جاذبه های گردشگری همدان
نوشته شده توسط : triptravel

همدان استانی زیبا در غرب ایران با جاذبه های تاریخی و طبیعی فراوان است. پایتخت این استان شهر همدان است که از قدیمی ترین شهرهای ایران محسوب می شود. هرودوت ، مورخ یونان باستان ، اظهار داشت که "اکباتانا" (همدان امروزی) پایتخت مادها ، حدود سال 700 پ.م. توسط دئیوسس ، اولین پادشاه مادها تأسیس شد. بهار و تابستان بهترین زمان برای سفر به همدان است. برای تهیه بلیط هواپیما می توانید به سایت سفیران مراجعه فرمایید.

 

غار علیصدر

"غار علیصدر" بزرگترین غار آبی در جهان است. این  غار زیباترین جاذبه دیدنی و مهمترین جاذبه گردشگری در استان همدان است. یک دریاچه عظیم درون غار وجود دارد ، بنابراین مردم برای کشف بیشتر،درآن سوار بر قایق می شوند . نور شگفت انگیزی  در عمق آبهای این غار وجود دارد. قدمت این غار به دوره ژوراسیک برمی گردد. "غار علیصدر" با بسیاری دیگر از غارها متفاوت است و بازدید از این غار تجربه بی نظیری برای شما خواهد بود.

 

آرامگاه ابن سینا

ابن سینا (ابوعلی سینا) یکی از دانشمندان بزرگ پارسی است که مخصوصاً در پزشکی و فلسفه بسیار مشهور است و در سال 980 خورشیدی متولد شد. مهمترین کتاب او "قانون پزشکی" ، یک دائرالمعارف پزشکی پنج جلدی بسیار معروف است. این مقبره در مرکز شهر همدان واقع شده است. این ساختمان توسط یک باغ زیبا و آب نمایی زیبا احاطه شده است. همچنین موزه کتابهای این دانشمند در این مکان بنا شده است. ساختار این مقبره از گنبد قابوس (در شهر گنبد کاووس) الهام گرفته شده است.

 

کتیبه گنجنامه

گنجنامه یک مکان تاریخی و تفریحی با امکانات فراوان و آب و هوای دلپذیر کوهستانی و همچنین مناظر زیبا از جمله یک آبشار خوب و سه کتیبه باستانی از امپراتوری هخامنشی (حدود 500 سال قبل از میلاد) است که در صخره های کوه الوند تراشیده شده است. این کتیبه های تاریخی به سه زبان است. فارسی قدیم ، ایلامی و بابلی. در بخشی از این کتیبه نوشته شده بود: "خدای بزرگ اهورامزدا است که انسان را آفرید و سعادت را برای انسان آفرید".

 

تپه هگمتانه

این مکان باستانی و محل اولین پایتخت ایران و یکی از قدیمی ترین شهرهای جهان است. هرودوت اظهار داشت که اکباتانا یا هگمتانه پایتخت مادها (حدود 700 سال قبل از میلاد) است که توسط دئیوسس ، اولین پادشاه مادها بنیان نهاده شد. همچنین یک موزه با تعداد زیادی اشیا باستانی در این مکان واقع شده است.همچنین جام طلایی به شکل شیر بالدار (از سلسله هخامنشی) در این مکان کشف شده است و اکنون در موزه ملی ایران در تهران است.

 

آرامگاه استر و مردخای

آرمگاه استر و مردخای ، بقعه‌ای یهودی است که در مرکز شهر همدان واقع شده است. این مکان محل دفن استر ، یک قهرمان یهودی است که همسر خشایارشاه اول و عمویش ، مردخای بود. این مقبره یک مکان مقدس برای زیارت یهودیان ایرانی است. "آرامگاه استر و مردخای" یکی از مهمترین زیارتگاههای یهودیان در ایران و حتی در جهان است و این مکان از نظر تاریخی نیز دارای اهمیت بسیاری است.

 

آرامگاه بابا طاهر

آرامگاه باباطاهر عریان مربوط به دوره معاصر ایران می باشدکه در همدان واقع شده و این اثر به ‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده‌است ."بابا طاهر" شاعر بزرگ پارسی بود. آرامگاه وی ، نزدیک به مرکز شهر واقع شده است. بقعه او دارای نمای بیرونی ساده اما داخلی باشکوهی است که در دیواره های آن شعرهایی از او وجود دارد. "بابا طاهر" بیشتر به دلیل لحن غیررسمی شعرهایش مشهور است.

 

گنبد علویان

"گنبد علویان" یکی از شاهکارهای سبک معماری اسلامی از سلسله سلجوقی است. این بنای تاریخی در ابتدا یک مسجد بود اما تدریجا به مقبره خانواده علوی تبدیل شد. کارهای گچ بری این سازه تک رنگ اما حیرت انگیز است. این اثر یکی از شاهکارهای معماری و گچ‌بری بعد از اسلام در شهر همدان است، و در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده‌است.

 

کوه الوند

کوه الوند ، با بیش از 3500 متر ارتفاع و آب و هوای دلپذیر ، یک جاذبه طبیعی در استان همدان در نزدیکی گنجنامه است. بازدید کنندگان می توانند سوار تله کابین شوند و از مناظر فوق العاده آنجا لذت ببرند. همچنین یک کافه در بالای آن قرار دارد. در نزدیکی کوه الوند نیز دو مکان دوست داشتنی دیگر وجود دارد: "دشت میشان" و "عباس آباد".

 

شیر سنگی                                           

"شیر سنگی" ، یک مجسمه سنگی است که توسط یکی از مردان اسکندر بزرگ در سال 324 قبل از میلاد ساخته شده است. این مجسمه در نزدیکی یکی از دروازه های همدان قرار داده شد تا از این شهر در برابر بدی ها و بلایا محافظت کند. این مکان همچنین تفرجگاهی برای خانواده های همدانی به شمار می آید.

 

خوراکی های خوشمزه و معروف همدان

مانند سایر استان ها ، غذاهای سنتی بسیاری در همدان وجود دارد. مشهورترین آنها سرداشی  و قوت  است. مواد تشکیل دهنده سرداشی گوشت بره ، سیب زمینی ، پیاز ، فلفل سبز و گوجه فرنگی است. مواد تشکیل دهنده قوت نان ، پنیر ، سبزیجات و گردو است و در واقع یک میان وعده است که بیشتر بعد از ظهر سرو می شود. در همدان ، انواع سوپ و آبگوشت بسیار متنوع است.در استان همدان ، شیرینی های بسیار خوش مزه ای وجود دارد ، از جمله شیرینی های محبوب "کوماج" و "نان شیرمال" و همچنین دو شیرینی نیمه مایع که " انگشت پیچ" و "حلوا زرده" نامیده می شوند. بهترین و معروف ترین شیرینی پزی در همدان "استادان" است. در این منطقه می توانید شربت انگور سنتی (از شهر ملایر) و گردو (از شهرستان تویسرکان) و انواع ترشی ها را نیز امتحان کنید.

جاذبه های گردشگری همدان





:: برچسب‌ها: بلیط هواپیما , رزرو بلیط هواپیما , خرید بلیط هواپیما ,
:: بازدید از این مطلب : 19
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 29 شهريور 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: