گرانترین غذاهای دنیا
نوشته شده توسط : triptravel

غذا ضرورت اساسی برای زندگی و زنده ماندن است که برای به دست آوردن آن سخت تلاش می کنیم. هر موجود زنده برای فعالیت های روزانه خود انرژی مصرف می کند و از این انرژی برای به دست آوردن مایحتاج خود به خصوص غذا استفاده می کند ، و این چرخه ادامه دارد.در دنیایی که به طور بیرحمانه ای غذا برای خیلی از افراد قابل تهیه نیست ، موارد خاصی وجود دارد  که ارزش آن فراتر از درک ما است. این مقاله به شما پیشنهاد نمی کند که برای مصرف  مواد غذایی خود هزینه بالایی بپردازید و یا آنها را تهیه نمایید. ولی مطمئناً حس کنجکاوی ما می تواند تا جایی که فکر می کنیم، ادامه داشته باشد. این حس می تواند ما را به سمت شناخت گرانترین غذاهای دنیا بکشد ، بنابراین ما دوست داریم بدانیم گرانترین غذاها از چه موادی تشکیل شده اند و چرا باید برای تهیه آن هزینه بالایی پرداخت. برای تهیه بلیط هواپیما می توانید به سایت سفیران مراجعه فرمایید.

 

زعفران

خواستگاه زعفران اصالتاً خاورمیانه ، خصوصا کشور ایران می باشد  و به درستی "طلای سرخ" نامیده می شود . زعفران گرانترین ادویه در جهان است که قیمت خرده فروشی آن در هر 500 گرم از 5 هزار تا 10 هزار دلار متغیر است. تولید این ادویه گرانقیمت نیاز به صبر و حوصله فراوان و ساعتها کار دستی برای استخراج سرگل های کوچک از هر گل دارد. برای درک سختی این فرایند لازم است بدانید که 150 گل فقط یک گرم (.05 اونس) زعفران خشک تولید می کنند!

 

گوشت گاو کوبه

گوشت کوبه از نژاد تاجیما ، یکی از گنجینه های ملی ژاپن ، به عنوان بهترین گوشت گوساله در جهان شناخته شده است. افزایش مرمری کردن (Marbling) گوشت لطافت استثنایی را در آن به وجود می آورد ، همچنین عطر و طعم گوشت گاو را به طور فزاینده ای افزایش می دهد. و از آنجا که همه چیزهای خوب گران هستند ، گوشت گاو کوبه نیز در هر 500 گرم نزدیک به 100 دلار فروخته می شود.

 

خاویار الماس

خاویار الماس که به خاویار سفید نیز معروف است ، در دریاچه خزر یافت می شود و مرغوبترین آنها توسط ایران و روسیه صادر می شوند. این نوع خاویار هر چه شفاف تر باشد ، کیفیت بهتری دارد. قیمت این نوع خاویار کمیاب 18000 دلار در هر کیلوگرم است.

 

هندوانه دنسوکه

در فرهنگ غربی ، میوه ها به طور کلی لوکس در نظر گرفته نمی شوند. از طرف دیگر ، در ژاپن با توجه به کمبود زمین های قابل کشت و کشاورزی ، میوه کمیاب است که باعث می شود قیمت آن بالا رود. هندوانه سیاه دنسوکه در مقادیر کم منحصراً در جزیره هوکایدو در شمال ژاپن برداشت می شود. یکی از این هندوانه ها با وزنی در حدود 8 کیلوگرم ، در یک حراجی نزدیک به 6000 دلار فروخته شد.

 

ژامبون ایبریایی

ژامبون ایبریایی (Jamón Iberico de Bellota)، از خوک هایی تولید می شود که منحصراً از دانه های بلوط تغذیه می کنند که این عمل طعم و مزه خاصی به گوشت می بخشد. این نوع خوک ها معمولا سه سال سن دارند و به طور متوسط برای هر کیلوگرم آن باید 100 دلار پرداخت نمایید.

 

قارچ ماتسوتاکه

ماتساتاکه یا قارچ کاج نیز در رده گرانترین غذاهای جهان قرار دارد. به خصوص به این دلیل که بسیار نادر و آسیب پذیر است ، این نوع قارک کمیاب بیشتر در آسیا و اروپای شرقی رشد می کند و قیمت آن برای هر کیلوگرم می تواند تا 2000 دلار برسد.

 

لیموناد طلا

شاید قبلا لوازم آرایش ساخته شده از طلا ، بستنی های طلا و... را دیده باشید ، ولی نوشیدنی لیموناد با تکیه های طلا می تواند شگفت زده تان کند. جالب است بدانید که این طلا ها طعم و مزه خاصی نیز ندارند و فقط برای اهداف تزئینی استفاده می شود. سازنده لیموناد فرانسوی الیژیا لیمونادی حاوی تکه های طلای 24 عیار تولید کرده است و شما می توانید با پرداخت 15 الی 20 دلار آنها را تهیه کنید.

 

ماهی فوگو

فوگو یا گلابفیش به عنوان خطرناک ترین غذا در جهان شناخته می شود ، زیرا اگر به درستی تهیه نشود ممکن است کشنده باشد ، قیمت این خوراکی خطرناک که در ژاپن و شرق آسیا سو می شود حدود 200 دلار برای هر پرس است. نکته جالب طرفداران زیاد این نوع ماهی خوراکی است ، با توجه به اینکه می تواند بسیار خطرناک باشد.

 

طالبی یوبوری

یکی دیگر از میوه های ژاپنی که در جزیره هوکایدو برداشت می شود ، طالبی یوبوری است که بدون شک گرانترین میوه در جهان است. سال گذشته دو عدد خربزه یوبوری به قیمت نزدیک به 28000 دلار فروخته شد.

 

ترافل سفید آلبا

هر ساله حراج هایی در سطح جهانی در نمایشگاه ترافل سفید در آلبا برگزار می شود. سال گذشته یک ترافل سفید به وزن 840 گرم با قیمت 85000 یورو فروخته شد. این ترافل که نوعی قارچ مخصوص می باشد ، فقط در کشور ایتالیا و در روزهای خاصی به عمل می آید ، که همین می تواند یکی از دلایل قیمت بسیار زیاد آن باشد.

 

گرانترین غذاهای دنیا





:: برچسب‌ها: بلیط هواپیما , رزرو بلیط هواپیما , خرید بلیط هواپیما ,
:: بازدید از این مطلب : 30
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 23 شهريور 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: