بلندترین آسمان خراشهای دنیا
نوشته شده توسط : triptravel

از طلوع تاریخ ، انسانها تلاش کرده اند تا به آسمان برسند ، و ما این را در افسانه معروف برج بابل می خوانیم. ساختمانهای بلند صدها سال وجود داشته اند ، اما در طول قرن 20 ، با ظهور آسمان خراش ها در سراسر جهان ، آنها به ارتفاعات جدیدی رسیده اند. سرمایه گذاران میلیاردها دلار خرج کرده اند و توانستند قوانین فیزیک و معماری برای ساختن بناهای چشمگیر را تغییر دهند. زیرا تنها راه کشف محدودیت های ممکن ، فراتر رفتن از آنها و به سمت موارد غیرممکن است. لیست بلندترین آسمان خراش ها در زیر آمده است که به اختصار آنها را مرور خواهیم کرد. برای تهیه بلیط هواپیما می توانید به سایت سفیران مراجعه فرمایید.

 

برج ویلیس شیکاگو 527 متر

برج ویلیس ، معروف به برج سیرز در سال 1973 ساخته شد . این برج بلند که دارای 108 طبقه است توسط بروس گریام طراحی و توسط الرحمن خان ساخته شد و  تا سال 1996 قبل از ساخت برجهای دوقلوی پتروناس ، بلندترین ساختمان جهان بود.

 

برج زیفنگ نانجینگ 450 متر

این ساختمان مثلثی 89 طبقه واقع در شهر نانجینگ ، چین توسط آدریان اسمیت و گوردن گیل ، در سال 2005 طراحی شده است و ساخت آن در سال 2010 به پایان رسید و افتتاح گردید. این آسمان خراش دارای فضای خرده فروشی و اداری در قسمت پایین و رستوران ها ، هتل و رصدخانه در نزدیکی قسمت بالایی برج است.

 

برج های دوقلوی پتروناس کوالالامپور 452 متر

برج های پتروناس که در پایتخت مالزی ، کوالالامپور واقع شده اند ، بلندترین ساختمان های جهان تا سال 2004 بودند. آنها رکورد بلندترین ساختمان های دوقلو در جهان را نیز دارند. پل مابین آنها که دو برج را به هم متصل می کند در طبقه 41 و 42 قرار دارد و طول آن 58  و ارتفاع آن 175 متر است. تعداد طبقات این دو برج 88 می باشد که جمعا شامل 78 آسانسور هستند.

 

مرکز تجارت بین الملل هنگ کنگ 484 متر

اینترنشنال کامرس سنتر یا مرکز تجارت بین الملل، آسمان‌خراش ۱۱۸ طبقه ای می باشد که دارای کاربری اداری-تجاری و هتل است ، و در شهر هنگ کنگ قرار گرفته است . شروع ساخت این ساختمان در سال ۲۰۰۲ آغاز شد و در سال ۲۰۱۰ پایان یافت و افتتاح گردید.

 

مرکز مالی جهانی شانگهای 492 متر

مرکز مالی جهانی در شانگهای چین نماد تجارت و فرهنگ است که به عنوان یک سرمایه جهانی از آن سخن به میان می آید. ساخت این برج در سال ۱۹۹۷ شروع شد و در سال 2008 به پایان رسید. این آسمان خراش در سال ۲۰۰۹ نخستین برج بلند کشور چین بود. گفته می شود هدف از قرار دادن فضای خالی بالای برج کاهش فشار باد بر روی برج می‌باشد . معماران این برج ۱۰۱ طبقه، شرکت آمریکایی کون پدرسون فاکس (Kohn Pedersen Fox) هستند.

 

تایپه 101 تایپه 508 متر

تایپه 101 قلعه ای  بالاتر از ابرها در قلب منطقه ژیانی در تایپه ، کشور تایوان قرار دارد. این بنا بلندترین ساختمان جهان از سال 2004 تا 2007 بود. این بنای شگفت انگیز بر اساس فرهنگ غنی چینی ساخته شده است که از ساختار بتکده های چینی با الهام از شکل گلهای بامبو استفاده کرده است.

 

مرکز تجارت جهانی یک شهر نیویورک541 متر

مرکز تجارت جهانی یک نیویورک (WTC 1) بلندترین آسمان خراش در نیمکره غربی است. این بنا بخشی از بازسازی مجتمع اداری است که در 11 سپتامبر 2001 تخریب شده است. ساخت این برج در سال 2006 آغاز و در سال 2014 به پایان رسید. این برج دارای 104 طبقه می باشد و ارتفاع آن دقیقا 1776 فوت برابر با سال استقلال کشور ایالت متحده آمریکا می باشد.

 

برج ساعت مکه 601 متر

این برج بلند واقع در شهر مکه ، کشور عربستان سعودی ، مقدس ترین شهر در جهان اسلام است. برج ساعت مکه بلندترین ساختمان بتونی ، بلندترین هتل و بلندترین برج ساعت در جهان است. حتی خود ساعت با اندازه 43 متر (141 فوت) بزرگترین ساعت در جهان است. اعتقاد بر این است که هزینه کل پروژه در حدود 15 میلیارد دلار است.

 

برج شانگهای شانگهای 632 متر

واقع در قلب منطقه مالی و تجاری لوژیازی شانگهای ، مجاور برج جین مائو و مرکز مالی جهانی شانگهای ، برج شانگهای بلندترین آسمان خراش چین است. این برج سریعترین آسانسور جهان را دارد که با سرعت 1080 متر در دقیقه حرکت می کند. شکل پیچش 120 درجه ساختمان به گونه ای طراحی شده بود که بتواند در برابر بادهای موسمی مقاوم باشد و چراغ های بیرونی ساختمان توسط 270 ژنراتور بادی تأمین می شود.

 

برج خلیفه دبی 828 متر

طول این برج سه برابر برج ایفل و تقریباً دو برابر ساختمان امپایر استیت است. برج خلیفه دارای رکوردهای جهانی در زمینه: بلندترین سازه مستقل در جهان ، بیشترین تعداد داستان در جهان ، بالاترین طبقه اشغال شده در جهان ، بالاترین سطح مشاهده  فضای باز در جهان ، آسانسور با بیشترین فاصله سفر در جهان و بلندترین سرویس آسانسور در جهان می باشد.

 

بلندترین آسمان خراشهای دنیا





:: برچسب‌ها: بلیط هواپیما , رزرو بلیط هواپیما , خرید بلیط هواپیما ,
:: بازدید از این مطلب : 20
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 17 آبان 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: