آشنایی با فرهنگ ژاپن
نوشته شده توسط : triptravel

به عنوان یک فرد اهل سفر، اولین هدف شما باید فراگیری و اخت شدن با فرهنگ مقصد سفرتان باشد. اولین قدم برای شروع این کار، قدم زدن در کوچه و خیابان های شهر است. بهتر است که پیش از شروع سفر خود در باره ی آداب و رسوم، نحوه ی سلام و احوال پرسی مردم آنجا مطالعه کنید و هرچه که آموخته اید را در برخورد با اهالی آن منطقه به کار ببرید. اخت شدن با یک فرهنگ جدید بستگی زیادی به تجربه های شخصی شما دارد. اگر از کودکی در جایی بزرگ شده باشید که تعدد فرهنگی آنجا زیاد بوده باشد، این کار برایتان آسان خواهد بود. اکثر افراد معمولا جاذبه های دیدنی ای مثل برج ایفل، کاخ باکینگهام و کلوسئوم را جذاب تر از چیزی که هست جلوه میدهند، در نتیجه وقتی خودمان به دیدن آنها میرویم جذابیت و شکوه واقعی آنها را به خوبی احساس میکنیم. همه ی ما در واقع از کودکی با مطالعه ی مباحث تاریخی و آشنایی با آنها در کتاب های درسی، تلوزیون، فیلم ها و ... شروع به رویا پردازی کرده و خودمان را در آنجا تصور کرده ایم، پس در نتیجه، در حالی که تجربه ی حضور در این مکان های دیدنی بسیار خوشایند است، چیزی نیست که شما را غافگیر کند. برای تهیه بلیط هواپیما می توانید به سایت سفیران مراجعه کنید.

 

 

سفر به ژاپن

 

موضوع جالب توجه آن است که سفر به ژاپن کمی متفاوت تر از آن چیزی است که کمی قبل توضیح دادیم. وقتی به توکیو میرسید، کاملا مطمئن نیستید که چه چیزهایی انتظارتان را میکشد. شاید اگر چند نفری را در آنجا بشناسید، به شما بگویند که سفر هیجان انگیزی در پیش خواهید داشت، غذا های بسیار خوشمزه ای را امتحان خواهید کرد و پس از آنکه سوشی های این شهر را امتحان کنید دیگر طعم هیچ سوشی ای را قبول نخواهید داشت. هنگامی که به توکیو سفر میکنید، یک قدم بزرگ از عادت های قبلی تان فاصله میگیرید. توکیو، با بیش از 40 میلیون جمعیت، دومین شهر بزرگ دنیا است. شاید تصور کنید که میتوان زندگی در پایتخت های پرجمعیت را با آنجا مقایسه کرد، اما چیزی که آنجا مشاهده میکنید غیر قابل تصور است. در برخی خیابان های توکیو موجی از حمعیت را مشاهده میکنید که به طرف شما هجوم می آورند، پس باید آمادگی برخورد با آنها را داشته باشید. گویی واقعا وارد اقیانوسی از جمعیت میشوید و باید مراقب باشید تا در بین آنها غرق نشوید. از بحث جمعیت که بگذریم، باید به شما بگوییم که فرهنگ ژاپنی باعث میشود که با دید دیگری به خود نگاه کنید. در ژاپن هر نفر به فکر آسایش حال دیگری بوده و احترامی که بین افراد این جامعه موج میزند بسیار عمیق است.

 

 

کشف توکیو

 

خیابان های توکیو از تمیزی برق میزنند و حتی ذره ای گرد و خاک در هوا مشاهده نمیکنید. اولین مکانی که باید به آن سری بزنید شینجوکو نام دارد که مرکز تفریحی شهر توکیو است. جالب است بدانید که اکثر افراد زباله ی خود را با خود حمل میکنند و وقتی به خانه رسیدند آن را به سطل زباله می اندازند. یکی دیگر از مکان هایی که در کشف فرهنگ ژاپنی ها به ما کمک میکند، حضور در استادیوم های ورزشی آنهاست. جالب است بدانید که بخشی از استادیوم مخصوص به تشویق تیم ها تعبیه شده است که طرفداران هر دو تیم در آن بخش ها می ایستند و یکصدا تیم خود را تشویق میکنند. آنها همزمان به تشویق تیم خود نمیپردازند و هنگامی که هواداران یک تیم در حال تشویق بازیکنان هستند، طرفداران تیم مقابل ساکت میمانند. در ایستگاه های مترو، همگی در یک صف پشت سر هم می ایستند و منتظر قطار میمانند. با وجود آنکه قطار ها همیشه پر از آدم است، هیچ کس دیگری را هل نمیدهد و ابتدا منتظر میمانند تا کسانی که داخل قطار اند پیاده شوند.

 

 

ماجراجویی میان غذا های ژاپنی

 

برای آشنایی با فرهنگ یک کشور، غذا همیشه بهترین گزینه است. توکیو یک بازار ماهی فروشی بسیار معروف دارد که در آنجا ماهی مرکب را روی یک تکه چوب سرو میکنند و میگو را با یک ماده ی ژله ای مخلوط میکنند و به فروش میرسانند. اما ممکن است که غذاهای ژاپنی با مزاج شما سازکاری نداشته باشد و بعد از چند انتخاب اشتباه راهی یک شیرینی فروشی شوید و بر خلاف آنکه میخواستید با فرهنگ ژاپنی خو بگیرید، یک کیک شکلاتی سفارش داده و آن را میل کنید. در ژاپن قبل از آنکه بخواهید وارد رستوران ها شوید باید کفش های خود را در بیاورید و پای میز های چوبی بنشینید، در آن هنگام مشاهده میکنید که ماهی های خام روبرو شما آویزان شده و منتظر آنند که پخته شوند.

 

آشنایی با فرهنگ ژاپن





:: برچسب‌ها: بلیط هواپیما , رزرو بلیط هواپیما , خرید بلیط هواپیما ,
:: بازدید از این مطلب : 53
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 28 تير 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: