سفر در زمان با گذر از مسکو
نوشته شده توسط : triptravel

مسکو یکی از جذاب ترین مقاصد گردشگری در اروپا است ، خانه ای برای یک تاریخ جذاب و معماری رنگارنگ و هیجان انگیز که در هیچ کجای دنیا نخواهید یافت. مسکو یکی از پرجمعیت ترین شهرهای جهان است که بیش از 11 میلیون نفر در آن ساکن هستند ، اما این امر سنت های فرهنگی و اجتماعی قوی آن را تغییر نداده است. شما می توانید صبح زود در خیابان های سنگفرش شده میدان سرخ یا حاشیه رودخانه مسکو قدم بزنید و تشخیص اینکه در چه قرنی هستید ، دشوار خواهد بود. معماری تزاری ، کلیساهایی با معماری شگفت انگیز که باید از آنها دیدن کنید و فرصتهای جذاب برای خرید که نباید از دست بدهید. همه اینها می تواند ترکیب یک تجربه بصری فوق العاده باشد که هرگز فراموش نخواهید کرد. برای ایده گرفتن در مورد آنچه که باید هنگام بازدید از روسیه مشاهده و انجام دهید ، لیست بهترین جاذبه های گردشگری مسکو است. برای تهیه بلیط هواپیما می توانید به سایت سفیران مراجعه فرمایید.

 

کاخ کرملین

شناخته شده ترین سازه مسکو بدون شک کرملین است ، یک مجموعه مستحکم از قرن 15 که مساحت آن حدود 275000 متر مربع را است و توسط دیوارهای ساخته شده در دهه 1400 احاطه شده است. کاخ بزرگ کرملین - که بیش از 700 اتاق دارد - زمانی محل زندگی خانواده تزار بود و اکنون محل اقامت رسمی رئیس جمهور فدراسیون روسیه است ، اگرچه بیشتر سران کشورهای مهمان اقامت در جای دیگری را انتخاب می کنند. این مجموعه عظیم همچنین شامل بسیاری از ساختمانهای دیگر است که برخی از آنها برای عموم آزاد است و می توان از آنها بازدید کرد. به غیر از سه کلیسای جامع (از جمله یکی از مکانهایی که قبلاً تزارها تاجگذاری کرده اند) و تعدادی از برج ها ، کرملین ساختمانی را دارد که در آن اسلحه خانه ای نیز وجود دارد.

 

تئاتر بولشوی

تئاتر بولشوی بزرگترین و یکی از قدیمی ترین مکان های اجرای نمایش باله و اپرا در جهان است . این تئاتر طی یک قرن گذشته چندین مرتبه مورد بازسازی اساسی قرار گرفته است ، از جمله یکی از کارهای اخیر در سال 2011 برای بازسازی برخی از جزئیات معماری شاهنشاهی زمان نئوکلاسیک ها عملیاتی شده است. تئاتر بولشوی که امروز می بینید در سال 1824 افتتاح شد. در داخل آن ، فرش های مخملی قرمز ، لوستر کریستالی سه طبقه و قاب های طلاکاری شده ، احساسی باشکوه از دوران بیزانس-رنسانس را به شما  هدیه می دهد.

 

مرکز خرید گام

مرکز خرید جهانی گام ، قدیمی ترین و مجلل ترین مرکز خرید مسکو یکی از عجایب معماری کشور روسیه است.  این بنا در اواخر دهه 1800 به سبک نئو روسی ساخته شد و ترکیبی زیبا از اسکلت فولادی و 20000 صفحه شیشه را تشکیل می دهد و سقف آن حالتی قوسی شکل دارد.این بنا در زمان خود یک سازه منحصر به فرد بود ، زیرا شیشه های این مکان باید آنقدر قوی می بود که بتواند زمستانهای روسیه همراه با بارش برف سنگین را تحمل کند. گرچه گام دیگر بزرگترین مرکز خرید مسکو نیست ، اما به عقیده مردم روسیه هنوز هم زیبا ترین مرکز خرید مسکو است. همچنین این مرکز خرید میزبان برندهای معتبر جهانی برای عرضه به مشتریان است. معماری باشکوه قدیمی بهمراه خرید برندهای روز دنیا ، تجربه ای بینظیر خواهد بود. همچنین فودکورت این بازار زیبا در طبقه سوم ، انواع غذاهای سنتی روسیه و غذاهای روز را به مشتریان ارائه می دهد.

 

میدان سرخ

میدان سرخ مسکو با یک فضای عظیم 330 متر در 70 متر ، توسط کرملین ، آرامگاه لنین ، دو کلیسای جامع و موزه تاریخی دولت احاطه شده است. در سال 1945 ، یک رژه بزرگ در این مکان برگزار شد تا شکست آلمان نازی توسط نیروهای مسلح شوروی را جشن بگیرند. کلیسای جامع سنت باسیل ، یکی از شاخصه های این میدان ، در سال 1555 ساخته شده است. این کلیسای جامع منحصر به فرد دارای جزئیات معماری الهام گرفته از طراحی بیزانس و آسیا و همچنین جزئیاتی است که شبیه آنچه در مساجد معروف یافت می شود. در داخل کلیسا نه کلیسای کوچک وجود دارد که همگی با هنر نقاشی دیواری رنگارنگ تزئین شده اند. میدان سرخ و کرملین هر دو به عنوان میراث جهانی یونسکو شناخته می شوند . آخر هفته ها ، بعضی اوقات غرفه هایی در اینجا به فروش سوغاتی و اقلام سنتی مانند ماتریوشکا (عروسک های تودرتوی روسی) ، در ورودی میدان وجود دارد.

 

مترو مسکو

سوار شدن به مترو مسکو به خودی خود یک تجربه منحصربفرد است ، رفتن به زیر زمین شهر مسکو برای عبور از ایستگاه ها چیزی است که بازدیدکننده نباید از دست بدهد. مترو شهر مسکو با 223 ایستگاه و 12 خط مترو یکی از بزرگترین متروهای جهان بشمار می رود. ایستگاه آرباتسکای توسط یک معمار ساختمانی طراحی شده است ، در این ایستگاه از صفحات گرانیت چند رنگ و لوسترهای برنزی مجلل استفاده شده است ، و یکی از ایستگا های زیبای متروی مسکو می باشد. مترو بین ساعت 5:30 صبح تا 1:00 بامداد باز است و در ساعات بین روز بهترین تایم برای بازدید از این مترو است.

 

پارک گورکی

پارک گورکی به نام نویسنده مشهور روسی ماکسیم گورکی (که 5 بار نامزد دریافت جایزه نوبل ادبیات شد اما هرگز آن را برنده نشد) و درست در کنار رودخانه مسکو قرار گرفته است ، مساحت این پارک حدود120 هکتار است که شامل استخرهای زیبا و فضای سبز بسیار زیبایی است. این پارک هم در بین مردم محلی و هم در بین گردشگران محبوب است ، و چیزهای مختلفی برای لذت بردن در آن وجود دارد .  بازدیدکنندگان می توانند قایقهای پارویی و دوچرخه را برای گشت و گذار در پارک اجاره کنند - و از ماه مه تا اکتبر سالن نمایش فیلم در فضای باز و همچنین برنامه های توسط مجریان خیابانی ، نوازندگان و هنرمندان وجود دارد.

 

سفر در زمان با گذر از مسکو

 

 





:: برچسب‌ها: بلیط هواپیما , رزرو بلیط هواپیما , خرید بلیط هواپیما ,
:: بازدید از این مطلب : 22
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 7 مهر 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: