 

هرم ممفیس ایالات متحده آمریکا

عمارت گریس لند شاید شاخص ترین نماد شهر ممفیس ، ایالت تنسی باشد. اما هرم این شهر نیز بسیار چشم نواز است. هرم ممفیس در مرکز شهر ، کنار رودخانه می سی سی پی قرار دارد. این مکان در سال 1991 به عنوان یک مکان تفریحی و ورزشی آغاز به کار کرد. مسابقات بوکس ، بازی های بسکتبال و کنسرت ها همه در اینجا برگزار می شد. بعده ها ، فرماندار این شهر قرارداد اجاره 55 ساله را با فروشگاه های بیس پرو امضا کرد. در نتیجه ، ممفیس هرم در سال 2015 به یک فروشگاه بزرگ بیس پرو تبدیل شد. علاوه بر این فروشگاه بزرگ ، جاذبه های دیگری نیز در این مکان وجود دارد. که شامل میدان تیراندازی ، تیراندازی با کمان ، و یک بازی لیزری است. این ساختمان همچنین دارای بلندترین آسانسور مستقل کشور آمریکا نیز است.

 

هرم سرخ دهشور  مصر

فرعون نفرو مسئول ساخت سه تا از بزرگترین اهرام در جهان است. هرم سرخ یکی از آنهاست. بنیانگذار سلسله چهارم مصر ، در طراحی و ساخت اهرام بسیار فعال بود. هرم سرخ در نکروپلیس دهشور قرار دارد ، حدود 40 کیلومتری شهر قاهره . باستان شناسان می گویند که تکمیل هرم حدود 17 سال به طول انجامیده است. کارشناسان نیز معتقدند که این اولین تلاش موفقیت آمیز برای ساخت هرمی با اضلاع صاف بوده است. امروزه گردشگران آزادانه می توانند وارد این هرم شوند.

 

هتل ریوگیونگ کره شمالی

هتل ریوگیونگ نه تنها بلندترین ساختمان کره شمالی است. بلکه بزرگترین هرم در جهان نیز است. ساخت آن در سال 1987 آغاز شد ، و برنامه افتتاح آن برای سال 1989 برنامه ریزی شده بود. اما به دلیل مشکلات فراوان  در سال 1992 متوقف شد. برای سالهای متمادی ، هتل ریوگیونگ (رستاخیز) بلااستفاده بود. اما در سال 2008 مجدداً کار خود را آغاز کرد. این هتل زیبا در سال 2020 مجدادا بسته شد.

 

هرم بزرگ جیزه  مصر

هرم بزرگ جیزه بزرگترین هرم جهان در ذهن بسیاری از مردم است. در واقع ، این بلندترین سازه ساخته شده توسط بشر برای هزاران سال بود. همچنین به عنوان هرم خوفو (خئوپس) نیز شناخته می شود ، ارتفاع اولیه آن 146.5 متر بود و به عنوان مقبره خوفو (خئوپس) ، فرعون سلسله چهارم استفاده می شده است . برخی معتقدند که وزیر او ، همیونو یا همون ، معمار هرم بوده است. ساخت هرم  حدود 2500 سال قبل از میلاد بین 10 الی 20 سال به طول انجامید. این هرم منحصربفرد در گذشته یک پوشش آهکی سفید و صاف داشت که نور خورشید یا نور ماه را منعکس می کرد.

 

بزرگترین سازه های هرمی دنیا



:: برچسب‌ها: بلیط هواپیما , رزرو بلیط هواپیما , خرید بلیط هواپیما ,
:: بازدید از این مطلب : 23
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 3 آبان 1399 | نظرات ()