وسایل مورد نیاز برای سفر
نوشته شده توسط : triptravel

آنچه هر فردی برای سفر لازم دارد با فرد دیگر متفاوت خواهد بود . اینها همه به شخصیت افراد ، جنسیت افراد ، مقصد سفر و خیلی عوامل دیگر بستگی دارد ، اما به طور متدوال همه افراد یکسری وسایل مشترک به همراه خواهند برد. این لیست انعطاف پذیر است ، بنابراین آن را متناسب با نیاز و سبک خاص خود تنظیم کنید. این لیست باید به شما کمک کند چیزهای غیر ضروری را که باعث حمل بار اضافه در سفر میشود را کنار بگذارید. بنابراین سعی میکنیم وسایلی که شما میتوانید با خود به سفر ببرید و حدالامکان سبک بارتر سفر کنید را در این مطلب ارائه خواهیم داد. برای تهیه بلیط هواپیما می توانید به سایت سفیران مراجعه فرمایید.

 

چند دست لباس برداریم؟

لباس معمولاً نیمی از چمدان شما را پر خواهد کرد ، شاید هم کمی بیشتر. صرف نظر از اینکه سفر طولانی باشد یا نه ، شما فقط برای یک هفته لباس نیاز دارید . اگر برای سفر آخر هفته آماده می شوید ، حتی به مقدار کمتری نیز نیاز خواهید داشت. زیرا در بیشتر مواقع می توانید لباس هایتان را بیش از یکبار بپوشید و با شستشو از آنها مجددا استفاده نمایید. در اینجا لباس هایی که معمولا باید با خود به همراه داشته باشید ، آورده شده است: 5 دست پیراهن (آستین کوتاه برای سفرهای هوای گرم ، آستین بلند برای سفرهای هوای سرد) سعی کنید از پیراهن های نخی استفاده کنید که هم سبک تر هستند و هم جای کمتری را می گیرد. 2 دست شلوار (معمولا یک دست جین و یک دست کتان) 1 دست لباس برای خوابیدن (معمولا شلوار یا شلوارک ورزشی گزینه بهتری می تواند باشد) چند جفت جوراب (4 یا 5 دست) اگر مقصد سفر گرم باشد ، وسایل مخصوص شنا کردن و یا آفتاب گرفتن نیز به این لیست اضافه می شود. برای مقصد سرد یک کلاه زمستانی ، دستکش و شلوار گرم ، کاپشن سبک و سوییشرت پیشنهاد مناسبی است.در مورد کفش ، سعی کنید کفش راحتی تهیه کنید ، چراکه معمولا در سفر بیشتر اوقات مجبور هستیم مسافت زیادی را پیاده طی کنیم. پس برداشتن دو جفت کفش گزینه بهتری است

 

لوازم بهداشتی مورد نیاز

یکی از نکات مهم راجع به لوازم آرایشی و بهداشتی برای سفر این است که سعی کنیم بیشتر از لوازم و وسایل جامد استفاده نماییم ، چرا که مایعات ممکن است در زمان حمل ، به لباس ها و حوله هایمان آسیب برساند و روی آنها بریزد و در نهایت باعث دردسر شود. خوشبختانه امروزه لوازم بهداشتی جامد زیادی وجود دارد که به راحتی می توانند جای لوازم مایع شما را بگیرندالبته اگر مجبور به برداشتن ملزومات بهداشتی مایع شدید ، سعی کنید اطمینان داشته باشید که آنها در یک محفظه بسیار مقاوم و محکم جای گیرند تا مانع از نشت آنها به دیگر وسایل ضروری شما شود. وسایل بهداشتی و آرایشی معمولا از این لیست تشکیل می شوندشامپو و نرم کننده جامد، ژل یا صابون تخته ای برای استحمام، مسواک و خمیر دندان، لوسیون های بعد از استحمام، عرق گیر و خوشبوکننده،تیغ ، ناخن گیر و سوهان ناخن و برس های مو این وسایل جزء واجبات مسافرت شما می باشند و معمولا فضای زیادی نیز اشغال نخواهند کرد. البته اگر در مقصدتان هتل رزرو کرده اید ، معمولا اکثر این وسایل در آنجا در دسترس خواهد بود. اما این لیست تمامی طیف های سفر را در بر می گیرد.

 

وسایل الکترونیکی مورد نیاز

لوازم الکتریکی مورد نیاز معمولا از قبل مشخص هستند ، اگر برای کار به مسافرت می روید ، لپ تاپ یا تبلت همراه شما خواهد بود ، اما اگر برای تعطیلات به مسافرت می روید بهتر است از بردن آنها اجتناب نمایید ، چرا که ممکن است فضای زیادی را اشغال کند و اجازه ندهد وسایل ضروری تر را همراه خود ببرید. دوربین عکاسی ، پلیرهای موسیقی و فیلم ، کتابخوان ها و... نیز معمولا ملزومات الکتریکی هستند که در تعطیلات همراه ما خواهند بود.سشوارها یا اتوی مو ، ریش تراش نیز می توانند جزء این لیست باشند ، اما سعی کنید از بردن آنها نیز خودداری نمایید ، چراکه اکثر هتل ها اینگونه وسایل و ملزومات را دارند. باتری ها و پاوربانکها ، سیمها و شارژرهای لازم را برای وسایل الکترونیکی خود فراموش نکنید. در صورتی که به کشوری سفر می کنید که دارای پریز برق متفاوت از کشور شما است ، آداپتورهای پلاگین (تبدیل) را همراه خود ببرید.

 

سایر موارد ضروری سفر

البته موارد ضروری سفر نیز وجود دارد که باید برای سفر بسته بندی کنید. و موارد خاصی که برای شما شخصی است که ممکن است در این لیست نباشد. هر دارویی را که ممکن است لازم داشته باشید ، به همراه خود ببرید. توصیه می کنیم که برای مصرف یک یا دو روز بیشتر را همراه داشته باشید که در صورت تاخیر در بازگشت به مشکل بر نخورید.مسکن ها و آسپرین ها ، چسب زخم و مواردی از این دست را نیز بهتر است به مقدار کم همراه داشته باشید. اگر از لنز یا عینک طبی استفاده میکنید ، آنها را فراموش نکنید. فراموش نکنید که کارت شناسایی ، کارت اعتباری  ، پول نقد و گذرنامه خود را (برای یک سفر بین المللی) همراه داشته باشید. همچنین داشتن یک قلم و یک دفترچه یادداشت نیز خوب است. بسته به نوع سفر خود ، ممکن است یک چراغ قوه کوچک یا حتی یک چراغ دستی همراه داشته باشید. و سرانجام ، یکی از مهمترین موارد ضروری سفر دستمال کاغذی است.

وسایل مورد نیاز برای سفر





:: برچسب‌ها: بلیط هواپیما , رزرو بلیط هواپیما , خرید بلیط هواپیما ,
:: بازدید از این مطلب : 38
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 24 شهريور 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: