قدیمی ترین شهرهای آمریکا
نوشته شده توسط : triptravel

ایالات متحده در 4 ژوئیه 1776 متولد شد ، اما قدمت بسیاری از شهرهای تاریخی آمریکا به مراتب بیشتر از خود کشور آمریکا است. قدیمی ترین شهرهای این کشور که توسط بومیان ، استعمارگران اسپانیایی و مهاجران انگلیسی بنا نهاده شده اند ، دیدگاه شما را به این کشور بزرگ عوض خواهد کرد. باهم سفری خواهیم کرد به طول و وسعت تاریخ ایالات متحده  و در بسیاری از شهرها و ایالتهای و قدیمی ترین ساختمان این کشور که به سختی بیش از یک قرن قدمت دارند. اما تاریخ این سرزمین بسیار غنی تر  از زمان کشف آمریکا میباشد ، با شهرهایی که هزاران سال پیش توسط قبایل بومی آمریکا بنا نهاده شده اند. از قدیمی ترین شهرهای باقی مانده در آمریکای امروز می توان بازدید کرد، گرچه بیشتر آنها تنها بخش کوچکی از شهرهای امروزی هستند. برای تهیه بلیط هواپیما می توانید با سایت سفیران مراجعه فرمایید.


سنت آگوستین ، فلوریدا 1565

شهر سنت آگوستین در 8 سپتامبر 1565 ، 11 روز پس از ورود دریانوردان اسپانیایی کشف شد. بیش از 200 سال ، پایتخت ایالت فلوریدا بود. از سال 1763 تا 1783 ، کنترل منطقه به دست انگلیس ها افتاد. در این دوره ، سنت آگوستین پایتخت فلوریدا شرقی بود که در اختیار انگلیس قرار داشت. کنترل این شهر در سال 1783 تا سال 1822 ، هنگامی که با عقد قرارداد به ایالات متحده واگذار شد ، به اسپانیایی ها بازگشتسنت آگوستین تا سال 1824 هنگامی که به تالاهاسی منتقل شد ، پایتخت سرزمینی این ایالت باقی ماند. در سال 1880 ، هنری فلاگر شروع به ساخت خطوط ریلی محلی و ساخت هتل کرد و از این قضیه باعث رونق تجارت گردشگری در فصل زمستان شهر فلوریدا شده بود ، و همچنان هم بخش مهمی از اقتصاد این شهر و این ایالت را تشکیل می دهد.


جیمزتان ، ویرجینیا 1607

شهر جیمزتان دومین شهر قدیمی در ایالات متحده و اولین مستعمره انگلیس در آمریکای شمالی است. در 26 آوریل 1607 کشف و تاسیس شد. این شهر از اولین شهرهایی بود که کشف شد ولی به تدریج در سال 1610 به حال خود رها شد . از ابتدای سال 1624 ، هنگامی که ویرجینیا به مستعمره پادشاهی انگلیس برگزیده شد ، کم کم جیمز تان به یک شهر کوچک تبدیل شد و تا سال 1698 به عنوان پایتخت استعمارگران انتخاب شده بودبا پایان جنگ داخلی در سال 1865 ، اکثر شهرهای اصلی ویرجینیا به ویرانه تبدیل شده بودند. اما از ابتدای سال 1900 به تدریج با تلاش زمین داران این شهر آباد شد و در سال 2007 ، ملکه الیزابت دوم بریتانیا مهمان جشن سالگرد 400 سالگی تاسیس این شهر بود.


سانتافه ، نیومکزیکو 1607

سانتافه قدیمی ترین پایتخت ایالتی در ایالات متحده و همچنین قدیمی ترین شهر نیومکزیکو می باشد.  نام کامل این شهر «لا ویلا رئال دلا سانتا فی دسان فرانسیسکو آسیس» است که مدت ها قبل از ورود استعمارگران اسپانیایی در سال 1607 ، توسط بومیان آمریکایی اشغال شده بود. یکی از دهکده های پوئبلو در نیومکزیکو که در حدود 900 سال بعد از میلاد کشف شده بود ، در مرکز شهر سانتافه امروزی واقع شده است. قبایل بومی آمریکا ، اسپانیایی ها را در سال 1680 از منطقه بیرون کردند ، اما سرانجام این مقاومت از بین رفتسانتافه تا زمانی که مکزیک استقلال خود را در سال 1810 اعلام کرد در دست اسپانیایی ماند و پس از جدا شدن از مکزیک در سال 1836 بخشی از ایالت تگزاس شد. امروزه سانتافه یک پایتخت پر رونق است که به سبک معماری اسپانیایی معروف است.


همپتون ، ویرجینیا 1610

همپتون ، به عنوان استراحتگاه  سربازان مستعمره انگلیسی که شهر جیمزتان را کشف کردند انتخاب شد. همپتون در کناره رودخانه جیمز و ورودی خلیج چسپیک واقع شده است و پس از استقلال آمریکا تبدیل به پایگاه مهم نظامی شد. ویرجینیا پایتخت این ایالت در طول جنگ داخلی بود و امروزه ، این شهر محل پایگاه مشترک لانگلی-اوستیس و درست در کنار رودخانه و ایستگاه دریایی واقع شده است.


کیکوتان ، ویرجینیا 1610

استعمارگران جیمزتان برای اولین بار درمنطقه کیوتان ویرجینیا روبرو شدند ، اگرچه اولین برخورد آنها در سال 1607 تا حد زیادی صلح آمیز بود ، اما این روابط در طی سالهای بعد از آن به شدت آسیب دید و تا انتهای سال 1610 ، بومیان آمریکایی از شهر رانده شده و توسط استعمارگران به قتل رسیدند . در سال 1690 ، این شهر بخشی از شهر همپتون بود . امروزه شهری جداگانه  محسوب میشود.


نیوپورت نیوز ، ویرجینیا 1613

نیوپورت نیوز نیز مانند شهر همسایه خود همپتون ، توسط مستعمران انگلیسی تاسیس شد . اما در سال 1880 بود که خطوط ریلی جدید شروع به آوردن زغال سنگ کردند و باعث رونق صنعت کشتی سازی تازه تاسیس این شهر شدند. امروزه ، صنعت کشتی سازی نیوپورت نیوز یکی از بزرگترین صنایع در شهر است و تولیدات ناوگان هواپیمایی و کشتی سازی ارتش را بر عهده دارد.


آلبانی ، نیویورک 1614

آلبانی پایتخت ایالت نیویورک و قدیمی ترین شهر این ایالت است. نخستین بار در سال 1614 تجار هلندی فورت ناسائو این شهر را در سواحل رودخانه هادسون بنا کردند. انگلیسی ها در سال 1664 کنترل این شهر را به دست گرفتند و نام آن را به افتخار دوک آلبانی تغییر دادند. این شهر در سال 1797 به پایتخت ایالت نیویورک تبدیل شد و تا اواسط قرن بیستم که بخش اعظم اقتصاد پایدار نیویورک شروع به کاهش کرد ، قطب اقتصادی این ایالت بود. بسیاری از دفاتر تجاری شهر آلبانی در منطقه امپایر پلازا واقع شده است که نمونه ای از معماری استعمارگرانه و بین المللی آن دوران محسوب می شود.


جرسی سیتی ، نیوجرسی 1617

شهر امروزی جرسی سیتی سرزمینی است که تجار مهاجر هلندی در حدود سال 1617 بنا نهاده اند ، اگرچه برخی مورخان تاسیس این شهر را از سال 1630 توسط همان تجار میدانند. در واقع این شهر جمعیت ساکن زیادی را به خود دیده بود اما رسما از سال 1820 به عنوان یک شهر شناخته شده است و از سال 2017 به عنوان دومین شهر بزرگ ایالت نیوجرسی شناخته میشود.


پلیموث ، ماساچوست 1620

پلیموث محلی است که گفته می شود اولین مهاجران در 21 دسامبر 1620 پس از عبور از اقیانوس اطلس روی زمین آنجا پا نهادند. این مکان اولین پایتخت مستعمره پلیموث بود تا اینکه در سال 1691 با ایالت ماساچوست ادغام شد. پلیموت امروزی واقع در سواحل جنوب غربی خلیج ماساچوست ، قرنها توسط بومیان آمریکایی اشغال شده بود. اگرچه مهاجران و مستعمران این سرزمین با کمک همین بومیان توانستند زنده بمانند.

 

 قدیمی ترین شهرهای آمریکا





:: برچسب‌ها: بلیط هواپیما , رزرو بلیط هواپیما , خرید بلیط هواپیما ,
:: بازدید از این مطلب : 27
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 25 مرداد 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: