جاذبه های توریستی پرطرفدار اسپانیا
نوشته شده توسط : triptravel

اسپانیا برای کسانی که تصور می کنند با سفر به این کشور فقط با ساحل های شنی برای شنا یا مسابقه هیجان انگیز گاوبازی روبرو می شوند ، قطعا تعجب آور خواهد بود . وقتی به اسپانیا سفر کنید علاوه بر این موارد شما با بناهای باستانی به جا مانده از رومیان باستان ، قلعه های قرون وسطایی ، دهکده های سفید داخل اندلس ، یا شهرهای پر شور و نشاط بارسلونا و مادرید که ترکیبی عالی از جاذبه های فرهنگی و گردشگری در اسپانیا است ، روبرو خواهید شد. چشم انداز های این کشور به مراتب زیباتر از حد تصور شما خواهد بود. پیشنهاد ما بازدید از این کشور زیباست تا بتوانید این صحنه ها و چشم اندازها را از نزدیک مشاهده کنید و از یک سفر فوق العاده لذت ببرید. برای تهیه بلیط هواپیما می توانید به سایت سفیران مراجعه نمایید.

کاخ سلطنتی

پالاسیو رئال (کاخ سلطنتی) مادرید محل اقامت رسمی پادشاه اسپانیا است، البته این مکان فقط برای مراسم های دولتی و سلطنتی مورد استفاده قرار می گیرد. کاخ سلطنتی بین سالهای 1738 تا 1755 ساخته شده است و پادشاه کارلوس سوم در سال 1764 اقامت خود را در این کاخ آغاز نمود.

فستیوال گاو بازی در خیابان

پمپلونا شهری است که در استان نابارا قرار گرفته است، این فستیوال که به جشنواره سن فرمین معروف است هر ساله از 6 تا 14 ژوئیه برگزار می شود. برای آغاز این جشنواره معمولا در مرکز این شهر یک گاو نر وحشی را رها میکنند و در ادامه گاوهای نر دیگر به آن اضافه می شوند و در کوچه ها و خیابان ها به دنبال مردم میدوند. این یکی از رسوم قدیمی مردم این شهر است که بنظر خطرناک میرسد  ولی واقعیت این است که مردم این شهر و حتی مردم اسپانیا از آن لذت میبرند و حتی برخی از آنها بر روی این سنت تعصب نیز دارند.

ساحل لاکونچا

لاکونچا ساحلی زیبا با صخره های مقاوم در برابر باد و طوفان است که در شمال اسپانیا و در استان سن سپاستین قرار دارد. گفته میشود این ساحل یکی از زیباترین سواحل نه تنها در اسپانیا ، بلکه در کل اروپا است. هرساله گردشگران بسیار زیادی از سراسر دنیا به این ساحل می آیند و به گشت و گذار و تفریح می پردازند. این ساحل از لحاظ امکانات و رستورانها بسیار کامل است.

قنات سگوویا

قنات سگوویا یکی از زیباترین آثار تاریخی است که توسط رومیان در اسپانیا به جا مانده است. سرچشمه این قنات باستانی از رودخانه فریو میباشد و تا شهر سگوویا امتداد دارد. این بنای منحصربفرد از حدود 24000 بلوک گرانیتی عظیم و بدون استفاده از ملات ساخته شده است. قنات سگوویا احتمالاً در حدود سال 50 میلادی ساخته شده است  اما هنوز هم در قرن 20 آب شرب این شهر را تامین میکند.

شهر باستانی کوئنکا

کوئنکا واقع در حومه شهر مادرید ، نمونه ای شگفت انگیز از یک شهر قرون وسطایی است که در قسمت های شیب دار یک کوه ساخته شده است. بسیاری از خانه های این شهر تا لبه صخره ساخته شده اند و کوئنکا را به یکی از شهرهای دیدنی در اسپانیا تبدیل کرده است. این شهر از لحاظ معماری شباهتهایی به برخی روستاهای ایران مانند ماسوله نیز دارد که این موضوع نشان میدهد کشورهایی مثل ایران و اسپانیا از تاریخ غنی برخوردار هستند.

کلیسای ساگردا فامیلا

ساگردا فامیلا یک کلیسای بزرگ کاتولیک رومی در بارسلونا است و یکی از پر بازدیدترین جاذبه های توریستی اسپانیا است. این بنا توسط آنتونی گائو ، معمار کاتالونی طراحی شده است که تقریباً  حدود 40 سال و تا زمان مرگش در سال 1926 بر روی این پروژه عظیم کار کرده است. یکی از نکات جالب راجع به این کلیسا این است که ساخت این بنای عجیب و شگفت انگیز در سال 1882 آغاز شد و همچنان نیز به پایان نرسیده است.

کاخ سلطنتی ال اسکوریال

ال اسکوریال واقع شده در کوهپایه های سیرا گاندوراما در حوالی پایتخت کشور اسپانیا، مادرید است ، این مکان مرکز سیاسی امپراتوری اسپانیا تحت پادشاهی فیلیپ دوم بود. فیلیپ در سال 155، خوان باتیستا تولدو را به عنوان معمار این کاخ منصوب کرد. هدف از ساخت این بنا  این بود که به عنوان یادبود نقش اسپانیا به عنوان مرکز جهان مسیحیان یاد شود . این مکان امروزه به عنوان یک صومعه ، کاخ سلطنتی ، موزه و مدرسه فعالیت می کند.

مسجد کوردوبا

مسجد کوردوبا یک ساختمان جذاب و زیبا است که به جنگل ستون ها و قوس ها معروف است. این مکان در ابتدا یک معبد رومی بود و سپس به یک کلیسا تغییر کاربری داد . این مسجد که در زمان عبدالرحمن اول، خلیفه اموی اندلس در سال ۷۸۶ میلادی ساخته شد، به مسجد قرطبه نیز معروف است. این بنا دارای 11 رواق بود و ساخت آن حدود 200 سال به طول انجامید.

الحمرا

قلعه الحمرا مشرف به شهر گرانادا در جنوب اسپانیا واقع شده است. این کاخ در قرن 14میلادی توسط سلاطین مسلمان ساخته شده است. الحمرا یکی از مشهورترین بناهای اسلامی جهان به‌شمار می‌آید که امروزه بسیاری از گردشگران را به سمت شهر گرانادا کشانده است. در واقع الحمرا مجموعه‌ای از چندین قصر است که هر حاکم، قصر ویژه به خود را بنا کرده‌است. ایده اصلی موجود در چند ساختمان این مجموعه، کوشش‌هایی برای به وجود آوردن بهشت بر روی زمین بوده‌است.

شهر هنر و علوم والنسیا

شهر هنر و علوم والنسیا یک مجموعه فرهنگی و تفریحی است که شامل مجموعه ای از ساختمان های شیشه ای گنبدی است که دارای یک گنبد آسمان ، موزه علوم و یک ساختمان مرکزی است. همچنین این بنا دارای یک آکواریوم روباز می باشد که بزرگترین نوع خود در اروپا است.

 

جاذبه های توریستی پرطرفدار اسپانیا

 





:: برچسب‌ها: بلیط هواپیما , رزرو بلیط هواپیما , خرید بلیط هواپیما ,
:: بازدید از این مطلب : 26
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 4 شهريور 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: