خطرناک ترین فرودگاه های دنیا
نوشته شده توسط : triptravel

اگر شما عادت دارید با هواپیما سفر کنید ، هدفتان زودتر رسیدن به مقصدتان است . البته باید این نکته را هم بدانید که همه باند ها طولانی ساخته نمی شوند ، بعضی از فرودگاه ها در یک منطقه محدود واقع شده اند و به عنوان فرودگاه های بسیار خطرناک شناخته می شوند. در واقع پایان سفری  که در آن باند ها  در کوه ها یا دره های باریک قرار گرفته باشد ، بسیارچالش برانگیز است. در ادامه خطرناک ترین فرودگاه های دنیا برای فرود (لندیگ) را در این مقاله به شما ارائه می دهیم. برای تهیه بلیط هواپیما می توانید به سایت سفیران مراجعه فرمایید..

 

فرودگاه خوانچو یارسکین ، جزیره سابا

فرودگاه خوانچو یارسکین کوتاه ترین باند تجاری در دنیا را داراست که فقط 400 متر طول دارد. این مکان تقریباً 45 کیلومتر مربعی در جنوب سنت مارتین در جزیره کارائیب هلندی سابا واقع شده است. علی رغم اینکه سیستم های مناسب راهبری در این فرودگاه استفاده می شود ، اما همچنان یک فرودگاه خطرناک و چالش برانگیز برای خلبانان می باشد.

 

فرودگاه لوکلا ، نپال

فرودگاه لوکلا در کور نپال بین دو کوه واقع شده است و دارای باندی بسیار کوتاه است. این فرودگاه برای آن دسته از مسافرانی است که می خواهند از کوه اورست بازدید کنند . گاهی اوقات ، به دلیل شرایط نامطلوب جوی کنترل کننده های ترافیک هوایی فرودگاه در دسترس نخواهند بود  ، به همین دلیل خلبانان باید هواپیما را به طور مستقل و با اطلاعات قبلی فرود آورند .

 

فرودگاه پرنسس جولیانا ، سنت مارتین

یکی دیگر از فرودگاه های واقع در منطقه کارائیب هلندی که دارای باند پرواز بسیار خطرناکی است ، واقع در جزیره سنت مارتن ، فرودگاه بین المللی پرنسس جولیاناست. این فرودگاه ممکن است از محبوب ترین ها در لیست فرودگاه های خود باشد که قبل از باند منتهی به یک ساحل تفریحی می شود . فرود هواپیماها در این باند باعث ایجاد گرد و غبار و باد شدید می شود و حتی ممکن است به ساحل نشینان این منطقه نیز آسیب وارد کند. خلبانان هیچ مشکلی با این نزدیکی به ساحل نخواهند داشت و نگرانی اصلی آنها داشتن باند فرودگاه به فقط میزان 1779 متر است. به نظر می رسد که اندازه آن مناسب است ، اما اگر در مورد هواپیمای بزرگی که بیش از 2500 متر برای فرود ایمن به زمین نیاز دارد فکر کنید ، بهترین خلبان ها نیز با مشکل مواجه خواهند شد.

 

فرودگاه ایستگاه مک موردو ، جنوبگان

گزینه بعدی در لیست فرودگاه های خطرناک جهان ، واقع در ایستگاه هوایی مک موردو در قطب جنوب است . با شرایطی معمولا زیر انجماد در طول کل سال. باند این ایستگاه قطبی آمریکایی بسیار طولانی است ، اما هموراه همراه با یخبندان و با آب و هوای بسیار متغیر است. ممکن است فکر کنید تنها خطر این فرودگاه یخبندان سطح زمین در کل سال است ، اما شاید اگر بدانید که در برخی اوقات سال خلبانان به دلیل عدم وجود علامت و نور کافی مجبور به استفاده از عینک دید در شب هستند ، احتمالا شگفت زده خواهید شد.

  

فرودگاه مادیرا ، پرتغال

فرودگاه مادیرا در میان صخره ها و سواحل اقیانوس آرام قرار دارد و به این دلیل شناخته شده است که باند بسیار کوتاهی دارد و بادهای ساحلی، خطری بالقوه برای خلبانان می باشد ، اگرچه این تنها جنبه استرس زا راجع به این فرودگاه نیست! باند این فرودگاه در سال 2000 تا 2780 متر گسترش یافت . اما نکته مهم و خطرناک در مورد این فرودگاه این است که ، باند این فرودگاه 180 متر بالاتر از سطح زمین ساخته شده است و اگر شانس با شما یار نباشد و با بادهای ساحلی مواجه شوید ، به راحتی به کناره های باند هدایت خواهید شد.

 

فرودگاه پارو ، بوتان

فرودگاه پارو که در میان رشته کوههای هیمالیا و 2225 متر بالاتر از سطح دریا واقع شده است یکی دیگر از فرودگاه های خطرناک در دنیا می باشد. این منطقه توسط قله های کوهستانی به ارتفاع 5486 متر احاطه شده است. موقعیت این فرودگاه در حاشیه رودخانه پاروچو است. شرایط جوی در این منطقه و فرودگاه به شکلی است که پروازها فقط در شرایط هواشناسی مناسب و فقط با دید مناسب مجاز به پرواز هستند و فقط در روشنایی می توانند پرواز کنند . بدون شک ، فقط تعداد کمی از خلبانان در سراسر جهان واجد شرایط پرواز بر فراز فرودگاه پارو بوتان هستند.

 

فرودگاه کای تک ، هنگ کنگ

کوههای بلند در اطراف منطقه فرودگاهی و بادهای موسمی قوی ، این فرودگاه را در میان فرودگاه فوق العاده خطرناک جهان قرار می دهد . همچنین تعداد زیاد آسمان خراش ها در قسمت شمالی فرودگاه و باند پرواز در بندر ویکتوریا ، فرود را از نظر فنی برای خلبانان بسیار دشوار می کند . فرودگاه کای تک در سال 1998 به عنوان "مادر همه فرودگاههای خطرناک" نامگذاری شد ، سرانجام به دلیل افتتاح فرودگاه بین المللی هنگ کنگ این فرودگاه برای همیشه بسته شد.

 

خطرناک ترین فرودگاه های دنیا





:: برچسب‌ها: بلیط هواپیما , رزرو بلیط هواپیما , خرید بلیط هواپیما ,
:: بازدید از این مطلب : 21
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 7 آبان 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: