تایلند سرزمین لبخندها
نوشته شده توسط : triptravel

تایلند "سرزمین لبخندها" یکی از جواهرات جنوب شرقی آسیا است. به لطف صنعت گردشگری پر رونق ، تایلند به خوبی توسعه یافته است و انواع و اقسام تفریحات مدرن را فراهم کرده است ، اما هنوز هم به اندازه کافی بکر و دستنخورده است که می تواند ماجراجویان را نیز به سمت خود جذب کند و به این معنی است که چه شما برای دیدن سواحل و جاذبه های مدرن به این سرزمین بروید ، چه برای دیدن حیات وحش تایلند ، قطعا نا امید نخواهید شد. شهرهایی مانند بانکوک و چیانگ مای بار اصلی تجارت تایلند را بر دوش می کشند و از شهرهای شلوغ و پرجمعیت تایلند به شمار می روند ، اما شما تا زمانی که در کوهستان های این کشور قدم نگذاشته باشید  و زمان خود را با فیلها و میمون هایی که اغلب غذای مهمانان را می دزدند روبرو نشده باشید ، می توان گفت که واقعاً این کشور را ندیده اید. در ادامه برخی از معروف ترین جاذبه ها را برای شما در این مطلب ذکر خواهیم کرد. برای تهیه بلیط هواپیما می توانید به سایت سفیران مراجعه نمایید.

 

ساحل رایلی

استان کرابی محل قرار گیری برخی از معروف ترین مناطق ساحلی کشور تایلند است و رایلی در صدر این لیست به عنوان یکی از خیره کننده ترین سواحل قرار دارد .  شن های سفید ، آب فیروزه ای و آبی اولین صحنه هایی است که در این ساحل مشاهده خواهید کرد ، گویی که پای خود را در بهشت گذاشته اید. دسترسی به این جزیره با قایق از شهر کرابی امکان پذیر است. صخره های آهکی یکی از جاهایی است که باید از آن دیدن کنید. در این ساحل ، قایق سواری ، شنا و غواصی فعالیت هایی است که میتوانید انجام دهید.

 

جزایر فی فی

به دلایلی جزایر فی فی یکی از محبوب ترین مناطق تفریحی تایلند است . آبهای شفاف ، شن و ماسه نرم ، منظره های نفس گیر که بنظر می رسد برای همیشه در دسترس است. شما می توانید یک قایق کایاک اجاره کنید و تمامی مناظر این جزیره زیبا را مشاهده نمایید. میمون های ساحلی یکی از جذابیت ها و شاید معضلات این جزیره باشد ، چراکه هنگام عکس انداختن باید حواستان باشد که آنها وسایل شما را به سرقت نبرند. یکی دیگر از نکات جذاب در رابطه با این جزیره دیدن غروب آفتاب در قسمت غربی است. نکته جالب راجع به این مکان زیبا ، فیلمبرداری فیلم جزیره با بازی لئوناردو دی کاپرو در این منطقه است. در سال 2004 این جزیره و جزایر اطراف در اثر سونامی تقریبا از بین رفت ، ولی با کمک دولت تایلند به سرعت بازسازی شد و رستوران ها و کافه های آن سریعا شروع به کار نمودند.

 

کاخ بزرگ بانکوک

حتی اگر برنامه های شما برای تایلند عمدتاً شامل طبیعت گردی و بازدید از سواحل زیبای این سرزمین باشد ، احتمالا دو روز را در بانکوک خواهید گذراند. مکان های بسیاری برای دیدن و کارهای زیادی برای انجام دادن در پایتخت وجود دارد ، اما قطعاً بازدید از کاخ بزرگ باید در صدر لیست شما باشد. این جاذبه دیدنی شماره یک در سطح شهر است و هم از نظر تاریخی و هم از نظر معماری منحصربفرد است. این کاخ در مرکز شهر بانکوک واقع شده و برای بازدید از آن کار راحتی خواهید داشت.

 

خیابان چیانگ مای

هر بازدید کننده در کشور تایلند مشتاقانه منتظر خوردن غذای ارزان و خوشمزه است و این دقیقاً همان چیزی است که آنها می توانند در خیابان چیانگ مای پیدا کنند. فروشندگان انواع غذاهای مختلف را در اینجا می فروشند: از پد محبوب تایلندی و مرغ ساتیا گرفته تا سمبوسه ها ، موزهای سرخ شده ، روتی شیرین و ژله های تازه میوه ها ، اغلب با قیمت کمتر از 2 دلار برای هر ظرف از آنها به فروش می رسد. شما در این مکان می توانید کالاهای مخصوص کشور تایلند را نیز تهیه کنید ، از پارچه های رنگی جذاب تا انواع نمادهای قبایل سنتی تایلند شامل : روغن های مخصوص ، عودهای خوشبو و سازهای محلی.

 

شهر تاریخی آیوتایا

آیتوتایا شکوه و عظمت تاریخ این شهر را به راحتی به رخ هر بیننده ای می کشد ، جایی که بازدید کنندگان می توانند در ویرانه های دلهره آور اما شکوهمند پایتخت سابق تایلند رها شوند. آیوتایا زمانی مهمترین شهر تایلند بود و کاخ ها و معابد قدیمی به عنوان گواهی بر این امر هستند. یکی از جاذبه های این شهر شگفت انگیز مجسمه بودا در این شهر است. ایوتایا منطقه بسیار نزدیک به بانکوک است که می توانید با قطارهای شهری و اتوبوس خود را به آنجا برسانید ، حتی اگر فرصت کافی داشته باشید ، استفاده از دوچرخه نیز می تواند گزینه مناسبی باشد.

 

بازار شناور

بازارهای شناور در تایلند که ریشه در تاریخ این کشور کهن دارد ، یکی از جالبترین مکان هایی است که گردشگران با آن روبرو می شوند. البته در سال های اخیر این بازار بیشتر جنبه های توریستی خود را گسترش داده است ، ولی همچنان میتوان ریشه های تاریخی این گونه بازارها را در کشور تایلند مشاهده کرد. گردشگران می توانند با اجاره با یک قایق همراه به همراه راهنما از سراسر این بازار دیدن کنند. چندین بازار شناور در نزدیکی بانکوک وجود دارد که آمفوا و دمان سادوک جزو محبوب ترین ها هستند.

 

پارک ملی اروان

پارک مل اروان جاذبه های زیادی برای بازدید کنندگان دارد ، از جمله تعدادی غار و مسیرهایی که از میان جنگلهای زیبا عبور می کنند . این بازدید همچنین شامل جانورانی مانند فیل های وحشی و گیبون ها ، نیز می شود. مهمترین جاذبه این پارک ، آبشار هفت طبقه است که هر کدام بالاتر از دیگری قرار دارد.هر یک از این هفت طبقه  نام خاص خود را نیز دارد و رسیدن به آنها و بالا رفتن از آنها هرچه جلوتر بروید  سخت تر می شود ، پس از گذر از طبقه پنجم ، بازدید کنندگان برای ادامه کار باید از نردبان های لغزنده استفاده کنند در حالی که بر روی پوشش گیاهی ضخیم پای می گذارند . البته شاید نیاز به تحمل این خطرات و سختی نباشد ، چرا که شما با دیدن لایه های ابتدایی این آبشار قطعا شگفت زده خواهید شد و از این همه زیبایی لذت خواهید برد.

 

پارک ملی کائوسوک

پارک ملی کائوسوک ترکیبی منحصر به فرد از اکوسیستم های بسیار متنوع است. جنگل های بارانی که قدیمی تر از آمازون است ، این پارک همچنین دارای رشته کوه های آهکی است که قطعا چشم ها را به خود خیره خواهد کرد. این پارک زیستگاه خرسهای خورشید مالایی ، ببرها و فیلهای وحشی است و وقتی در اعماق جنگل بارانی همیشه سبز قرار بگیرید میتوانید آنها را مشاهده کنید.

 

تایلند سرزمین لبخندها





:: برچسب‌ها: بلیط هواپیما , رزرو بلیط هواپیما , خرید بلیط هواپیما ,
:: بازدید از این مطلب : 25
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 15 شهريور 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: