جاذبه های برتر گردشگری در ماداگاسکار
نوشته شده توسط : triptravel

یکی از آخرین مناطق مهم کره زمین که توسط انسانها برای سکونت انتخاب شد ، ماداگاسکار است . زیبایی طبیعی منحصربفرد و تنوع اکولوژیکی ماداگاسکار باعث می شود این کشور مانند یک کشور عقبتر از زمان احساس شود. ماداگاسکار واقع در سواحل شرقی آفریقا در اقیانوس هند ، دارای هزاران گونه گیاهی و جانوری است که در هیچ جای جهان یافت نمی شود. بخاطرتنوع طبیعی فوق العاده ماداگاسکار این کشور  به نام مستعار "قاره هشتم" معروف میباشد . از جاذبه های گردشگری برتر ماداگاسکار دیدن کنید تا تنوع طبیعی ، فرهنگی و تاریخی ماداگاسکار را کشف کنید ، قطعا دریچه جدید بر روی شما باز خواهد شد. برای تهیه بلیط هواپیما می توانید به سایت سفیران مراجعه فرمایید.

 

پارک ملی رانو مافانا

پارک ملی رانومافانا در منطقه جنوب شرقی ماداگاسکار در نزدیکی روستای رانومافانا واقع شده است و یکی از محبوب ترین پارک های این کشور است. بخش شرقی پارک از دیدنی ترین مناطق برخوردار است و رودهای بیشماری از تپه های متراکم جنگلی جاری است. این پارک  محل زندگی لمور بامبو طلایی است که از گونه های در معرض خطر انتقراض میباشد ، رژیم غذایی آنها شامل شاخه های بامبو است که حاوی دوزهای بسیار ضعیفی از اسیدهای سیانید(مواد تشکیل دهنده سیانور) است ، که برای سایر حیوانات کشنده میباشد ، اما با این وجود لمور طلایی جذاب از بامبو تغذیه می کند و هیچ عوارضی برای او ندارد.

 

پارک ملی ماسوالا

پارک ملی ماسوالا واقع در شمال شرقی ماداگاسکار ، تقریباً 400 کیلومتر از جنگلهای بارانی را در بر می گیرد و شامل سه پارک دریایی نیز می باشد. این پارک دارای ده گونه از لمور است ، از جمله (Aye-aye) که بزرگترین پستاندار شبگرد جهان است. این پارک همچنین دارای مکانهای متنوعی میباشد که در آن موجودات مختلفی از جمله قورباغه معروف به گوجه فرنگی که به خاطر رنگ قرمز روشن آن نامگذاری شده زندگی میکنند. پارک های دریایی تامپلو ، آمودیلاری و ایفاهو  برای یک روز هیجان انگیز و همچنین قایق سواری ایده آل هستند.

 

پارک ملی آنداسیب-مانتادیا

پارک ملی آنداسیب- مانتادیا با محاصره حدود 160 کیلومتر زمین در شرق ماداگاسکار ، محل اقامت یازده گونه لمور ، از جمله بزرگترین لمور کشور ، ایندری است. آنداسیب-مانتادیا واقع در نزدیکی پایتخت آنداناناریو مرکز ماداگاسکار ، یکی از راحترین ترین پارک ها برای بازدید است. این پارک به دو منطقه تقسیم شده است . راهنماهای محلی تورهای 1 تا 6 ساعته در هر منطقه را انجام می دهند.

 

 تپه های تاریخی آمبوهیمانگا

تپه مقدس آمبوهیمانگا (Royal Hill of Ambohimanga) که یکی از مقدس ترین نقاط ماداگاسگار برای 500 سال بوده است ، این بنا تقریبا در ۲۴ کیلومتری (۱۵ مایل) شمال شرقی پایتخت آنتاناناریو قرار دارد. تپه و رووا که در بالای آن قرار دارد، مهمترین نماد هویت فرهنگی و قومیتی مردم مرینا و مهمترین و بهترین حفظ بنای تاریخی پادشاهی پیش از استعمار مرینا محسوب میشوند. اینجا یک دهکده تاریخی است که زمانی در پادشاهی ماداگاسکار واقع شده بود. دیواری که روستا را احاطه کرده است در سال 1847  از آهک و سفیده تخم مرغ ساخته شده است. همچنین مجموعه ماهاندریهونو شامل خانه قبلی پادشاه بوده است.

 

ایفاتی

ایفاتی نامی است که به دهکده ماهیگیری در سواحل جنوب غربی ماداگاسکار داده شده است. در خارج از ساحل ، یک صخره مرجانی به طول 96 کیلومتر یک مانع طبیعی برای امواج خشن دریایی و آبهای ساحلی ایجاد می کند که برای غواصی و ماهیگیری ایده آل میسازد. منطقه خشک و بیابانی به دلیل جنگل خاردار ، جایی که درختان بائوباب با شکل عجیب و غریب قرن ها وجود دارند ، شناخته شده است.

 

جاده بائوبابها

جاده بائوبابها گروهی از درختان است که جاده خاکی بین مورونداوا و بلونی تسریبیانا در غرب ماداگاسکار را پوشانده است. چشم انداز چشمگیر آن گردشگران را از سراسر جهان به خود جلب می کند و آن را به یکی از پر بازدید ترین مناطق در آفریقا تبدیل کرده است . درختان بائوباب با حدود 800 سال قدمت دارند که در سال های اخیر به منظور کشاورزی موزد آسیب قرار گرفته اند ، ولی همچنان چشم انداز خارق العاده خود را حفظ کرده اند.

 

جزیره سنت ماری

جزیره سنت ماری در ساحل شرقی ماداگاسکار قرار دارد. مجموعه خلیج ها و ورودی های آبی این جزیره بسیار دیدنی و شگفت انگیز است. دزدان دریایی در طی قرن 17 و 18 به این جزیره هجوم آوردند که بقایای  کشتی دزدان دریایی را می توان در آبهای کم عمق قسمت فوربنس مشاهده کرد. امروزه این جزیره یکی از بهترین جاذبه های گردشگری ماداگاسکار است. آبهای شفاف آب و هوای خلیجی این جزیره باعث ایجاد مکان های ایده آل برای کمپ زدن میباشد. شما میتوانید از دیدن نهنگ های مهاجر در هنگام تابستان و اوایل پاییز لذت ببرید.

 

 

 جاذبه های برتر گردشگری در ماداگاسکار





:: برچسب‌ها: بلیط هواپیما , رزرو بلیط هواپیما , خرید بلیط هواپیما ,
:: بازدید از این مطلب : 45
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 19 مرداد 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: