بهترین مکان های دیدنی مشهد
نوشته شده توسط : triptravel

مشهد به عنوان محبوب ترین مقصد گردشگری ایران هر ساله میلیون ها گردشگر را به خود جذب می کند. بسیاری از آنها زائرانی هستند که می خواهند از حرم مطهر امام رضا (ع) بازدید کنند. اما حرم مطهر تنها دلیل محبوبیت مشهد نیست ، زیرا این شهر دارای چندین جاذبه تفریحی دیگر نیز است . دومین شهر بزرگ و معنوی ایران ، مشهد در شمال شرقی استان خراسان واقع شده است. یک شهر ترانزیتی و با اهمیت تاریخی در امتداد جاده ابریشم ، که به معنای واقعی کلمه به معنای "محل شهادت" است ، در ادامه لیستی از بهترین مکانهای دیدنی در مشهد را باهم مرور خواهیم کرد. برای تهیه بلیط هواپیما می توانید به سایت سفیران مراجعه کنید..

 

پارک ملت

بدون بازدید از بزرگترین و قدیمی ترین پارک این شهر ، سفر به مشهد بیهوده خواهد بود. گذراندن اوقات خالی و تفریح در پارک ملت به دلیل امکانات بی شماری که شامل پارک تفریحی ، میادین ورزشی ، کتابخانه و استخر است ، بسیار آسان است. این پارک تفریحی و زیبا ، بزرگترین چرخ و فلک در خاور میانه و  رتبه هجدهمین در جهان را به خود اختصاص داده است. در بخش شرقی پارک می توانید در کنار دریاچه بزرگ اوقات خود را سپری نمایید و در قسمت غربی، یک استخر ، یک زمین والیبال و فوتبال ، زمین تنیس و یک اسکیت بازی قرار گرفته است.

 

حرم امام رضا

حرم امام رضا (ع) معروف به حرم رضوی ، در مرکز شهر قرار گرفته است و به چندین بار بازدید نیاز دارد تا به درستی بتوانید با دامنه شکوه آن آشنا شوید. با هفت حیاط عظیم و مساحت تقریباً 600.000 متر مربع ، به نوعی بزرگترین مسجد در جهان است. میلیون ها زائر که در تمام سال از سراسر جهان به حرم می روند ، این بخش از شهر را با فضایی کاملاً فرهنگی مشاهده میکنند که دارای فضایی روحانی است . کاشی کاری های آبی و خوشنویسی عربی تقریباً در همه ایوان ها و مناره ها قابل مشاهده است و یک گنبد طلایی چشمگیر در مرکز خود بالای حرم قرار گرفته است.

 

روستای شاندیز

دهکده تفریحی آرام شاندیز یکی از مکانهای ویژه برای بازدید در مشهد است. اگر به سمت 38 کیلومتری غرب مشهد بروید ، به منطقه ای برخورد خواهید کرد که مملو از رودخانه ها ، دره ها  و درختان شرقی بلند است که توجه پرندگان را به خود جلب می کند. این دهکده تفریحی شاندیز است ، زیبا مانند صحنه ای که از یک نقاشی بریده شده است. در صورت احساس گرسنگی ، رستوران های فراوانی در شاندیز وجود دارد که هم غذاهای ایرانی و هم غذای بین المللی  سرو می کنند. فروشگاه های داخل شهر شاندیز همچنین مکان مناسبی برای خرید هدیه و سوغات محلی است.

 

آرامگاه فردوسی

فردوسی یکی از مشهورترین شاعران ایرانی و نویسنده شاهنامه (داستان معروف رستم و سهراب) است. مقبره وی در یک باغ زیبا در 20 کیلومتری شمال شهر مشهد در کنار شهر باستانی طوس واقع شده است. معماری مقبره از زمان هخامنشی الهام گرفته شده است. یک موزه و کتابخانه در نزدیکی مقبره وجود دارد که برای آموزش بازدید کنندگان از مقبره فردوسی و آثار وی ساخته شده است. به عنوان یکی از مکانهای دیدنی مشهد ، مقبره این شاعر بزرگ سالانه بالغ بر یک میلیون بازدید کننده را به خود جلب می کند.

 

روستای کنگ

در خراسان روستایی وجود دارد که دسترسی به آنجا به وسیله حمل و نقل عمومی بسیار سخت است اما ارزش بازدید با وجود سختی ها را دارد. روستای زیبای کنگ که حدود یک ساعت از مشهد  فاصله دارد ، یک نمونه خاص است. مملو از خانه های آجری گلی ، که در کوهپایه کوه ها قرار گرفته شده است ، در اینجا فرصتی خارق العاده برای کشف یکی از معدود اجتماعاتی است که هنوز چنین شیوه ای سنتی از زندگی سنتی را تجربه می کنند.

 

آرمگاه نادری

آرامگاه نادرشاه افشار واقع در ضلع شمال غربی چهارراه نادری (شهدا) که پس از حرم امام رضا، مهم‌ترین مکان گردشگری و تاریخی شهر مشهد به حساب می آید . این بنا در محیطی به مساحت  حدود ۱۴۰۰۰ متر مربع ساخته شده‌است. مجسمه نادر شاه سوار بر اسب به همراه تنی چند از سربازانش بر فراز یک بنای سنگی ساخته شده‌است. بعضی از قطعات سنگ بسیار بزرگ انتخاب شده تا تداعی‌کننده مقبره دوم ساخته خود نادرشاه باشد.

 

پارک علمی پرفسور بازیما

پارک علمی پروفسور بازیما یک مرکز آموزشی ایده آل برای افرادی است که به علم علاقه دارند. سفر به مریخ ، مطالعه ژیروسکوپ ، منظره منظومه شمسی و شرکت در آکادمی زیست شناسی در این پارک علمی جزء فعالیت های هیجان انگیزی است که می توانید در آن انجام دهید.

 

پارک وکیل آباد

یکی از مکان های دیدنی در لیست مکانهای بازدید در مشهد ، پارک وکیل آباد است. دلایل مختلفی برای بازدید از این پارک قدیمی وجود دارد. وکیل آباد تنها باغ وحش مشهد را دارد که در آن می توانید انواع پرندگان ، خزندگان ، ماهی ها و پستانداران را پیدا کنید. اما اگر باغ وحش ها را دوست ندارید ، می توانید به پارک تفریحی وکیل آباد بروید. این پارک تفریحی بزرگ به نام کوهستان پارک شادی نامگذاری شده و این پتانسیل را دارد که ساعت ها شما را سرگرم کند.

 

بهترین مکان های دیدنی مشهد





:: برچسب‌ها: بلیط هواپیما , رزرو بلیط هواپیما , خرید بلیط هواپیما ,
:: بازدید از این مطلب : 30
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 21 شهريور 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: