گشتی در کوچه های شهر آبی در مراکش
نوشته شده توسط : triptravel

شفشاون ، یک شهر کوچک در شمال مراکش ، دارای تاریخی غنی ، محیط طبیعی زیبا و معماری فوق العاده است. اما آنچه که بیش از همه این شهر را معروف کرده است ، دیوارهای آبی روشن در ساختمان های این شهر است. شفشاون در سال 1471 ساخته شد و به عنوان قلعه ای کوچک برای تبعیدیان از اسپانیا به کار گرفته می شد و به تدریج محلی برای سکونت یهودیان و نوکیشان مسیحی نیز گردید. مراکش، یکی از زیباترین و پرنشاط‌ترین مقاصد گردشگری در جهان است. سالانه میلیون‌ها گردشگر اروپایی برای بازدید از شهرهای تاریخی به این کشور قدم می گذارند . شهر آبی مراکش یکی از جاذبه‌های توریستی و پرطرفدار در کشور مراکش است. شهری آرام با خانه های آبی رنگ که به شما حس قدم گذاشتن در آسمان‌ها را  می‌دهد. این شهر کوچک در شمال غربی کشور مراکش در میان رشته‌کوه‌های ریف قرار دارد و یکی از زیباترین مناطق در این کشور آقریقایی است . مردم و شهرداری همه کوچه‌ها ، درهای خانه‌ها، دیوارها، سقف خانه‌ها و حتی زمین را هر ساله با رنگ آبی روشن رنگ‌آمیزی می‌کنند . جمعیت شفشاون نزدیک به ۴۰ هزار نفر است ، و بیشتر ساکنان در حال حاضر مسلمان و یهودی هستند. در سفر به مراکش باید از کازابلانکا ، مسیری شش ساعته را در جاده‌ای کوهستانی و پرپیچ‌ و خم پیش بروید تا به شهر آبی برسید. برای تهیه بلیط هواپیما می توانید به سایت سفیران مراجعه فرمایید.

 

تاریخچه

تصور می شود که سنت رنگ آمیزی دیوارهای به رنگ آبی توسط جامعه یهودی که در قرن پانزدهم پس از اخراج از اسپانیا در آنجا اقامت گزیدند ، ایجاد شد . یهودیان همه جا را با رنگ آبی نقاشی کردند تا نماد آسمان و بهشت ​​باشند و قدرت خدا را یادآوری کند. در ابتدای دهه ۱۹۳۰ میلادی یهودیان این شهر ، تصمیم گرفتند که همه مکان های شهر را آبی رنگ کنند. بدین ترتیب با یک تصمیم مشترک، شهر آبی مراکش ایجاد شد و کم کم به یکی از جاذبه‌های گردشگری مراکش تبدیل شد. علت این تصمیم جالب را  مردم شهر به طور دقیق نمی‌دانند. برخی نیز می‌گویند برای دور نگه داشتن حشرات از این شهر، شفشاون را به این رنگ در آورده اند.

 

 

سنت های جدید شهر

پس از جنگ جهانی دوم ، اکثر خانواده های یهودی عازم اسرائیل شدند ، اما ساکنین جدید شهر این سنت را همچنان ادامه می دهند و حتی مقداری ذوق و سلیقه امروزی را چاشنی کار قرار داده اند . شهرداری این منطقه برس های مخصوصی را برای کمک به زنده نگه داشتن تاریخ شفشاون تهیه کرده و به اهالی این شهر ارائه میدهد . در سال های اخیر اروپاییان زیادی به این شهر رفت و آمد می کنند ، به خصوص گردشگران کشورهای فرانسه و اسپانیا علاقه زیادی به مسافرت به این کشور دارند. شهر آبی  امکانات گردشگری زیادی را در خود جای داده است. حدود 200 هتل در شهر آبی مشغول به فعالیت و خدمت هستند.

 

 

چشم انداز شهر آبی

اولین چیزی که هنگام ورود به شفشاون توجه شما را جلب می کند ، آرامش و سکوت نسبی حاکم در این شهر است. این مکان همانند بهشتی بر روی زمین حس آرامش بخش و زیبایی مطلق را به شما القا می کند. یکی از لذت‌ها در سفر به شفشاون عکاسی کردن است. این شهر زیبا و سنتی، مناظر فوق‌العاده‌ای برای عکاسی دارد که شاید مجبور شوید کل سفرتان را به عکس گرفتن بگذرانید.

 

قسمت های مختلف شهر

شفشاون نیز  همانند بسیاری از شهرهای قدیمی ، به دو قسمت تقسیم شده است : شهر قدیمی با خانه های مسقف و آبی رنگ با کاشی قرمز و جذاب و شهر جدید. نیمه شرقی و غربی ششفشاون در پلازا الحمام قرار دارد ، و مرکز شهر که در آن می توانید در  بسیاری از کافه ها و رستوران های دوست داشتنی یک وعده غذایی میل کنید.

 

 

درب های آبی شهر

تقریبا تمامی درهای شهر شفشاون سالها ست ثابت مانده و یا اینکه در طول مدت زمان اندکی تغییر می کنند. اما چیزی که بین همه آنها مشترک است این است : همه آنها آبی هستند ، حتی اگر خانه کاملا آبی نباشد.

 

لحظه غروب

مناظر الهام بخش در هنگام غروب آفتاب در این شهر شگفت انگیز است . توصیه ما به شما این است که قبل از رفتن به قسمت مرکزی شهر و بازدید از رستوران ها ، حتما سری به بالای شهر بزنید و از لحظه شگفت انگیز غروب آفتاب لذت ببرید و عکس بیندازید.

 

 

گربه های شهر

شفشاون بدون شک یکی از  شهرهای محبوب گربه ها است. گربه ها در کوچه ها ، بازار و تقریبا همه جای شهر هستند. حتی در رستوران ها و تراس های خانه ها نیز  یافت می شوند. شاید بتوان گفت نام سوم این شهر بعد از شفشاون و شهر آبی ، شهر گربه ها است.

 

 

بازارگردی

شفشاون یک مکان محبوب برای خرید است زیرا شما می توانید بسیاری از صنایع دستی بومی را پیدا کنید که در سایر نقاط مراکش موجود نیست. اگر می‌خواهید از مراکش خرید کنید، بهترین جا برای خرید شفشاون است. رفتن به مغازه‌های زیبایی که صنایع دستی ویژه مراکش را می‌فروشند، بسیار لذت بخش خواهد بود. در شهر آبی می‌توانید صنایع دستی  و سوغات مخصوص این شهر، مانند سرامیک‌ها و فرش ها و گلیم‌های طرح‌دار زیبا و همچنین حناهای مخصوص و پنیر مخصوص به این ناحیه، را تهیه نمایید.

 

گشتی در کوچه های شهر آبی در مراکش





:: برچسب‌ها: بلیط هواپیما , رزرو بلیط هواپیما , خرید بلیط هواپیما ,
:: بازدید از این مطلب : 21
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 28 مهر 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: