چرا بایدآذربایجان را دید
نوشته شده توسط : triptravel

آیا تاکنون از آذربایجان شنیده اید؟ آیا می دانید دقیقاً کجاست؟ جمهوری آذربایجان کشوری است که در قسمت جنوبی قفقاز، در چهارراه جنوب غربی آسیا و جنوب شرقی اروپا واقع شده است. این کشور با روسیه، گرجستان، ارمنستان و ایران همرز است. جمهوری آذربایجان به دلیل موقعیت خاص جغرافیایی، ترکیبی واقعی از شرق و غرب است و دارای تاریخچه ای عمیق و جذاب است. با وجود این پتانسیل عظیم، آذربایجان در نقشه  توریستها اغلب جایی ندارددر این مقاله دلایل مختلفی را برای بازدید از جمهوری آذربایجان برای شما خواهیم آورد.برای تهیه بلیط هواپیما می نوانید به سایت سفیران مراجعه فرمایید.

 

فرهنگ مردم آذربایجان

جمهوری آذربایجان یک کشور مسلمان سابق از اتحاد جمادیر شوروی استاز نظر فیزیولوژیکی، آذربایجانی ها ترکیبی از ایرانیان و ترک ها هستند، اما آنها کلاه روسی می پوشند. آنها هم به زبان آذربایجانی (با لهجه ترکی) و هم به زبان روسی صحبت می کنندآنها به همان روش ایرانی ها چای می نوشند و از همان فنجان ها استفاده می کنند و همان مقدار شکر به آن  اضافه میکنند. آنها از نوشیدن چای  در کافه های عربی لذت می برند. در واقع فرهنگ نوشیدن آنها تلفیقی از فرهنگ شرقی و غربی است. گواه این قضیه رفتار مردم آذربایجان است، آنها صمیمیتی از جنس مردم خاورمیانه را داراند اما در ابتدا  به نظر می رسد بیشتر جدی بودن یک روس را نشان میدهنددشوار است که بگویید واقعاً کجا هستید. ساختمانهای اتحاد جماهیر شوروی و غذاهای عربی آن چیزی است که آذربایجان را تعریف می کنداین ترکیب بیش از حد درهم آمیخته  است و این دلیل اصلی است که چرا باید به جمهوری آذربایجان سفر کنید.

 

سکولارترین کشور منطقه قفقاز

جمهوری آذربایجان اولین کشور اسلامی بود که در سال 1918 خود را جمهوری دموکراتیک و سکولار اعلام کرد.  همچنین اولین کشور مسلمان بود که تئاتر را افتتاح کرد. امروز، آذربایجان هنوز خود را جمهوری سکولار می نامد. حدود 95٪ از جمعیت آذربایجان مسلمان هستند (85٪ شیعه و مابقی سنی). با این وجود تعدا مساجدی که در کشورهای غیرمسلمان وجود دارد که حتی گاها شاید بیشتر از آذربایجان باشد. از نظر مذهبی، آذربایجانی ها نسبت به همسایگان مسیحی خود مانند ارمنستان و گرجستان بسیار سکولارتر هستند.

 

 

 باکو تلفیق سنت و مدرنیته

باکو شهری که هم سنت و مدرنیته را در هم آمیخته است. باکو شهری است که هر کس که برای اولین بار آنجا را ببیند، شوکه خواهد شد. از یک شهر قدیمی بسیار باستانی و کاملاً مرمت شده تا برخی از ساختمانهای عجیب و غریب که به لطف صادرات بنزین ساخته شده است. باکو پایتخت مجللی است که موفق به نگه داشتن تمام اماکن باستانی خود شده است.

 

 در باکو چه کار کنیم؟

باکو شهری تاریخی است. در باکو نقاط دیدنی و تاریخی زیادی وجود دارد. برخی از آنها در نزدیکی این خبابان قرار دارند.بنابراین ، اگر می خواهید از آنها بازدید کنید،پیشنهاد میدهیم از قبل با یک برنامه ریزی مناسب،از تمامی آن ها بازدید کنید.برخی از این دیدنی ها شامل اسامی مانند شهر قدیمی باکو،موزه نظامی،موزه تاریخ آذربایجان و … هستند که با پای پیاده می توانید به آن دسترسی داشته باشید.برخی از مردم باکو را به عنوان "مینی دبی" در مورد جاذبه های گردشگری در اطراف شهر می دانند. کارهای زیادی وجود دارد که می تواند شما را سرگرم کند. در ادامه آنها را یک به یک به شما معرفی خواهیم کرد.

 

در اطراف شهر قدم بزنید 

از قسمت قدیمی شهر دیدن کنید، قطعا از تفاوت آن با بخش های توریستی شهر حیرت زده خواهید شد. در داخل این منطقه، خیابان های سنگفرنگی، کوچه های باریک، خانه هایی که به بوتیک تبدیل شده است و تعداد زیادی مغازه، کافه و رستوران محلی پیدا خواهید کرد.

 

از برج های شعله بالا بروید 

برج های شعله ای  معروفترین نماد و بنای شهر و حتی منطقه قفقاز است. سه ساختمانی که از نظر اندازه و ظاهر یکسان هستند و ارزش بازدید را دارند! می توانید با تله کابین از کوه بالا بروید و سپس هزینه ای را برای رفتن به عرشه رصدخانه پرداخت کنید. نمایش آنها در شب شگفت انگیز است!

 

 

 از موزه مرکز حیدر علی اف بازدید کنید 

تجربه فوق العاده همراه با بازدید از این بنای مدرن و زیبا و  لذت بردن از فضای آذری بسیار عالی خواهد بود. این موزه توسط معمار زن مشهور عراقی و انگلیسی به نام زاها حدید ساخته شده است و بسیار شگفت انگیز است!

 

 قدم زدن در کنار دریاچه خزر 

دریای خزر یک دریاچه عظیم یا بیشتر شبیه اقیانوس است که در مجاورت شهر باکو قرار دارد. یک خیابان طولانی در کنار آن وجود دارد که می توانید درکافه ها، رستوران ها، سالن های کنسرت، پارک ها و مناظر عالی از مرکز شهر  در کنار آن پیاده روی کنید.

 

غذاهای محلی را تست کنید 

بازدید از باکو کامل نمیشه تا زمانی که غذاهای محلی را امتحان کنید. این غذاها با غذاهای ایرانی و ترکی بسیار مشترک است . کباب، سالاد، نان، هومس، میوه و سبزیجات تازه  و غیره. درمان مورد علاقه آذربایجانی ها نوشیدن چای با مربای توت فرنگی است.

 

بازدید از خیابان نظامی 

معماری های قدیمی ارزش دیدن دارند زیرا شما را به دوران دیگری می برند. معماری این بخش از شهر فوق العاده است. ساختمان های موجود در خیابان نیز کاملاً جذاب هستند. بسیاری از مسافران مجذوب معماری ساختمانها می شوند. در اینجا می توانید سبک های مختلف معماری مورد استفاده در ساخت این ساختمان ها را مشاهده کنید. این امر به این دلیل است که ساخت و ساز در اواخر قرن نوزدهم تا اوایل قرن بیستم ، دهه ۵۰ تا ۱۹۷۰ صورت گرفته است. بیشتر ساختمانهای ساخته شده در اینجا در مرحله اول ساخته شده اند. آنها نمایانگر سبکهای نئو گوتیک، باروک و نئوکلاسیسم هستند. بیشتر ساختمانهای مدرن به سبکهای نوین مدرن” ساخته شده اند. این سبک های معماری که در اینجا نامگذاری شده اند  سبک های معماری متفاوت، هنری و زیبا برای تماشا هستند. شما باید آن را ببینید تا آن را باور کنید.

 

 

چرا بایدآذربایجان را دید





:: برچسب‌ها: بلیط هواپیما , رزرو بلیط هواپیما , خرید بلیط هواپیما ,
:: بازدید از این مطلب : 34
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 21 مرداد 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: