بزرگترین کشورهای جهان
نوشته شده توسط : triptravel

اگر نگاهی به نقشه جهان بیندازید ، یافتن بزرگترین کشور یعنی روسیه کار دشواری نیست. با مساحت حدود 10.5 میلیون کیلومتر مربع و پوشش 11 منطقه زمانی ، هیچ کشور دیگری در دنیا مانند روسیه وجود ندارد. اما آیا می توانید بر اساس مساحت کل کره زمین ده تا از  بزرگترین کشورهای جهان را نام ببرید؟ در اینجا چند نکته وجود دارد. دومین کشور بزرگ جهان همسایه روسیه است ، اما مساحت این کشور تقریباً دو سوم روسیه است. دو غول جغرافیایی دیگر طولانی ترین مرز بین المللی جهان را دارند. که یکی از آنها تمامی مساحت یک قاره را اشغال می کندبرای تهیه بلیط هواپیما می توانید به سایت سفیران مراجعه فرمایید.

 

روسیه

همانطور که میدانیم روسیه یک کشور تازه تاسیس است ، که در سال 1991 بعد از فروپاشی اتحاد جمادیر شوروی تاسیس گردید . اما ریشه مردم روسیه به سالها قبل از تشکیل اتحاد جمادیر شوروی حدود 9 قرن قبل از میلاد مسیح برمیگردد و از این حیث جزء قدیمی ترین کشورها نیز محسوب میشود. روسیه از شرق با قاره آمریکا و از غرب با قاره اروپا هم مرز است و جنوب این کشور نیز قاره آسیا قرار دارد. نام رسمی این کشور فدراسیون روسیه میباشد که همه آن را به نام روسیه میشناسند.

 

کانادا

ملکه تشریفاتی کشور پهناور کانادا ملکه الیزابت دوم است که نباید جای تعجب داشته باشد زیرا کانادا زمانی بخشی از امپراتوری انگلیس بود. طولانی ترین مرز بین المللی جهان توسط کانادا و ایالات متحده تشکیل شده است. کانادا کشوری سرسبز در نیمکره شمالی کره زمین و دارای آب و هوایی معمولا سرد و در برخی نقاط بدون سکنه می باشد. وسعت این دومین کشور بزرگ جهان 6.202.543 کیلومتر مربع است ، که جمعتی حدود 38.000.000 نفر را در خود گنجاده است. پایتخت این کشور شهر اتاوا و تاریخ استقلال آن اول ژوئیه 1867 می باشد. زبان رسمی مردم این کشور انگلیسی و فرانسوی است و مردم مسیحی این کشور از دو مذهب کاتالویک و پروتستان پیروی میکنند. نماد ملی کاناد برگ افرا و درخت بید و رنگهای ملی آنها قرمز و سفید است.


ایالات متحده

اگر ایالت آلاسکا امروز برای آمریکا نبود این کشور در رده سومین کشور پهناور دنیا نبود و در جای پنجم این رده بندی جای میگرفت . چرا که آلاسکا بزرگترین ایالت در این کشور است و بیش از 1.062.167 کیلومتر مربع وسعت دارد که  بزرگتر از تگزاس و کالیفرنیا است . آمریکا هم مانند کانادا در نیمکره شمالی زمین و همسایه جنوبی کشور کانادا میباشد. وسعت این کشور 5.983.101 کیلومتر مربع و جمعیت آن چیزی در حدود 340.000.000 نفر است. پایتخت ایلات متحده واشنگتن دی سی و تاریخ استقلال 4 ژوئیه 1776 می باشد. زبان رسمی مردم آمریکا انگلیسی و اسپانیایی است که البته اسپانیایی در ایالتهای جنوبی رواج دارد. دین اکثر مردم آمریکا مسیحی پروتستان و کاتولیک میباشد. نماد ایم کشور عقاب سر سفید و رنگهای رسمی قرمز ، سفید و آبی میباشد.

چین

کشور چین با نام رسمی جمهوری خلق چین در قاره آسیا چهارمین کشور پهناور با وسعت 5.961.695 کیلومتر مربع و پرجمعیت ترین کشور با حدود 1.450.000.000 نفر در دنیا است . همچنین بزرگترین سازه ساخته شده در جهان توسط انسان ، یعنی دیوار بزرگ چین در این کشور واقع شده است. پایتخت این کشور پکن و تاریخ استقلال چین 1 اکتبر 1949 میباشد . زبان رسمی چین ماندارین و ادیان این کشور بودایی ، مسیحی و مسلمان است. نماد ملی چین اژدها و رنگ های ملی قرمز و زرد میباشد.


برزیل

برزیل نه تنها بزرگترین کشور از نظر وسعت در آمریکای جنوبی میباشد ، بلکه پرجمعیت ترین کشور این قاره در نیمکره جنوبی نیز میباشد . این مستعمره سابق پرتغال، همچنین بزرگترین کشور پرتغالی زبان روی زمین است. وسعت برزیل 5.287.689 کیلومتر مربع میباشد و جمعیتی در حدود 211.000.000 نفر دارد. پایتخت آن برازیلیا و تاریخ استقلال 7 سپتامبر 1822 میباشد. زبان رسمی مردم آن پرتغالی و ادیان آنها کاتولیک و پروتستان است. نماد ملی برزیل صور فلکی صلیب و رنگ های ملی سبز ، زرد و آبی است

 

استرالیا

استرالیا به همراه نیوزلند تنها کشورهای قاره اقیانوسیه در جنوبی ترین نقطه شرق نیمکره جنوبی قرار گرفته است. از این کشور به عنوان بزرگترین جزیره جهان نیز یاد می شود. وسعت استرالیا  4.775.123 کیلومتر مربع و جمعیت آن در حدود 25.000.000 نفر میباشد. پایتخت آن شهر کانبرا و تاریخ استقلال از بریتانیا، 1 ژانویه 1901 میباشد. زبان مردم استرالیا انگلیسی و ادیان آنها پروتستان و کاتالیک است. همچنین نماد ملی این کشور پهناور کانگورو و رنگ ملی آن سبز و طلایی است.


هندوستان

کشور هندوستان با نام رسمی جمهوری هند هفتمین کشور از لحاظ وسعت و دومین کشور از لحاظ جمعیت در جهان است . کشور هند با تمایزات فرهنگی گسترده بزرگترین حکومت دموکرات جهان را در اختیار دارد. وسعت این کشور 2.042.271 کیلومتر مربع و جمعیتی در حدود 1.400.000.000 نفر را شامل میشود . پایتخت هندوستان شهر دهلی نو و تاریخ استقلال آن از بریتانیا، 15 آگوست 1947 می باشد. زبان های رسمی مردم هند هندی ، بنگالی و تلوگو ، و ادیان مردم این کشور هندو و اسلام است. نماد ملی ببر بنگال و نیلوفر آبی و رنگ های ملی نارنجی سفید و سبز میباشد.

 

آرژانتین

آرژانتین از نظر وسعت و جمعیت بعد از همسایه خود یعنی برزیل قرار دارد، البته در آمریکای جنوبی ، اما این دو کشور یکی از ویژگی های قابل توجه و مشترکی که دارند ، واقع شدن آبشار ایگوازو ، بزرگترین آبشار کره زمین از لحاظ وسعت و سیستم آبشاری است که بین این دو کشور قرار دارد. وسعت آرژانتین 1.718.809 کیلومتر مربع و جمعیت آن حدود 45.000.000 نفر میباشد. پایتخت آن بوینس آیرس و تاریخ استقلال این کشور 9 ژوئیه 1816 از اسپانیاست. زبان رسمی اسپانیایی ، ایتالیایی و انگلیسی است و مردم پیرو مذهب کاتولیک هستند. نماد ملی آرژانتین خورشید و ماه و رنگ های ملی آبی و سفید است.


قزاقستان

قزاقستان یکی دیگر از کشورهای سابق اتحاد جماهیر شوروی است که در سال 1991 استقلال خود را اعلام کرد. این کشور بزرگترین کشور  و سرزمین احاطه شده در جهان بدون دسترسی به آبهای آزاد بین المللی است. وسعت قزاقستان 1.688.003 کیلومتر مکعب است که جمعیتی در حدود 19.000.000 نفر را در خود جای داده است. پایتخت این کشور نورسلطان و تاریخ استقلال آن 16 دسامبر 1991 میباشد. زبان رسمی مردم، قزاقستانی و روسی و دین مردم اسلام و مسحیت ارتدکس است. نماد ملی عقاب طلایی و رنگهای ملی آبی و زرد می باشد.


الجزایر

دهمین کشور پهناور کره زمین و بزرگترین کشور قاره آفریقا الجزایر است . اگرچه زبانهای عربی و بربری زبانهای رسمی این کشور هستند ، اما  زبان فرانسوی نیز بسیار رایج است ، زیرا الجزایر مستعمره سابق فرانسه است. حدود 70 درصد کشور 44.000.000 نفری الجزایر را بیابان و صحرا پوشانده است. وسعت بزرگترین کشور عرب زبان 1.479.553 کیلومتر مربع می باشد. پایتخت الجزایر شهر الجزیره و تاریخ استقلال آن 5 ژوئیه 1962 است. زبان رسمی مردم عربی و بربری همچنین فرانسوی می باشد. مردم الجزایر مسلمان هستند و نماد ملی آنها ستاره و هلال است. رنگهای ملی این کشور سبز و سفید و قرمز است.

 

 

بزرگترین کشورهای جهان





:: برچسب‌ها: بلیط هواپیما , رزرو بلیط هواپیما , خرید بلیط هواپیما ,
:: بازدید از این مطلب : 28
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 26 مرداد 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: