جاذبه های شگفت انگیز کشور ژاپن
نوشته شده توسط : triptravel

ژاپن یکی از محبوب ترین مقاصد سفر در جهان است. این کشور ترکیبی منحصر به فرد از سنت و مدرنیته است و معابد و ساختمانهای بسیاری از دور دستها با دستاوردهای مدرن در معماری و فناوری در کنار هم قرار گرفته است. بازدید کنندگان می توانند در تاریخ و فرهنگ ژاپن غوطه ور شوند و از طریق تحولات تکنولوژیکی روز نگاهی اجمالی به آینده بیندازند.تقریباً تمام مکانهای تاریخی ژاپن در حالی که برای بازدی عموم آزاد است ، برای اهداف اصلی خود نیز مورد استفاده قرار می گیرند. زیبایی طبیعی ژاپن در تمام طول سال دیدنی است. علاوه بر این ، ژاپن یکی از پایین ترین نرخ های جرم و جنایت در جهان را دارد که این امر  برای مسافران بسیار ایده آل است . نمای کلی از جاذبه های گردشگری برتر در ژاپن را باهم مرور خواهیم کردبرای تهه بلیط هواپیما می توانید به سایت سفیران مراجعه فرمایید.

 

یادبود صلح هیروشیما

یادبود صلح هیروشیما  مکانی است برای ادای احترام به جان باختگان انفجار بمب اتمی در هیروشیما که در تاریخ 6 اوت سال 1945 که اواخر جنگ جهانی دوم توسط ایالات متحده انجام پذیرفت. این بنا در مجاورت یک پارک واقع شده است ، این یادبود گنبدی شکل تنها بنایی بود که پس از آن واقعه سیاه به طور کامل تخریب نگردید.این مکان یادآور سختی های جنگ  و جنایات غیرانسانی آن است که به بازدیدکنندگان اهمیت صلح و جان انسانها را یادآور میشود.

 

پارک میمون جیگوکودانی

این پارک در یک منطقه معروف با آب و هوای بهاری و نسباتا گرم در نزدیکی ناگانو واقع شده است. نام جیگوکودانی (به معنی "دره جهنم") به دلیل بخار و آب جوشی است که از زمین یخ زده بیرون می آید ، این پارک زیبا توسط صخره های شیب دار و جنگلهای بسیار سرد احاطه شده است. این شهر به دلیل جمعیت زیادی از میمون های برفی وحشی که در زمستان در هنگام برف ، در پارک حضور دارند و به سمت دره ها می روند مشهور است. میمون ها از صخره های شیب دار و جنگل برای نشستن در کنار چشمه های آب گرم پایین می آیند و در زمان غروب آفتاب به سمت جنگل بر می گردند.

 

معبد شیمیزو درا

معبد بودایی شیمیزو درا در شرق شهر کیوتو واقع شده است و پیشنه آن به سال 798 میلادی بازمیگردد. یک آبشار در داخل آن وجود دارد که از رودخانه بیرون معبد سرچشمه می گیرد ، این معبد هماهنگی خاصی با طبیعت دارد چرا که حتی یک میخ هم برای ساخت آن بکار نرفته است و تمامی مصالح از چوب است. یکی از موارد عجیب راجع به این معبد این است که  برخی از افراد محلی خصوصا در گذشته برای رسیدن به آرزوهای خود از لبه ایوان آن به پایین می پریدند که حدود 85% از آنها جان سالم به در میبردند. امروزه گردگشران بیشتر برای دیدن به این مکان تاریخی پا میگذارند نه برای پریدن.

 

قلعه هیمجی

قلعه هیمجی بهترین نمونه موجود از معماری قلعه های ژاپنی محسوب می شود. این مکان برای دفاع در برابر دشمنان در دوره فئودال ها بنا نهاده شده بود  اما در طول قرن ها متمادی بارها بازسازی شده و بازتاب دوره های مختلف در طراحی آن نمایان است. این قلعه از بمباران های جنگ جهانی دوم جان سالم به در برد و اغلب در فیلم های داخلی و خارجی ، از جمله فیلم جیمز باند "شما فقط دو بار زندگی می کنید" دیده می شود. نمای بیرونی و طراحی سفید به قلعه جلوه ای از پرنده ای را می دهد که در حال پرواز است. این مکان در میان مردمان محلی به قلعه عقاب سفید نیز معروف است.

 

مجسمه بودای بزرگ کاماکورا

مجسمه بودای بزرگ کاماکورا بنای عظیمی است در خارج از معبد بودایی آمیدا ، که یکی از مشهورترین چهره های بودایی ژاپن میباشد. بودا بزرگ ساخته شده از متریال برنزی ، بیش از 13 متر ارتفاع دارد و تقریباً 93 تن وزن دارد. قدمت این مجسمه عظیم به سال 1252 میلادی برمیگردد . این نماد بزرگ در ابتدا در یک معبد چوبی کوچک قرار گرفته بود ، اما بودای بزرگ اکنون در هوای آزاد ایستاده است زیرا معبد اصلی در قرن 15 میلادی در یک سونامی به طور کامل از بین رفت.

 

برج توکیو

برج توکیو در ژاپن گواه پیشرفت فناوری و زندگی مدرن در این کشور است. این بنا با الهام از طراحی برج ایفل ، که دومین سازه بلند دست ساز در ژاپن می باشد که به عنوان برج ارتباطات مورد استفاده قرار می گیرد. بازدیدکنندگان می توانند برای دیدن منظره های بی نظیر توکیو و مناطق اطراف آن و همچنین بازدید از مغازه ها و رستوران ها از این برج بالا روند.

 

کاخ پادشاهی توکیو

امپراتور ژاپن خانه خود را در کاخ امپریال توکیو بنا نهاده است. این مرکز همچنین به عنوان یک مرکز اداری و موزه فعالیت می کند تا هنر و تاریخ ژاپن را به نمایش بگذارد. این کاخ بر روی ویرانه های قلعه های قدیمی تر که در اثر آتش سوزی یا جنگ ویران شده اند ، بنا شده است و معماران با درج عناصر طراحی دوره های مختلف در کاخ مدرن ، گذشته این مکان را گرامی داشته اند. این کاخ جدید با باغ های سنتی ژاپنی احاطه شده است و دارای اتاق های پذیرایی برای استقبال از میهمانان این کاخ است.

 

کوه فوجی

کوه فوجی بلندترین کوه ژاپن با 3776 متر ارتفاع می باشد. شکل مخروطی فوق العاده زیبای آن که متقارن با دهانه آتشفشان این کوه میباشد ، یک نماد مشهور در کشور ژاپن است و اغلب در هنر و عکاسی و همچنین در نمادهای جاذبه گردشگری محبوب، برای گشت و گذار و کوهنوردی به تصویر کشیده می شود. تخمین زده می شود سالانه 200000 نفر از این کوه صعود می کنند که حدود 30٪ آنها خارجی هستند. صعود می تواند در هر نقطه بین سه تا هشت ساعت به طول بیانجامد در حالی که پایین آمدن می تواند از دو تا پنج ساعت طول بکشد.

 

عمارت طلایی

کینکاکوجی یا معبد (عمارت) طلایی محبوب ترین جاذبه گردشگری در ژاپن و شهر کیوتو است. این عمارت در ابتدا به عنوان ویلای بازنشستگی برای یوشومیتسو آشیگا یکی از پادشاهان ژاپن در اواخر قرن 14 ساخته شد. متأسفانه این عمارت در سال 1950 توسط یک راهب جوان به آتش کشیده شد. پنج سال بعد ، یک معبد دیگر از روی نسخه اصلی آن ساخته شد. بیشتر زیبایی این بنا بخاطر ساختمان و باغهای اطراف آن است که با یکدیگر هماهنگ هستند. این عمارت با روکش طلا پوشانده شده است که باعث بازتاب آن بر روی حوضچه مجاور آن میشود و زیبایی این مکان را دوچندان نشان میدهد.

 

 جاذبه های شگفت انگیز کشور ژاپن





:: برچسب‌ها: بلیط هواپیما , رزرو بلیط هواپیما , خرید بلیط هواپیما ,
:: بازدید از این مطلب : 30
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 29 مرداد 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: