جذابترین آبشارهای جهان
نوشته شده توسط : triptravel

آبشارها  از ویژگی جغرافیایی منحصربفرد و زیبایی طبیعی فوق العاده ای برخوردارهستند که چشم هر بینده ای را به خود خیره میکنند. دیدن سرازیر شدن آب با شدت از لبه صخره ها میتواند بسیار شگفت انگیز باشد . آبشارها با شکوه خیره کننده هزاران سال پیش تشکیل شده اند ، آبشارها مخلوقات طبیعت، آنقدر جذاب هستند که زبان از بیان تجربه دیدن آنها ناتوان است و شاید زبان نتواند عدالت را به طور کامل در تعریف از آنها برقرار کند. در حالی که بسیاری از مناظر طبیعی در طول قرن ها دستخوش تغییر شده اند ، آبشارها همچنان سرپا ایستاده اند و از بازدیدکنندگان استقبال میکنند . آنها علاوه براینکه به عنوان ریه های طبیعی زمین عمل میکنند ، مکانهای مناسبی برای سلفی گرفتن نیز هستند. با ما همراه شوید تا جذاب ترین آبشارهای جهان را به شما نشان دهیم تا شاید گوشه ای از عظمت آنها را بتوانیم درک کنیم. برای تهیه بلیط هواپیما می توانید به سایت سفیران مراجعه فرمایید.

 

آبشار آنجل

بلندترین آبشار جهان ، آبشار آنجل در ونزوئلا ، مطمئناً یکی از دیدنی ترین مناظر قابل تصور در جهان را ساخته است. این آبشار که از قله کوه آیون تپوی سرازیر میشود ، حدود 800 متر ارتفاع دارد و از دل یک جنگل و در میان ابرها به سمت پایین سرازیر می شود. این آبشار در منطقه پارک ملی کانیما قرار گرفته است  و در منطقه ای است که شاید نتوان به راحتی از آن بازدید کرد.

 

آبشار نیاگارا

آبشار نیاگارا که در مرز بین کانادا و آمریکا قرار دارد ، یکی از مشهورترین و مشهود ترین آبشارهای روی زمین است که متشکل از آبشارهای آمریکایی ، آبشارهای عروس و آبشارهای نعل اسبی می باشد و از روی یک دیوار بزرگ سرازیر شده است. همچنین عرشه های مختلف ، منظره ها و چشم اندازهای خارق العاده ای  برای مشاهده در اطراف این آبشار قرار دارد که می توانید مشاهده نمایید و مجذوب آن شوید. شما حتی میتوانید با یک قایق سفر کنید و در زیر این آبشار  رفته و متوجه شوید که چقدر این آبشار بزرگ و شکوهمند است. آبشار نیاگارا هرساله توجه هزاران گردشگر را به خود جلب می کند.

 

آبشار گلفاس

در جنوب کشور ایسلند و در قسمت بالای رودخانه هویتا آبشار گلفاس وجود دارد که به "آبشار طلایی" معروف شده است. این آبشار توسط دومین یخچال بزرگ ایسلند ، لانگجوکول تغذیه می شود. آب حاصل از آبشارهای گلفاس در دو آبشار در پایین دست سرازیر میشود ، یکی از آنها با ارتفاع 36 پا و دیگری 69 پا ارتفاع دارند . در زیر این آبشارها شکافی وجود دارد که در عصر یخبندان توسط امواج سیل ایجاد شده است. به دلیل فرسایش ناشی از آب ، تقریباً 10 اینچ در سال رشد می کند. در روزهای آفتابی ، بازدید کنندگان اغلب رنگین کمان با شکوه را مشاهده می کنند. با این حال ، نمای آبشارهای گلفاس در طول زمستان نیز کاملاً خارق العاده است ، زیرا آبشار یخ می زند و موج هایی از یخ های براق را ایجاد می کند

 

آبشار مولتنوما

بر طبق افسانه بومیان آمریکا  این آبشار مکانی برای حمام خصوصی شاهزاده ای از دوران قدیم بوده است و طبق خواسته او ایجاد شده است. بیش از 70 آبشار در ضلع شمالی دره رودخانه کلمبیا وجود دارد اما آبشار مولتنوما ، در خارج از پورتلند ، محبوب ترین آنها می باشد. در واقع ، این مکان پر بازدید ترین مکان تفریحی طبیعی در کل شمال غربی اقیانوس آرام است. این آبشار هیچ زمان خشک نشده است و همیشه از دور دست ها سرازیر بوده است. پل بنسون بهترین چشم انداز برای بازدید از این آبشار است که در جلوی آن قرار دارد. این پل پس از سیمون بنسون ، تاجر پورتلند ، که در اوایل دهه 1900 صاحب آبشار بود ، نامگذاری شده و بعده ها به شهرداری پورتلند فروخته شد.

 

آبشار شاترلند

در رودخانه آرتور در قسمت جنوب غربی جزیره جنوبی ، نیوزیلند آبشارهای شاترلند قرار گرفته است. دونالد شاترلند ، اولین اروپایی بود که این منظره طبیعی را در سال 1880 کشف کرد.  سرازیر شدن آب از دریاچه کوئل از طریق سه آبشار انجام می پذیرد . این در حالی است که این آبشارها از ارتفاع 11904 پا سرازیر میشوند که در واقع در بالاترین سطح جهان قرار دارند. در پشت این آبشارها منطقه ای مه آلود و تقریبا تاریک وجود دارد که بهترین منطقه برای عکاسی است.

 

آبشار یوسمایت

در واقع این ها سه آبشار هستند که از طریق آب شدن  برفهای زمستانی تغذیه میشوند و در پارک ملی یوسمایت با عنوان آبشارهای یوسمیتی شناخته می شوند. این سه گانه شگفت انگیز در کالیفرنیا توسط نهرهایی که به درون دره ریخته شده و سپس در رودخانه مرسد فرو می ریزند ، شکل گرفته است . در فصل بهار بیشترین میزان حجم آب در این مکان جریان دارد . در طول سال ، شدت سرازیر شدن آن متفاوت است و جریان آب در دوره های خشک به اندازه ای فصل بهار قدرتمند نیست.

جذابترین آبشارهای جهان





:: برچسب‌ها: بلیط هواپیما , رزرو بلیط هواپیما , خرید بلیط هواپیما ,
:: بازدید از این مطلب : 27
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 11 شهريور 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: