زیباترین فرودگاه های جهان
نوشته شده توسط : triptravel

فرودگاه ها بخش مهمی از سفرها و همچنین زندگی ما هستند.آنها نه تنها مکانی برای مسافرت و عزیمت مسافران به نقاط دیگر ، بلکه مکان هایی برای جدایی و گاهی اوقات خاطرات تلخ و شیرین آدم ها نیز می باشند. هر بار که مسافرتی را با هواپیما تجربه میکنیم ، حداقل چند ساعتی را در فرودگاه می گذرانیم و گاهی اوقات حتی تا یک روز (اگر تاخیر وجود داشته باشد!) ، بنابراین بسیار مهم است که یک فرودگاه از لحاظ امکانات چگونه باشد . اگر از نظر معماری نیز زیبا باشد میتواند یک موهبت محسوب شود. در هر صورت در این مقاله مروری بر بهترین و حتی با امکانات ترین فرودگاه های دنیا خواهیم داشت. برای تهیه بلیط هواپیما می توانید به سایت سفیران مراجعه فرمایید.

 

فرودگاه بین المللی اینچئون ، کره جنوبی

فرودگاه اینچئون یکی از شلوغ ترین فرودگاه های جهان است و بزرگترین فرودگاه کره جنوبی نیز می باشد. این فردگاه که در سال 2011 افتتاح شد ، از سال 2005 ، به طور متوالی توسط شورای بین المللی فرودگاه ها به عنوان بهترین فرودگاه جهان شناخته شده است. همچنین از نظر کیفیت، 5 ستاره ازاسکای تراست دریافت کرده است. فرودگاه اینچئون دارای یک زمین گلف ، آبگرم و ماساژ ، خوابگاه های خصوصی ، یک کازینو و باغ های سرپوشیده است.

 

فرودگاه بین المللی آل مکتوم دبی ، امارات

این فرودگاه در سال 2010 افتتاح شد ، اما در آینده و با اتمام کامل فرودگاه بین المللی آل مکتوم با پنج باند پروازی و چهار ترمینال مسافربری بزرگترین فرودگاه جهان خواهد شد . در صورت تکمیل این فرودگاه زیبا و بزرگ ، حداکثر ظرفیت جابجایی 160 میلیون مسافر و 12 میلیون تن بار در سال خواهد داشت.

 

فرودگاه بین المللی منارا ، مراکش

واقعیت جالب این که تنها فرودگاه در مراکش فرودگاه بین المللی منارا است. اگرچه بسیار کوچک و ساده است ، اما یکی از زیباترین فرودگاه های جهان به دلیل نمای ظاهری است که در طول سال های اخیر ساخته شده است. البته این فرودگاه زیبا در سال 1952 افتتاح گردیده است.

 

فرودگاه بین المللی دنور ، ایالات متحده

فرودگاه بین المللی دنور در ایالت کلورادو در سال 2010 تاسیس گردید . چندین تئوری وجود دارد که در طی این سال ها در مورد این فرودگاه مطرح شده است ، که به اصطلاح به آن "توطئه فرودگاه دنور" می گویند. در سرتاسر بنای ساختمان ها چندین طرح غیرمعمول  وجود دارد ، از جمله تعدادی از آن ها که گفته می شود با نازیسم مرتبط هستند. باند فرودگاه شکلی شبیه علائم نازی ها ساخته شده است و در سالن اصلی تصویری وجود دارد که یک سرباز نازی را نشان می دهد که به کبوتر صلح حمله می کند. نکته جالب دیگر بنای گرانیتی است که گفته می شود حاوی "کپسول زمان" است که فقط در سال 2094 قابل باز شدن است.

 

فرودگاه بین المللی کاراسکو ، اروگوئه

فرودگاه کاراسکو در سال 2009 در شهر مونته ویدئو افتتاح شد. این عکس ترمینال جدید  فرودگاه بین المللی کاراسکو را نشان می دهد که توسط معمار مشهور اروگوئه ای ، رافائل ویچولی طراحی شده است. این بنا از نظر سرمایه گذاری ، معماری ، خدمات با کیفیت بالا ، فناوری و نوآوری ، نقطه عطفی برای پیشرفت کشور اروگوئه محسوب می شود.

 

فرودگاه جان اف کندی ، ایالات متحده

آریو سارینن معمار بنای جدید فرودگاه جان اف کندی ، ترمینال جدید این فرودگاه را طوری طراحی کرد که مانند بالهای یک مرغ دریایی در هنگام پرواز به نظر برسد. سالن انتظار زیبای پرواز TWA در چندین فیلم هالیوود مانند "اگه میتونی منو بگیر" با بازی لئوناردو دی کاپریو استفاده شده است. این فرودگاه قدیمی در نیویورک  می باشد در سال 1962 تاسیس گردید.

 

فرودگاه بین المللی کانسای ، ژاپن

ساخت فرودگاه بین المللی كانسای 38 ماه طول كشید و شامل حدود یك میلیون كارمند بود. فرودگاه کانسای در سال 1994 در یک جزیره مصنوعی در خلیج اوزاکا ، در کشور ژاپن با یک باند به طول 4 کیلومتر ساخته شده است. تمامی مواد و مصالحی که در این فرودگاه بکار رفته است ، در مقابل حوادث طبیعی از قبیل سیل و زلزله قوی بسیار مقاوم است.

 

فرودگاه بین المللی دکسینگ ، چین

فرودگاه بین المللی دکسینگ واقع در استان هبی ، دومین فرودگاه بین المللی پکن است. به این فرودگاه لقب "ستاره دریایی" داده شده است. ساختمان ترمینال یکی از بزرگترین ترمینال های فرودگاهی تک ساختار در جهان است و مساحتی بیش از 700.000 متر مربع  دارد. مراسم افتتاحیه این فرودگاه در 25 سپتامبر 2019 برگزار شد و فرودگاه در 26 سپتامبر 2019 برای عموم افتتاح شد.

 

فرودگاه بین المللی استانبول ، ترکیه

فرودگاه استانبول فرودگاه اصلی بین المللی است که در استانبول ، ترکیه در سال 2019 افتتاح شده است.  همه پروازهای برنامه ریزی شده مسافری تجاری ، پس از بسته شدن فرودگاه آتاتورک استانبول در تاریخ 6 آوریل 2019 به فرودگاه استانبول منتقل شدند. پس از اتمام تمام مراحل تا اواسط سال 2020 ، فرودگاه قادر خواهد بود سالانه 200 میلیون مسافر را جابجا کند. این فرودگاه در حال حاضر دارای یک ترمینال برای پروازهای داخلی و بین المللی و چهار باند است که هم اکنون در حال بهره برداری است.

 

زیباترین فرودگاه های جهان





:: برچسب‌ها: بلیط هواپیما , رزرو بلیط هواپیما , خرید بلیط هواپیما ,
:: بازدید از این مطلب : 34
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 18 شهريور 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: